Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlaca schreef:
13-08-2018 10:30
Nou ja niet per se stress, maar ben wel heel druk geweest afgelopen tijd met vanalles en nog wat. Voel me niet gestresst, maar misschien ben ik dat onbewust wel geweest. Waar ik mezelf nu mee gek maak is bijv. vroegtijdige overgang of zoiets. Dan 1000000 x liever zwanger! Doet me wel weer beseffen dat ik wel graag snel zwanger wil worden.
Nee joh, als je cyclus 1x afwijkt zegt dat helemaal niks over zoiets als vroegtijdige overgang. Niet teveel zorgen maken. Al opnieuw getest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yellow002 schreef:
14-08-2018 10:43
Nee joh, als je cyclus 1x afwijkt zegt dat helemaal niks over zoiets als vroegtijdige overgang. Niet teveel zorgen maken. Al opnieuw getest?
Morgenochtend ga ik opnieuw testen. Vanmorgen zou ik een lastig gesprek op mijn werk hebben, dus wilde daarvoor geen test doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen opnieuw getest maar weer negatief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi.

Ik heb 15 juni mijn laatste anticonceptiepil geslikt. Precies 28 dagen op 13 juli ongesteld geworden. 3 dagen lang. Normaal voor mij is 7 dagen.
Voor de pil heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad van 25 dagen. Ook na het stoppen met de pil had ik in de tweede maand wel weer 25 dagen. Ben namelijk vaker gestopt.

Nu is het 34 dagen later dan 13 juli. Heb afgelopen zaterdag op cyclus dag 30 een test gedaan. De 2 voor vijf euro test van de kruidvat maar die was negatief.

Ik vermoed nu dus eerder een langere (onregelmatige) cyclus helaas. Wanneer zouden jullie opnieuw testen? En dan met de early of normale testen?

Ik heb nu iets meer dan een week soms lichte krampen in mijn onderbuik. Maar ze lijken niet op mijn normale ongesteldheidkrampen. Voor de rest geen andere dingen dan normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon met die van kv blijven testen, die streep was bij mij veel duidelijker dan een early test met dezelfde urine.. hopelijk snel duidelijkheid voor je!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen!

Ik ben nieuw op het forum en meng me in het gesprek omdat ik simpelweg niemand heb om mijn situatie mee te bespreken. Naja er zijn natuurlijk wel mensen, maar ik wil niemand onnodig blij maken en later teleurstellen.
Mijn man en ik proberen al 3 jaar zwanger te worden. In die 3 jaar qua hulpmiddelen twee rondes clomid gehad vorig jaar zonder succes. De volgende stap was IUI, na even pauze. Afgelopen menstruatie 11-7 // 16-7 heb ik toch nog een keer Clomid geslikt zonder bezoeken aan de gyn. Nu ben ik morgen een week overtijd. Ik heb een lange cyclys 31 dagen en heel regelmatig. Omdat ik overtuigd was van mijn kwaaltjes heb ik gisteren getest met clearblue digital en deze was positief 1-2 weken. Vanmorgen bij de huisarts getest en die was negatief. Omdat ik nu echt gigantisch heen en weer geslingerd word tussen mijn hormonen heb ik besloten het hier van me af te tikken. Ik ging van blij, naar teleurgesteld, terug naar blij en nu doodsbang. Mijn gevoel schreeuwt zwanger en tegelijkertijd ben ik echt zo zo zooo bang voor teleurstelling dat ik gewoon knettergek geworden ben of dat ik wel zwanger ben maar het mis gaat. Na 3 jaar proberen wil je niet in deze situatie zitten. Heb ik te vroeg getest? Zijn er meer dames in een soortgelijke situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan zijn dat de test van je huisarts minder gevoelig was. Ik zou die van Kruidvat 2v5 proberen: die zijn erg gevoelig. Kun je vanmiddag zelfs al doen en mocht die toch negatief zijn, over een paar dagen weer proberen.
Hoop het voor je!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@bentje, oh wat hoop ik voor jullie dat Jullie na drie jaar wachten zwanger mogen zijn!
Ik zou ook echt de kruitvattest doen zoals stippel zegt. Duim voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
@bentje vals positief is zeldzaam hoor. En cb testen zijn niet heel gevoelig dus ik denk toch dat je zwanger kunt zijn. Ga meteen even een Kruidvat test halen 2 voor 5 euro in een verpakking met pipetjes. Heel gevoelig. Kan het nu ook in de middag doen. Gewoon even 2 uur niet drinken en dan testen. Die zou zeker positief moeten uitslaan bij zwangerschap. Ze zijn veel gevoeliger dan de cb testen.

Laat even weten hoe het ging!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat was kort maar krachtig. 2 positieve testen en 2 negatieve en sinds vanmiddag bloedverlies en enorme krampen. Ik was voor het eerst echt overtuigd dat we een wonder hadden verricht.
Fijn in ieder geval te lezen dat er vele met mij zijn. Hopelijk kan ik komende maanden positiever bericht posten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bentje30 schreef:
16-08-2018 19:07
Nou dat was kort maar krachtig. 2 positieve testen en 2 negatieve en sinds vanmiddag bloedverlies en enorme krampen. Ik was voor het eerst echt overtuigd dat we een wonder hadden verricht.
Fijn in ieder geval te lezen dat er vele met mij zijn. Hopelijk kan ik komende maanden positiever bericht posten!

:( Ik hoop snel op mooi nieuws. :hug:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Bentje30 schreef:
16-08-2018 19:07
Nou dat was kort maar krachtig. 2 positieve testen en 2 negatieve en sinds vanmiddag bloedverlies en enorme krampen. Ik was voor het eerst echt overtuigd dat we een wonder hadden verricht.
Fijn in ieder geval te lezen dat er vele met mij zijn. Hopelijk kan ik komende maanden positiever bericht posten!
Wat een teleurstelling zeg! Ik hoop ook voor jullie op meer positieve berichten de aankomende maanden. Geef niet op :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaaaaah nee! Hopelijk alsnog heel snel positief nieuws :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Bentje :hug: wat een enorme tegenvaller na zo lang proberen. Ik hoop dat je toch snel opnieuw zwanger mag zijn en dan alles goed gaat♡
Alle reacties Link kopieren Quote
@Bentje Ik hoop voor jullie snel goed bericht

Ik heb afgelopen zaterdag nog een test gedaan op cyclus dag 37 maar was negatief. En gisteren licht ongesteld geworden. Dus een cyclus van 39 dagen. Maar we kunnen wel eindelijk door, daar ben ik wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik ben nieuw hier. Op mijn profiel zien jullie mijn test van vanochtend. Is deze nu positief of negatief. Ik word er gek van. Vooral bovenin is een heel licht streepje ontstaan.
Hulp is zeer welkom.

Gr. Sanne202
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Sanne,

upload je foto even bij tinypic.com. Dan kan je de link hier plaatsen en kunnen we meekijken. De foto van je avatar is veeeeeel te klein om iets te kunnen zeggen daarover.
Aan je foto te zien is het een cb test met blauwe inkt? Mocht je twijfelen (en het uploaden niet lukt) koop morgen even bij het kruidvat een test (doosje 2 tests voor 5 euro). Die is super goed en duidelijk.

Succes!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
http://nl.tinypic.com/r/24wboup/9
Klopt het zo??
@ sanne202, ik zie inderdaad een licht streepje verschijnen! Probeer inderdaad de kruidvat 2 voor 5, die zijn erg goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Sanne!
Ik zie vooral in de bovenste lijn een streepje. Inderdaad, even langs de kruitvat, hopelijk een mooie test voor jou
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties. Ik durf niet te vertrouwen op deze test. Ik denk dat ik morgenochtend even een nieuwe doe. Beter dan vanmiddag toch?

Gr. Sanne
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne202 schreef:
22-08-2018 10:36
Bedankt voor jullie reacties. Ik durf niet te vertrouwen op deze test. Ik denk dat ik morgenochtend even een nieuwe doe. Beter dan vanmiddag toch?

Gr. Sanne

Ik denk ook een lijn te zien. Als je nu twee uur niet drinkt en plast zou je nu met middag urine ook wat moeten zien hoor. Maar idd ochtend heeft duidelijkere test.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe morgenochtend een nieuwe maar denk toch dat het vals positief was. Al kan er niks ontstaan als je geen hcg hebt. Vind het spannend. En bang dat hij morgen alsnog negatief is. Dan ga ik na het weekend misschien nog testen en dan afwachten tot ik ongesteld word

Sanne
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne202 schreef:
22-08-2018 20:56
Ik doe morgenochtend een nieuwe maar denk toch dat het vals positief was. Al kan er niks ontstaan als je geen hcg hebt. Vind het spannend. En bang dat hij morgen alsnog negatief is. Dan ga ik na het weekend misschien nog testen en dan afwachten tot ik ongesteld word

Sanne

Snap ik hoor. Het is ook een zenuwentoestand. Maar je bent toch al wel over je NOD heen?

En idd, hcg kan niet uit de lucht komen vallen he :proud:
Als hij morgen positief is moet je gewoon lekker een verloskundige bellen en erin gaan geloven.

:cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ben 6 dagen geleden relatief licht ongesteld geworden, maar aangezien mijn temperatuur hoog blijft toch even getest op maandag.. Is dit het typische indrooglijntje?

http://nl.tinypic.com/r/29fotxj/9

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven