Hoeveel weken zwanger tijdens bruiloft?

10-08-2019 16:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hei allemaal!

Mijn vriend en ik willen dolgraag zwanger worden. Ik wil dat de baby in een warm nest terecht komt, dus er moet nog eerst flink verbouwd worden. Ook gaan wij volgend jaar augustus trouwen en ik wil niet hoogzwanger zijn op mijn bruiloft. Toch zijn we er wel al dagelijks mee bezig, zoeken alvast kinderwagens uit, hebben al namen, zijn niet weg te slaan bij de baby afdeling van de hema en ik ben sinds juni gestopt met de pil (nu al een normale cyclus). Ons idee was om te proberen om tijdens de bruiloft een aantal weken zwanger te zijn, als het ons gegunt is!

Nu was mijn vraag aan jullie: bij hoeveel weken zwanger is het nog te doen om op een leuke manier je eigen bruiloft te vieren? Dit is voor iedereen anders, weet ik wel. Maar kan mij er niets bij voorstellen. Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar. Dus dat ik mijn jurk gewoon nog pas! En hoe zit het dan met de zwangerschapskwaaltjes? Ik hoor graag jullie ideeën!

Liefs, blij-ei
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn man kun je het best in de laatste maand van je zwangerschap trouwen, zegt ie net. Hij vindt mij op dit moment het fitst en het mooist (op en top vrouw), haha! Ikzelf voel me nu ook beter dan tijdens zeg de eerste 34 weken van deze zwangerschap.

Hij gaf ook nog als tip de bevalling en de bruiloft te combineren, want vrouwelijker dan bevallen bestaat niet ;-D

Dus dat is een optie
JonathanStrange schreef:
10-08-2019 17:36
Vaucluse :hug:

Ik ben zelf getrouwd toen ik 36 weken zwanger was. Hoge hakken kon ik nog dragen en het was een fijne, feestelijke dag. En tóch zou ik het niemand aanraden, ik miste een lekker glas champagne, losgaan op de dansvloer, een écht mooie jurk aandoen. We gaan nog een keertje een groot trouwfeest geven als de kinderen groter zijn, en dan ga ik op die drie dingen mooi los, om op alle vlakken het feest optimaal te vieren.
Precies, daarom ben ik getrouwd toen ik al een kind had. Lekker feesten!
Alle reacties Link kopieren
Blij-ei schreef:
10-08-2019 16:15
Hei allemaal!

Mijn vriend en ik willen dolgraag zwanger worden. Ik wil dat de baby in een warm nest terecht komt, dus er moet nog eerst flink verbouwd worden.
En je vraagt je niet af hoe je vriend er op de bruiloft uitziet als hij zwanger is
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-08-2019 18:00
Haha ja ik zag het al! :heart:
Afbeelding

Prachtig toch?
En nog iets. Wat zou t handig zijn als je zwanger worden zo kon plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 32 weken zwanger en er is nog geen week geweest waarvan ik denk: nu had ik mijn bruiloft kunnen vieren en ook echt lol kunnen maken.

Je komt erg naïef over TO, ik gun je natuurlijk dat alles precies gaat zoals je zou willen maar zoals veel reacties hier al laten zien is het leven alles behalve maakbaar.

Als je echt zoveel waarde hecht aan die bruiloft dan zou ik zorgen dat je niet zwanger bent tegen die tijd.

Dat hysterische gedoe met kinderwagens en de babyafdeling van de Hema zou ik ook mee oppassen. Word eerst maar eens blijvend zwanger..
Alle reacties Link kopieren
wollentrui schreef:
10-08-2019 18:00
Zwanger trouwen. Het lijkt me niet wenselijk. Ik was eerste periode misselijk. Daarna werd het zichtbaar. En de hele periode was ik niet helemaal mezelf/zat ik niet lekker in Mn vel.
Hormonen en dan een goeie dosis bruiloftsstress (dat de taart iets anders blijkt te zijn dan besteld, of dat een van de getuigen te laat komt ofzo), dat is vragen om een verschrikkelijke scène... :proud:
Ik was 8 weken zwanger toen wij trouwden, bruiloft stond al gepland en we zaten in de medische molen. Dus hielden er rekening mee dat ik zwanger kon zijn, niet zwanger óf ongesteld zou zijn tijdens de bruiloft.
Ik bleek zwanger, geen probleem, dan maar geen alcohol. 5 dagen later kregen we het nieuws dat vruchtzakje leeg was/niet aan termijn voldeed/geen hartje klopte.
En ondanks dat het ná onze trouwdag was, heeft deze dag wel een schaduwrandje gekregen.
Fruity-Pebbles schreef:
10-08-2019 18:26
Ik was 8 weken zwanger toen wij trouwden, bruiloft stond al gepland en we zaten in de medische molen. Dus hielden er rekening mee dat ik zwanger kon zijn, niet zwanger óf ongesteld zou zijn tijdens de bruiloft.
Ik bleek zwanger, geen probleem, dan maar geen alcohol. 5 dagen later kregen we het nieuws dat vruchtzakje leeg was/niet aan termijn voldeed/geen hartje klopte.
En ondanks dat het ná onze trouwdag was, heeft deze dag wel een schaduwrandje gekregen.
:hug:

Herkenbaar. Ik heb PCOS en krijg bijna nooit een eisprong. Twee weken voor de bruiloft deden we het onveilig, want hoe groot zou de kans zijn. Maar ik teste positief op mijn huwelijksdag. Helaas werd dit een week later een miskraam.

Elke keer als ik de foto’s zie moet ik er toch aan denken.
En kan je iets met de reacties TO?
Star² schreef:
10-08-2019 18:33
En kan je iets met de reacties TO?
Ik heb het idee dat To zich er niks van aantrekt, want zowel zij als vriend zijn gezond, dus de kans is dan zoooo klein dat het niet goed gaat of dat ze kotsmisselijk tijdens de bruiloft is
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste weken (week 6-10) van mijn zwangerschap pittig qua moeheid, misselijkheid en totaal geen eetlust. Behoorlijk ellendig voelde ik mij. Ook is deze zwangerschap geëindigd in een miskraam. Dit alles had ik absoluut niet tijdens mijn bruiloft willen hebben. Dus niet hoe ik mij voelde, maar een miskraam ook zeker niet (had ik uiteraard sowieso liever niet mee willen maken) en helaas weet je niet van tevoren hoe je je voelt, hoe de zwangerschap zal verlopen, wanneer je een buikje krijgt etc. Vooral het geen eetlust/misselijkheid hebben is echt niet leuk op je bruiloft kan ik mij zo voorstellen, want ondanks dat je niet alles mag eten kun je natuurlijk ook gewoon dingen eten die je wel mag en lekker vindt. Maar zonder eetlust, wil je echt helemaal niks.

Ten slotte is, zoals velen al hebben gezegd, een zwangerschap moeilijk te plannen. Daar weet ik helaas alles van.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
10-08-2019 18:20

Dat hysterische gedoe met kinderwagens en de babyafdeling van de Hema zou ik ook mee oppassen. Word eerst maar eens blijvend zwanger..

Nou inderdaad!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder of later trouwen. Ik vond die vermoeidheid tijdens de zwangerschap echt vreselijk. Zou dat nooit willen op een zelf-gepland-feestje. Wij zijn getrouwd met onze eerste zoon erbij, vond ik heel bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
10-08-2019 18:10
Afbeelding

Prachtig toch?
Om nooit genoeg van te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
10-08-2019 18:35
Ik heb het idee dat To zich er niks van aantrekt, want zowel zij als vriend zijn gezond, dus de kans is dan zoooo klein dat het niet goed gaat of dat ze kotsmisselijk tijdens de bruiloft is
Of is het een zaterdagmiddag/-avondpoging van de Viva redactie om ons reacties te ontlokken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is to niet meer geintreseerd in reacties :whut:
Alle reacties Link kopieren
Kun je wat met deze ervaringen, TO?
Ik lees hier een paar reacties waarop ik alleen kan reageren met :hug: .

Het leven is niet maakbaar. Op het pijnlijke af soms.

Ik hoop dat TO meeleest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan hier zeker wat mee!
pejeka schreef:
10-08-2019 16:34
Ben wél benieuwd hoe jouw vriend zwanger denkt te kunnen worden...
Misschien is hij wel een transgender met een baarmoeder. Jeweetutniet.
Blij-ei schreef:
10-08-2019 20:57
Ja, ik kan hier zeker wat mee!
Doe normaal zeg. Er vertellen hier mensen over hun ervaringen, zowel positief als negatief, uitgebreid en kort, en dít is hoe je antwoordt?
Bizar onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
10-08-2019 21:10
Doe normaal zeg. Er vertellen hier mensen over hun ervaringen, zowel positief als negatief, uitgebreid en kort, en dít is hoe je antwoordt?
Bizar onbeschoft.
Blij-ei is niet echt een licht en ook niet erg tactvol
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
10-08-2019 21:10
Doe normaal zeg. Er vertellen hier mensen over hun ervaringen, zowel positief als negatief, uitgebreid en kort, en dít is hoe je antwoordt?
Bizar onbeschoft.
Eens.
JonathanStrange schreef:
10-08-2019 21:10
Doe normaal zeg. Er vertellen hier mensen over hun ervaringen, zowel positief als negatief, uitgebreid en kort, en dít is hoe je antwoordt?
Bizar onbeschoft.
Inderdaad TO. Je bent niet alleen jong en een tikje naïef, maar ook een slechte gastvrouw op je eigen topic.

Sterkte met het creëren van een warm nest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven