Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Anewlife. Spannend nog 1 nachtje wachten en dan testen? Die steek kan innesteling zijn geweest.

KL Maya! HSG kan je gewoon om vragen hoor.
Zijn geen wachtlijsten voor en betekend in praktijk wel 3 mnd beter vb.

Ik had t toevallig gevraagd Nijn want allen andere afdelingen en gyn van t WKZ hebben wel alles online.
Super irri. P.s. ook met niets doen kan t mis gaan dus verbied jezelf niet alles. Beetje rustig bewegen is ook goed. En je mag t aangeven hoor Nijn dan krijg je zelfde niet meer. Ik had er ook 1 die ik niet meer wilde. (en was niet de enige)

Welkom Blonde, in principe moet je na een mk weer opnieuw tellen maar of t nu 20 of 14 is tis verdomd lang. Hoop voor jullie op snel veel beter nieuws.

He Bah Kirsten, dat is nooit leuk zulke heftige dromen en witte testen.

Goed bezig Troela!

Wat een verhaal Bacon. En t kan altijd langer. Ik zelf natuurlijk 18 wk volgehouden.

American bijna woensdag! Spannend.

Ikzelf dacht morgen een eisprong te gaan hebben maar had ineens gister ene pos ovu test.
Gelukkig zaterdag gebruik van gemaakt en vanavond maar weer ff doen dan.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn: Heerlijke reactie van jullie dochter, zulke uitspraken moet je ergens bewaren, super leuk om later nog eens aan terug te denken.
En wat een vreselijke echoscopiste, hopelijk kom je haar inderdaad nooit meer tegen ! Bah zeg, beetje empathie mag ook wel als je z’n beroep hebt.

@Blonde: Welkom hier ! Ik heb ook problemen met schildklier en slik hier medicijnen voor, merk wel dat het allemaal nauw samen werkt met cyclus, als me medicijnen niet goed zijn ingesteld heb ik eeuwen lange cyclussen.
Heb je al medicatie voor je schilklier?

@Kirsten: He bah zeg, wat een nare dromen, en dat je zelfs moet huilen in je slaap. Heel naar !
Je vriend zal ook wel geschrokken zijn.
En ook nog een witte test, verdorie zeg !!

@Bacon: Aaaah…..shit zeg !!

@American: Spannend zeg!!
Veel negatieve verhalen hier, hopelijk kan jij hier snel een positief bericht plaatsen, daar zijn we wel aan toe !!!

Morgen is mijn miskraam 2 weken geleden, zal ik alvast beginnen met ovulatie testen? Of heeft dat geen zin? Iemand ervaring ?
Of zal ik nog een zwangerschap test moeten doen om te zien of alle hormonen er uit zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oooh lieve american, hoop het zo super erg voor je!
Jullie hebben lang genoeg gewacht.
Gebruik je nu iets qua medicatie wat eventueel menstruatie kan tegenhouden?
Je laat het ons wel meteen woensdag weten hè? Duimen!
Alle reacties Link kopieren
Moos ik gebruik progynova vanaf het begin van de cyclus. Dit legt mij cyclus plat, maar zorgt wel dat mijn bms gereed is voor ontvangst van een embryo. Een week voor de terugplaatsing is daar duphaston bijgekomen. Dit is eigenlijk hetzelfde als utrogestan maar dit zijn tabletten die ik moet innemen welke de innestelling bevorderd en ook zorgt voor een optimaal bms.
Beide medicatie kunnen je menstruatie tegenhouden. Dus dat ik nog geen bloed hebt ontdekt, betekend nog niks.
Ja zodra ik iets weet dan meld ik het meteen
Alle reacties Link kopieren
@Bacon, jeetje wat een vreselijk bericht van je schoonzus... Had ze ook een bloeding door de scheur in de placenta? Dit is echt m'n grootste nachtmerrie. Hoop zo voor jullie allemaal dit de baby zo lang mogelijk blijft zitten.

@American, jeetje wat spannend zeg!!! En echt ook met 0,0 symptomen kan je zwanger zijn. Ik ben al weken kotsmisselijk maar rond nod en de dagen erna had ik echt helemaal nergens last, echt ik voelde niks. M'n borsten altijd gevoelig na eisprong maar nu tot dagen na nod helemaal niks en heel zacht. Dus ik blijf toch voor je duimen!

@Kirsten, klote die witte test... Hoop dat je menstruatie wegblijft en je straks alsnog goed nieuws hebt. Maar ik snap dat het lastig is daar nog in te geloven.

@blonde, ik vind het wel wat kort door de bocht dat ze het direct op je gewicht gooien. Ik had dus ook PCOS, zonder overgewicht, maar ik had ook geen eisprong (dus ligt niet perse aan gewicht). En ik zou zeker toch echt navragen of je schildklier hier geen rol in kan spelen. Als je zo'n goede leefstijl hebt is het toch gek dat je niet afvalt.

@Babyboom, het is wel mogelijk om zo'n 2 na miskraam weer een eisprong te krijgen. Maar kan ook wat weken langer duren.. Dus dan ben je misschien wel lang aan het testen. Als je zelf wel een beetje voelt dat je richting je vruchtbare dagen gaat zou je kunnen beginnen met testen. Maar als je daar nooit iets van merkt is het natuurlijk lastig.
EN ja die uitspraken houd ik bij! Heb zo'n mama oneliner dagboek voor 5 jaar, dat is daar ideaal voor!

@Maya, ik denk ook eerst hsg en dan iui (zo ging het bij mij toen ook). Bij onregelmatige cyclus zullen iets van hormonen doen denk ik. Je zou eerst clomid kunnen proberen, dan hoef je niet te spuiten. Maar wat de andere al zeggen, zijn echt hele dunne naaldjes. Echt niet te vergelijken met bijv. bloedprikken.

@Vanes, maak er goed gebruik van deze ronde!! En idd, ik lig niet alleen maar op de bank. Beetje in huis rondlopen en soms moet ik gewoon echt heel even ergens heen. Maar middagje winkelen met vriendinnen moet ik echt overslaan.

@moos, iig fijn dat hij bijna wit is. MOcht je dan straks toch weer een streepje zien dan weet je dat het goed nieuws is!! Ik duim nog zo hard voor je!

Ik zie net iets op de tv over Kinderfonds Mamas, nou ze hebben er een donateur bij hoor :facepalm:
En ik heb m'n eventrecorder (ECG) inmiddels. ZUl je zien dat ik net deze week nergens last van heb..
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die ken ik inderdaad.
Voel jij je niet extra emo? Vriendin voelde zich heel emo door die medicatie.
Vind het zo spannend voor je :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Jeetje wat een hoop geschreven weer ineens! Ga proberen op iedereen te reageren ;-)

Kirsten wat balen van je witte test :( .. Ik hoop dat het nog te vroeg was en anders laat de ellende maar snel doorbreken! :hug:

Bacon, wat fijn dat het gelukt is bij je schoonzus. Hopelijk kunnen ze het rekken tot week 35. Zal geen leuke zwangerschap worden zo, maar het is niet anders. Alles voor een gezonde baby.

Moos lieverd! Ik herken jouw post helemaal hoor, echt niet gek! Ik werk 40 uur per week. Het liefst wil ik al een tijdje minder werken, maar vind het nu echt nog zonde zolang er geen baby is. Maar ik ben er ook al een tijdje behoorlijk aan toe. Dus is echt niet gek dat je dat wilt :love: Ik weet dat je weinig hoop hebt deze ronde, maar ik wil je toch nog even wat moet inspreken. Je bent nl. nog niet zwanger geweest met gebruik van utro. Dus wie weet voelt het wel gewoon heel anders! Daarnaast zit je pas op 8dpo nu toch? Wie weet is het gewoon nog niet ingenesteld. DUS! :heart:

Maya.. ik heb geen ervaring met iui alleen van horen zeggen, maar ik weet dat het niet met hormonen hoeft. Alleen denk ik eerlijk gezegd omdat jouw cyclus zolang is, jij wel een behandeling met hormonen zult krijgen (zegt ze als internet google expert) . Maar wie weet kan het gewoon met pilletjes . Nog 1 ronde knallen meid! :heart: Ik hoop dat het gewoon allemaal niet nodig is!!

Ooh ik ben benieuwd naar je ecg Nijn.. Nouja als er niks te zien is, hopelijk blijft het dan daarbij en anders kun je vast nog een keer terugkomen.

American oooh voor jullie is het zo spannend! De testdatum nadert. Zo benieuwd! Ik duim voor jullie!!!! :sherlock: :sherlock: :sherlock:

Babyboom misschien verstandig om eerst een zwangerschapstest van de kruidvat 2v5 er tegen aan te gooien. Als die wit is kun je ovulatietest doen. Denk niet dat dat nu te vroeg is hoor. Soms is het vgm gewoon snel weer op orde.

Veel plezier vanavond Vanes ;-)

Hier is het rustig verder hoor meiden. Ik moet nog zeker een week of 1,5 week wachten. Uitgaande van ei op woensdag nacht (hoopt dat dat klopt) vandaag pas 4 dpo dus. Ik hou er daarnaast ook rekening mee dat de dim supplementen er voor kunnen zorgen dat mn LF langer is dan normaal (als ik het goed heb begrepen). Wat iig al een mooi teken zou zijn.
En Moos streepje weg inmiddels? Hoop eigenlijk een berichtje te lezen dat ie oploopt net als ik toen.. 🍀

Kirsten blijf nog steeds duimen draaien voor jou? Zou je vandaag ook menstruatie verwachten? Ik heb altijd de dag dat ik het moet worden meteen bam in de ochtend.

Hier vanmorgen temp gezakt van 36.6 naar 36.3 wel beetje slecht geslapen maar normaal heb ik daar geen schommelingen van.. Gekke is ook dat me hele buik nu rustig voelt en dat opgeblazen / beurse rot gevoel is weg. Ben benieuwd naar me temp morgen.

Reageer later nog even op de rest heb de kapper thuis en er is behoorlijk wat geschreven
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden, bedankt voor jullie toelichtingen over het al dan niet spuiten en HSG. Ben erg benieuwd wat er gaat komen. Fijn dat de prikjes klein zijn. Bloedprikken vind ik echt vreselijk, al moet ik zeggen dat ik dat nu ook steeds overleefd heb haha.

Kirsten hoe gaat het? Heb je nog hoop?

Overigens nu wel een vreemde cyclus: mijn menstruatie is namelijk alweer voorbij? Eerst dus 5 dagen bruinverlies. Toen zaterdag wel echt rood, gister een mengsel met bruin en vannacht alleen een beetje bruin en nu niks. Ik snap er echt helemaal niks van maar ik geniet maar even gewoon van het feit dat mijn menstruatie een keer lekker kort is ipv 7 dagen!

Toch een zwangerschap kan ik wel uitsluiten denk ik, temperatuur is laag (zelfs lager dan normaal).
Maya heeft ze het echt over hsg gehad? Ik had namelijk een hystroscopie dat is een foto van de baarmoeder. Bij hsg word gekeken naar toegankelijkheid van de eierstokken heb van horen zeggen dat daar wel verschil in zit qua pijn zeg maar.. Ik vind het spuiten echt reuze meevallen. Nou ben ik dan ook niet zo bang voor naalden zit onder de tattoo's 😅 wat ik wel vervelend vind is die ellendige blauwe plekken weet niet of je daar gevoelig voor bent? Ik helaas wel en spoot soms echt wel is 20 dagen dat ik dacht man gooi die dosering omhoog zodat het wat sneller gaat dan misschien maar 2 eitjes maar een week korter spuiten zou ik bijna een moord voor plegen
Alle reacties Link kopieren
Troela, mij is helemaal nog niet verteld wat we gaan doen hoor. Ga wel vragen of een HSG ook kan helpen. Voor we starten met IUI bijvoorbeeld. Aan de ene kant wil ik graag hulp maar aan de andere kant wil ik de echte behandelingen zo lang mogelijk uitstellen :-$

Gek genoeg heb ik ook een tattoo en dat vond ik helemaal niet pijnlijk. Zit gewoon tussen de oren denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Troela, mag ik even je advies?
Had met mezelf afgesproken niet meer testen na vanochtend. En dan woe pas weer.
Is een ochtend gelukt :zzz:

Zaterdag heb ik pregnyl gespoten, tel ik die dag als eerste dag pregnyl of dag later?
Ben ik dan 9 of 10 dagen na pregnyl?
Vanmiddag kruitvat test en heel licht streepje, maar dus waarschijnlijk de pregnyl..
9 dagen na pregnyl moos.
Hmm bij mij was het na 7 dagen echt weg hoor en had de early van action zijn ook echt heel gevoelig misschien een idee om die ook tehalen heb je er 2 in een doosje voor nog geen 3 euro. Ga je morgen weer testen? Heb je eventueel een foto van de test? Kan ik even meekijken
https://ibb.co/6NYYWwQ

Help iemand en hoe werkt dit nu?? Hahaha sorry
https://ibb.co/F5Y51St

Deze foto is even beter licht is soms een beetje lastig. Ik baal als een stekker meiden. Man zit in London
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat morgen nog meer knalt troela! Wanneer is je man terug?
Fuck echt die mannen, net als mijn man vorige ronde.

Ik begrijp dat je telt vanaf de dag dat je spuit, want dan start je dus
Dag 1 5000
Dag 2 2500

Etc.

Ga zo even kijken of ik foto kan uploaden. Had vanmiddag wel echt veel gedronken dus wie weet maakt dat ook nog verschil? Het een kruitvat gedaan.
Voel verder niks in mn baarmoeder dus zal de pregnyl zijn..
Alle reacties Link kopieren
Dus ben nu al 10 dagen na pregnyl
Lees ook dat het bij sommige later duurt :facepalm:
Lieve moos dat zegt helemaal niks lieverd. Weet je nog dat ik in augustus naar het ziekenhuis ging en ze me smiddags belde dat we het traject niet gingen opstarten omdat ik zwanger was en bleek dus achteraf al 2 dagen overtijd te zijn.

Ja verdomme echt ziek van vrijdag avond gezellig gemaakt en gistermiddag omdat ie gisteravond dus weg was.. Vliegtuig land woensdagmiddag om 3uur.. Zal denk ik geen zin meer hebben. Kan dat ook de daling van temperatuur verklaren?

Ik wacht met spanning je foto af
Het ziekenhuis vertelde mij toen zodra je ei is gesprongen het geen functie meer heeft en in een rap tempo afbreekt. Ik dacht namelijk in het begin hoe kan ik binnen 7 dagen geen streepje meer hebben als je iedere dag gaat halveren mij werd verteld dat dat gelul is Nou oké duidelijk haha.. Heb dat inderdaad ook gelezen maar dat zijn echt heeeeel uitzonderlijke gevallen
Alle reacties Link kopieren
Aaaah Troela , wat balen zeg! Ik denk niet dat dit al een knaller is, maar durf het niet zeker te zeggen. Zou vanavond en morgen er zeker nog een testje tegen aangooien. Echt kut dat man nu dus in Londen zit! Ik hoop dat je morgen je knaller hebt dan springt je ei miss woensdag en dan kun je nog een gokje wagen. Sleur je m direct het bed in als je thuis bent!
Alle reacties Link kopieren
Troela deze is nog niet helemaal positief hoor, bijna! Hij moet even donker zijn of nog donkerder. Ik gok dat woensdag perfect is! :D
Ooo ik hoop het zo meiden.. In het echt is die wel vrij donker hoor. Idee om vanavond nog een keer te testen morgenochtend en morgenavond?? Heb nog testjes genoeg
Alle reacties Link kopieren
Troela: ja blijven testen dan heb je het goed in beeld. Zelf heb ik succes gehad om nog even voor de zekerheid met Cb digitaal te testen. Duur maar werkt goed.
Bacon hè nee! balen, extra lief voor je zelf zijn :hug:
Wat heftig van je (schoon)zus! Een echte geluk bij een ongeluk als ik het gisteren goed las. Op naar de 24 weken voor haar en jullie!
Maya herken wel in wat je schrijft, een bepaald soort rust nu je ergens van uitgaat. Voor mij was heel anders, maar het is wel duidelijk ofzo en daar kan je ook rust in vinden. :hug: dame
Blonde oef dat is wel echt gemeen. Hier ook te hoog BMI, ben er mee bezig :), ik heb met vroeggeboorte en met laatste ma gevraagd of mijn gewicht een oorzaak kon zijn en dat hebben verschillende gynaecologen en verloskundigen uit mijn hoofd gehaald.
Nijn herkenbaar :hug: misschien helpt spreuk van opa June jou ook: "Neem geen voorschot op je verdriet"?
anewlife wat heftig :hug: Over het wel of geen meerdere kinderen willen, heeft niemand iets te zeggen. Wij zeggen altijd, op een gegeven moment wordt de wens groter dan de angst. En daar heeft niemand iets mee te maken.
Moos kan me voorstellen, het is toch iets waar je naar toe leeft. Mijn man heeft dat vooral. Ik werk al 4 dagen, hij zou ook naar 4 dagen gaan, en is nu helemaal klaar met 5 dagen werken. Je houdt het spannend met de testen...wanneer mag je officieel testen?
Kirsten hopelijk was je te vroeg
americangirl nog 2 nachten slapen, wel/geen symptomen het zegt allemaal niets. Duimen draaien
vanes veel plezier vanavond :) hoe gaat met jou en jouw vriend? lukt het allemaal wat gemakkelijker om hem de slaapkamer in te sleuren? ;) Hoop zo dat dit jullie ronde is!
zonnetje kijk een concreet plan, ook fijn!
mallelein hoe is het met jou?

Hier buikgriep eindelijk klaar, vanochtend wat in huis gedaan. Snel moe. Vanaf morgen halve dagen werken, echt zin in. Vandaag op facebook iemand die aankondiging deed van mei 2020 baby. Dat was even slikken, anders hadden we woensdag termijn echo gehad en ook een mei 2020 baby...
Ik twijfel om van de week ook een zwangerschapstest te doen om te kijken of hormonen helemaal weg zijn, het lijkt me hoe dan ook confronterend, dus dat stel ik nog maar even uit ;)
Ah troela ik duim dat ie morgen last knalt dan is je man mooi op tijd terug!

Moos ik hoop dat het streepje iets anders zegt dan pregnyl 😄 heel heel heeeeeeeeel hard! 😘
Alle reacties Link kopieren
Ff snel, Troela, je hebt zondagmiddag nog gezellig gehad met man toch? Als dit de piek is dan kan ie morgen springen en dan is zondag ook nog prima geweest. En als ie morgen ergens knalt (hopelijk de avond) dan sleur je hem woensdag direct mee na de slaapkamer (of elders wat maakt het uit!). Denk niet dat al je kansen verkeken zijn deze ronde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven