Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Troela en Blonde : Wauw !!!! Gefeliciteerd !!! Aaaaahh !! Super leuk en zo zo zo gegund :applause: :applause:

Kirsten: Ik zie een streep, jij ook (voorzichtig) gefeliciteerd !! :applause:

Jeetje januari is wel een heel vruchtbare maand zo ineens !!
Heel gaaf !! Eindelijk weer eens positieve berichten

Ericos: Hoe was jou afspraak bij de huis arts?
Alle reacties Link kopieren
Wooow jij ook al Kirsten! Van harte gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2:
Had je 'm zien aankomen? Wat spannend. Begin je nu toch met slikken van kinderasperine?
Blonde hoe is het met jou?

Zou iemand mij misschien in de tabel willen plaatsen.

Ik stront chagrijnig heb het echt ff moeilijk met helemaal niet roken ik weet dat het voor een goed doel is maar ik mis echt ff me peukie :cry:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kristen, een beginnende streep. Spannend!!
Bedankt allemaal!!

@ zonnetje ja ik begin vanavond met slikken van de kinder aspirine. Het mag eigenlijk niet van mijn fertiliteit arts, maar doe het gewoon. Die verkeerde uitslag was er niet voor niks lijkt mij.. liever voorkomen dan genezen.
Nee eigenlijk helemaal niet. Ik heb gewoon geen enkel kwaaltje. Niet eens echt last van mijn borsten. Het enige waarvan ik dacht van wat vreemd is dat ik nog geen puistjes had.
Maar we hadden mijn eisprong ook gemist. Hij was erg laat. Kwam daar op dag 14 toen was er 1 eitje van ongeveer 10mm en dag 17 was er 1 van 11mm en 2 van 9mm. Op dag 21 was alles weg maar wel een klein beetje vocht bij de baarmoeder. Dus wisten we niet zeker of ik wel een eisprong heb gehad. Aangezien ik het normaal gewoon voel en deze keer niet.
Dus dacht er is dus geen eisprong geweest en moet eind van de week bellen om een provera kuur..

@ troela Oeh zo moeilijk he dat stoppen met roken. Mijn vriendin is ook een echte roker.. die is nu 20 weken zwanger en heeft er ook echt super moeilijk mee..
anders misschien lolly’s kopen, als je dan zin hebt in een sigaret dat je dan een lolly in je mond doet..
Alle reacties Link kopieren
Troela ik zou bij moeite met het stoppen met roken nu even je huisarts bellen. Er zijn heel veel programma’s waar je even een doorverwijzing voor nodig hebt en dan wordt dat gewoon vergoed door de verzekering.
Ik zou het zeker doen want waarom zou je het jezelf nu zo moeilijk maken, schat?
Alle reacties Link kopieren
Kirsten jij ook gefeliciteerd!!

Hier terug van het ziekenhuis. We gaan starten met IUI en lichte stimulatie. Dinsdag krijg ik prikinstructies en bij mijn volgende cyclus gaan we starten!

Ik merk dat het bij mijn vriend vooral nu erg binnenkwam wat ons misschien wel allemaal te wachten staat. Ze vertelde ook dat het wel een emotioneel traject is en dat ons leven voor een deel zal worden bepaald door deze behandeling. Hij besefte dat nu pas wat geloof ik. Maar we zijn er zò klaar voor! Dingen plannen wordt lastig maar dit gaat nu voor, daar zijn we beide heel duidelijk in. Als andere mensen dat niet kunnen begrijpen dan maar niet. Ik zou bijv in maart een weekend met vriendinnen weg voor een citytrip (met vliegtuig) maar ik twijfel daar nu een beetje over. Hoe doen jullie dat?

We hebben goede hoop dat het gaat lukken en dat het gewoon komt omdat de zaadcellen niet ver genoeg in de baarmoeder komen. Doel is om proberen twee eitjes te laten springen, maar niet meer. Spannende tijden dus.

Verder gaf ze aan dat, wanneer er geen indicaties zijn, ze niet meteen al allerlei onderzoeken gaan doen. Wel afgesproken dat wanneer we na 3 pogingen IUI niet zwanger zijn, ik alsnog een kijkoperatie krijg.

Nou, tot zover! Fijne dag meiden.
Alle reacties Link kopieren
@Kirsten, jaaaaaa wat fijn! Gefeliciteerd meis!

@Maya, hoe voel je je na dit nieuws? Sta je erachter om met IUI te starten?
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik word echt zo blij en optimistisch van jullie topic! Ik hoop dat het voor jullie goed blijft gaan, en er in september een enorme babyboom is!! Kirsten en Blonde jullie ook alvast voorzichtig gefeliciteerd! :flirting:

En Moos en Maya, voor jullie duim ik heel hard dat jullie in 2020 ook een mooi kindje mogen verwelkomen, en voor de rest en de stille meelezers natuurlijk ook!

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Nou Kirsten wat goed zeg!! Gefeliciteerd!! Wat een maand jongens!

Vervelend Bacon dat je je zo moe voelt! En als je 2 dagen slaapt is het zeker nodig, dus lekker de tijd nemen!

Spannend okkie! Gebruik je ovulatietesten of temperaturen?

Diamond, ok! Ik dacht dat je net als ericoss al langer over tijd was! Snap dat het wachten frustrerend is! Misschien kan je met jezelf afspreken om dit weekend pas weer te testen? Of hou je dat niet vol?

Ericoss was het bij de huisarts?

Oeh Troela vervelend! Dat moet je wel heel cold turkey stoppen ineens. Ik vind het advies van Naatje wel een goede, misschien heeft de huisarts wel heel bruikbare tips!

Maya fijn dat er stappen gezet gaan worden maar snap ook dat het wel veel info is en vraagtekens over wat je kan verwachten! Wat betreft maart: ik zou denk ik gewoon gaan als het kan met het traject. Ik heb alleen geen ervaring dus weet niet of dat handig is. Maar als de arts zegt dat de komende maanden je leven om die behandeling gaat draaien, zou ik momentjes dat je er even uit kan (zoals lekker weekendje met vriendinnen) zeker doen.
Aan de andere kant: als het traject slecht planbaar is en het je nu veel stress geeft, is dat het misschien ook niet waard.

Vanaf hier niets nieuws te melden!
Alle reacties Link kopieren
Kirsten! Gefeliciteerd!
Maya: wat een spannende tijd ga je tegemoet!
Troela: ik snap je moeite met stoppen! Ben zelf nu bijna een jaar gestopt en soms inderdaad flinke trek. Vooral als ik weer eens stront chagrijnig was wanneer ik toch weer ongesteld werd.

Vanochtend bij de huisarts geweest en die was zo lief! Vond haar redelijk optimistisch overkomen, maar das misschien meer omdat ik dat zo graag wil. Ik mocht zelf van haar kiezen uit twee opties: gewoon afwachten of even bloedprikken.. nou, wat denk je? :lol: Dus gelijk bloed laten prikken en vrijdag kan ik bellen voor de uitslag! Nog heeeeel even wachten dus! Kan vrijdagochtend al bellen als ik op werk ben, of smiddags als zowel vriend als ik vrij zijn. Moeilijk om dan toch te wachten tot ik thuis ben denk ik :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Troela: Dat lijkt me ook wel pittig, zo ineens te stoppen met roken.
Heb er (gelukkig) geen ervaring mee, dus kan je niet echt een tip geven.
Misschien toch even langs de huisarts gaan en je door laten verwijzen. Waarom jezelf zo moeilijk maken als er ook hulp voor is. Succes in ieder geval !

Kirsten: Ik heb verhaal van kinderaspirine-- even gemist geloof is, waarvoor is dat precies?

Maya: Spannende tijden dus. Snap wel dat het voor je vriend nu echt begint te landen, het is dan toch meteen soort van definitief zo een medische traject. En het zal zeker ingrijpend en emotioneel zijn.
Misschien kan je het dilemma van weekend weg ook bespreken met arts?
Het is ook wel fijn om er even tussen uit te zijn.

ericoss: Fijn z’n optimistische arts. Waar op gaan ze nu precies testen?
Bedankt meiden. Ga inderdaad maar even een afspraak maken met de huisarts. Het is niet dat ik de hele dag wil roken ofzo meer bepaalde momenten. De 1 neemt een bak koffie als ze wakker worden ik drink dat niet ( bah) ik had me sigaretje en meer als ik gegeten heb. Misschien moet het ook wel gewoon uit me systeem. Ik heb ook een zware redbull verslaving gehad nadat ik ziek was geweest omdat ik vreselijk moe was en echt de dag niet kon doorkomen.. Dronk echt 6 blikjes per dag en toen ik in oktober 2017 me maagband heb laten plaatsen ben ik er zo van de een op de andere dag mee gestopt. En zelfs nu heb ik nog momenten dat ik denk pfff die zou ik wel lusten maar NOOIT meer aangeraakt.

Hebben jullie nog tips wat drinken betreft. Ik ben een hele makkelijke eter maar drinken vind ik een beetje lastig omdat je veel thee soorten niet mag en ik gek ben op fruit thee. Ijsthee ook erg lekker maar dan met hibiscus begreep dat je dat ook niet mag hebben. Ik ben wel echt een sapjes mens dus heb nu maar een pak appelsap gekocht en roosvice multivit bosvruchten is dit oké?

Maya wat een goed nieuws. Als ik mijn mening moet geven probeer ook leuke dingen te blijven doen. Ik heb nu na iets meer als 2 jaar ziekenhuis heel veel dingen gelaten maar dan ook echt heel veel en daar heb ik nu best wel spijt van mocht je situatie vlak voor iets veranderen kan je altijd nog anders beslissen. Maar blijf wel vooruit plannen mijn ervaring was er echt wel helemaal in opgeslokt te worden en niet meer te genieten van de leuke dingen.

Kirsten hoe voel je je.. Ik mocht vandaag gelukkig weer me nagels doen aangezien er 2 kapot waren lieten los. Weet je nog dat we het daar toen over hadden. Dat op de een of andere manier een zwangerschap en acryl nagels geen succes zijn :facepalm:

Ericoss wat fijn. Waar prikken ze op? Hcg en progesteron? Spannend hoor
Ohja en nog een vraag kunnen jullie me helpen met tellen hoever ik nu zou zijn. Me ovulatietest was positief op 1 en 2 januari de 3e had ik weer een rondje maar nu is het zo op de 1ste zakte me temp van 36.6 naar 36.3 op 2 januari was die 36.9.. Laatste menstruatie was 13 december. Maar omdat ik geen lf heb van 14 dagen hoe moet je dan tellen?? Ik word altijd op de 12e dag na ei ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Maya wat fijn dat ze jullie direct serieus nemen! Wat bedoel je met dat het zaad niet bij de baarmoeder kan? Komt dat ergens door? Begrijpelijk dat nu binnenkomt bij vriend, mannen lezen niet op viva forums en hebben meestal geen idee wat er allemaal voor opties zijn :) Hoe is het voor jou allemaal?
Kirsten wat fantastisch zeg! Gefeliciteerd!
weet niet meer wie het vroeg, maar ik gebruik ovulatie testen en heb een app. Volgens de app heb ik 26-1 eisprong en dan begin paar dagen voorafgaand met testen.
Wat heerlijk om dit topic weer eens te openen met positieve testen!
@ babyboom nadat ik de 2 miskramen heb gehad ben ik geprikt op de bloedstollingswaarde. Deze was toen niet goed. Deze uitslag kwam toen ik net voor de 3e keer zwanger was. Ook deze is mis gegaan. Ongeveer 4 weken terug na 3 maand niet zwanger te zijn geweest weer laten prikken en toen waren de uitslagen wel allemaal goed. Kinderasperine is bloedverdunnend.

@ troela ja echt hè, zo jammer dat ze niet goed blijven zitten. Ik heb er op dit moment geen. Ik zet ze zelf maar niet echt de tijd voor kunnen vinden om ze te doen. Mijn vriendin heeft er dan weer totaal geen last van, daar blijven ze gewoon zitten. Ben zo jaloers op haar..
Mijn eisprong was in de nacht van 1 op 2 januari. In het ziekenhuis rekenen ze er dan 14 dagen bij op dus ik ben vandaag precies 4 weken. Volgens mij maak je LF dan niks uit. Omdat je de dagen moet tellen vanaf je eisprong.
Nou daar ben ik dan ook jaloers op. Heb ze vandaag gewoon weer laten opvullen kan gewoon echt niet zonder 😂

Ik denk ook eisprong van 1 op 2 januari heb je het ziekenhuis al gebeld? Krijg jij ook een vroege echo?
@ troela dat snap ik inderdaad.. ik vind het ook heerlijk om ze op te hebben. Maar tis zoveel werk.. :-(
Ja heb vanmorgen meteen gebeld. Natuurlijk nam de assistente op waar ik niet zo goed mee overweg kan. Die wil altijd pas een echo inplannen als je minimaal 7 en halve week zwanger bent.. de andere assistentes plannen vanaf 6 en halve week. Maar aangezien ik deze ronde pas op dag 21 een eisprong had en deze assistente vanaf de eerste dag van je menstruatie rekent mag ik 30 januari al komen. En jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, gefeliciteerd!! Heb je in 1 van je zwangerschappen ook bloedverdunners gebruikt? 3 miskramen al dus... Hoe sta je er nu in?
Troela, jij ook 2 miskramen toch? Volgens mij klopt het wat Kirsten zegt wat betreft de duur. Je heb ongeveer 14 dagen na vorige menstruatie eisprong gehad. Ze tellen er 14 dagen bij. Dat klopt alleen niet echt als je bijv. op dag 21 ofzo pas je eisprong had.

Maya, het klinkt alsof jullie een goed gesprek hebben gehad! Dat lijkt me heel fijn. Kan idd zo zijn dat het baarmoederslijmvlies minder goed doorgankelijk is (door zuurgraad) of de combi van beide niet optimaal is. Dachten ze bij mij bij de eerste zwangerschap (die niet kwam) ook aan. Ik kreeg toen ook lichte stimulatie en IUI en dat was de 3de ronde raak. Hopelijk is dit ook voor jullie de oplossing!!
En tja, ik zou proberen daar waar kan je leven gewoon door te laten gaan en van dingen te genieten. Moet je spuiten of krijg je clomid? In principe kan je gewoon weg alleen moet je rond de eisprong natuurlijk wel in NL zijn (en enkele dagen ervoor echo's). Hopelijk komt het gewoon net goed uit en anders of niet gaan of IUI een ronde overslaan. Maar super dat jullie beide zo klaar zijn voor de volgende stap!

Ohja Troela, sowieso heel goed dat je wilt stoppen met roken! Daar gaat die kleine heel blij mee zijn:-) En er zijn idd genoeg programma's die je kunnen helpen. En support van je vriend kan ook heel helpend zijn.
Ja pas dag 20 of 21 eisprong gehad dus vandaar eigenlijk. Zat te denken hoe ver ben ik dan nu zodat ik misschien een beetje weet wat er eventueel te zien zou zijn als ik 27 januari me echo heb.

Ik voel me eigenlijk best wel relaxed ondanks dat ik eigenlijk nergens last van heb 🤣

Ja Nijn man rookt niet dus die zou dat denk ik nooit helemaal begrijpen. En ik 3 miskramen ook 2 via het ziekenhuis zeg maar en 6 jaar geleden ook alleen toen bleek ik kort daarna ernstig ziek te zijn dus denk dat me lichaam toen niet op een zwangerschap heeft zitten wachten.
@ nijn het liefste ga ik nu in winterslaap tot ongeveer 12/13 weken zwangerschap.. maar helaas kan dat niet.. ben super onzeker en durf ook niet echt blij te zijn. Zal misschien meer komen na de eerste goeie echo.

@ Maya als je clomid krijgt moet je vanaf dag 12 in je cyclus weer in Nederland zijn zodat je voor een echo kunt komen. Als je injecties krijg weet ik niet precies hoe het werkt. Volgens mij heb je dan meer echo’s. Maar van af welke dag dat dat is durf ik niet te zeggen. Anders moet je daar even om vragen in het ziekenhuis dan kan je je uitjes daar om heen plannen. Zou wel gewoon leuke dingen blijven doen hoor, als je je alles zelf ontneemt wordt het wel erg zwaar het traject voor jullie in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Troela: Als je er vanuit gaat dat je 2/1 je eisprong had dan ben je nu ongeveer 4 weken zwanger. Als je nu ZH belt zullen ze zeggen dat je een paar dagen verder bent omdat je 13/12 de eerste dag was van je laatste menstruatie. Zij rekenen daarmee.
Gelukkig voel je je nog goed. Iig fijn dat je vriend niet rookt. Hij zal het misschien niet helemaal begrijpen nee. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee maar weet vanuit m'n werk hoe lastig het kan zijn. Maar ga ervoor want de eventuele stress die je ervaart bij het stoppen is minder schadelijk dan het roken zelf! Hopelijk kan je die eventuele stress op een andere manier verminderen. Zet hem op! :high5:
nijn-tje wijzigde dit bericht op 15-01-2020 14:24
Reden: toevoeging
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kristen, pff ja zo herkenbaar. Het worden lange weken... Hopelijk geeft een eerste goede echo wat rust straks..
Alle reacties Link kopieren
Pfff dipje....duivels :cry:
Op naar ronde 2 dan maar
Kirsten
Whoopwhoop 🎉
Snap waarom je aan de kinderaspirine gaat. Vervelend dat menigeen van medici zo uiteenlopen.
Dat van niet blij durven zijn herken ik maar al te goed...

troela
We gaan wel belachelijk gelijk op, mijn laatste menstruatie was ook 13 dec 🤣
Vermoed dat wij dus morgen op 4 weken zitten...
Succes met stoppen met roken, jij kunt dit 💪🏻
En hibiscus?!?! Hoezo?

Maya
‘Fijn’ dat jullie een plan hebben. Go get them tiger.


Op zich gaat het wel met mij. Bloed nog steeds, maar testen van vandaag waren al iets donkerder dan gister, geeft de burger hoop. Bloedtest vond de HA geen meerwaarde, dus nu maar uitzitten deze 2 weken 🤞🏻

Zal zo ff kijken of ik foto kan uploaden...
https://ibb.co/gd3b8zw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven