Hoeveel weken zwanger tijdens bruiloft?

10-08-2019 16:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hei allemaal!

Mijn vriend en ik willen dolgraag zwanger worden. Ik wil dat de baby in een warm nest terecht komt, dus er moet nog eerst flink verbouwd worden. Ook gaan wij volgend jaar augustus trouwen en ik wil niet hoogzwanger zijn op mijn bruiloft. Toch zijn we er wel al dagelijks mee bezig, zoeken alvast kinderwagens uit, hebben al namen, zijn niet weg te slaan bij de baby afdeling van de hema en ik ben sinds juni gestopt met de pil (nu al een normale cyclus). Ons idee was om te proberen om tijdens de bruiloft een aantal weken zwanger te zijn, als het ons gegunt is!

Nu was mijn vraag aan jullie: bij hoeveel weken zwanger is het nog te doen om op een leuke manier je eigen bruiloft te vieren? Dit is voor iedereen anders, weet ik wel. Maar kan mij er niets bij voorstellen. Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar. Dus dat ik mijn jurk gewoon nog pas! En hoe zit het dan met de zwangerschapskwaaltjes? Ik hoor graag jullie ideeën!

Liefs, blij-ei
nerdopviva schreef:
10-08-2019 17:13
Volgens mij wil TO nu al moeder zijn, maar wil ze om onduidelijke redenen wachten tot de bruiloft.

Maar ze zegt ook
Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar.


Dus wat is het nou? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnetje was 8 weken zwanger en paste echt met geen mogelijkheid meer in haar trouwjurk (type slanke den)
Vond ze niet het ergste.
Maar de enorme hoeveelheid puistjes en misselijkheid hebben haar dag echt enorm vergalt.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
10-08-2019 17:21
Maar ze zegt ook
Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar.


Dus wat is het nou? :huh:
Als moeder ben je niet echt vrouw. Lijkt me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip aan TO, niet zwanger zijn op je huwelijk is een stuk beter dan wel zwanger zijn. Als er geen noodzaak is om óf te trouwen óf zwanger te worden, dan zou ik het zeker niet combineren.

Je kunt hier duizend ervaringen lezen, maar hoe het voor jou gaat zijn om zwanger te zijn kunnen wij niet voorspellen. Het kan een ‘eitje’ zijn, maar ook gewoon helemaal niet leuk, mentaal en/of fysiek.

Ik zou als je klapperende eierstokken nog kunt bedwingen, nu eerst focussen op het trouwen. En niet alleen om het trouwen voorrang te geven, maar ook omdat je niet weet hoe makkelijk en snel je zwanger raakt. Voor hetzelfde geld moet je de medische molen in, dan zou ik er toch voor kiezen om eerst in onbezorgdheid te trouwen.

En met ook nog eens een verbouwing in het achterhoofd....

Hoeveel life-events wil je eigenlijk gaan combineren?
bonnieux wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:28
7.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat? Zwanger op je huwelijk?
Schande! Eerst trouwen, dan sex! :whip:
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Je wilt in augustus 2020 een paar weken zwanger zijn, maar jullie zijn nu al kinderwagens aan het uitzoeken en niet weg te slaan bij de kinderafdeling van de Hema. Hysterisch.
:bonk:

On topic: Ik ben getrouwd in de periode dat wij bezig waren zwanger te worden. Niet omdat we dat zo hadden gepland, maar juist omdat het allemaal niet te plannen is (we waren al 3 jaar bezig met onze kinderwens). Uiteindelijk bleek ik zwanger, kreeg ik 3 dagen voor de bruiloft te horen dat ons kindje niet meer leefde, en ben ik getrouwd met dat overleden kindje nog in mijn buik. Heel feestelijk.

Ook niet ondenkbaar: in de eerste 12 weken van je zwangerschap elke dag kots- en kotsmisselijk zijn. En daarnaast zo moe dat je aan het begin van het feest eigenlijk al totaal geen energie meer hebt.

Geen champagne drinken. Een aangepast menu nemen op je eigen bruiloft omdat je geen rauwe producten mag eten.

Dat je nou tijdens een zwangerschap denkt: laten we nog snel trouwen want dat is handiger qua erkenning van het vaderschap etc. dat kan ik helemaal begrijpen, maar om bewust te proberen om zwanger te zijn tijdens je bruiloft zou ik echt niet willen aanraden.
vaucluse wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:32
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
10-08-2019 17:21
Maar ze zegt ook
Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar.


Dus wat is het nou? :huh:
Tsja, na die zwangerschap is het beste er natuurlijk wel van af hè.... :there:
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
10-08-2019 17:21
Maar ze zegt ook
Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar.


Dus wat is het nou? :huh:
Ik was al moeder op mijn huwelijk, maar gelukkig ook een stralende vrouw!
Je kunt ook je huwelijk nog even uitstellen en eerst de broedse kip uithangen als dat urgenter voelt.
Wat verschrikkelijk Vaucluse :hug:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
10-08-2019 17:31
Wat verschrikkelijk Vaucluse :hug:
Het was mijn derde miskraam, en niet dat je eraan gewend raakt maar ik heb het los kunnen laten die dag.
Nu (twee jaar later) heb ik een prachtige dochter rondkruipen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Echt, doe dit niet!
Ten eerste kan je zoiets niet plannen, moge dat even heel duidelijk zijn.
Ten tweede: mocht je zwanger zijn; ik ben vanaf begin tot eind kotsmisselijk en doodmoe geweest. Leuk op je eigen bruiloft.
Ten derde: ook al zou je kort zwanger zijn en nog geen buikje hebben, je tieten gaan wel groeien (én veel!). Leuk om op het laatste moment niet meer in je trouwjurk te passen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-08-2019 16:47
Leuk, al dat geplan. Maar hou je ook rekening met een eventuele miskraam? Zeker in de eerste paar weken kan het nog mis gaan. Heb je daar zin in tijdens je bruiloft? Lijkt me niet echt een gezellig feestje worden dan.
Over kwaaltjes kan niemand wat zeggen, dat is bij iedereen anders. Ik heb geen enkele keer hoeven overgeven, maar was in het eerste trimester ontzettend moe. Viel om 8 uur ‘s avonds al om van de slaap. En qua aankomen of een buikje is er ook niks van te zeggen.
Wij hebben iig bewust gewacht tot na de huwelijksreis met stoppen met de pil. We zijn in april getrouwd, dochter is van februari. Dat ging dus heel snel, na 13 jaar pil slikken en regelmatig doorslikken.

Een miskraam geeft ook van die mooie rode vlekken op je witte jurk, ook niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik al een poosje getrouwd was tijdens mijn zwangerschap. Anders was mijn bruiloft 100% in het water gevallen.
Bij de eerste moest ik complete bedrust houden vanaf 27 wkn en kotste ik ook nog eens vrolijk 40 wkn lang.
Bij de 2e kon ik vanaf 14 wkn al niet meer normaal lopen. Bekkeninstabiliteit in alle hevigheid. Letterlijk iedere beweging deed me pijn.

Dus doe het niet, je weet nooit hoe je zwangerschap verloopt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-08-2019 17:28


On topic: Ik ben getrouwd in de periode dat wij bezig waren zwanger te worden. Niet omdat we dat zo hadden gepland, maar juist omdat het allemaal niet te plannen is (we waren al 3 jaar bezig met onze kinderwens). Uiteindelijk bleek ik zwanger, kreeg ik 3 dagen voor de bruiloft te horen dat ons kindje niet meer leefde, en ben ik getrouwd met dat overleden kindje nog in mijn buik. Heel feestelijk.
:hug: Hoe lang is het bij jou geleden? Ik ben 15 jaar geleden getrouwd, maar bij dit soort topics komt het gevoel toch wel weer terug.
Zonder oorzaak geen gevolg
Vaucluse :hug:

Ik ben zelf getrouwd toen ik 36 weken zwanger was. Hoge hakken kon ik nog dragen en het was een fijne, feestelijke dag. En tóch zou ik het niemand aanraden, ik miste een lekker glas champagne, losgaan op de dansvloer, een écht mooie jurk aandoen. We gaan nog een keertje een groot trouwfeest geven als de kinderen groter zijn, en dan ga ik op die drie dingen mooi los, om op alle vlakken het feest optimaal te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
10-08-2019 17:04
Ik wist trouwens niet dat een "warm nest" verwijst naar de staat van het huis.
Naja mischien de thermostaat.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
10-08-2019 17:34
Een miskraam geeft ook van die mooie rode vlekken op je witte jurk, ook niet ideaal.
Ik moet zeggen, dat je inderdaad op mijn donkerrode jurk niets zag. Maar daar zat wel een soort kraamverband onder......
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik t allemaal wel heel naïef vind klinken.
Ik gun je natuurlijk dat het leven zo loopt als je nu hebt ingepland Maareh ik ken eigenlijk niemand die dat heeft... dat alles precies zo gaat als je wil.

Ga pas naar een kinderwagen kijken als je 15 weken zwanger bent . Er zijn hier topics vol over vrouwen die moeite hebben met zwanger worden of blijven.

En dat van je cyclus is leuk Maareh zegt niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
10-08-2019 17:36
:hug: Hoe lang is het bij jou geleden? Ik ben 15 jaar geleden getrouwd, maar bij dit soort topics komt het gevoel toch wel weer terug.
Nu ruim twee jaar geleden.

En het was ondanks dat een geweldige dag, maar dit blijft er toch altijd in je achterhoofd bij. Het had zo mooi kunnen zijn.

Terwijl de meeste gasten hiervan geen flauw idee hadden, want ik had nog geen zichtbare buik en dronk op de bruiloft dus gewoon 'vrolijk' mee met de champagne. Hechte vrienden wisten het wel.
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
10-08-2019 17:37
Ik moet zeggen, dat je inderdaad op mijn donkerrode jurk niets zag. Maar daar zat wel een soort kraamverband onder......
:hug: :(
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-08-2019 17:30
Tsja, na die zwangerschap is het beste er natuurlijk wel van af hè.... :there:
Nou hè?

En jouw antwoord echt helemaal raak.

Wat ontzettend verdrietig dat je precies toen een missed abortion had. Ik weet nog hoe ik me een tikkende tijdbom voelde toen ik dat de tweede keer had😢 en ook wat familiefeesten had. Ik voelde me zo rot toen, op je eigen trouwdag lijkt me helemaal naar. :hug:
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
10-08-2019 17:37
Ik moet zeggen, dat je inderdaad op mijn donkerrode jurk niets zag. Maar daar zat wel een soort kraamverband onder......
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-08-2019 17:34
Het was mijn derde miskraam, en niet dat je eraan gewend raakt maar ik heb het los kunnen laten die dag.
Nu (twee jaar later) heb ik een prachtige dochter rondkruipen. :heart:

Wat fijn dat je nu wel een prachtige dochter hebt rondkruipen, Vaucluse en mede-Provençale ☺️
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
10-08-2019 17:56
Wat fijn dat je nu wel een prachtige dochter hebt rondkruipen, Vaucluse en mede-Provençale ☺️
Haha ja ik zag het al! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je pas over een jaar trouwen? Als je zo graag wil beginnen met zwanger worden, kan je dat trouwen niet wat naar voren schuiven?

Zwanger trouwen. Het lijkt me niet wenselijk. Ik was eerste periode misselijk. Daarna werd het zichtbaar. En de hele periode was ik niet helemaal mezelf/zat ik niet lekker in Mn vel. Ik had eigenlijk nog best een soepele zwangerschap. Het is van te voren niet te zeggen. Ik zou het er niet op gokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven