Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voelt ook als pms klachten, alleen ben ik drie dagen overtijd. Kan misschien ook aan stress liggen aangezien het hectisch is op het moment. Maar ik heb de testen gekocht dus ga het proberen zodra ik moet plassen! Morgenochtend duurt mij te lang en als ik drie dagen geleden ongesteld had moeten worden dan lijkt het me dat het wel moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of het condoom was gescheurd. Mijn vriend gooit het altijd gelijk weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft ook niet tot morgen te wachten, kruitvat is heel gevoelig. Ik teste toen vier dagen voor nod in de middag positief.
Door de stress kan je menstruatie idd later doorkomen, heb ik ook weleens gehad en ook in combi met krampjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb net een test gedaan en hij was helemaal wit. Ik wacht het weekend nog even af, dan kan ik maandag altijd nog die tweede test doen, als ik nog steeds niet ongesteld ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Anders had je drie dagen na je nod heel waarschijnlijk positief getest. Hopelijk ben je wat opgelucht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ben opgelucht! Ik ga er vanuit dat ik dit weekend dan ongesteld moet worden. Maar hoop dat ik eind dit jaar wel een positieve test in handen mag hebben :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik zit met een dilemma waardoor ik helemaal niets meer van mijn lichaam snap. Vorig jaar eind juni een positieve test in mijn handen, helaas half juli een bbz.

Dit jaar eind februari een positieve test in mijn handen. Met 6 weken een echo om te kijken of het nu wel in mijn baarmoeder zat, dat was het geval. Met 8 weken weer een echo om het hartje te zien. Helaas niks te zien, kindje was gestopt met groeien. Curretage gehad op 29 maart, 28 april weer ongesteld.

Na mijn curretage heb ik cyclussen van 27, 27, 28.

Sinds mijn curretage begint op z'n vroegst op dag 23 de viezigheid / oud bloed en dan weet ik dat mijn ongesteldheid eraan komt.

Deze maand is raar want ik heb donderdag (dag 22) na mijn vinger erin gedaan te hebben wat roze/rood bloed gehad, heel licht. Verder niks te zien, ook niet met afvegen. Vrijdag (dag 23) ook niks te zien. Totdat ik 's avonds om half 3 op de wc zat en de wc rood kleurde. Geen kramp niks. Vinger erin en kwam eruit alsof ik ongesteld was. Maandverband in gedaan en gaan slapen. Vanmorgen maandverband gecheckt en wat stipjes licht bloed, niet eens druppels te noemen. Met plassen gewoon normaal, met afvegen wat bruinig. Nu net naar de wc geweest en er zit een heel klein beetje bruin in mijn maandverband, plassen gewoon normaal en met afvegen nog wat bruinig, maar lijkt minder dan vannacht.

Mijn NOD is 15/16 augustus.

Iemand enig idee wat dit kan betekenen? En vooral waarom ik vannacht ineens bloed had?

Het lijkt mij niet dat dit mijn ongesteldheid is/was, aangezien ik geen kramp heb gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je lichaam is geen atoomklok, je menstruatie kan wel eens wat varieren. Dus ik denk dat je gewoon ongesteld gaat worden en dat dit je bruinverlies is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@mysteryanhel, Klopt inderdaad je menstruatie wat kan wisselen, helemaal na een ma. Herken je verhaal van ontzettend hopen.
Ik hoop natuurlijk voor je dat het een innesteling is, maar houd rekening met menstruatie.
Hoe gaat het vandaag?
Alle reacties Link kopieren Quote
@moosforhappines: vandaag iets vies in mijn maandverband en met afvegen ook. Niet enorm vies. Bruin dus. Hopen dat het weggaat en er geen bloed komt.


Maar waar komt het bloed van vannacht vandaan? Het was kort en het was weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe een test?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
@bam: voor een test is het nog te vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
hoeft niet
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je nod de 15de is kan je eventueel al testen. Zou kruitvat gebruiken.
Hopelijk heeft je menstruatie nog niet doorgezet?
Alle reacties Link kopieren Quote
@moos:
Vanmorgen negatief getest met kruidvat 2v5. Menstruatie ook nog niet te bekennen. Dus ik wacht het maar af :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat jammer zeg! Kom anders meeschrijven bij het wachtbankje. Ik duim nog voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
@moos:
Waar moet ik me melden voor het wachtbankje?
Ik duim ook nog steeds, maar heb me er op ingesteld dat ik ongesteld wordt. Dan volgende maand op vakantie maar hopen dat ik niet ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Het is nu 6 dagen na NOD. Vrijdag een test gedaan maar die was helemaal blanco. Kan het zijn dat ik alsnog zwanger ben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan altijd... meer waarschijnlijk lijkt mij dat je eisprong een keer later was, je zegt dat je stress hebt (gehad)?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja niet per se stress, maar ben wel heel druk geweest afgelopen tijd met vanalles en nog wat. Voel me niet gestresst, maar misschien ben ik dat onbewust wel geweest. Waar ik mezelf nu mee gek maak is bijv. vroegtijdige overgang of zoiets. Dan 1000000 x liever zwanger! Doet me wel weer beseffen dat ik wel graag snel zwanger wil worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou gewoon nog een keer testen en anders toch maar afwachten. Meer opties zijn er niet :-) overgang zal wel meevallen :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
http://nl.tinypic.com/r/21n4msy/9

Wil jullie met mij meekijken? 3 dagen voor NOD en in de middag..
Alle reacties Link kopieren Quote
Flowerpower93 schreef:
13-08-2018 20:56
http://nl.tinypic.com/r/21n4msy/9

Wil jullie met mij meekijken? 3 dagen voor NOD en in de middag..
Ik zie links van de dikke streep wel een licht streepje. Maar ken dit soort testen niet. Als dat lichte streepje net naast dikke streep betekent dat je zwanger bent, dan gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd! Hopelijk blijft ie plakken :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Flowerpower93 schreef:
13-08-2018 20:56
http://nl.tinypic.com/r/21n4msy/9

Wil jullie met mij meekijken? 3 dagen voor NOD en in de middag..
Yes! Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven