Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

28-04-2017 18:34 3375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ons topic vol was, een nieuwe gestart waar we verder kunnen gaan.

Zit je ook op t wachtbankje? Schrijf gezellig mee!
Ninja: jij had een spannende dag toch vandaag? Alles nog rustig?
zuchini hopelijk zet het niet door!!

Pluis: wat spannend, dat klinkt stiekem wel echt goed toch?

Ninjaaa: hoe is het ondertussen bij jou? Wat kun je met tempen na je ovulatie te weten komen?

Vrouwtje1983: ik zou het nog even afwachten. Hoe moeilijk dat ook is. Maar uit eigen ervaring weet ik dat je zeker vals negatief kunt testen en later positief.

Wat ik me soms afvraag, kan het niet ook zijn dat je cyclus van slag raakt door de stress of het willen uitblijven ervan? Hebben jullie daar ervaring mee? Mijn cyclus is soms wel eens 42 dagen als ik op vakantie ga of iets. Dus kan me voorstellen dat het er zo mee bezig zijn daar ook invloed op kan hebben.

Hier is het nog niet doorgezet, wachten wachten wachten...
Aaaaaah!! Ik wil ook mee schrijven want blijkbaar helpt me dat!

Dit is na 2 jaar proberen (sinds 3,5 jaar de wens maar ik werd na het stoppen met de pil niet ongesteld voor meer dan een jaar en bleek PCOS te hebben) onze laatste 'natuurlijke' poging. Wij gaan aankomende cyclus starten met clomid, mat omdat er afgelopen maandag een follikel is gemeten van 18.85mm is de kans aanwezig dat het nog natuurlijk kan deze maand... ik voel mijn eisprong altijd erg goed en heb daarna ook altijd de volle 14 dagen last van mijn borsten. Volgens mij heb ik gister mijn eisprong gehad (allerwel dat ei in theorie dan pas met 24/25mm is gesprongen - is dat niet wat laat?) en uiteraard doen we al een tijdje deze maand om de dag ons best haha

Dus nu; op het wachtbankje! Ik ben het minst geduldige persoon op aarde denk ik dus dit een enorme uitdaging haha zeker met de zekerheid dat ik een ei had!
WoW truusdemier, respect dat jullie al zo lang bezig zijn. Kan me helemaal voorstellen dat je ongeduldig bent.
Hoevaak heb je in die 2 jaar naar je weten een eisprong gehad? En waarom begin je nu pas met clomid als ik vragen mag?
Ik ga voor de duimen in ieder geval

Zelf heb ik ook pcos (heb al wel een kindje) vooralsnog krijg ik nog geen doorverwijzing van de huisarts. Omdat het dus al eerder is gelukt. Toen was ik wel 4 jaar jonger.
Truusdemier: van mij ook respect zeg!
Voel mij enorme aansteller dat ik nu na paar rondes al zo hysterisch doe.
Vind het ook lang proberen zonder MM.
Is dat een bewuste keuze geweest?

Voor iedereen ook succes met wachten.

Ik weet op dit moment echt niet hoe het loopt. Opeens 0,0 klachten. Morgen NOD we zullen zien. Heb ook nooit echt menstruatie klachten vooraf.
Kan dus nog alle kanten op.

Merk wel dat ik wat twijfelachtig ben.
Moet momenteel wat kleine keuzes maken en dat is best afh. van evt zwangerschap. Sporten bv. ik doe iets wat echt niet kan als je zwanger bent en moet nu eigenlijk een nieuwe leskaart kopen. Heb nagevraagd en is geen restitutie mogelijk bij zwangerschap. Best prijzig wat ik wel voor het sporten over heb maarja wat als ik snel zwanger ben. Dan is het weggegooid geld.
Maar kan toch ook niet hele leven on hold zetten? Wie weet duurt het nog jaren.

Ook hebben ze mij gevraagd om van locatie te wisselen soort uitruil. Super leuk en interessant echt een kans voor mij. Maar ook daar kan ik niet makkelijk als zwangere werken. In het begin wel maar niet als je buik echt zichtbaar wordt. Zou dan altijd terug kunnen naar oude plek maar weet dat ze iemand zoeken voor liefst een jaar ivm. stabiliteit. Wat doe ik daarmee? Gewoon doen en mocht ik zwanger zijn pech voor hun? Dat voelt zo lullig. Of ben ik dan teveel rekening aan het houden met de ander? En andere kant duurt het nog een jaar dan zou het super zonde zijn van de kans.

Vind zulke dingen lastig. Ervaren jullie zoiets ook?

Kijk als ik nu wel direct zwanger ben is het simpel maar besef dat kans groter is dat het nog wel even duurt.
Moet ik dan maar gewoon die gok wagen en zien hoe het loopt?
Qua sporten is het zonde van het geld maargoed dat is te overzien natuurlijk.
Qua werk stel ik mensen misschien teleur en dat vind ik moeilijk. Beetje zelfde dilemma als zwanger solliciteren en het niet vertellen. Ik heb gewoon vast contract en zal altijd weer terug kunnen naar huidige plek of tijdelijk iets anders maar voelt alsof ik dan mensen in de steek laat.
@Pluis: Volg je hart! Ik heb bewust gekozen om werk te doen wat ik misschien iets minder leuk vind, maar wat wel kansen biedt als ik zwanger zou zijn. Maar ik plan gewoon vakanties, reizen, etc. Ik ben al bijna drie jaar aan het proberen en je hebt geen keuze of en wanneer je zwanger wordt. Doe vooral dus de dingen waar je gelukkig van wordt zou ik zeggen.
Ik ben toch wel nieuwsgierig welke sport je beoefent! Ik gok op iets als paardrijden, omdat dat risicovol zou zijn als je wel zwanger bent. Maar zou je niet gewoon een leskaart van je sport kunnen kopen en dan eventueel doorverkopen of bewaren tot na de zwangerschap?
Ik snap je helemaal, want in het begin wat ik net zo. Maar nu ik al zo lang bezig ben, iets wat ik niet had verwacht, merk ik dat het toch wel fijn is als je de dingen gewoon doet die je anders ook zou doen!
Succes!
Hoihoi, op de vraag waarom niet eerder de MMM: wij hadden net ons huis gekocht en toen ook direct besloten te stoppen met de pil. Duurde dus een jaar voor ik me besefte dat ik niet ongesteld werd. (We hebben 8 maanden verbouwd en ik was er gewoon niet mee bezig). Toen kwam de PCOS aan het licht en het was voor mij zo'n ontzettende klap dat mijn lijf weer eens iets niet zelf kon dat ik besloten heb met voedingsmiddelen de PCOS op te lossen. Dat lukte in die zin dat ik een cyclus heb van gemiddeld 42 dagen (soms 34 soms 65! Maar in elk geval een cyclus en vaak tussen de 36 en 42) verder zijn we net getrouwd, daar gaat ook veel tijd en geld in zitten dus vonden we het even geen ramp als het niet lukte.. en nu: ja nu is het genoeg geweest met al dat wachten en proberen en hebben we niets meer om 'naar uit te kijken' vandaar de keuze voor de MMM

Ik ben na de uitslag van de echo afgelopen maandag, dinsdag meteen gaan temperaturen. Te laat natuurlijk. Ik heb een constante temp. van 36.9 of 37 behalve afgelopen donderdag toen was die 36.7 weet iemand of dat een eisprong betekend? Of zou de temperatuur dan afgelopen twee dagen ook hoger dan 37 moeten zijn?

Die keuzes herken ik wel. Ik heb net mijn contract verlenging gekregen waarbij me meer uren aangeboden werden, financieel heel fijn maar met een kind wil ik niet nog meer werken, heb het dus afgeslagen. Raar eigenlijk want ik kan nog minimaal 9 maanden meer werken?! Ik volg mijn gevoel...
Herken het ook Pluis. Qua werk heb ik net een sollicitatie gehad voor een freelance klus terwijl ik weet dat dat misschien niet handig is als ik snel zwanger raak. Maar ja: pech. Ik wil heel graag een kindje. Mochten ze daar niet blij mee zijn dan is dat zo. Dan maar extra goed mijn best doen.
Ik kan niet alles on hold zetten.
@Truus welkom! Kun jij mij meer vertellen over die voedingsmiddelen die je hebt genomen of hebt laten staan om je pcos te verhelpen? Ik heb ook geen cyclus (1 of 2 keer per jaar) en heb 2,5 jaar in de medische molen gezeten. Daar wel een cyclus maar geen resultaat. Zou toch echt geniaal zijn als we het nog zelf voor elkaar zouden krijgen :) ik duim voor jullie laatste natuurlijke poging!!
L-ieke schreef:
23-09-2017 10:32
@Truus welkom! Kun jij mij meer vertellen over die voedingsmiddelen die je hebt genomen of hebt laten staan om je pcos te verhelpen? Ik heb ook geen cyclus (1 of 2 keer per jaar) en heb 2,5 jaar in de medische molen gezeten. Daar wel een cyclus maar geen resultaat. Zou toch echt geniaal zijn als we het nog zelf voor elkaar zouden krijgen :) ik duim voor jullie laatste natuurlijke poging!!
Heb je weleens bij Healty hormones gekeken? :) ik heb evt groene smoothie recepten voor ontbijt! Is pcosproof

Ik lees nog heel af en toe mee om te zien hoe het de dames waarmee ik vorig jaar schreef vergaat!

Heb je laatst een pbtje gestuurd trouwens omdat ik weet dat je mij nog volgde maar ik hier niet meer schrijf :$
L-ieke healthy hormones is inderdaad een goede basis voor je kennis! Ik heb zelf vanalles geprobeerd! Ik merkte verschil toen ik elke dag 2 kopjes thee ben gaan zetten van twee schijfjes citroen, en twee plakjes verse gember (ik doe er dan gewoon gekookt water bij, het is best lekker en ik ging er inderdaad zoals voorspelt van af vallen!)

Ik heb een gezond BMI maar wel aan de bovengrens, afvallen was een enorme uitkomst! Ik woog maar 67 kilo maar toen ik eenmaal 55 was had ik een regelmatige cyclus van 34 dagen!! Helaas heb ik het niet vol kunnen houden en ben ik terug bij af dus echt een geweldig voorbeeld ben ik niet..... ik ben afgevallen door koolhydraat VRIJ te eten. Kort samengevat: rood vlees, verse vis en schelpdieren, kipfilet en groenten en zo veel ik wilde! Ging met twee kilo in de week en menstruatie kwam super snel! Verder geen pasta etc. Heel soms wel quinoa of rijst en suiker, ook fruitsuiker at ik niet. Honger had ik totaal niet, maar ik vond het uiteindelijk gewoon te moeilijk....

Voedingsmiddelen die er om bekend staan dat ze helpen en waar ik ook baat bij leek te hebben zijn perzik, kurkuma, avocado, ui, broccoli, watermeloen, kardemom, tomaten, knoflook, erwten en koolsoorten. Ook eieren schijnen te helpen... Vitamine D3 gaf me ook een enorme boost..

Het klinkt lastig misschien maar een strak lijf en een eigen cyclus waren (en zijn) het voor mij wel waard😊
Helaas toch ongesteld geworden! :-( op naar ronde 8!

Voel me soms een zeurpiet als ik lees hoelang sommigen van jullie al bezig zijn! Ben er misschien ook teveel mee bezig en daarom misschien ook overtijd!?

@elza84 bij jou al iets?
@Snowy, ik heb je een berichtje terug gestuurd! Was je al 'kwijt' inderdaad :) Ik heb wel eens naar diëten gekeken, maar het zag er te lastig uit. Maar inmiddels al heel veel over voor een eigen cyclus!

@Truus, dankjewel voor je uitleg! Ben sinds 1,5e maand ook op een koolhydraatarm dieet, koolhydraatvrij lukt mij nog niet. Er is nu al 8 kilo vanaf, zit inmiddels op een gezond gewicht. Misschien ga ik de gyn even stiekem negeren en een maandje zonder pil proberen om te kijken wat er gebeurt :)
:hug: jammer vrouwtje1983, je hoeft je geen zeurpiet te voelen, al herken ik dat gevoel wel. Wij zijn ongeveer even lang bezig en gevoelsmatig is het gewoon lang.

@Pluis: Lastige keuzes.
Qua sport zou ik er gewoon voor gaan. Dat doe ik zelf ook. In het begin ook wat getwijfeld maar ach leven gaat ook gewoon door. Het is een beetje jammer dat je dat geld dan kwijt bent maar op zich niks verloren.
Qua werk zou ik voorzichtiger zijn. Statistisch gezien worden de meeste vrouwen (dacht 90%) binnen één jaar zwanger. Dus dan is de kans echt wel heel groot dat je vrij snel gaat moeten stoppen daar.
Ik zou het laten afhangen van:
hoe graag je de uitwisseling wilt (is het een super kans of kan het in de toekomst ook nog?)
hoe fijn je huidige plek is
hoe snel/makkelijk is het om je in te werken? En om iemand nieuw in te werken mocht jij zwanger worden?
ga je mensen kwetsen/teleurstellen als je wisselt van job omwille van een zwangerschap. Bijvoorbeeld als je als opvoeder werkt in een opvangtehuis kan ik me voorstellen dat je het de kinderen niet wil aandoen om om de paar maanden nieuwe opvoeders te krijgen.

Dames op het wachtbankje ik duim verder voor jullie
@Ninjaa al nieuws??! Ben toe aan goed nieuws hier Haha!

@ka: fijn dat de uitslagen van zaadonderzoek oké waren! Staan er nog meer onderzoeken op de planning of is behandelstrategie nu bekend?

@ zucchini: oefffff spannend!! Lekker dat je er even tussen uit bent (mini vakantie of voor werk?) hopelijk was het innestelbloeding. Ik duim nog even verder voor je.

@pluis; al nieuws?????

@truus de mier; welkom. Over het algemeen zijn we allemaal erg ongeduldig. Maar als ik het zo lees heb jij/hebben jullie engelen geduld gehad, al een flinke tijd een kinderwens. Hopelijk voor jullie snel goed nieuws. Is jullie gegund na zon lange tijd!

@vrouwtje: niet schuldig voelen, voor iedereen is het een domper als die menstruatie toch komt. Of je nou 2 jaar bezig bent of 2 maanden. T is gewoon stom! Maar positief blijven hoor, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Truusdemier: ik begrijp het. en op zich wel heel fijn dat je met niet eens zo heel veel kilo's afvallen al zoveel verschil maakt. Jammer dat je het niet hebt kunnen vasthouden.
Zelf schommel ik altijd tussen de 58 en 65 kilo en probeer nu ook weer koolhydraat arm/vrij te eten.. maar op de een of andere manier zit ik nu weer aan een reep Tony's... :-$
houd jij je eisprong bij dmv ovulatietesten?

Vrouwtje1983: jammer hoor.... het was zo mooi geweest natuurlijk!

Pluis: ga je morgen testen?
Ik snap je ook wel trouwens, qua werk is het lastig te zeggen dat is persoonlijk. Zelf zou ik adviseren doe wat je vandaag leuk lijkt. Hoe we er morgen voor staan weet niemand...

Hier nog steeds elke keer een roze wc papiertje na het plassen maar ik zit nog een aantal dagen voor nod dus grote kans dat dit geen innestelingsbloeding is geweest. dan wil ik liever vandaag nog ingesteld worden. Zeker met een lange cyclus duurt het allemaal zo lang hè..
Vixey: haha nee geen paardrijden. Moet daar niet aan denken, haha.
Ligt ook niet echt aan de sport zelf. Maar ik volg dit in speciale ruimtes waar temperatuur flink omhoog gaat. Daarom is het niet geschikt voor zwangere. (Net als sauna eerste maanden) is ook een leskaart die geldig is t/m januari 2018 dus beperkt geldig . Doorverkopen zou mss kunnen.

Blauwenmolly: is jou freelance werk helemaal niet te doen als zwangere?

Ik wil idd leven nu ook al niet op On Hold zetten. Want vind dat ik er nu al best obsessief mee bezig ben.

Vrouwtje: jammer zeg! En snap dat je je rot voelt. Dat is normaal en staat denk ik los van het feit hoeveelste ronde het is.

Olifantje: snap je punt. Denk dat ik het qua sport ook wel ga doen. Dan maar weggegooid geld. Mocht ik snel zwanger zijn dan heb ik dat er wel voor over.

Qua werk ligt het idd anders, werk idd met mensen en daar zit deels een teleurstelling. Niet eens zo zeer bij clienten. Maar vooral bij het team.
Dit is echter wel een super unieke kans en ik heb geen idee hoelang het duurt.
Ik heb nog even voor ik moet beslissen. Besef dat ik wellicht ook open kaart kan spelen. Misschien kan ik op een of andere manier wel verbonden blijven aan het team of op achtergrond werk doen. Weet ook niet hoe snel zo'n buik echt groeit en goed zichtbaar wordt?

Elza: ik test nu al vanaf maandag elke dag. Dus nee niet morgen pas :biggrin: Telkens geen streepje. Vanochtend ook niet. Ik schreef het al eerder ben er deze rond extreem mee bezig en totaal geen geduld. Gaf uiteindelijk meer rust om te testen dan om te wachten. Geen streepje is ook duidelijkheid en dus rust. En logisch dat het steeds geen streepjes waren want ben erg vroeg begonnen.

Donderdagavond dus wat gekleurde afscheiding. Gister helemaal niets.
Vanochtend seks gehad en daarna leek ik bloed te verliezen. Dus wel een flinke domper en was ook echt even verdrietig. Tampon ingedaan maar die was bij het verwisselen bijna nog helemaal wit en nu verder niets meer qua bloed gezien. Dus ik snap het allemaal niet meer. Ik ben altijd flink ongesteld en 1e en 2e dag meeste bloed. Kan begrijpen dat door de seks iets is gestimuleerd en ik bloed verlies kreeg. Maar word ik nu ongesteld of niet? Verder geen kwaaltjes of ergens last van alleen moe. Maar dat heb ik vaker.

Bedacht mij later dat je als zwangere toch geen tampon mag gebruiken? Mocht ik nu wel zwanger zijn kan dat dan kwaad van vanochtend?

Ik wacht het dus alllemaal af. Liefst word ik ongesteld want dan kunnen we gewoon verder. We gaan maandag ook op vakantie en dan is het tenminste sneller weer voorbij. Eerst dacht ik dat ik zwanger was maar nu geloof ik het niet zo.

Besef nu ik het opschrijf dat ik vorige cyclus al op dag 19 wat bloed verloor en het toen op dag 29 doorzette maar al met al was dat ook raar. Op en af beetje bloed verlies en toen het echt los barste was het 2dagen en weer klaar.

Nu zit ik op dag 30. Wat gedoe allemaal zeg.
Even een snel berichtje, morgen uitgebreid. Nog geen nieuws :-) M'n temp was nog hoog vanochtend en niet ongesteld tot noch toe.
Pluis: oh joh! Ja ik snap helemaal dat wel testen je meer rust geeft dan niet testen..
Ik zit nu op dag 31, onze cyclus loopt bijna gelijk. Wanneer had jij je eisprong en je nod? Sorry je hebt t vast ergens geschreven maar op mobiel zo lastig terug te vinden. (Of is er een trucje dat je iemands berichtjes kan filteren?)
Ik zou denken dat je menstruatie eraan zit te komen en door de seks is dat op gang gekomen.. maar dat hoeft het natuurlijk niet per se te zijn.
Die tampon zal niet zoveel kwaad doen mocht je wel zwanger zijn hoor.
Ik duim nog voor je!

Ninjaa: oh spannend zeg!!! :hyper:

Ik merk dat ik er zoveel mee bezig ben geweest de afgelopen 2 weken dat ik volgende ronde echt het anders moet aanpakken. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik bang bloed te zien, dat is niet gezond lijkt me.

Mijn eerste zwangerschap testte ik trouwens pas 10 dagen later positief en bloedde ik de eerste paar weken best veel. Is nu een gezond jongetje van 3. Maw het kan allemaal zo verschillend lopen. Elke symptoom kan een teken van zwangerschap zijn of van uitblijvende zwangerschap, lijkt het wel...
@Ninjaaa: Ik duim voor je!!

@Pluis: Wanneer was je NOD? Spanend zeg! Ik duim ook voor jou.
Maar inderdaad niet je leven stil zetten. Je kunt bij sommige mensen misschien wel je zwangerschapswens aangeven.

@Elza en voor iedereen natuurlijk: duim voor jullie allemaal!
Elza: ik dacht NOD vandaag. Maar cyclus van 29 dagen en nu dus dag 30. Dus NOD was gister? Weet het zo niet.
Dacht ook idd door seks menstruatie aangewakkerd. Maarja geen idee.
Vind het erg stressvol allemaal. Ben er net als jij superveel mee bezig geweest wil dit volgende rondes écht niet meer.

Eisprong was trouwens de 11e. Op dag 18. Ben altijd laat.

Jij dus dag 31. Wanneer jouw eisprong en NOD?

Jij hebt dus al een kindje. Je weet dus dat je zwanger kan raken. Lijkt mij wel fijn.

Ninja: ook spannend!
Pluis: hoe weet je dat je eisprong precies de 11de was?
Ik had een positieve ovulatietest op de 11de en 12de weer. Dacht eigenlijk dat de 12de dan mijn ovulatie was. En dan 14 dagen verder kom ik op nod op Di de 26ste. Dag 34. Maar weet niet of dat klopt. Misschien nog wel een dag later waardoor ik dus 4 dagen voor nod zit ipv 3... nog langer wachten dus

Ga je niet uit van 14 dagen nod na eisprong? Want dan zou je pas maandag je nod hebben..
Volg je me nog?:)

En inderdaad heb al een kindje, daardoor mag ik natuurlijk niet klagen maar dat is rationeel, de wens voelt nu weer net zo sterk.
Ik voel mijn eisprong en heb het deze keer ook bevestigd gezien met ovulatie testen. Dus weet zeker dat het de 11e was. Mijn cyclus is dus vaak 29dagen dus heb een lutale fase van 11dagen.
Is dus niet standaard dat er tussen eisprong en menstruatie 14dagen zit. Net als dat niet iedereen een cyclus heeft van 28dagen.

Maar kan wel zo zijn dat je 14dagen na de eisprong pas voldoende hcg zichtbaar hebt in je urine. (Al gebruikte ik speciale vroege testen)
Al testen sommige ook al vroeg voor NOD positief. Iedereen is anders.

Ik bedoel ook niet dat je blij moet zijn dat je al een kindje hebt. Een wens voor 2e of 3e kind is natuurlijk even erg als voor een 1e. Ging mij erom dat het biologisch gezien mogelijk is om zwanger te raken. Dat lijkt mij fijn om te weten. Dat is bij mij nog onzeker. Wie weet lukt het niet eens. Maargoed daar probeer ik niet bij stil te staan.

Hoe lang is je cyclus normaal dan?
Want begrijp nu dat jij dus rekende met 14dagen na eisprong en dat hoeft dus niet. Ken genoeg die een lutale fase hebben van korter.
Ja ik snap je pluis en dat is ook helemaal zo!! Het is heel fijn om te weten dat het biologisch wel kan. En ik heb in ieder geval mogen al eens mogen ervaren. Dat gun ik iedereen. Mijn hart breekt echt voor vrouwen bij wie het nooit lukt.

Ah oké ja dan snap ik je! Op basis van je cyclus die 29 dagen duurt heb je je nod bepaald dus. Ik ben deze maand pas gestart met testen maar mijn cyclus ligt gemiddeld tussen de 33 en 35 dagen gemiddeld. Die 14 dagen bij mij is wel een schatting maar aangezien ik nu pas op dag 32 zit zou dat wel overeen kunnen komen.
als ik een paar rondes verder zit dan heb ik wat meer idee hoe het hier zit.

Ben wel heel benieuwd hoe dit nu gaat aflopen bij je aangezien je al op dag 31 zit morgen. Spannend zeg!!
Ohja dan snap ik jou ook. Dan zal die 32 ook wel kloppen inderdaad.
Ik ben ook wel benieuwd hoe alles loopt. Nog steeds nergens last van.
Toch durf ik er niet op te hopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven