Het lukt maar niet.....

23-06-2015 02:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben nieuw hier en zit een beetje met een probleem. Zal het gelijk allemaal maar even proberen uit te leggen.

Mijn vriend en ik zijn in juli een jaar bezig om zwanger proberen te worden, wat tot nu toe dus nog niet gelukt is.

Ik ben 2 maal in 1 jaar geopereerd aan cysten in mijn eierstok.

De eerste keer wist ik niet dat ik er 1 had en ging met acute buikpijn naar het ziekenhuis. Door middel van een inwendige echo hebben ze gezien dat ik een cyste in mijn eierstok had en dat deze zo zwaar was geworden, dat mijn eierstok is gaan kantelen. Ik moest met spoed geopereerd worden. Dit is gebeurd door middel van een kijk operatie met 3 kleine sneetjes. Ze wilden dat ik toen elk half jaar op controle kwam. Toen ik na 2 maanden op controle moest komen om te kijken of alles goed geheeld was, zeiden ze dat ik toch niet op controle hoefde te komen want de cyste was goedaardig en zou, waarschijnlijk, niet meer terug komen. Eierstok is bespaard gebleven.

7 maanden later had ik precies dezelfde buikpijn en verdere klachten. Heb naar mijn gevoel geluisterd en de dokter gebeld. Ik had weer een cyste van 8 bij 9 centimeter en moest weer geopereerd worden. Ditmaal een snee op mijn bikinilijn. 2 maanden later weer "controle". Ik moest m'n broek even naar beneden doen want ze wilde kijken hoe het litteken er uit zag. Nou, zag er nog een beetje rood uit maar verder zag het er goed uit. Broek mocht weer om hoog. Het zat me niet lekker, dus ik vroeg, "moet u niet even "van binnen" kijken?" "Wil je dat graag?" zegt ze. Ik zeg "nou, ja, eigenlijk wel." Zegt ze "ja dat snap ik wel." Waarom moet ik daar zelf om vragen???? Nou, zag er ook goed uit, gelukkig. En nu komt het, een afspraak maken voor controle. Over één jaar pas weer?! Ik voel me niet echt serieus genomen, maar goed, heb er maar mee ingestemd maar in mezelf had ik al besloten, mocht ik weer dezelfde klachten krijgen dan bel ik gewoon weer. Eierstok wederom gespaard gebleven. Wel zit, door deze operaties, mijn eileider dicht door littekenweefsel. Gynaecoloog heeft mij verteld dat ik nog 50% kans heb om zwanger te raken.

Nu, 4 maanden later, heb ik weer dezelfde klachten. Dat zijn: buikpijn, steken, krampen. Pijn tijdens seks, als of "ie" niet verder kan. Pijn tijdens het plassen en het gevoel hebben dat m'n blaas niet leeg is maar er komt gewoon niks meer uit.

De vorige 2 cystes waren beide in mijn rechter eierstok. Mocht het nu weer een cyste zijn en ook nog in de zelfde eierstok, dan weet ik niet wat ik moet doen. Eierstok laten verwijderen en dan hopen dat het niet meer terug komt? Ik heb nu toch vrij weinig aan die kant als ik het goed begrijp. De vorige keren wilde ze hem besparen omdat ik nog jong ben.

Het is zo frustrerend dat het zwanger worden maar niet lukt en ben bang dat die cystes het tegenhouden of zo iets.

Zijn er dames hier die ook zo iets hebben meegemaakt? Of dat het juist sneller ging nadat 1 eierstok verwijderd was?

Heb al een beetje rond gekeken maar de verhalen hier over zijn te divers..

Ik hoor graag jullie meningen!

Xxxxxx
Als jij het idee hebt dat je weer een cyste hebt, per direct een afspraak maken! Die ga je toch niet laten zitten omdat je graag een kindje wilt?

Daarna een doorverwijzing vragen naar een gyneacoloog, je bent een jaar bezig dan "mag" dat. Het fijne is dat ze weten wat je mankeert.

Voor een klein beetje positiviteit! Ik had een collega met 1 eierstok en ze was binnen 2 maanden proberen zwanger. Het gaat niet om hoeveel procent kans je hebt. Het gaat erom dat je net dat ene eitje hebt, die gesprongen is op het moment dat net dat ene zaadje in de buurt is.
If you can dream it, you can do it.
Ik zou als ik jou was eerst om een echo vragen, al is het alleen ter geruststelling. Ik heb ook zo'n grote cyste gehad en herken je klachten. Uiteindelijk was de cyste weg (vanzelf), maar de klachten kwamen terug (druk, gevoel van volle blaas, moeite met plassen, pijn tijdens seks). Ik dacht ook steeds dat de cyste terug was, maar op de echo's bleek dit niet het geval. Uiteindelijk bleek dat ik door alle spanning (zwanger willen worden sinds november 2013, inmiddels 3 miskramen verder en nog niet opnieuw zwanger) onbewust m'n bekken aanspande, hier kwamen de klachten vandaan. Ik was enorm gefocust op m'n buik/bekken gebied door het zwanger willen worden. Inmiddels is het hier over d.m.v shiatsu. Ik heb eerst een tijdje bij de fysio gelopen, maar dat hielp steeds maar even. Sinds ik een shiatsu massages plan elke maand is het volledig verdwenen (ook heel fijn ter ontspanning)...

Sterkte en hou je taai! Uiteindelijk komt het vertrouwen in je lijf wel weer terug wat betreft de cyste, heeft z'n tijd nodig. En ik zou idd bij de gyn vragen om onderzoek. Het hoeft niks te betekenen, maar dat kan veel onrust en een beetje meer zekerheid geven.
Alleen wat ervaringen van anderen: mijn zus met allerlei buikoperaties aan cystes, verklevingen, buitenbaarmoederlijke zw (1 eierstk bij verwijderd), meerdere miskramen tussendoor (dus wel meerdere bevruchtingen) was na ongeveer twee jr zwanger van haar zoon: heeft dus lang geduurd, maar ook operaties tussendoor en dus wel gelukt!

Een vriendin heeft ook meerdere cystes gehad, misshien weer heel anders dan bij jou: zij heeft een paar keer een open buikwond erdoor gehad. Maar goed, bij haar blijkt het hormoongedreven: zodra ze stopt met de pil komen ze terug. Haar is afgeraden nog zelf verder te proberen (ook gezien het al even duurde) maar ivf in te gaan omdat ze dan sneller zeschso zouden kunnen realiseren en beter gecontroleerd. Ik zou zeker naar een gyn gaan om te overleggen, masr wel naar een andere: je wordt idd niet erg serieus genomen.
Zechso is zwangerschap☺️
Wat vervelend!! Ik heb ook cystes gehad maar ben wel zwanger geweest.

Weet je of je wel een eisprong hebt en wanneer deze is? Om daar inzicht in te krijgen, kun je gaan temperaturen. Elke ochtend voor het opstaan je temperatuur meten, en daar een grafiek van maken. Ovulatietesten doen kan ook. Veel succes!
Ik heb dit ook + dezelfde klachten. Ik ben wel gewoon (en heel snel) zwanger geraakt.

Vervelend voor je dit! Ik krijg veel controles bij de gynaecoloog. Ik begrijp de laksheid van jouw gyneacoloog in deze dan ook niet.
Dankjewel voor de reacties!

Donderdag heb ik een afspraak bij de dokter. De assistente zei dat het ook blaas ontsteking kon zijn. Ik weet haast wel dat het niet zo is, maar goed ze kijken maar.

Nu ik zo terug reken heb ik het ook sinds dat ik met de pil ben gestopt..

Donderdag maar even afwachten, vanaf daar word waarschijnlijk, net zoals de vorige keer, een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog.

Moet ook zeggen dat ik er te veel meer bezig ben om zwanger te worden.

Maar goed, laat dat maar eens los.
En wat betreft die laksheid inderdaad. Had nu wel verwacht omdat ik al 2 keer geopereerd ben, dat ze me juist vaker op controle zouden laten komen.
Heb trouwens ook ovulatiesticks gebruikt van clear blue. Die met een leeg rondje of een smiley. Gewone stickjes word ik niet echt wijzer van. Temperaturen heb ik me niet in verdiept, hoe werkt dat? Heb wel smileys gehad dus neem aan dat ik gewoon een eisprong heb.
"Nu, 4 maanden later, heb ik weer dezelfde klachten. Dat zijn: buikpijn, steken, krampen. Pijn tijdens seks, als of "ie" niet verder kan. Pijn tijdens het plassen en het gevoel hebben dat m'n blaas niet leeg is maar er komt gewoon niks meer uit."

zijn exact de symptomen die ik had, idd bij een blaasontsteking... buikpijn, pijn tijdens sex, en constant moeten plassen zonder dat er iets komt...

(ik hoop voor jou dat het dit is idd, dit is makkelijk te verhelpen met een pilletje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven