HypnoBirthing®

26-03-2019 18:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Wij willen graag een cursus Hypnobirthing doen, maar we worden wat beperkt in onze mogelijkheden doordat we moeilijk een oppas voor onze zoon kunnen regelen. Dus de 'echte' HypnoBirthing cursus (Marie Mongan) van 5 momenten gaat niet lukken. Nu kan ik nog de volgende opties bedenken:
- de eendaagse cursus van Mucha Mama.
- de originele boeken/DVDs bekijken en aan de zelfstudie.

Ik hoor graag of er nog meer opties zijn en natuurlijk jullie ervaringen en tips!

Bedankt!
conniefeer wijzigde dit bericht op 26-03-2019 19:16
Reden: De R in het rondje weggehaald...
0.20% gewijzigd
Ik heb gewoon zelf erover gelezen en wat hypno birthing meditaties gedaan.
Ik heb een vijf avonden cursus gedaan. Vond het vooral fijn om filmpjes te zien over hoe een ontspannen bevalling gaat. En de meditatieoefeningen waren ook fijn. Maar dat kun je ook prima in 1 dag leren en daarna zelf oefenen. Of alleen met zelfstudie. Oefenen in ontspanningstechnieke moet je toch zelf doen.
Met de R in het rondje nog wel.

Spam?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een online hypnobirthing cursus gedaan. Met online live lessen met uitleg en om oa vragen te stellen en verder alle info en oefeningen in een digitale omgeving. Ik vond het aan aanrader!
Alle reacties Link kopieren
snorrie, Blair en Chica, bedankt voor jullie snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
26-03-2019 18:16
Ik heb gewoon zelf erover gelezen en wat hypno birthing meditaties gedaan.
Had je het idee dat het hielp? Kon je eea goed toepassen tijdens de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
BlairMeester schreef:
26-03-2019 18:27
Ik heb een vijf avonden cursus gedaan. Vond het vooral fijn om filmpjes te zien over hoe een ontspannen bevalling gaat. En de meditatieoefeningen waren ook fijn. Maar dat kun je ook prima in 1 dag leren en daarna zelf oefenen. Of alleen met zelfstudie. Oefenen in ontspanningstechnieke moet je toch zelf doen.
1 dag is dus prima, OK! Heb je er wat aan gehad tijdens de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
26-03-2019 18:47
Ik heb een online hypnobirthing cursus gedaan. Met online live lessen met uitleg en om oa vragen te stellen en verder alle info en oefeningen in een digitale omgeving. Ik vond het aan aanrader!
Ik wist niet dat er een online cursus was. Was dit op vaste tijden of mocht je zelf de momenten kiezen? En heeft het jou geholpen bij de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een driedaagse cursus van Mucha Mama gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft ook de online cursus gedaan. Tijdens de bevalling dacht ze dat het waanzinnig goed hielp, want de pijn werd echt veel minder. Helaas bleek bij nadere beschouwing dat de weeen gewoon bijna weg waren (dat kwam niet door de meditatie hoor, maar was wel een logische reden voor het afnemen van de pijn).

Eigenlijk zijn alle cursussen op hetzelfde gericht: zorgen dat je focust en een klein beetje weet wat er kan gebeuren. Of dat nou via meditatie, ademhaling, zingen of wat dan ook is. Dus kies gewoon iets dat bij je past, er is niet een ding veel beter/slechter dan iets anders. Voor iemand die niks met mediteren heeft, zal dit niet geweldig zijn. Voor iemand die daar veel steun aan heeft juist wel.
Ik kan de cursus Samen Bevallen heel erg aanraden by the way?
ConnieFeer schreef:
26-03-2019 19:20
1 dag is dus prima, OK! Heb je er wat aan gehad tijdens de bevalling?
Nee, tijdens bevalling weinig aan gehad. Maar dat lag aan mij. Heb een lage pijngrens en weeenstormen. Ook past concept hypnobirthing past niet echt bij hoe ik ben.
Alle reacties Link kopieren
ConnieFeer schreef:
26-03-2019 19:21
Ik wist niet dat er een online cursus was. Was dit op vaste tijden of mocht je zelf de momenten kiezen? En heeft het jou geholpen bij de bevalling?
De lessen waren op vaste momenten. Maar alle infofilmpjes, oefeningen etc kun je op ieder moment doen. Ik heb uiteindelijk relatief weinig live lessen kunnen volgen. Ik heb er heel veel aan gehad tijdens mijn bevalling. Was een soepele en vlotte thuisbevalling. Dat was het zonder die cursus wellicht ook wel geweest, dat weet je natuurlijk nooit. Maar het gaf me hele goede te technieken die ik kon gebruiken om ontspannen en in control te blijven.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
26-03-2019 19:55
Ik kan de cursus Samen Bevallen heel erg aanraden by the way?
Hier heb ik ook veel goede verhalen over gehoord. Helaas ook weer meerdere momenten en dus niet te doen voor ons.
Alle reacties Link kopieren
TVP schreef:
26-03-2019 19:47
Wij hebben een driedaagse cursus van Mucha Mama gedaan.
Ok, ik wist niet dat ze ook meerdaagse cursussen deden. Maar 3 dagen is voor ons niet haalbaar. Hoe vond je de cursus? Heeft het jou geholpen tijdens de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
BlairMeester schreef:
26-03-2019 19:57
Nee, tijdens bevalling weinig aan gehad. Maar dat lag aan mij. Heb een lage pijngrens en weeenstormen. Ook past concept hypnobirthing past niet echt bij hoe ik ben.
Balen. Weeënstorm herken ik ook van eerste, heftig vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
26-03-2019 20:29
De lessen waren op vaste momenten. Maar alle infofilmpjes, oefeningen etc kun je op ieder moment doen. Ik heb uiteindelijk relatief weinig live lessen kunnen volgen. Ik heb er heel veel aan gehad tijdens mijn bevalling. Was een soepele en vlotte thuisbevalling. Dat was het zonder die cursus wellicht ook wel geweest, dat weet je natuurlijk nooit. Maar het gaf me hele goede te technieken die ik kon gebruiken om ontspannen en in control te blijven.
Wat goed! Bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. Chica, heb ik gezocht naar een online cursus HypnoBirthing. Ik kwam de volgende tegen op https://babyopkomst.tv:
https://babyopkomst.tv/courses/hypnobirhting/

Deze is geheel online en dat lijkt me echt een uitkomst (hoeven we helemaal geen oppas te regelen) :cheer2:

Iemand ervaring met deze cursus? Of wellicht met een andere cursus van https://babyopkomst.tv?
https://thepositivebirthcompany.co.uk/

Je kan hier veel info vinden en ook een online cursus doen (digital pack).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven