Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 29 december 2015 om 18:46
Bedankt voor jullie felicitaties!
Ik heb er wel echt vertrouwen in. Mijn borsten worden groter en gevoeliger, ik moet veel vaker plassen en ik merk ook dat ik vaak erg dizzy ben en moe. Dus de symptomen zijn er zeker . Eerste echo is ook al gepland voor 22 jan, zin in!
Ik ga morgen wel nog 1 keertje testen, hij ligt er toch
Ik heb er wel echt vertrouwen in. Mijn borsten worden groter en gevoeliger, ik moet veel vaker plassen en ik merk ook dat ik vaak erg dizzy ben en moe. Dus de symptomen zijn er zeker . Eerste echo is ook al gepland voor 22 jan, zin in!
Ik ga morgen wel nog 1 keertje testen, hij ligt er toch
woensdag 30 december 2015 om 22:05
Heee, ik ben mijn pil ( die ik normaal om 7:30 neem ) vergeten te slikken. Alleen is het nu vakantie en neem ik hem altijd tussen 9 en 12, gisteren zelfs om 1 uur. Nu heb ik hem vandaag om 20:45 geslikt want ik want mijn vriendje sliep hier en ik vergat het gewoon, moest namelijk heel vroeg ergens zijn en had al bijna geen tijd. Nou hebben we dus wel seks gehad vanochtend én gisteravond!
En morgen is het nieuwjaar en wat is er romantischer dan het nieuwe jaar samen inluiden? Ben ik nu wel of niet veilig? Confused.. Bovendien is een stopweek inlassen niet een erg handig moment, ivm een toetsweek volgende week. Wat moet ik in godsnaam doen
En morgen is het nieuwjaar en wat is er romantischer dan het nieuwe jaar samen inluiden? Ben ik nu wel of niet veilig? Confused.. Bovendien is een stopweek inlassen niet een erg handig moment, ivm een toetsweek volgende week. Wat moet ik in godsnaam doen
woensdag 30 december 2015 om 22:25
woensdag 30 december 2015 om 22:37
Wat als je de pil vergeet? Of hebt overgegeven?
Er mag niet meer dan 36 uur zitten tussen twee pillen (let op: voor de minipil geldt een marge van 12 uur). Je mag de stopweek nooit langer maken dan zeven dagen. Anders ben je niet meer goed beschermd tegen zwangerschap.
No worries meisje, en genieten morgen!
Er mag niet meer dan 36 uur zitten tussen twee pillen (let op: voor de minipil geldt een marge van 12 uur). Je mag de stopweek nooit langer maken dan zeven dagen. Anders ben je niet meer goed beschermd tegen zwangerschap.
No worries meisje, en genieten morgen!
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen.

woensdag 30 december 2015 om 22:58
Geen zorgen! Ik ben de vorige pilstrip ok 1 pil meer dan 24 uur vergeten, heb netjes volgens de bijsluiter alsnkg de pil ingenomen en vervolgens meteen de volgende strip erachter aan. Dit heb ik gedaan omdat dit ook de eerste strip was van mijn nieuwe pil, ik was overgestapt.
En anders desnoods even 2 weken na je officiele stopweek een test doen, als dat je geruster stelt. En morgen knallend het jaar in met je vriendje
En anders desnoods even 2 weken na je officiele stopweek een test doen, als dat je geruster stelt. En morgen knallend het jaar in met je vriendje
donderdag 31 december 2015 om 07:52
Krijgen we weer iedereen die pleit voor sex met condoom hier?
Als ze de pil slikt en ze beiden weten dat ze geen soa hebben, waarom zou je dan een condoom gebruiken?
Google even de bijsluiter van jou pil. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Vooral als je in de 3e week zit. Doorslikken en have fun.
Als ze de pil slikt en ze beiden weten dat ze geen soa hebben, waarom zou je dan een condoom gebruiken?
Google even de bijsluiter van jou pil. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Vooral als je in de 3e week zit. Doorslikken en have fun.
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 31 december 2015 om 10:27
Bel voor de zekerheid even naar je apotheek, als je er niet uitkomt met je bijsluiter!
Alle bovenstaande adviezen zijn gericht op een eenfasepil, zoals de meeste mensen die slikken. Dan ben je -grofweg- veilig als er minder dan 36 uur tussen 2 pillen zit (zoals bij jou dus).
Echter de Minipil is daarin (mogelijk) anders!! Ik geloof dat er zelf maar een marge van 26 uur is bij de minipil. Win professioneel advies in!
Alle bovenstaande adviezen zijn gericht op een eenfasepil, zoals de meeste mensen die slikken. Dan ben je -grofweg- veilig als er minder dan 36 uur tussen 2 pillen zit (zoals bij jou dus).
Echter de Minipil is daarin (mogelijk) anders!! Ik geloof dat er zelf maar een marge van 26 uur is bij de minipil. Win professioneel advies in!

donderdag 31 december 2015 om 10:53
quote:thanx schreef op 31 december 2015 @ 07:52:
Google even de bijsluiter van jou pil. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Vooral als je in de 3e week zit. Doorslikken en have fun.+100
Google even de bijsluiter van jou pil. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Vooral als je in de 3e week zit. Doorslikken en have fun.+100
donderdag 31 december 2015 om 11:10
quote:Pilvragen schreef op 31 december 2015 @ 09:40:
Ik gebruik de minipil, en zit in week 7..
Bij de minipil is het inderdaad anders;
Bent u een pil vergeten, heeft u hem meer dan 12 uur te laat geslikt, of heeft u binnen 4 uur na het slikken gebraakt of ernstige diarree? Kijk in de bijsluiter wat u moet doen, of vraag uw apotheek hiernaar.
Er is bij de minipil geen sprake van een stopweek. Dus mij lijkt een stopweek inlassen sowieso niet handig. Kans zit er in dat de apotheker je gaat zeggen dat je een x periode condoom moet gebruiken, zodat de veiligheid weer opgebouwd kan worden als het ware.
Ik gebruik de minipil, en zit in week 7..
Bij de minipil is het inderdaad anders;
Bent u een pil vergeten, heeft u hem meer dan 12 uur te laat geslikt, of heeft u binnen 4 uur na het slikken gebraakt of ernstige diarree? Kijk in de bijsluiter wat u moet doen, of vraag uw apotheek hiernaar.
Er is bij de minipil geen sprake van een stopweek. Dus mij lijkt een stopweek inlassen sowieso niet handig. Kans zit er in dat de apotheker je gaat zeggen dat je een x periode condoom moet gebruiken, zodat de veiligheid weer opgebouwd kan worden als het ware.
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
vrijdag 1 januari 2016 om 06:06
Pijp hem lekker klaar en laat hem in je mondje spuiten...
Dat zal ie wel lekker
vinden.
Nadien wijs je zijn tong de weg naar jouw klitje.
En 2de januari naar de apotheek met lijstje wanneer je geslikt en gerampetampd hebt. Pillen
geslikt in dit geval 
De apotheek zal dan wel beslissen of morning after pil moet.
Veel slikgenot zou ik zeggen en vertel het nadien ook eens aan je vriendje..... Anti conceptie is gedeelde verantwoordelijkheid
Dat zal ie wel lekker
Nadien wijs je zijn tong de weg naar jouw klitje.
En 2de januari naar de apotheek met lijstje wanneer je geslikt en gerampetampd hebt. Pillen
De apotheek zal dan wel beslissen of morning after pil moet.
Veel slikgenot zou ik zeggen en vertel het nadien ook eens aan je vriendje..... Anti conceptie is gedeelde verantwoordelijkheid
anoniem_209747 wijzigde dit bericht op 01-01-2016 06:10
Reden: vervollediging
Reden: vervollediging
% gewijzigd