Iemand eenzelfde situatie?
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:30
Hoi allemaal,
Afgelopen december ben ik gestopt met de pil i.v.m. de kinderwens.
Tot nu toe nog steeds geen menstruatie gehad helaas.
Eind uli naar de gyn geweest, hij zag wat PCOS-achtige tekenen, er zaten redelijk veel eisblaasjes op rechter eierstok.
Toch bleek dat er een follikel van 16 mm groeide?!
Hij verwachtte dus dat mijn menstruatie binnen een paar weken zou komen.
Ovulatietesten (uit nieuwsgierigheid) gedaan en deze leek rond 2 augustus te pieken.
Helaas ben ik tot nu toe nog steeds niet ongesteld.
Ook niet zwanger, volgens de test die ik afgelopen vrijdag heb gedaan.
Wel last van (stekende/zeurende) buikpijn, voor mijn gevoel de plek waar de eierstok zit, aan de linkerkant.
Nu moet ik morgen beginnen met een 10-daagse Provera 10mg kuur.
Iemand hier met eenzelfde soort ervaring?
Hoe kan het dat er toch geen menstruatie volgt als er een follikel groeide?
Ik maak me toch wel zorgen over dat er iets niet goed zit...
Afgelopen december ben ik gestopt met de pil i.v.m. de kinderwens.
Tot nu toe nog steeds geen menstruatie gehad helaas.
Eind uli naar de gyn geweest, hij zag wat PCOS-achtige tekenen, er zaten redelijk veel eisblaasjes op rechter eierstok.
Toch bleek dat er een follikel van 16 mm groeide?!
Hij verwachtte dus dat mijn menstruatie binnen een paar weken zou komen.
Ovulatietesten (uit nieuwsgierigheid) gedaan en deze leek rond 2 augustus te pieken.
Helaas ben ik tot nu toe nog steeds niet ongesteld.
Ook niet zwanger, volgens de test die ik afgelopen vrijdag heb gedaan.
Wel last van (stekende/zeurende) buikpijn, voor mijn gevoel de plek waar de eierstok zit, aan de linkerkant.
Nu moet ik morgen beginnen met een 10-daagse Provera 10mg kuur.
Iemand hier met eenzelfde soort ervaring?
Hoe kan het dat er toch geen menstruatie volgt als er een follikel groeide?
Ik maak me toch wel zorgen over dat er iets niet goed zit...
anoniem_647341163f165 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 17:05
14.93% gewijzigd
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:47
dinsdag 25 augustus 2020 om 16:59
Sorry, stom! Vergeten erbij te schrijven..
Afgelopen vrijdag een zwangerschapstest gedaan en deze bleef spierwit.
Ik doe er morgenochtend (voor ik met de Provera begin) nog één voor de zekerheid, maar het lijkt mij niet dat ik zwanger zou zijn dus, helaas.
Geen symptomen ook.
Alleen die aanhoudend buikpijn met vlagen.
Afgelopen vrijdag een zwangerschapstest gedaan en deze bleef spierwit.
Ik doe er morgenochtend (voor ik met de Provera begin) nog één voor de zekerheid, maar het lijkt mij niet dat ik zwanger zou zijn dus, helaas.
Geen symptomen ook.
Alleen die aanhoudend buikpijn met vlagen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:12
Bruschetta_ schreef: ↑25-08-2020 16:42Al een zwangerschapstest gedaan? Ik werd ook iets van 9 maanden oid niet ongesteld na jarenlang pilgebruik, ook PCOS waarschijnlijk.
Hoe verliep dat toen verder?
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:42
Ik werd uiteindelijk vanzelf toch ongesteld, wel heel lange en onregelmatige cyclussen (jaren terug nog cyclussen van 100 dagen, inmiddels meestal wel tussen de 37-45 dagen). Sindsdien had ik een koperspiraal zodat ik wel mijn eigen cyclus hield, ivm toekomstige kinderwens. Ik had ook in de hele lange cyclussen wel een eisprong trouwens (kan je checken door te temperaturen). Uiteindelijk 2.5 jaar geleden mijn koperspiraal eruit laten halen ivm kinderwens, en toen was ik binnen 3 weken zwanger van ons zoontje. Het hoeft dus helemaal geen invloed te hebben op je vruchtbaarheid! Maar vervelend is het wel. Hopelijk komt jouw cyclus snel weer op gang, of nog beter, word je snel zwanger!
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:21
Bruschetta_ schreef: ↑25-08-2020 18:42Ik werd uiteindelijk vanzelf toch ongesteld, wel heel lange en onregelmatige cyclussen (jaren terug nog cyclussen van 100 dagen, inmiddels meestal wel tussen de 37-45 dagen). Sindsdien had ik een koperspiraal zodat ik wel mijn eigen cyclus hield, ivm toekomstige kinderwens. Ik had ook in de hele lange cyclussen wel een eisprong trouwens (kan je checken door te temperaturen). Uiteindelijk 2.5 jaar geleden mijn koperspiraal eruit laten halen ivm kinderwens, en toen was ik binnen 3 weken zwanger van ons zoontje. Het hoeft dus helemaal geen invloed te hebben op je vruchtbaarheid! Maar vervelend is het wel. Hopelijk komt jouw cyclus snel weer op gang, of nog beter, word je snel zwanger!
Wat fijn dat je zo snel zwanger was en dat alles goed is gegaan!
Geeft me wel wat geruststelling om dit te lezen.
Ik moet maar kijken wat de Provera doet en afwachten wat vervolgens, als er een bloeding komt, de bloeduitslagen daarvan zijn.