Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 15 mei 2017 om 11:45
Op 28 april gestopt met de pil ivm alle klachten die ik ervaarde. In overlap al gevreeën met condooms (vanaf 25 april). De onttrekkingsbloeding die ik nu kreeg was veeeeele malen minder dan wat ik normaal tijdens de stopweken had. Nu alleen 3 dagen wat oud bloed druppels zeg maar ipv 6 dagen flink bloeden. Ik heb voor de zekerheid getest met action testen,maar allebei negatief. Is het gek om nu alleen dat oud verlies te hebben en afwachten op een normale ongesteldheid? Of zou er toch een zwangerschap kunnen zijn?

woensdag 17 mei 2017 om 07:19
Nee, het is niet raar een maand weinig of bruin bloed te hebben. En als beide testen negatief zijn en je veilig gevreeën hebt is de kans op een zwangerschap nihil.Springtouw schreef: ↑15-05-2017 11:45Op 28 april gestopt met de pil ivm alle klachten die ik ervaarde. In overlap al gevreeën met condooms (vanaf 25 april). De onttrekkingsbloeding die ik nu kreeg was veeeeele malen minder dan wat ik normaal tijdens de stopweken had. Nu alleen 3 dagen wat oud bloed druppels zeg maar ipv 6 dagen flink bloeden. Ik heb voor de zekerheid getest met action testen,maar allebei negatief. Is het gek om nu alleen dat oud verlies te hebben en afwachten op een normale ongesteldheid? Of zou er toch een zwangerschap kunnen zijn?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

woensdag 17 mei 2017 om 09:03
Duidelijk! Gefeliciteerd!Bambi18 schreef: ↑14-05-2017 11:28http://countdowntopregnancy.com/pregnan ... 7023#share
Nu met de goede link
woensdag 17 mei 2017 om 09:39
Zie deze ook nu pas, stom nieuw forum!!Bambi18 schreef: ↑14-05-2017 11:28http://countdowntopregnancy.com/pregnan ... 7023#share
Nu met de goede link
Maar ik zie ook een plusje hoor, je zult nu wel een duidelijkere hebben

~ It takes a rad mama to be a father too ~
zaterdag 20 mei 2017 om 13:45
Inmiddels hebben wij na een aantal goedkope tests een clearblue test gedaan waaruit blijkt dat we nu al een positief resultaat hebben gekregen. Super blij mee!Bezorgde-toekomstige-vader schreef: ↑17-04-2017 15:07Een aantal weken geleden hebben mijn vriendin en ik besloten om te stoppen met geboortebeperking om zo (hopelijk) te kunnen starten met een gezinnetje.
M'n vriendin is gestopt met een pil en nu zijn we een paar weekjes verder. We hebben ons toch aardig ingelezen, maar op internet lees je toch een heleboel tegenstrijdige "feitjes". Nu maar eens peilen bij de echte bron: mensen met ervaring.
M'n vriendin is nu een aantal dagen over tijd en heeft last van een heel aantal symptomen: pijnlijk buik, misselijk, gevoelige borsten. Echter een zwangerschap-test gaf geen zwangerschap aan, maar de klachten blijven aan en de ongesteldheid blijft uit. Zaterdag kon zij ook geen wedstrijd uitspelen, iets wat ze niet snel doet.
Nu wil ik natuurlijk niet de bezorgde "vader" uithangen, maar ik begreep dat je deze klachten ook kunt krijgen met "ontpillen". Ik had hiervoor nog nooit gehoord van "ontpillen". Maar kan het voorkomen dat dit zo hevig is?
Ik heb alleen een vraagje: wie heeft er ervaring met die conceptie-indicator? Wij hebben nu het resultaat 2-3 weken, echter in de bijsluiter staat dat de dokter dan uit gaat van 4-5. Ik vond dit een beetje vreemd. Want is de periode die normaliter wordt aangehouden mbt bijvoorbeeld de uitgerekende datum?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

zaterdag 20 mei 2017 om 13:57
De test met wekenindicator geeft de conceptie aan. De zwangerschapsduur is dan langer. 2-3 weken is dus eigen 4-5 weken.
En als ik je verhaal zo lees dan kan dat dus heel goed kloppen omdat je vriendin ook een paar dagen overtijd is. Als je overtijd bent en je hebt een aardig regelmatige cyclus en je test dan ook nog positief, kun je er wel vanuit gaan dat je 4 weken zwanger bent.
En als ik je verhaal zo lees dan kan dat dus heel goed kloppen omdat je vriendin ook een paar dagen overtijd is. Als je overtijd bent en je hebt een aardig regelmatige cyclus en je test dan ook nog positief, kun je er wel vanuit gaan dat je 4 weken zwanger bent.

zondag 21 mei 2017 om 00:53
Sorry hoor, maar dit soort dingen hoort je vriendin zelf gewoon te weten.Bezorgde-toekomstige-vader schreef: ↑20-05-2017 13:45Inmiddels hebben wij na een aantal goedkope tests een clearblue test gedaan waaruit blijkt dat we nu al een positief resultaat hebben gekregen. Super blij mee!
Ik heb alleen een vraagje: wie heeft er ervaring met die conceptie-indicator? Wij hebben nu het resultaat 2-3 weken, echter in de bijsluiter staat dat de dokter dan uit gaat van 4-5. Ik vond dit een beetje vreemd. Want is de periode die normaliter wordt aangehouden mbt bijvoorbeeld de uitgerekende datum?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden![]()
zondag 21 mei 2017 om 10:13
dekentje11 schreef: ↑20-05-2017 13:57De test met wekenindicator geeft de conceptie aan. De zwangerschapsduur is dan langer. 2-3 weken is dus eigen 4-5 weken.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Lucylucille schreef: ↑21-05-2017 00:53Sorry hoor, maar dit soort dingen hoort je vriendin zelf gewoon te weten.
Je excuses is aanvaard.
dinsdag 30 mei 2017 om 14:17
hoi 
ik wil graag een kindje^^
dus stopte enkele maanden geleden met de pil.
nu deed k gisteren een test van de action , en die gaf een vaag lijntje aan..
dus mijn vraag aan jullie .
zou ik in verwachting zijn of niet?
moest normaal gisteren men regels krijgen.

moest normaal gisteren men regels krijgen.
anoniem_347722 wijzigde dit bericht op 30-05-2017 14:28
Reden: wil een foto toevoegen
Reden: wil een foto toevoegen
0.19% gewijzigd
dinsdag 30 mei 2017 om 14:27
Dus je hebt onbeschermde seks gehad, je bent overtijd en je hebt een positieve zwangerschapstest. Ik twijfel nog hoor...ilovemyboy2702 schreef: ↑30-05-2017 14:17hoi
moest normaal gisteren men regels krijgen
Maar gefeliciteerd!
dinsdag 30 mei 2017 om 14:40
1 of 2 lijntjes?ilovemyboy2702 schreef: ↑30-05-2017 14:17
wat zegt de bijsluiter van de test?
dinsdag 30 mei 2017 om 17:43
ja goede vraag! Heb hier op het forum wel eens gezien dat iemand dacht dat ze zwanger was, maar de test niet goed had gelezen.
heb je een test met twee streepjes? of een kruisje? Dat kan ook nog. Heb je een foto?

woensdag 31 mei 2017 om 21:50
De laatste dagen voelde ik me vreemd, zeer pijnlijke borsten, vreemde nachtelijke eet-aanvallen en ja...hoewel ik jaren geleden geprobeerd heb zwanger te worden en het al het inmiddels al had opgegeven, heb ik toch maar een test gedaan vanmiddag, zo eentje van kruitvat waar er twee in zitten voor 5 euro.
Ik dacht eigenlijk dat ik een zwaar geval van pms had, gewoon voor de zekerheid die test, om het snel even uit te sluiten zodat ik in mijn hoofd weer gewoon doodnormaal verder kon gaan, maar...
Totaal onverwacht...twee streepjes!
Ze verschenen direct, ik hoefde helemaal niet te wachten.
Hier had ik absoluut niet op gerekend en ik kan het nog niet echt geloven.
Misschien is het niet waar.
Morgen ga ik nog een test doen, dit keer met ochtend urine, misschien dat het echt waar blijkt te zijn, of toch niet.
Ik weet het nu verder ook even niet meer...
Ik dacht eigenlijk dat ik een zwaar geval van pms had, gewoon voor de zekerheid die test, om het snel even uit te sluiten zodat ik in mijn hoofd weer gewoon doodnormaal verder kon gaan, maar...
Totaal onverwacht...twee streepjes!
Ze verschenen direct, ik hoefde helemaal niet te wachten.
Hier had ik absoluut niet op gerekend en ik kan het nog niet echt geloven.
Misschien is het niet waar.
Morgen ga ik nog een test doen, dit keer met ochtend urine, misschien dat het echt waar blijkt te zijn, of toch niet.
Ik weet het nu verder ook even niet meer...