Hoe verliep de inleiding bij jou? Feitelijk

08-09-2019 00:08 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat ik komende week word ingeleid. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig naar hoe dat in zn werk gaat.

Wat was de procedure bij jouw inleiding/bevalling?

Ik hoor het graag! Toch spannend allemaal.
Jullie mogen ook voor me duimen dat ons kleine aapje gewoon uit zichzelf komt🍀

Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
‘s Avonds ballon, in de ochtend na ctg en toucheren vliezen geprikt, infuus met wee-opwekkers, weeën en in de middag bevallen.
Beste bevalling ooit!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
08-09-2019 00:11
‘s Avonds ballon, in de ochtend na ctg en toucheren vliezen geprikt, infuus met wee-opwekkers, weeën en in de middag bevallen.
Beste bevalling ooit!

Dank je wel voor je heldere antwoord! Was dat van je eerste? Of tweede of volgend kindje?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verliep het pijnlijk. Nou ja, niet het inleiden maar een ingeleide bevalling.
Ik kreeg infuus, zalf en een weëenstorm. Maar het kan zomaar anders gaan bij anderen.

Binnen 3 uur na het inleiden bevallen, het was mijn eerste kind.

Wat wil je graag uit dit topic halen?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
S morgens om 7 uur in t ziekenhuis. Van 8 tot 9 aan de ctg. Toen weer t hele verhaal over inleiden. Daarna gekeken of ik al ontsluiting had, was 3 cm dus rond half 10/10 uur vliezen gebroken. Na een uur aan de weeënopwekkers. Om 14.20 is onze dochter geboren na 2x persen. (2e kind)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de ochtend ballon gezet, in de middag weeën die in de avond weer afzwakten. Infuus met weeënopwekker gehad, maar nog steeds geen weeën. volgende dag dan ook onverrichterzake weer naar huis.
Een week later braken mijn vliezen spontaan en ben ik met een vreselijk pijnlijke, hele lange bevalling waarin van alles mis ging van mijn dysmature kind bevallen.

Ik vond het echt een hel.

Was mijn tweede kind, mijn eerste is spontaan geboren met een hele makkelijke stortbevalling van anderhalf uur. Ik had dus wederom een makkelijke bevalling verwacht, zeker omdat ik wist dat ik van een heel klein kindje zou bevallen. Viel dat even vies tegen, zeg.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste bevalling was 19 jaar geleden hoor. Geen idee of het nu nog zo werkt. Maar na het breken van de vliezen werd er een electrode in de hoofdhuid van mijn kindje geplaatst en werd er een slangetje oid geplaatst waardoor de weeenactiviteit en de hartslag van het kindje te zien waren op de monitor. Verder een infuus en wachten op de weeen. Mijn bevallingen duurde vijf en zeven uur.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
08-09-2019 00:17
Bij mij verliep het pijnlijk. Nou ja, niet het inleiden maar een ingeleide bevalling.
Ik kreeg infuus, zalf en een weëenstorm. Maar het kan zomaar anders gaan bij anderen.

Binnen 3 uur na het inleiden bevallen, het was mijn eerste kind.

Wat wil je graag uit dit topic halen?
Ik wil gewoon weten wat ze met je doen als je wordt ingeleid.
Krijg je een infuus, krijg je dit/dat? Ik heb gewoon geen idee! Maar de gyn dringt al een paar weken aan op inleiden. Tot nu toe kan ik de boot afhouden, maar als het dit weekend niet gebeurt dan vermoed ik dat ik alsnog word ingeleid. Ik weet alleen niet wat de normale procedure is, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Musje1989 schreef:
08-09-2019 00:19
S morgens om 7 uur in t ziekenhuis. Van 8 tot 9 aan de ctg. Toen weer t hele verhaal over inleiden. Daarna gekeken of ik al ontsluiting had, was 3 cm dus rond half 10/10 uur vliezen gebroken. Na een uur aan de weeënopwekkers. Om 14.20 is onze dochter geboren na 2x persen. (2e kind)
Wat bedoel je hiermee? Ik begrijp het niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
toedeledokie schreef:
08-09-2019 00:24
Mijn laatste bevalling was 19 jaar geleden hoor. Geen idee of het nu nog zo werkt. Maar na het breken van de vliezen werd er een electrode in de hoofdhuid van mijn kindje geplaatst en werd er een slangetje oid geplaatst waardoor de weeenactiviteit en de hartslag van het kindje te zien waren op de monitor. Verder een infuus en wachten op de weeen. Mijn bevallingen duurde vijf en zeven uur.

Was er een specifieke reden waarom je werd ingeleid? Ik kan me niet voorstellen dat die elektrode standaard is. Maar misschien was dat 19 jaar terug wel zo??
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:38
Ik wil gewoon weten wat ze met je doen als je wordt ingeleid.
Krijg je een infuus, krijg je dit/dat? Ik heb gewoon geen idee! Maar de gyn dringt al een paar weken aan op inleiden. Tot nu toe kan ik de boot afhouden, maar als het dit weekend niet gebeurt dan vermoed ik dat ik alsnog word ingeleid. Ik weet alleen niet wat de normale procedure is, vandaar.
Hoe het gaat verschilt per geval en per ziekenhuis. Dus informeer vooral bij je eigen gyn/verloskundige/ziekenhuis. Daar zijn gewoon folders over en mogelijk staat er informatie op hun site.

Ik ben bij mijn tweede ingeleid. Eerst een dag lang iedere zoveel (4?) uur gel (geen ballon dus hier) ingebracht om baarmoedermond week te maken. Tegen de avond kreeg ik vrij regelmatige krampen, toen ben ik met pijnstiller naar bed gestuurd (in het ziekenhuis, eigen kamer). In de ochtend had ik genoeg ontsluiting om mijn vliezen te kunnen breken. Dat hebben ze gedaan en toen kwamen de weeën uit zichzelf (heel snel) en binnen vier uur was mijn dochter er. Geen weeënopwekkers gehad dus, want dat bleek niet nodig.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 00:48
1.01% gewijzigd
'S ochtends om 7 uur in het ziekenhuis. Eerst aan de CTG. Ik had geen ontsluiting hierop werd er een ballon geplaatst. Tussentijds controleerden ze hoe het met mijn ontsluiting zat. Na 48 uur met de ballon maar 1 cm ontsluiting. Achtenveertig is het maximale aantal uur voor een ballon. Toen is de gynaecoloog gestart met pillen. Gelukkig had ik na een paar uur de minimale ontsluiting om de vliezen te breken.
Na het breken van vliezen kwamen de weeën snel vanzelf op gang en werd mijn eerste kindje 5 uur later geboren.

Mijn kindje kreeg tijdens de bevalling ook iets op het hoofdje geplakt om haar te monitoren.
anoniem_266595 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 00:53
21.73% gewijzigd
Maandagochtend braken mijn vliezen, maar weeën bleven uit. Maandagavond opgenomen. Dinsdagochtend een ballonnetje gehad en de rest van de dag weer helemaal niks. Woensdag nog steeds niks en dat ballonnetje viel er ook niet uit. Pas in de nacht van woensdag op donderdag viel hij er eindelijk uit. Donderdag ochtend was er 3 cm ontsluiting en gingen de weeënopwekkers er in. Eindelijk actie, maar dochter lag in een rare houding met haar hoofd en wilde niet draaien. Blijven steken op 9 cm en donderdagavond een keizersnede gehad. Uiteindelijk een bevalling van 4 dagen. En toen moesten we nog eens drie nachten blijven. Ik was het ziekenhuis zo zat na die week. Ik heb dan maar 12 uur weeën gehad, maar al dat wachten daarvoor breekt je ook ontzettend op.

De verloskundige in het ziekenhuis vertelde dat het niet zo uitzonderlijk is dat het zo lang duurt bij gebroken vliezen. Maar ik ga er van uit dat dit scenario niet zo waarschijnlijk is voor jou TO.
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:38
Ik wil gewoon weten wat ze met je doen als je wordt ingeleid.
Krijg je een infuus, krijg je dit/dat? Ik heb gewoon geen idee! Maar de gyn dringt al een paar weken aan op inleiden. Tot nu toe kan ik de boot afhouden, maar als het dit weekend niet gebeurt dan vermoed ik dat ik alsnog word ingeleid. Ik weet alleen niet wat de normale procedure is, vandaar.
Waarom stuurt ze aan op inleiding? En dat al weken?
Of bereid ze je voor op de optie? Of stel jij vragen zoals: wat als ik 2 weken over de uitgerekende datum ben?

Als ze het kunnen voorkomen doen ze dat, dus de reden lijkt me wel belangrijk.
Ik ben jaren geleden bevallen. Misschien hebben ze tegenwoordig wel een appje. Drukken ze op een knop en floeps daar is je kind (dat zou fijn zijn).

Een inleiding is een medische actie, en dat heeft altijd risico's. Een van de risico's is dat je loopt te fucken met de natuur en dit zorgt vaak voor een snelle (soms te snelle) bevalling. Zwaar voor jou, zwaar voor je kindje. Je kindje is klein dus de impact kan groot zijn. Dat is precies waarom ze terughoudend zijn.
Maar wat moet moet. En wat niet kan zullen ze niet doen.

Ik wil je niet bang maken, alleen wat realisme behouden. Tegenhouden van advies is niet altijd het slimste.
En bedenk: als het niet goed loopt kunnen ze ook overgaan tot een keizersnede om het 'snel op te lossen' . Of dat het laatste is wat je wil is niet relevant want ook dat doen ze niet voor niks.

Sorry als mijn woorden hard binnenkomen, maar jij vroeg om feitelijk.
Succes met je bevalling. Ik hoop dat het natuurlijk start en een mooie ervaring voor je wordt. Dat zou nog fijner zijn toch!
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
08-09-2019 00:44
Hoe het gaat verschilt per geval en per ziekenhuis. Dus informeer vooral bij je eigen gyn/verloskundige/ziekenhuis. Daar zijn gewoon folders over en mogelijk staat er informatie op hun site.

Ik ben bij mijn tweede ingeleid. Eerst een dag lang iedere zoveel (4?) uur gel ingebracht om baarmoedermond week te maken. Tegen de avond kreeg ik vrij regelmatige krampen, toen ben ik met pijnstiller naar bed gestuurd (in het ziekenhuis, eigen kamer). In de ochtend had ik genoeg ontsluiting om mijn vliezen te kunnen breken. Dat hebben ze gedaan en toen kwamen de weeën uit zichzelf (heel snel) en binnen vier uur was mijn dochter er. Geen weeënopwekkers gehad dus, want dat bleek niet nodig.

Dank voor je antwoord! Ik ga het zeker navragen, maar zo midden in de nacht, niet kunnen slapen spookte het door mijn hoofd... wat als? Dus zodoende dit topic :$

Ik begrijp wel dat het kan verschillen, ook omdat de een juist vroeg wordt ingeleid vanwege een complicatie en de ander die wordt ingeleid omdat ze al richting de twee weken na uitgerekende datum gaat. Maar toch, wie weet steek ik er toch wat van op😁
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:43
Was er een specifieke reden waarom je werd ingeleid? Ik kan me niet voorstellen dat die elektrode standaard is. Maar misschien was dat 19 jaar terug wel zo??
Ik had pre-eclampsie, later help. Maar dat was niet de reden van de electrode.
De electrode was/is om bepaalde dingen te kunnen meten, gewoon zo'n nopje op het koppie van je kind alsof ze een eeg meten, ik dacht dat ze de hartslag zo konden volgen zonder dat je aan het ctg hoeft te liggen. Ik had dat ook herinner ik me. Zo'n hinderlijk draadje dat wel heel veel informatie gaf en na 2 minuten niet meer opviel.
anoniem_386210 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 00:50
7.28% gewijzigd
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:49
Dank voor je antwoord! Ik ga het zeker navragen, maar zo midden in de nacht, niet kunnen slapen spookte het door mijn hoofd... wat als? Dus zodoende dit topic :$

Ik begrijp wel dat het kan verschillen, ook omdat de een juist vroeg wordt ingeleid vanwege een complicatie en de ander die wordt ingeleid omdat ze al richting de twee weken na uitgerekende datum gaat. Maar toch, wie weet steek ik er toch wat van op😁
Ja maar wat ik ook bedoel: de manier waarop het gaat verschilt ook echt per ziekenhuis, en vaak zijn die folders gewoon online te vinden. Dus je hoeft niet nu het ziekenhuis te bellen, maar je zou wel even kunnen checken of jouw ziekenhuis er informatie over op de website heeft staan.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
08-09-2019 00:55
Ja maar wat ik ook bedoel: de manier waarop het gaat verschilt ook echt per ziekenhuis, en vaak zijn die folders gewoon online te vinden. Dus je hoeft niet nu het ziekenhuis te bellen, maar je zou wel even kunnen checken of jouw ziekenhuis er informatie over op de website heeft staan.

Thnx! Ik ga kijken!
Het lijkt mij eigenlijk wel fijn dat om het van tevoren te weten dat het een inleiding word. Ik was echt in de veronderstelling dat het wel vanzelf zou starten toen ik op die maandagochtend vruchtwater langs mijn been voelde stromen. We waren ook echt verbaasd toen de verloskundige in het ziekenhuis vertelde dat het nog dagen kon duren. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste dat de baby geboren word en als daar een inleiding of keizersnede voor nodig is, dan is dat maar zo. Dat was mijn instellingen. Ik kon zelf ook verder niet zo veel doen.
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:43
Was er een specifieke reden waarom je werd ingeleid? Ik kan me niet voorstellen dat die elektrode standaard is. Maar misschien was dat 19 jaar terug wel zo??
Bij beide kinderen had ik een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Maar zat al in week 39 en 38. Die electrode was voor de hartslag van de kindjes. Bij een wee zakte die even en werd daarna weer normaal, weet ik nog. Was volgens mij toen standaard, ipv zo'n band om je buik. Net als de weeenactiviteit. Ik voelde nog niets, maar de monitor gaf aan dat er weer eentje kwam. Kon ik alvast de hand van mijn man pakken om in te knijpen. 😆
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij geen gel of ballon (zoals iemand hier al zei, dat verschilt natuurlijk per ziekenhuis). Ik ben met beide kinderen ingeleid dmv infuus. Was met beide overtijd

Bij mij was het ook zo dat de baby een electrode op de hoofdje kreeg.
Dinsdagochtend opgenomen in het ziekenhuis en ballon geplaatst. Na 48 uur (donderdagochtend dus) net genoeg ontsluiting om te beginnen met pillen die de weeën opwekken. Verschillende keren getoucheerd, maar het schoot niet op. Vrijdagochtend besloten de procedure even stop te zetten en mijn lichaam even rust te geven. En toen begonnen de weeën alsnog. Een infuus gekregen om te bevorderen dat de weeën door zouden zetten, ruggenprik om nog even te kunnen rusten en vrijdagavond net voor middernacht bevallen.

Maar mijn ervaring was vooral dat het bij iedereen anders is. Ik zag vrouwen binnen een paar uur na het inleiden bevallen en ik zag vrouwen er net als ik vier dagen over doen, en alles er tussenin. Is mede afhankelijk van hoe ver je bent in de zwangerschap en hoeveel ontsluiting je aan het begin al hebt.
‘S Avonds opgenomen, ‘s ochtends ctg en toucheren. Gestart met inbrengen pillen; ok de 4 uur en daarvoor steeds ctg.
Die avond 2cm en lichte weeën.
Volgende ochtend 3cm, vliezen gebroken, infuus geprikt en na ctg rond 13u gestart met weeën opwekkers. Vanaf 16u weeënstorm, rond 19u bleek dat die niks deed. Omdat kind gepoept had in vruchtwater en ontsluiting niks deed werd keizersnee voorgesteld en om 20.08 is kind geboren.
Ik had overigens ook elektrode op hoofdje van kind tijdens de inleiding (nadat vliezen gebroken waren).
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
08-09-2019 00:43
Was er een specifieke reden waarom je werd ingeleid? Ik kan me niet voorstellen dat die elektrode standaard is. Maar misschien was dat 19 jaar terug wel zo??
Die elektrode was bij mij wel standaard. 10 jaar geleden. Een baby kan nou eenmaal in de problemen komen en monitoren is dus gewoon een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven