Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

03-01-2017 02:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nieuw hier. Vergeef me als dit niet on de goede categorie staat, hihi.

Ik ben een meisje van 18 jaar en ben sinds kort aan de pil (eerste strip), dit omdat ik sinds kort een relatie heb en niet zwanger wil worden. Ik ben op de derde dag van mijn menstruatie begonnen met de pil te slikken, na anderhalve week heb ik seks gehad zonder condoom..

Normaal slik ik de pil rond 5/6 uur in de avond.. maar ik heb rond anderhalve week na mijn eerste pil, de pil niet om 5/6 uur genomen maar om 10 uur s'avonds.. die dag erna heb ik de pil pas om 2 uur s'nachts genomen.

Het is nu de dag dat ik de laatste pil gelikt heb en ik kan maar niet slapen omdat ik heel de tijd denk dat ik zwanger ben, puur omdat ik een beetje duizelig ben, misschien zit het gewoon tussen m'n oren. Ik weet het niet.

Maakt het heel erg uit dat ik die 2 pillen achter elkaar zo laat heb ingenomen en hoeveel kans zou er zijn dat ik zwanger ben?

Heel erg bedankt in ieder geval.

Groetjes,

Een beetje een bang meisje
mijn glazen bol zegt 50%
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Ja het kan! Maar het kan ook niet!

Dat wordt testen over een tijdje..
Je was sowieso nog niet veilig omdat Ke niet op dag 1 van je menstruatie begon met slikken. De kans is dus sowieso aanwezig los van hoe laks je de pil slikt
Wat kwabbernoot zegt. De pil was sowieso nog niet betrouwbaar, omdat je pas vanaf dag 3 begonnen bent. Het zou dus kunnen..

Testje doen als ongesteld moet worden of even langs de huisarts gaan voor advies..
Als je netjes geslikt hebt is de kans 0%.

Als je anale seks hebt gehad is de kans 0,5%.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Ik zou naar de huisarts gaan voor spiraal of implanon. En het sowieso dubbel veilig doen voorlopig. Je kan altijd voor zekerheid test doen.
quote:Kwabbernoot schreef op 03 januari 2017 @ 03:01:

Je was sowieso nog niet veilig omdat Ke niet op dag 1 van je menstruatie begon met slikken. De kans is dus sowieso aanwezig los van hoe laks je de pil slikt

Dit.

Je bent nog jong, maar blijkbaar oud genoeg om seks te hebben en aan anticonceptie te denken. Gebruik die dan ook zoals het hoort. Met de pil beginnen om niet zwanger te worden, maar die vervolgens niet gebruiken zoals het hoort, is op zijn zachtst gezegd een beetje dom. Als je niet zwanger bent, laat dit dan een wijze les zijn!

Je was sowieso nog niet veilig omdat Ke niet op dag 1 van je menstruatie begon met slikken. De kans is dus sowieso aanwezig los van hoe laks je de pil sliktDit. Lees gewoon de bijsluiter, dat ding zit er niet voor niets bij!

Als je niet op dag 1 begint met de pil is hij na 7 dagen veilig, dus 1.5 week na het starten met de pil was ze wel veilig.

@TO: je bent geen pil vergeten, je hebt niet in de eerste week van je strip onbeschermde seks gehad en je kunt lezen in de bijsluiter dat de pil niet verminderd werkzaam is nu. Je hebt hem zelfs nog netjes binnen 12 uur ingenomen beide keren. Het lijkt me dat er geen probleem is:

https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten

Je hebt geen risico gelopen.
tegenwoordig hoef je niet meer op dag 1 van je menstruatie te beginnen met de pil.

je kan gewoon zo beginnen met de pil en dan is die na een week (uit mijn hoofd) werkzaam.

maar je bent geen pil vergeten, dus de kans is klein dat je zwanger bent hoor.

Je kan trouwens toch beter een vast ritueel aanhouden om de pil te nemen, bijv. in de ochtend als je je tanden poetst, of s'anvond, dus, naast je tandenborstel leggen.

en ik had altijd een strip in mijn tas, mocht ik onverwachts ergens blijven slapen.
Tja, als je de pil alleen likt en je gebruikt geen condoom dan heb je onbeschermde seks en is de kans op een zwangerschap groot.
quote:Loeske85 schreef op 03 januari 2017 @ 06:08:

Tja, als je de pil alleen likt en je gebruikt geen condoom dan heb je onbeschermde seks en is de kans op een zwangerschap groot.Ja in dat geval zeker grote kans op een bambino.
ladi-dadi fucking everybody..
Maar zonder gekheid, hihi, ik denk dat de kans klein is want je hebt alle pillen gewoon genomen. Wel handig om het toe te voegen aan een ritueel bij het opstaan of naar bed gaan. Dan vergeet je het niet zo snel.
Ben jij zijn eerste, want anders kun je er ook nog een ander "kadootje" aan overhouden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik zou in jouw geval maar aan de prikpil gaan of zo. Als je in zo'n korte tijd al zo onnauwkeurig bent met het slikken van die pil, dan voorzie ik een hoop ellende. En een condoom beschermt je tegen meer dan alleen een baby, hè?
Maar bij de eerste strip (en dan ook nog onzorgvuldig) is de pil toch pas na een maand echt veilig? of is dit een fabel?
Heel erg bedankt voor alle reacties, ik moet deze week ongesteld worden dus laat ik het even weten.

Thank you!! Xxxx
quote:vrano schreef op 03 januari 2017 @ 08:23:

Maar bij de eerste strip (en dan ook nog onzorgvuldig) is de pil toch pas na een maand echt veilig? of is dit een fabel?Het staat letterlijk in de bijsluiter dat de pil bij eerste gebruik na een week betrouwbaar is, als je op een willekeurige dag in je cyclus begint.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:lollypopje schreef op 03 januari 2017 @ 07:15:

Ben jij zijn eerste, want anders kun je er ook nog een ander "kadootje" aan overhouden.Daar zou ik me meer zorgen over maken....
Heeft je huisarts je niet voorgelicht, over een goed gebruik van de pil? Je bent pas beschermd na 1 tot 3 weken. Dus de kans dat je zwanger bent is aanwezig.
quote:laura23 schreef op 03 januari 2017 @ 09:02:

Heeft je huisarts je niet voorgelicht, over een goed gebruik van de pil? Je bent pas beschermd na 1 tot 3 weken. Dus de kans dat je zwanger bent is aanwezig.

Onzin, je bent veilig na een week slikken.

To, probeer je pil ij de ochtend te nemen bij het ontbijt of tandenpoetsen. Als je hem dan vergeet heb je de hele dag om hem nog in te nemen.

Maar bij de eerste strip (en dan ook nog onzorgvuldig) is de pil toch pas na een maand echt veilig? of is dit een fabel?Volgens mij is dit per pil verschillend.
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Maar bij de eerste strip (en dan ook nog onzorgvuldig) is de pil toch pas na een maand echt veilig? of is dit een fabel?Het is gewoon achterhaald inmiddels. Net als dat doorslikken niet goed voor je is en je onveilig wordt van antibiotica.
Gistermiddag reclame van Durex, ik verbaasde me over het tijdstip. Maar als ik dit zo lees is dat hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven