Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
05-01-2019 18:25
Even heel kort berichtje: het bloeden is begonnen! Het leek een eeuwigheid te duren, maar toch precies 26 dagen cyclus vanaf verlies vruchtzakje. Hopelijk verlies ik de komende dagen het weefsel van de MA en kunnen we voorruit kijken :heart:
Jaaaaaa Moos!!! :cheer: :cheer: :cheer: Nog nooit zo blij voor iemand geweest die ongesteld is geworden hahaha
En prachtig dat je meteen al zo'n mooi cyclus weer lijkt te hebben!!
Alle reacties Link kopieren
Moos wat fijn! Hopelijk kan je idd je nu snel weer gaan richten op de toekomst :)
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
05-01-2019 18:25
Even heel kort berichtje: het bloeden is begonnen! Het leek een eeuwigheid te duren, maar toch precies 26 dagen cyclus vanaf verlies vruchtzakje. Hopelijk verlies ik de komende dagen het weefsel van de MA en kunnen we voorruit kijken :heart:
Yessss!! Wat FIJN Moos! :high5:
Weer een stapje dichterbij een superei! :blob:
Alle reacties Link kopieren
Stippel, ik hoop zo ontzettend dat jullie maandag zo’n mooi beeld krijgen van jullie minimensje. Nog twee nachten. Hoe voel je je verder naast het wachten?

Daantje, rot dat jouw cyclus ook zo in de war is. Welke ronde na ma zit je nu? Hopelijk snel duidelijkheid voor jou.

Suus, zijn jij en je vriend beetje opgeknapt en weer eat fitter?

Felicia, wat jammer van je menstruatie maar ik vind je positief klinken!

Hier houden we ook wel van een drankje in weekend maar voor nu afgesproken dat even niet of nauwelijks te doen.

Wat voor vitamine geef je je vriend? Ronde dat is zwanger werd gaf ik vriend foliumzuur en zink. Baat het niet dan.. :-D en die pitjes kun je zeker eten!

Chouffe, wat fijn deze test zeg!
Ga je er volgende week nog eentje doen? :flirting:

Leeuw, ik kreeg van iemand van miskramen topic (wees ook welkom trouwens, geldt ook voor andere!)
Om vrouwenmantelthee te drinken, trekt baarmoeder zachtjes samen en zorgt voor schone baarmoeder, goed na mk of tijdens menstruatie. Misschien iets voor jou? Mag niet tijdens zwangerschap al gebruiken sommige het om kindje op te wekken las ik.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Moos wat een geweldig nieuws!!!
Vrouwenmantelthee heb ik hier volgens mij ook al wel eens getipt, kreeg ik na de bevalling om mijn baarmoeder goed te laten slinken! Werkt super!
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
05-01-2019 20:44
Jaaaa Moos wat een geweldig nieuws!!!
Vrouwenmantelthee heb ik hier volgens mij ook al wel eens getipt, kreeg ik na de bevalling om mijn baarmoeder goed te laten slinken! Werkt super!
Ik weet niet of het de thee is maar er komen al meteen stolsels los. Zo fijn!

Hoe gaat het nu met jou? Ik duim morgen voor je!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ook al stolsels Moos, wat goed!
Hier nog veegje bloed hier en daar, tja, geen idee. Gisteren waren mijn vriendinnen allemaal lekker in de olie en als je kijkt hoe ontzettend brak ik wakker werd had ik net zo goed mee kunnen drinken met ze hahaha!
Maar ja...toch maar niet hè. Ik laat t zeker weten morgen!
Alle reacties Link kopieren
Joepie Moos!!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Moos!! Eindelijk! :yes:

Wij hoesten en proesten elkaar de tent uit, maar zijn verder ok. Dus wanneer dat ei springt gaan we er gewoon voor. Alleen koorts en/ of bacteriële infecties kunnen invloed hebben op de bevruchting toch?
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
05-01-2019 21:14
Jeetje ook al stolsels Moos, wat goed!
Hier nog veegje bloed hier en daar, tja, geen idee. Gisteren waren mijn vriendinnen allemaal lekker in de olie en als je kijkt hoe ontzettend brak ik wakker werd had ik net zo goed mee kunnen drinken met ze hahaha!
Maar ja...toch maar niet hè. Ik laat t zeker weten morgen!
Ik hoop zo dat je voor de geheelonthouding wordt beloond lieve Naatje. Dat zou echt perfect zijn. Hopes up!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had helaas lekker kunnen mee zuipen, kwam net een groot stolsel mee met afvegen na plassen 😢
En dat maakt mijn cyclus deze maand welgeteld 24 dagen 🙄 met Mn ei op dag 12 en menstruatie 12 dagen later. Gaat lekker dus. Morgen gyn bellen en dan maar eens kijken wat Mn lijf allemaal aan t doen is.
Mijn cyclus na de mk was
28-40-28-32-24.

Starsuus, ik weet niet of er slecht ingenesteld kan worden als je ziek bent. Heeft dat invloed op je baarmoederslijmvlies dan?

Moos hoe voel jij je?

Leeuw hoe is het bij jou vandaag?

Stippeltje jaaaaaaa nog maar een nachtje slapen! :cheer:

Kimster hoe gaat het bij jou?
naatje2000 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 07:56
17.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He verdorie, lieve Naatje wat onwijs balen! Had het je zo gegund om nu zwanger te zijn. Maar wat niet is, komt nog hoor! Houd moed! Goed dat je de gynaecoloog gaat bellen. Die weet wat wijsheid is. En dan word jij dit jaar gewoon zwanger. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Starsuus, thanks meisje, je bent een lieverd! ❤️
Jaaa Moos!! Wat ontzettend fijn dat het is doorgebroken en ook meteen met stolsels! :cheer: Nu lekker alles helemaal schoon en dan snel door naar jouw gouden ei. Goed dat je met acupunctuur gaat beginnen, ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.

En Naatje, wat jammer! Is je hele menstruatie nu ook doorgezet of alleen wat afvegen? Hopelijk heeft de gyn straks wat meer duidelijkheid voor je :)
Alle reacties Link kopieren
@Naatje2000 He neeeee, ik had zulke goede hoop dat je gezellig met ons kon komen meeschrijven in het uitgerekend topic :(
Groot gelijk dat je het op een zuipen zet :hug:

@Starsuus Hoe gaat het met jou en je vriend? Voelen jullie je al wat beter? Ik ben twee keer zwanger geraakt terwijl vriend ziek was en één keer was ik zelf ook ziek, dus denk dat het voor de bevruchting niet uit hoeft te maken.

@Moos Heb nog steeds wel meer symptomen dan de eerste twee keer. Wat meer misselijk, moe, jeuk en honger. Vooral 's ochtends heb ik het gevoel van een flinke kater. Maar alle symptomen zijn welkom :cheer2:
Hoe gaat het met jou? Verloopt deze menstruatie voor je idee nog anders dan normaal?

Zijn er nog meiden die vandaag gaan testen? Hoop steeds op een mooie foto van een positieve test als ik dit topic open :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zo lief al jullie reacties!
Vind het zo mooi hoe iedereen zo meeleeft!

Naatje, wat ontzettend jammer dat je menstruatie heeft doorgezet. En goed dat je even contact opneemt met de gynaecoloog. Hopelijk kan je snel terecht? Gaat het een beetje?

Starsuus, ik heb ooit gehoord dat hoge koorts misschien niet goed kan zijn (had ik toen voor mn ma). Maar lichte griep kan misschien wat minder kwaad.
Hoe gaat het nu?

Stippel, wat fijn dat je van alles voelt (ik had dit niet tijdens mijn onzekere wachtweek tussen de echo’s) en ik had heel licht rozeverlies. Gaven toen aan dat het geen kwaad kon maar zat mij echt niet lekker. Ik vind jouw bericht dus veel hoopvoller en ik hoop zo intens dat je morgen goed bericht krijgt lieverd :heart:

Mn menstruatie is altijd vrij heftig, merk nu niet zo veel verschil. Misschien komt het nog, morgen gyn bellen voor afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Stippel dat klinkt goed! Fijn hoor, ik duim voor je morgen! Het ziet er vast allemaal top uit :-] :heart:

Het gaat op zich prima met ons, afgezien van het hoesten. Vooral ‘s nachts, man man. Volgens mij hebben we de hele straat wakker gehouden :facepalm: Ik kreeg na m’n miskramen de vraag of ik ook ziek was geweest. Niet dus, maar vandaar dat ik me afvroeg in hoeverre ziekte/een virus invloed kan hebben. Maar ik denk idd alleen bij hoge koorts en ik schommel netjes tussen de 36.6 en 36.8 graden weet ik dankzij het temperaturen :-] Ik drink uitgeknepen citroenen met water en dan zijn we er vast gauw weer bovenop. (Dat krijgt m’n vriend trouwens NIET, als hij het al zou willen, want ik las ooit ergens dat een hap citroen binnen 15 minuten alle zaadcellen doodt. Bizar toch? Prima voorbehoedsmiddel lijkt me, haha!)
Alle reacties Link kopieren
Starsuus haha nee dat lijkt me ook niet de bedoeling dan! Citroenen eten als vrouw zou de kans op een meisje vergroten zeggen ze maar het lijkt me sterk dat iets wat je eet ook je zuurtegraad in je vagina kan veranderen. Net als de zaadjes bij een man trouwens. Bovendien maakt hij elke 24 uur nieuwe zaadjes aan geloof ik, dus zal wel los lopen 😉
Maar snap dat je geen enkel risico wil lopen!
Bij ons helpt kippensoep altijd als een malle, gewoon zelf maken van een hele kip. En daarna die kippenkarkas in stukjes hakken en daar ook nog bouillon van trekken samen met een mergpijpje.
Hier al jaren geen echte griep meer gehad daardoor!
Thee trekken van verse gember zou ook moeten werken maar dat vind ik persoonlijk echt niet lekker.
En honing helpt.
Alle reacties Link kopieren
American hoe is het trouwens met je schoonzusje? Kan ze er goed over praten?

Vlindertje hoe is het met jou?

Arctic wanneer ging jij ook alweer naar de HA?

Leeuw hoe gaat met met je peettante?

Met mij gaat het wel weer hoor, die stolsels brengen elke keer flashbacks mee van de mk dus net even goede huilbui gehad. Volgende week zou ik met verlof zijn gegaan schoot er net door Mn hoofd heen dus gewoon even kut allemaal.
Maar over t algemeen blijven we positief. Wat er ook uit de onderzoeken komt, we hebben het ongelooflijke geluk dat wij al de ouders mogen zijn van een geweldig kindje en dat is al een enorm voorrecht.
Ik wens jullie dat allemaal ook zo ontzettend toe. ❤️❤️❤️
Alle reacties Link kopieren
Naatje wat naar van je flashbacks, begrijpelijk! Hopelijk voel je je gauw beter. Wat heb jij ook veel meegemaakt zeg :hug:

Moos wat fijn dat je ongesteld bent geworden!! Op naar de volgende ronde :)

Stippel heel veel succes morgen bij je echo, duimen voor een mooi kloppend hartje ❤️

Wij hebben deze ronde geen ovulatietesten gebruikt, maar heb wel een paar dagen getemperatuurd. Afgaande daarop had ik 2e kerstdag mijn eisprong, dag ervoor sex gehad en daarna pas het weekend weer. We wilden het even loslaten maar over het algemeen is 1 dag voor de eisprong perfect dus wie weet :-D.

Vandaag dus 11dpo, meestal begint het bruinverlies een paar dagen van tevoren dus ik vind het maar weer spannend. Vorige maand had ik dat niet en werd ik na twee dagen overtijd ineens ongesteld. Toen belandde ik ook bij de dokterswacht door dr paniekaanval later op de dag, hopelijk kan ik een eventuele teleurstelling nu wat beter handelen. Ik probeer er maar gewoon niet aan te denken, voel ook niks.

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Naatje! Jeetje en dan nog 2 vruchtjes verliezen :hug:

Mijn peettante is uit het ziekenhuis en het lijkt mee te vallen. Ze moet nog wel revalideren, maar lijkt er op dat ze voor 90% gaat herstellen.

Hier nog steeds niet ongesteld. Ga toch denken dat ik vorige week zondag ongesteld ben geworden.

Iemand vroeg naar tarwekiemolie: ik heb het ook gebruikt en mij cyclus is een zooitje. Ben er ook weer meegestopt.

En bedankt voor de vrouwenmantelthee. Ik heb pas 1 miskraam gehad dus om daar nu mee te schrijven.....
leeuw32 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:47
11.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La Chouffe, wat een mooie test!! Al kwaaltjes?

Leeuw, wat ontzettend klote hoe het bij jou gelopen is :hug:

Naatje, wat ontzettend jammer dat het deze ronde niet raak is. Wisselende duur van je cyclus dus. Ik had na m’n miskraam ook ineens een korte cyclus van 24/25 dagen. Nog wel normaal op zich en ook gewoon zwanger geworden dus. Op naar een nieuwe goede ronde!!

Moos, wat fijn zeg dat je menstruatie doorbreekt. Ik weet nog hoe blij ik er mee was na m’n miskraam! Kan je weer vooruitkijken! En ben benieuwd war de acupunctuur je brengt. Ik ga ook en heb kruiden. Dit voor meer kans dat m’n lichaam het vruchtje vasthoudt. En de kruiden werken echt heel goed voor m’n darmen! In m’n andere zwangerschappen heel veel last van obstipatie, leek wel direct 5 mnd zwanger. En zodra ik begon met de kruiden was het over!

Mayaa, ik duim voor je voor een goede ronde!! Het zou zomaar kunnen:) oog goed getimed de seks!

Starsuus beterschap voor jullie! Op naar je gouden ei! Langdurig Hoge koorts kan (soms) wel invloed hebben als je zwanger bent en missxhien ook wel bij zwanger worden, dat weet ik niet.

Ben Zelf helaas geveld door een nierbekkenontsteking. Met koorts dus. Gelukkig snel naar de huisartsenpost gedaan. Na lang twijfelen mocht ik toch naar huis met antiobiotica ipv naar ZH voor infuus. Was echt zo ontzettend ziek. Gelukkig is het snel aangeslagen en is de koorts weer over. Maar ben als de dood dat het invloed heeft op m’n zwangerschap. Blaasontsteking dus (opnieuw) totaal niet herkend. Was toen ik ziek werd.

Lieve dames, hopelijk is januari voor veel van jullie een vruchtbare maand!!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Nijntje, beterschap!!!Snap dat je bang bent, maar er zijn toch antibiotica die miet schadelijk zijn? Komt vast goed, lieverd, dit is een plakkertje hoor!!!
Een vriendin van mij heeft ook al paar keer nierbekkenontsteking gehad omdat ze blaasontsteking niet herkende. Zij heeft nu strips gehaald bij de apotheek waarmee je zelf kan testen. Zij doet t om de week geloof ik, dan weet je zeker dat t nooit kan doorslaan.
Misschien ook receptje voor vragen? sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Maya: spannend!!! Ik hoop t voor je!

Leeuw : fijn dat het er goed uit ziet voor je peettante. Gelukkig maar!

Ik ga sushi bestellen 😬
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goeie tip Naatje!! Ga ik zeker doen!
De antiobiotica is idd gewoon veilig. Is meer de koorts waar ik bang voor ben. En dat de arts vorige week in het ZH zei dat een niet snel herkende blaasontsteking in weliswaar zeldzame gevallen kan leiden tot een miskraam. Vorige keer na vaststellen miskraam opende echo bleek ik ook een blaasontsteking te hebben. Vandaar m’n angst. Maar ik ga maar uit van het positieve!!

Geniet van de sushi!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven