Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

28-04-2017 18:34 3375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ons topic vol was, een nieuwe gestart waar we verder kunnen gaan.

Zit je ook op t wachtbankje? Schrijf gezellig mee!
@Ka14: O jee all over te place.. Het hoeft dus niets te betekenen qua pil. Fijn om te weten!
Zo zie je maar dat je als partners anders er mee om gaat, en de ene partner een andere gebeurtenis als heftigste ervaart, dan de andere.

Inmiddels heb ik veel oprispingen en gisterenavond ook wat steken bij mijn lies. Aparte gewaarwording. Misschien dat ik toch pas zondag ga testen, kijken of ik nog twee dagen langer kan wachten.. Twee dagen voor NOD is toch niet echt betrouwbaar.
Fab, dat klinkt hoopvol! Duim voor je!
Oh Fab dat had ik gisteren ook, zeurderige pijn in m'n lies, links. Maagzuur heb ik altijd last van dus dat tel ik maar niet mee in de dingen die ergens op zouden kunnen wijzen.

Ik vind het heel erg eng om weer te gaan testen, bang dat ie negatief is en tegelijk ook bang dat ie positief is. Ik wil het heel erg graag en ben als de dood dat t gezien m'n leeftijd van 40+ niet meer gaat lukken. Zou ik zo jammer vinden.

Ik heb wel last van moodswings op t moment. Ben erg prikkelbaar en chagrijnig maar dat kan door de spanning komen of ordinaire pms is. Ik vind het maar gedoe allemaal
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of ik hier ook sporadisch mag mee schrijven?

Mijn man en ik willen ook graag een kindje. De anticonceptie is mei 2016 de deur uit gegaan, waarna een half jaar volgde waarin we de boel de boel gelaten hebben. Vanaf januari is onze wens iets concreter geworden. Ook wel een redelijk regelmatige cyclus dus vanaf dat moment zijn we ook iets gerichter onze romantische momenten gaan inplannen en ovulatietesten gaan gebruiken. Helaas nu na 8 rondes met ovutesten nog geen succes.
Niet rationeel, maar stiekem best een teleurstelling omdat mijn hele familie nogal .. ehm.. vruchtbaar is. Ik ben geloof ik de eerste vrouw in 3 generaties ben die niet binnen 2 maanden, of zelfs door anticonceptie heen zwanger wordt. :P

En ik weet best dat buiten de familie-bubbel wij nog helemaal niet lang bezig zijn, maar toch merk ik dat ik langzamerhand wat ongeduldiger en onzekerder word.
Ik zit op dit moment tussen ovulatie en menstruatie en eigenlijk hebben we het erover gehad dat als we deze ronde geen geluk hebben, dat we dan wel graag naar de huisarts willen om een en ander te laten doortesten. Zou dat al kunnen? Of zou de huisarts ons wegsturen dat we nog maar wat langer moeten proberen?

Maar wie weet.. volgende week weten we of deze ronde ons geluk brengt. Met betrekking tot lichaam voel ik continue allerlei dingen die zouden kunnen wijzen op, maar ook zouden kunnen wijzen op het tegendeel, dus ik besteed er niet meer zoveel aandacht aan. Na onze eerste echte poging tintelde mijn lijf een week, waarvan ik ook wel heb gedacht dat het misschien een teken was, maar dat heb ik me ook gewoon in mn hoofd gehaald.
Tuurlijk mag je hier schrijven Laylalala:-) zou prachtig zijn als je volgende week mooi nieuws hebt.

Hoe oud ben je? En heb je bijv behalve de wat langere duur aanleiding te denken dat het niet natuurlijk gaat lukken? Want ik denk dat die twee dingen uitmaken of je na 8 maanden al verwezen kan worden of niet.

Verder hoor ik wel eens dat artsen vragen naar temperatuurlijsten omdat daar bijv uit op te maken is of je (waarschijnlijk) een eisprong hebt. Nu lees ik hier op het forum wisselende verhalen. De ene arts vraagt er wel naar. De ander niet. Evt. Kan je wel vast gaan temperaturen en dit bij gaan houden? Dan wordt je iig niet met dat huiswerk naar huis gestuurd als je wel naar je huisarts gaat.

Er zijn hier best wat dames met ervaring met temperatuur bijhouden:-)

Verder, mocht je niet alleen tussen eisprong en (N)OD willen schrijven. Viel je ook welkom je evt hier aan te sluiten:

zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Ik ben pas 29, dus op zich nog tijd zat, dat is in ons voordeel. En verder heb ik geen aanleiding, ik ben verder gezond en in goede conditie. Mijn enige twijfel komt voort uit dat ik op alle andere vlakken in mijn leven altijd geluk heb, altijd een zondagskind ben geweest en daarom altijd al het gevoel heb gehad dat ik op een gegeven moment ergens pech zou tegenkomen in mijn leven. Geen rationele reden dus.. :P

Qua temperaturen, domme vraag, maar hoe moet ik me dat voorstellen? Is het feit dat ik al 8 maanden vrij regelmatig een positieve ovutest heb geen bewijs dat ik ovuleer?
laylalala schreef:
07-09-2017 16:58
Ik ben pas 29, dus op zich nog tijd zat, dat is in ons voordeel. En verder heb ik geen aanleiding, ik ben verder gezond en in goede conditie. Mijn enige twijfel komt voort uit dat ik op alle andere vlakken in mijn leven altijd geluk heb, altijd een zondagskind ben geweest en daarom altijd al het gevoel heb gehad dat ik op een gegeven moment ergens pech zou tegenkomen in mijn leven. Geen rationele reden dus.. :P

Qua temperaturen, domme vraag, maar hoe moet ik me dat voorstellen? Is het feit dat ik al 8 maanden vrij regelmatig een positieve ovutest heb geen bewijs dat ik ovuleer?
Dat je een positieve ovulatietest hebt is iig een heel goed teken :-) het is geen bewijs want met een ovulatietest meet je de LH piek. Door je progesteron waarde weet je (heb ik recent geleerd) zeker dat je een eisprong hebt.

Ik hoop dat de dames die temperaturen een goed antwoord hebben op je vraag :-)

Ik verwacht met jouw verhaal dat de huisarts jullie eerst nog een paar maanden zelf laat proberen. Na een jaar tot 1,5 jaar kan je meestal verwezen worden voor nader onderzoek. Iig ziet alles er positief uit wat je schetst :-) en wie weet is het wel raak deze ronde.

Oja wat ik ook nog lees uit de verhalen van forummers is dat 1 vd eerste testen zaad onderzoek is. Want dat is makelijk te onderzoeken.
Ik lees af en toe mee en breek even in voor laylala. Als je in mei 2016 met anticonceptie bent gestopt, heb je dus al ruim een jaar de kans om zwanger te worden, dat mag je gewoon meetellen. En als je steeds elke maand een positieve ovulatietest hebt en een regelmatige cyclus is de kans heel groot dat je gewoon een eisprong hebt. Je kan eens een ronde temperaturen. Dan neem je iedere ochtend voordat je opstaat en om hetzelfde tijdstip je temperatuur. Na ovulatie is die door progesteron hoger dan ervoor en zo kan je definitief zien of je een eisprong gehad hebt.

Maar je kan dus al naar de huisarts stappen met je verhaal, dat je al 16 maanden geen anticonceptie gebruikt en ook nog niet zwanger bent. Wat Eve zegt, dan zullen ze als één van de eerste stappen naar de zaadkwaliteit van de man gaan kijken. Dus je man/vriend moet er wel achter staan.

Succes! Ik hoop dat het niet nodig is :)
Klopt, vanaf mei 2016 telt. Als je langer dan een jaar met regelmaat onbeschermde sex hebt en je bent niet zwanger, vind ik het helemaal niet gek om de huisarts te bellen. Succes Laylalala!
Jullie hebben gelijk. Ik las teveel de 8 maanden ipv periode ervoor.
@Fab: ja hou op schei uit, en elke maand neem ik mezelf voor alle symptomen te negeren. Maar nee hoor. Zucht. Hopenlijk zondag/maandag goed nieuws voor jullie. Of ga je eerder al testen? Je schreef dat je naar HA wilde gaan als deze ronde geen geluk brengt. Hoe staat jouw partner er in?

@ka: dat lijkt me het belangrijkste inderdaad dat jullie geholpen worden met jullie wens. Dat lijkt me al een opluchting op zich:).

@laylalala: zou zeker even bespreken met je HA. Herken me wel in wat je zegt over het "je kan toch niet altijd geluk hebben in t leven". Maar als ik dan logisch nadenk realiseer ik me weer dat het leven zo niet in elkaar zit/dat het geen logische redenatie is.

Als er mensen zijn met ervaring met temperaturen / goede uitleg/ goede website. Hoor ik t graag, denk dat ik dat volgende cyclus ga doen als deze ronde niet raak is.
terug van weggeweest... volgens mij is de rust hier ook weer een beetje teruggekeerd. Gefeliciteerd aan de zwangere dames, wat een geweldig nieuws is dat toch, het blijft zo bijzonder! En enorm balen voor de meiden die er (weer) af zijn gevallen, echt een domper.. Hopelijk binnenkort van jullie ook goed nieuws!

m'n ei zit eraan te komen, ik denk morgen. Dus daarna sluit ik weer 'officieel' aan op het bankje.

Ik las wat berichtjes over temperaturen. Deze folder vond ik laatst, daar staat het wel duidelijk in allemaal en is van een ziekenhuis, dus betrouwbaar:)
https://www.ghz.nl/media/3854/04.06.152 ... cyclus.pdf
Jimbob schreef:
07-09-2017 15:18
Oh Fab dat had ik gisteren ook, zeurderige pijn in m'n lies, links. Maagzuur heb ik altijd last van dus dat tel ik maar niet mee in de dingen die ergens op zouden kunnen wijzen.

Ik vind het heel erg eng om weer te gaan testen, bang dat ie negatief is en tegelijk ook bang dat ie positief is. Ik wil het heel erg graag en ben als de dood dat t gezien m'n leeftijd van 40+ niet meer gaat lukken. Zou ik zo jammer vinden.

Ik heb wel last van moodswings op t moment. Ben erg prikkelbaar en chagrijnig maar dat kan door de spanning komen of ordinaire pms is. Ik vind het maar gedoe allemaal
Ik snap dat je het eng vind om weer te gaan testen, na de vorige keer. Wanneer wil je dat gaan doen?

Moodswings komen mij ook eg bekend voor Haha. Het is zeker gedoe.. :-[
Ik wilde zondag ( twee dagen voor NOD) maar neig nu naar woensdag. Ben bang te vroeg te testen.
Dank jullie allemaal voor het warme welkom en de uitleg. We wachten deze week op het bankje rustig af. Mocht ik nou volgende week ongesteld worden, dan gaan we inderdaad maar eens de huisarts bellen voor een afspraak. En wellicht temperaturen.. Ik kijk daar nog niet echt naar uit, als ik eerlijk ben.
We hebben altijd geprobeerd om low-key met onze kinderwens om te gaan. De stap naar ovulatietesten was al een beetje gek, maar dat hoeft maar een paar dagen per maand. Gevoelsmatig gaat elke ochtend temperaturen toch af doen aan het low-key gehalte. Het gaat dan toch wel een dominante rol spelen ofzo.

Maar goed, als het nodig is, dan doen we dat natuurlijk :)
In ieder geval duidelijke folder, dank je wel daarvoor!
Even een vraagje aan een ieder van jullie. Ik heb vandaag, na het lezen van veel positieve betichten, Maca tabletten gekocht. Heeft iemand van jullie daar toevallig al ervaring mee? Schijnt van heel goede invloed te zijn op je vruchtbaarheid (ook voor de man).. dus ben even nieuwsgierig of iemand dit al gebruikt..
@laylalala, ik snap dat het afdoet aan je low-key manier om ermee om te gaan! feit is gewoon dat als het langer duurt, het steeds minder low-key wordt. Tenzij je het er beide over eens bent dat het niet uit maakt of er uberhaupt ooit kinderen komen. Maar dat zal wel niet zo zijn. ik hoop dat het deze ronde raak is voor je! en anders maar per keer kijken wat je acceptabel vindt qua niet-low-key-bezigheden;)

@littledreamer: nee geen ervaring mee, sorry

@fab: al getest? ik duim!

@jimbob: jij ook testen dit weekend? Kan me je spanning voorstellen hoor... hopelijk nu raak en gaat het gewoon goed!

En daar zitten we weer. Net eisprong gehad. Nu het wachten weer.. Bah. ik ben er zo veel mee bezig in m'n hoofd, echt irritant. En elke ronde heb ik meer respect voor de dames die er al zo lang op wachten. Hopelijk hebben we allemaal snel zo'n positieve test in handen!
Ik ook geen ervaring mee littledreamer! Spannend voor de dames op het bankje, ik duim voor jullie mee
@Laylala: Welkom hier! Natuurlijk mag je meeschrijven. Ik snap goed dat je ongeduldiger wordt. Dat herkennen velen hier van ons. Ook de diverse signalen van je lichaam herken ik. Je kunt jezelf er gek mee maken..
Het temperaturen voelt voor mij ook als een drempel.

@Louisamaria: Mijn vriend wil het nog langer aan kijken, bezoek huisarts ziet hij niet direct zitten.

@Brianne: Hoi! Hoe is het met jou? Duidelijke folder idd.

@Littledreamer: ik heb niet van maca tabletten gehoord. *gaat googlen*
Volgens mij val ik bijna van het wachtbankje af. Ik heb het zo gehad :cry: ,wanneer staat het geluk nu eens aan onze zijde!!! Elke keer die teleurstelling, ik ga er gewoon aan kapot.
:hug: Elianora. Wat jammer 🙁

Ik twijfel nog of ik morgen ga testen. Misschien gewoon wachten tot woensdag
@brianne: succes op t wachtbankje, en inderdaad duidelijke uitleg over temperaturen. Nog niet zeker of ik er aan wil geloven.

@ little dreamer: hier ook geen ervaring met Maca

@Fab: moeilijk, t is ook een hele stap. Misschien voor een man wat meer als voor een vrouw?

@Elionora: balen zeg:( waarom denk je dat? Wat is t toch stom allemaal hè??

@Jimbob: moeilijk hè, ene dag denk je ik wacht wel maar dan ineeens weer dat ongeduld. Duimen draaien!

Gaat niet zo goed met mij vandaag, voel me emotioneel onstabiel ben snel geïrriteerd. Gewoon een K dag. Vanmorgen waren wij op een verjaardag van het zoontje van vrienden van ons, en toen kreeg ik/wij natuurlijk weer de vraag wanneer wij nou eens aan kinderen gingen beginnen. Misschien heeft dat me gewoon even van slag gemaakt.
Mijn eisprong zit er aan te komen ik denk aanstaande maandag. En dan begint het wachten weer. Maar eerlijk gezegd voelt het nu continu als wachten. Ben zo ongeduldig.

Sorry voor de negatieve ego post, ik moet het gewoon even van me afschrijven. Hopelijk ben ik morgen alle negativiteit weer kwijt.

Allemaal een fijn weekend dames :) hoop snel weer goed nieuws te zien hier!
littledreamer schreef:
08-09-2017 17:36
Even een vraagje aan een ieder van jullie. Ik heb vandaag, na het lezen van veel positieve betichten, Maca tabletten gekocht. Heeft iemand van jullie daar toevallig al ervaring mee? Schijnt van heel goede invloed te zijn op je vruchtbaarheid (ook voor de man).. dus ben even nieuwsgierig of iemand dit al gebruikt..
Ik breek even in, schrijf niet meer mee hier..
Las toevallig je berichtje! Ik heb er ook over zitten twijfelen om maca poeder te kopen voor door de groene smoothies! Veel goede verhalen over gelezen een tijd terug.
Ik heb het alleen nog niet durven bestellen!
Toch vanochtend een kruidvat testje gedaan maar deze is negatief. Ik ga er voor nu vanuit dat ik dinsdag/woensdag ongesteld ga worden en dat we over een week of drie een nieuwe poging gaan wagen
He wat jammer jimbob :( had t gehoopt voor je.. Hoe ben je eronder?

Louisemaria: geen sorry hoor voor de egopost, daar is t forum voor. Balen he dat je dan door zo'n opmerking de hele dag een rot gevoel kunt hebben. En die ongeduld herkennen we ook allemaal wel. Knuffel, komt goed!

Elianora getsie wat balen! Zo'n menstruatie komt dan weer zo hard aan he. Snap dat je er helemaal klaar mee bent. Voor jou ook een :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven