Hoe voelt een wee.

23-12-2014 13:34 74 berichten
Misschien hele aparte vraag, maar hoe voelen weeën eigenlijk?

Zit zelf te twijfelen of ik nog zo'n pufcursus moet volgen (geen zin in, ben ik gewoon geen type voor:)), maar vraag mij nu eigenlijk af; hoe voelt een wee. Is het vergelijkbaar met erge menstruatiekrampen? Zit de pijn in je buik/baarmoeder of lager? Het schijnt in golven te komen, maar zijn het dan meer korte steken of echt krampen?

Wat een vragen
Ik had ze in mijn rug. Een wee is iig niet te missen
Ojaa je ziet en hoort iedereen altijd puffen, maar zijn er ook andere methodes om de pijn wat weg te krijgen op een natuurlijke manier?
quote:Istar_ schreef op 23 december 2014 @ 13:35:

Ik had ze in mijn rug. Een wee is iig niet te missen Maar heb je dan krampen in je rug?
Alle reacties Link kopieren
Een wee, hoe kun je dat nu uitleggen. Idd niet te missen. Ik beschrijf het altijd als de ergste buikkramp die ik ooit hebt gehad x 10 zoiets was het voor mij ongeveer, maar dat varieert per persoon.
Dat vroeg ik me ook al die tijd af, maar toen de eerste zich aandiende twijfelde ik geen moment .
Het is dus eigenlijk zo verschrikkelijk dat het niet te omschrijven valt
Valt niet te omschrijven

Ik heb geen cursus gehad maar wel de ademhalingstechniek gebruikt tijdens het baren. Dit heeft mij geholpen te focussen en niet in paniek te raken.
Zolang je je afvraagt: 'Is dit een wee?' Is het géén wee!

Heb je al wel eens een harde buik gehad? Dat is het pijnloze gedeelte van de wee!
Het voelt als buikkramp. En op een gegeven moment wordt het echt extreem, dat merk je wel.

In het begin had ik het eigenlijk nog niet echt door dat het weeen waren. Ik had gewoon wat krampen, vrij kort en snel achterelkaar.
Ik had ze in mijn buik, rug en benen! Wat een feest Maar je voelt t zeker wel.. ik in ieder geval wel.
quote:fleur1988 schreef op 23 december 2014 @ 13:36:

[...]

Maar heb je dan krampen in je rug?Ik weet het niet meer precies. Niet echt krampen volgens mij, eerder een soort heel erg pijnlijk samentrekken? Ik zou het niet kunnen omschrijven eigenlijk.
tja... de weeën zelf vond ik wel te doen... ik had ze heel laag in mijn buik en in mijn benen.

Er valt niet te zeggen hoe ze gaan zijn.

toen ik een weeënstorm kreeg wist ik echter niet hoe ik het had. Dat was met de beste pufcursus van de wereld niet bij te houden.

De pers weeën daarentegen vond ik echt, tja.. wat vond ik daar eigenlijk van... dat is zo`n oerkracht. Dat voel je met je hele lichaam.. je kan ook niet anders dan daarin mee gaan... die tegen houden.. ik weet niet hoe ik dat ooit heb kunnen doen.... mijn hele lichaam ging daar in mee.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
bij de 1e begon het met rugweeen, alleen dit had ik niet direct in de gaten. Ik kreeg gewoon wat last van mijn rug tot t regelmatig met pauzes terugkwam. Heel vervelend. Gelukkig bij de 2e buikweeen, maar tis allebei wel heel zwaar de laatste 3 of 4 uren.
Ik heb een uur persweeën tegengehouden. Met een yoga-ademhaling ging dat best goed.

Weeënstorm is verschrikkelijk. Die van mij hield uren aan.
Op het moment dat je denkt 'Holy crap, auw auw auw!', dan heb je een echte wee
https://www.youtube.com/watch?v=ZlsPXpR2ORU

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja, een wee, kramp alleen doet het meer pijn dan menstruatiekrampjes, je kunt niet meer lopen/praten tijdens een wee, omdat je al je concentratie nodig hebt om de wee te handelen. Tussendoor is er geen vuiltje aan de lucht. En het komt inderdaad in golven, of niet, want ik kreeg een weeenstorm na een uurtje of 2 'normale' weeen.

Maar ben maar niet bang dat je het niet herkend, want dat doe je echt wel, niet te missen!
In het begin (eerste centimeters ontsluiting) voelde het voor mij als een soort buik- of menstruatiekramp, maar dan anders Rechtop staan kon ik niet meer, maar praten en nadenken nog wel. Pas later voelde ik de weeen alleen in m'n rug. Een soort golven aan pijn die komen en gaan. Tijdens de laatste centimeters onsluiting kon ik niet meer praten of nadenken tijdens de weeen. Tussendoor ging dat wel. Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe er 'volgens de boekjes' gepuft moet worden. Ik deed alsof ik aan het duiken was: gewoon inademen door de mond en heel langzaam uitademen door de mond.
quote:Misskatie schreef op 23 december 2014 @ 13:48:

bij de 1e begon het met rugweeen, alleen dit had ik niet direct in de gaten. Ik kreeg gewoon wat last van mijn rug tot t regelmatig met pauzes terugkwam. Heel vervelend. Gelukkig bij de 2e buikweeen, maar tis allebei wel heel zwaar de laatste 3 of 4 uren.

de laatste 3 of 4 uren?? ook goed om te lezen TO dat niet iedere bevalling dan hetzelfde is. Mijn eerste duurde 4,5 uur en de 2e duurde 1 uur en 20 minuten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bij mijn eerste had ik ze in mijn rug en vond ze echt heel moeilijk op te vangen.

Dacht ik

Tot ik bij mijn jongste binnen een uur van 5 naar 10 cm ging en Ik geen ademruimte van mijn lijf kreeg tussen de weeën door.

Toen dacht ik zo bij de eerst was t beter bij te houden.

Ze zaten nu ook voor onderin mn buik.

Een samenkrampend gevoel waarvan je dubbel slaat haha.

Klinkt leuk zo.

Maar goed bij de 2e wist ik bij de eerste wee gelijk weer: Oh ja zo voelde een wee
Not my circus, not my monkeys
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2014 @ 13:49:

https://www.youtube.com/watch?v=ZlsPXpR2ORU

Hahaha heb de aflevering destijds gezien! Geniaal!
quote:pompoenpit schreef op 23 december 2014 @ 13:49:

Op het moment dat je denkt 'Holy crap, auw auw auw!', dan heb je een echte wee En toen vroeg mijn man: 'Weet je dat zeker?'
Het is dus iets met golven en veel pijn, combinatie van een erge menstruatiekrampen/diarree-aanvalkramp......

Toch opvallend dat velen het "zelf" hebben gedaan, zonder pijnmedicatie!
quote:sandt2.0 schreef op 23 december 2014 @ 13:44:

Zolang je je afvraagt: 'Is dit een wee?' Is het géén wee!

Heb je al wel eens een harde buik gehad? Dat is het pijnloze gedeelte van de wee!

Dat is niet waar.

Ik heb/had iedere maand zulke erge krampen dat ik altijd uitriep het lijken wel weeën . Kreeg steevast als antwoord "wacht maar tot je echt weeën hebt" Nu ik heb echte ween gehad en de gewone weeën waren minder erg dan mijn maandelijkse ellende. Ik lag aan zo'n meet apparaat en het was best heftig blijkbaar aan de koppies om mij heen te zien. Maar de eerste weeën heb ik dus niets van gemerkt. Dacht dat ik moest poepen, lage rugpijn wat ik meer heb als ik erg moet poepen. Heb nog een lamp opgehangen voordat ik doorhad dat ik echt bezig was met bevallen Was ook eigenlijk iets te laat in het ziekenhuis maar had echt niets door.

Alleen de persweeën waren erg maar meer omdat ik nog niet mocht persen. Het tegenhouden was vele malen erger dan de weeën zelf. Benen waren bij de knieën en enkels helemaal blauw van het tegen elkaar drukken.

Ik denk dus dat het er helemaal aan ligt hoe je tegenover pijn staat en wat je gewend bent.

Mijn pijntolerantie blijkt hoog te zijn. Een hoop vrouwen beginnen blijkbaar bij 70 (op dat apparaat) te krijsen blijkbaar. Ik begon bij 90 krom te liggen en boven 120 durfde mijn moeder niet meer te zeggen hoe hoog het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven