Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 5 april 2016 om 16:46
Mijn menstruatie komt niet op gang na mijn miskraam, dus elke 3 dagen wil ik toch weten ik zwanger ben (ja ongeduldig, nee ik ga daar niks aan veranderen) dus ik ben inmiddels een expert in kruidvat en action testen. Met een klein beetje HCG (net na de miskraam) kunnen ze na een uur alsnog een klein lijntje laten zien, en ben je dus wel zwanger. Zonder HCG (nu) laten ze, als je er met een zaklamp op schijnt *schaamt zich* en dan in een hele specifieke hoek kijkt een kleurloos streepje zien.
Voorheen was het me nooit opgevallen, maar als je het met het blote oog kan zen en het kleur geeft, is het gewoon een streep!
Voorheen was het me nooit opgevallen, maar als je het met het blote oog kan zen en het kleur geeft, is het gewoon een streep!
dinsdag 5 april 2016 om 16:57
quote:Lotslove schreef op 05 april 2016 @ 16:27:
Dat ken ik. Ik had me deze maand ook voorgenomen om de dag na mijn nod te testen. Maar ik was zo nieuwsgierig dat ik het toch eerder gedaan heb
Ik heb sinds vandaag ook een onwijs trekkerig gevoel in allebei mijn liezen, dat heb ik de voorgaande keren nooit gehad, dus hopelijk is dit een teken dat het nu wel goed gaat.
Ik ga aan je denken van het weekend!Lief! Dank je wel. Ik hoop voor je op goed nieuws komende dagen/weken!
Dat ken ik. Ik had me deze maand ook voorgenomen om de dag na mijn nod te testen. Maar ik was zo nieuwsgierig dat ik het toch eerder gedaan heb
Ik heb sinds vandaag ook een onwijs trekkerig gevoel in allebei mijn liezen, dat heb ik de voorgaande keren nooit gehad, dus hopelijk is dit een teken dat het nu wel goed gaat.
Ik ga aan je denken van het weekend!Lief! Dank je wel. Ik hoop voor je op goed nieuws komende dagen/weken!

dinsdag 5 april 2016 om 16:59
quote:appelstroop88 schreef op 05 april 2016 @ 16:46:
Mijn menstruatie komt niet op gang na mijn miskraam, dus elke 3 dagen wil ik toch weten ik zwanger ben (ja ongeduldig, nee ik ga daar niks aan veranderen) dus ik ben inmiddels een expert in kruidvat en action testen. Met een klein beetje HCG (net na de miskraam) kunnen ze na een uur alsnog een klein lijntje laten zien, en ben je dus wel zwanger. Zonder HCG (nu) laten ze, als je er met een zaklamp op schijnt *schaamt zich* en dan in een hele specifieke hoek kijkt een kleurloos streepje zien.
Wat vervelend van je miskraam. Was je al lang zwanger? 4 jaar geleden heb ik een miskraam gehad met 5/6 wk en toen kwam het ook niet meer op gang en kreeg ik ook veel klachten daardoor. Toen heeft de gynaecoloog primulot voorgeschreven waarna ik van mijn klachten af was. Als het dus heel lang duurt zou je eens kunnen overleggen met de HA.
Het streepje wat ik nu zie is niet kleurloos, maar wel heel licht. Ik denk dat ik morgen nog maar eens test
Wat vervelend van je miskraam. Was je al lang zwanger? 4 jaar geleden heb ik een miskraam gehad met 5/6 wk en toen kwam het ook niet meer op gang en kreeg ik ook veel klachten daardoor. Toen heeft de gynaecoloog primulot voorgeschreven waarna ik van mijn klachten af was. Als het dus heel lang duurt zou je eens kunnen overleggen met de HA.
Het streepje wat ik nu zie is niet kleurloos, maar wel heel licht. Ik denk dat ik morgen nog maar eens test
dinsdag 5 april 2016 om 18:17
Hallo dames,
Heb al jullie vorige forums gelezen en wilde eigelijk niet reageren..
Kan het toch niet laten.
Zaterdag mijn NOD.. sterk een gevoel dat het wel een raak kan zijn ( na 1 jaar )
- steekjes in onderbuik
- zweet aanvallen zo nu en dan
- hoofdpijn
- moe
- vaker moeten plassen
- wit/gelige afscheiding (sorry)
- obstipatie
- jeuk onderbuik
- puistjes
Me lichaam houd me vaak voor de gek, dat weet ik maar al te goed..
Maar toch een raar voor gevoel.
Iets minder als een dag voor de eisprong seks gehad. En heb me ei echt duidelijk gevoelt.
Nog plek op het bankje?
Heb al jullie vorige forums gelezen en wilde eigelijk niet reageren..
Kan het toch niet laten.
Zaterdag mijn NOD.. sterk een gevoel dat het wel een raak kan zijn ( na 1 jaar )
- steekjes in onderbuik
- zweet aanvallen zo nu en dan
- hoofdpijn
- moe
- vaker moeten plassen
- wit/gelige afscheiding (sorry)
- obstipatie
- jeuk onderbuik
- puistjes
Me lichaam houd me vaak voor de gek, dat weet ik maar al te goed..
Maar toch een raar voor gevoel.
Iets minder als een dag voor de eisprong seks gehad. En heb me ei echt duidelijk gevoelt.
Nog plek op het bankje?

dinsdag 5 april 2016 om 19:23

dinsdag 5 april 2016 om 19:59
quote:Marie89 schreef op 05 april 2016 @ 19:49:
Lotslove: Doe je goed, zo drie keer op rij! En hopelijk dat het volgens het gezegde (of spreekwoord?) dan nu gewoon goed zit!
Haha vind je. Als het nu weer mis gaat ga ik mij denk ik wel zorgen maken hoor. Maar laten we hopen dat het deze keer goed gaat
Drie keer scheepsrecht
Lotslove: Doe je goed, zo drie keer op rij! En hopelijk dat het volgens het gezegde (of spreekwoord?) dan nu gewoon goed zit!
Haha vind je. Als het nu weer mis gaat ga ik mij denk ik wel zorgen maken hoor. Maar laten we hopen dat het deze keer goed gaat
Drie keer scheepsrecht

dinsdag 5 april 2016 om 20:01
quote:Lotslove schreef op 05 april 2016 @ 19:59:
[...]
Drie keer scheepsrecht
Nouja, in ieder geval goede zwemmers bij je vriend! Dus misschien doet hij het dan goed?
Ik snap dat je je dan zorgen zou gaan maken. Hopelijk is dat niet nodig!
[...]
Drie keer scheepsrecht
Nouja, in ieder geval goede zwemmers bij je vriend! Dus misschien doet hij het dan goed?
Ik snap dat je je dan zorgen zou gaan maken. Hopelijk is dat niet nodig!

dinsdag 5 april 2016 om 20:33
Ik heb altijd beetje onregelmatige cyclus maar naar de afgelopen 4 maanden gekeken zoh ik zaterdag kunnen testen.
Ik wacht dan nog een paar dagen omdat ik wel eens half jaar geleden cyclus van 40 dagen heb gehad.
Door tarwekiem olie nu 4 a 5 maanden rond de 34 , 35 dagen.
Heb nu ook krampen gehad net alsof ik begin aan menstruatie
En echt warmte aanvallen , lijken wel zoals ze opvliegers beschrijven. En dan vooral als ik redbull drink. Waar ik normaal verslaafd aan ben. En nu word ik er niet goed van !
Spannend....
Wanneer mogen jullie testen?
Ik wacht dan nog een paar dagen omdat ik wel eens half jaar geleden cyclus van 40 dagen heb gehad.
Door tarwekiem olie nu 4 a 5 maanden rond de 34 , 35 dagen.
Heb nu ook krampen gehad net alsof ik begin aan menstruatie
En echt warmte aanvallen , lijken wel zoals ze opvliegers beschrijven. En dan vooral als ik redbull drink. Waar ik normaal verslaafd aan ben. En nu word ik er niet goed van !
Spannend....
Wanneer mogen jullie testen?

dinsdag 5 april 2016 om 23:39
quote:Lotslove schreef op 05 april 2016 @ 16:59:
[...]
Klinkt gunstig, je test! Spannend .
Bedankt voor je tip wat betreft cyclus! Ik had een mk met 11 weken. Bij mij is het nu een maand geleden, dus vanaf de dag dat ik de tweede misoprostol nam tot nu, zijn 31 dagen ofzo. Mijn cyclus is normaal kort. Maar ik denk dat tot 7 weken nog wel "normaal" is, dus ik wacht nog even af. Alleen wordt daardoor mijn geduld wel op de proef gesteld.
[...]
Klinkt gunstig, je test! Spannend .
Bedankt voor je tip wat betreft cyclus! Ik had een mk met 11 weken. Bij mij is het nu een maand geleden, dus vanaf de dag dat ik de tweede misoprostol nam tot nu, zijn 31 dagen ofzo. Mijn cyclus is normaal kort. Maar ik denk dat tot 7 weken nog wel "normaal" is, dus ik wacht nog even af. Alleen wordt daardoor mijn geduld wel op de proef gesteld.
vrijdag 8 april 2016 om 00:03
Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn menstruatie :-s. Inmiddels al een ruime week over datum maar de testen blijven spierwit, althans het teststreepje dan
. Ik kan ook bijna niet zwanger zijn en op een grote verandering in witvloed na heb ik ook geen symptomen. Maarja het houdt me toch de hele tijd bezig grrrr. Er zijn meerdere redenen waarom deze cyclus afwijkend kan zijn maar toch he? Dan lees ik weer allemaal verhalen van zwangerschappen met amper hcg... Mag dus wel doorkomen dan gaat de implanon erin en is hoofdstuk nr 2 even tijdelijk afgesloten.

vrijdag 8 april 2016 om 23:26
Dan hoop ik alsnog voor jullie dat het snel raak is en alles goed mag gaan.
Meestal zit mijn gevoel helaas goed.
Ik weet nog niet wat ik ga doen... ik denk vooral hopen dat ik weer een eisprong krijg deze maand en stoppen met koffie drinken. Misschien helpt het. Ik ben eigenlijk al heel erg verbaasd dat ik uit mezelf 3 x een eisprong heb gehad en een best wel korte cyclus voor mijn doen. Een paar mnd gekende zat ik nog bij de gyn, omdat ik eigenlijk hormonen moet slikken om een eisprong te krijgen, maar omdat ik nog borstvoeding geef is dat niet mogelijk. Na de zomervakantie zou ik teruggaan.
Dus ik denk dat ik heb tot na de zomervakantie maar gewoon aan kijk en heel hard ga bidden voor een gezonde zwangerschap.
Meestal zit mijn gevoel helaas goed.
Ik weet nog niet wat ik ga doen... ik denk vooral hopen dat ik weer een eisprong krijg deze maand en stoppen met koffie drinken. Misschien helpt het. Ik ben eigenlijk al heel erg verbaasd dat ik uit mezelf 3 x een eisprong heb gehad en een best wel korte cyclus voor mijn doen. Een paar mnd gekende zat ik nog bij de gyn, omdat ik eigenlijk hormonen moet slikken om een eisprong te krijgen, maar omdat ik nog borstvoeding geef is dat niet mogelijk. Na de zomervakantie zou ik teruggaan.
Dus ik denk dat ik heb tot na de zomervakantie maar gewoon aan kijk en heel hard ga bidden voor een gezonde zwangerschap.

zaterdag 9 april 2016 om 13:23
Is er nog plek op het wachtbankje?
Ik heb 19 april m'n NOD, eisprong is net geweest. M'n luteale fase is een beetje kort, dus heb het gevoel alsof het al meerdere keren is mis gegaan. Wij zijn al een tijdje bezig, maar duurde heel lang voordat m'n cyclus regelmatig was en had last van cystes. Nu is dat allemaal opgelost, eisprong aanwezig, zit ik weer met een korte luteale fase!
Soms snap ik niet dat mensen zo snel of per ongeluk zwanger worden, als ik hier zoveel vrouwen lees met problemen..
Ik probeer niet voor NOD te testen, ben benieuwd of het lukt! Haha
Ik heb 19 april m'n NOD, eisprong is net geweest. M'n luteale fase is een beetje kort, dus heb het gevoel alsof het al meerdere keren is mis gegaan. Wij zijn al een tijdje bezig, maar duurde heel lang voordat m'n cyclus regelmatig was en had last van cystes. Nu is dat allemaal opgelost, eisprong aanwezig, zit ik weer met een korte luteale fase!
Soms snap ik niet dat mensen zo snel of per ongeluk zwanger worden, als ik hier zoveel vrouwen lees met problemen..
Ik probeer niet voor NOD te testen, ben benieuwd of het lukt! Haha
maandag 11 april 2016 om 17:43
Hallo allemaal. ik heb nog niet alles terug gelezen maar even een gekke vraag, 6 dagen terug sex gehad in de vruchtbare week 2 dagen voor de ovulatie volgens de planning, ik ben nu 4 maanden terug gestopt met de pil en bij onze andere 2 kinderen was ik binnen 2 maanden zwanger wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu weer zo snel hoeft te gebeuren. Maar sinds vandaag heb ik opeens vreselijke misselijkheid en maagzuur kan dat al zo snel???? 't lijkt me zelf wel echt te vroeg maar wie weet herkend iemand zich in mijn verhaal. Om nu al te testen is t veelste vroeg ik zou over 11 dagen pas ongesteld moeten worden.