Hoe voelt een wee.
dinsdag 23 december 2014 om 13:34
Misschien hele aparte vraag, maar hoe voelen weeën eigenlijk?
Zit zelf te twijfelen of ik nog zo'n pufcursus moet volgen (geen zin in, ben ik gewoon geen type voor:)), maar vraag mij nu eigenlijk af; hoe voelt een wee. Is het vergelijkbaar met erge menstruatiekrampen? Zit de pijn in je buik/baarmoeder of lager? Het schijnt in golven te komen, maar zijn het dan meer korte steken of echt krampen?
Wat een vragen
Zit zelf te twijfelen of ik nog zo'n pufcursus moet volgen (geen zin in, ben ik gewoon geen type voor:)), maar vraag mij nu eigenlijk af; hoe voelt een wee. Is het vergelijkbaar met erge menstruatiekrampen? Zit de pijn in je buik/baarmoeder of lager? Het schijnt in golven te komen, maar zijn het dan meer korte steken of echt krampen?
Wat een vragen
dinsdag 23 december 2014 om 14:36
Een ander criterium waarmee ik weeen herkende, was hun patroon. Voorweeen, daar had ik wel eens een enkele van gehad, maar nooit hele tijden lang en met enige regelmaat. Beide keren kon ik de weeen als weeen herkennen omdat ze vanaf het begin af aan een regelmatigheid hadden, en omdat ze steeds krachtiger werden.
dinsdag 23 december 2014 om 14:39
Hier rugween, en nee ik heb het helaas niet zonder pijnmedicatie gedaan (en daar voel ik me nog steeds heel rot over, want iedereen is toch zo op de wereld gekomen denk ik steeds) maar hier na ruim 1,5 week over tijd vliezengebroken om 03.00 uur, geen weeën niks, eerste wee om 14.15 en dan ging goed, niks spannends rustig, maar om 18.00 uur ging het heel hard met rugween, alsof een vrachtwagen over je rug rijd. vk gebeld en die was er om 19.30 (ruim uur in douche op yogabal gehangen). Ontsluiting 2 cm ( en gad bij controle dag eerder al 1,5:( naar ziekenhuis ruggenprik gekregen om 22.00 en uiteindelijk om 07.30 werd onze zoon geboren. Lange bevalling met medicatie maar wel zelf kunnen persen (vk zei dat bij gebruik geen medicatie kans groot was geweest op vacuümpomp of keizersnede omdat je dan enorm uitgeput bent. Dit is mijn verhaal. Maar ieder doet het anders. En elke bevalling is anders.
dinsdag 23 december 2014 om 14:40
dinsdag 23 december 2014 om 14:49
quote:nina1966 schreef op 23 december 2014 @ 14:01:
[...]
Mijn pijntolerantie blijkt hoog te zijn. Een hoop vrouwen beginnen blijkbaar bij 70 (op dat apparaat) te krijsen blijkbaar. Ik begon bij 90 krom te liggen en boven 120 durfde mijn moeder niet meer te zeggen hoe hoog het was.
Ik geloof meteen dat je een hoge pijntolerantie hebt, alleen zegt de hoogte van die bergjes alleen iets over de spanning in je buik en niet hoeveel pijn je daarbij ervaart. (Tijdens mijn wekelijkse ctg aan het eind had ik regelmatig pieken van 100+ zonder ook maar iets van pijn. Baby bewoog en dat zette mijn buik soms lekker strak).
Overigens heb ik een keer met en zonder ruggeprik gedaan. Weeënstorm in rug trok ik niet, buikweeen in normaal ritme een stuk beter.
[...]
Mijn pijntolerantie blijkt hoog te zijn. Een hoop vrouwen beginnen blijkbaar bij 70 (op dat apparaat) te krijsen blijkbaar. Ik begon bij 90 krom te liggen en boven 120 durfde mijn moeder niet meer te zeggen hoe hoog het was.
Ik geloof meteen dat je een hoge pijntolerantie hebt, alleen zegt de hoogte van die bergjes alleen iets over de spanning in je buik en niet hoeveel pijn je daarbij ervaart. (Tijdens mijn wekelijkse ctg aan het eind had ik regelmatig pieken van 100+ zonder ook maar iets van pijn. Baby bewoog en dat zette mijn buik soms lekker strak).
Overigens heb ik een keer met en zonder ruggeprik gedaan. Weeënstorm in rug trok ik niet, buikweeen in normaal ritme een stuk beter.
dinsdag 23 december 2014 om 14:58
Pff, een wee... Ik moet er niet aan denken! 
Je voelt het aankomen, net zoals een golf in de zee die je ziet aankomen. Het komt steeds dichterbij het zand. Hoe dichterbij hoe pijnlijker, tot de golf het zand heeft geraakt en dan weer rustig wegtrekt. Op het moment dat de golf bij zand is, dan is de pijn het hevigste! haha
En het is echt zo, als je een wee hebt, weet je ZEKER.. dit is een wee!
Je voelt het aankomen, net zoals een golf in de zee die je ziet aankomen. Het komt steeds dichterbij het zand. Hoe dichterbij hoe pijnlijker, tot de golf het zand heeft geraakt en dan weer rustig wegtrekt. Op het moment dat de golf bij zand is, dan is de pijn het hevigste! haha
En het is echt zo, als je een wee hebt, weet je ZEKER.. dit is een wee!
dinsdag 23 december 2014 om 15:10
Gewone weeën herken ik niet. Het is dat ze mij vertelden dat ik rugweeen had want ik voelde er niet veel van. Ik vroeg ze of ze mijn bed recht wilden zetten want ik voelde het in mijn rug...
Daarna de persweeen vanaf 4cm!!! Die kon ik niet missen. Kotsen, plassen heel mijn lijf verkrampte. Mijn lichaam reageerde, ik onderging. Ik heb niks gedaan, enkel de natuur. Daar had geen cursus tegenop gekund. Heb ik Niet gedaan. Het gaat zoals het gaat.
Daarna de persweeen vanaf 4cm!!! Die kon ik niet missen. Kotsen, plassen heel mijn lijf verkrampte. Mijn lichaam reageerde, ik onderging. Ik heb niks gedaan, enkel de natuur. Daar had geen cursus tegenop gekund. Heb ik Niet gedaan. Het gaat zoals het gaat.
dinsdag 23 december 2014 om 15:42
quote:draaakje schreef op 23 december 2014 @ 14:51:
Ben nu 16 weken zwanger, vind het echt super eng.. Mijn eerste zwangerschap trouwens.Het is zo cliché, maar het komt goed. Want je baby komt eruit en jouw lichaam kan dat. Zelfs als jij in je hoofd niet meer weet hoe t moet, doet jouw lichaam wat het moet doen. Geniet van je zwangerschap!
Ben nu 16 weken zwanger, vind het echt super eng.. Mijn eerste zwangerschap trouwens.Het is zo cliché, maar het komt goed. Want je baby komt eruit en jouw lichaam kan dat. Zelfs als jij in je hoofd niet meer weet hoe t moet, doet jouw lichaam wat het moet doen. Geniet van je zwangerschap!
dinsdag 23 december 2014 om 17:04
dinsdag 23 december 2014 om 18:26
Ik had al weeën vanaf 18.00 uur 's avonds, maar ik wist niet dat het weeën waren. (gezien de duur van de zwangerschap was dat nog niet in mijn hoofd opgekomen).
Ik vergelijk ze met niersteenaanvallen. Precies dezelfde pijn heb ik gevoeld. Het enige verschil was dat deze pijn kwam en ging en bij nierstenen het constant was.
Heb vanaf de ochtend persweeën weg moeten zuchten. Lukte niet goed, ik raakte in paniek. (weer door de duur van de zwangerschap). Toen ik eindelijk mocht persen had ik geen weeën meer. Heb mijn kind er op eigen kracht uitgeperst.
Ik vergelijk ze met niersteenaanvallen. Precies dezelfde pijn heb ik gevoeld. Het enige verschil was dat deze pijn kwam en ging en bij nierstenen het constant was.
Heb vanaf de ochtend persweeën weg moeten zuchten. Lukte niet goed, ik raakte in paniek. (weer door de duur van de zwangerschap). Toen ik eindelijk mocht persen had ik geen weeën meer. Heb mijn kind er op eigen kracht uitgeperst.
Procrastinate now and panic later.
dinsdag 23 december 2014 om 19:01
Misschien ben/was ik een aparte, maar ik het met vroegtijdige weeën in het zkh gelegen en ik had voor mijn gevoel op dat moment alleen een beetje buikkrampen. Meer was het niet. Het is dat mijn collega en vriend die krampen te regelmatig vonden dat ik in het zkh kwam anders was onze zoon die zelfde avond waarschijnlijk thuis geboren met 26 weken. Ik bleek ook achteraf de weeën in mijn rug te voelen.
Tijdens de echte bevalling in geleid voelde het pas heftig tijdens de weeën storm eerder niet.
Tijdens de echte bevalling in geleid voelde het pas heftig tijdens de weeën storm eerder niet.
dinsdag 23 december 2014 om 19:04
Zoveel pijn dat ik echt dacht dat ik absoluut niet gemaakt was om een kind te baren. Begin tot eind was nog geen 4uur. Ene moment dacht ik is dit nou een wee? Om vervolgens direct in een heftige weeën storm te komen, wist echt niet waar ik het zoeken moest met de pijn! Snel naar zkh voor pijnstilling maar al volledige ontsluiting dus niet meer mogelijk. Persweeën ook extreem veel pijn maar daar tussenin had ik gelukkig wel af en toe minuutje om op adem te komen, wat ik met de ontsluitings weeën niet had.
Toen ik dacht dat ik de ergst mogelijke pijn had meegemaakt bleek ik een subtotaal ruptuur te hebben, dat overtrof alles! Ik was bont en blauw daar beneden
En dan altijd de opmerkingen "oh wat fijn een snelle bevalling, dan was je er mooi snel van af".
Maar als ik de vrouwen om me heen hoor met minder pijn maar maar een lange bevalling is dat wel uitputtend maar beter te doen dan zo'n extreme pijn dat je niet meer kunt praten en lopen volgens mij.
Toen ik dacht dat ik de ergst mogelijke pijn had meegemaakt bleek ik een subtotaal ruptuur te hebben, dat overtrof alles! Ik was bont en blauw daar beneden
En dan altijd de opmerkingen "oh wat fijn een snelle bevalling, dan was je er mooi snel van af".
Maar als ik de vrouwen om me heen hoor met minder pijn maar maar een lange bevalling is dat wel uitputtend maar beter te doen dan zo'n extreme pijn dat je niet meer kunt praten en lopen volgens mij.
dinsdag 23 december 2014 om 22:14
quote:draaakje schreef op 23 december 2014 @ 14:51:
Ben nu 16 weken zwanger, vind het echt super eng.. Mijn eerste zwangerschap trouwens.
Heel herkenbaar. Ik vond het ook doodeng. Als ze me een keizersnede hadden aangeboden met volledige narcose, had ik dat waarschijnlijk gedaan.
Maar uiteindelijk was het wel te doen. Leuk was anders en pijnloos was het ook niet, maar het was te doen. Het bouwt op he. Je krijgt niet ineens poef meteen een perswee.
Ik had ook zo´n storm. Duurde ongeveer een half uur. Het voordeel was wel dat in dat halve uur er meteen vier extra cm ontsluiting bij waren.
Ben nu 16 weken zwanger, vind het echt super eng.. Mijn eerste zwangerschap trouwens.
Heel herkenbaar. Ik vond het ook doodeng. Als ze me een keizersnede hadden aangeboden met volledige narcose, had ik dat waarschijnlijk gedaan.
Maar uiteindelijk was het wel te doen. Leuk was anders en pijnloos was het ook niet, maar het was te doen. Het bouwt op he. Je krijgt niet ineens poef meteen een perswee.
Ik had ook zo´n storm. Duurde ongeveer een half uur. Het voordeel was wel dat in dat halve uur er meteen vier extra cm ontsluiting bij waren.
woensdag 24 december 2014 om 08:42
woensdag 24 december 2014 om 09:50
Die kramp die je snachts wel eens in je kuit krijgt. En dan x10. Ofterwijl alsof er een vrachtwagen over je buik heen rijd. Ik dacht dat ik dood ging. Ik had geen ruggeprik en terwijl mijn man aan het huilen was van blijschap bij de geboorte. Zat ik ergens half 'stoned' in een andere demensie bij te komen.
Ik mag over 6weekjes ook weer. Zie er enorm tegenop en ben bang dat ik in paniek raak bij de eerste wee.
Ik mag over 6weekjes ook weer. Zie er enorm tegenop en ben bang dat ik in paniek raak bij de eerste wee.