Iemand enig idee wat er met dit advies bedoelt wordt?
zaterdag 24 november 2018 om 00:40
Vil A is een eerstelijns indicatie. Je bent waarschijnlijk prematuur bevallen, maar voorbij de 33 weken dus mag je bij een volgende zwangerschap bij de verloskundige onder controle. Onder de 33 weken bevallen betekent dat je bij de volgende zwangerschap een VIL B, tweedelijns indicatie hebt en dus bij de gyn onder controle moet.
zaterdag 24 november 2018 om 00:45
Ah duidelijk, dankjewel! Ze hadden me gezegd dat ik een medisch indicatie heb gekregen.. Inderdaad vroegtijdig gebroken vliezen en uiteindelijk na drie dagen ingeleid in week 36 omdat de baby ziek werd en ik ook. Ik moet de volgende keer met antibiotica bevallen zeiden ze. Maar begrijp ik het dan nu goed dat dit advies dan eigenlijk heel wat anders zegt? Misschien miet ik dan toch bellen, maar of ze dat nog weten?
zaterdag 24 november 2018 om 01:04
Langdurig gebroken vliezen en daardoor een 2e lijns betekent naar mijn beste weten geen 2e lijnsindicatie bij de volgende zwangerschap. Bij een volgende zwangerschap nieuwe vliezen, nieuwe kansen
en bij te vroeg gebroken vliezen word je pas overgedragen. Maar bel ze eventjes. Het is een klein klikje in het dossier. Gaat zo verkeerd.
Je zult wel gbs draagster zijn en in het ziekenhuis moeten bevallen vanwege de antibiotica. Dat moet als je eerder een kindje hebt gekregen met gbs ziekte. Waar ik werk kan dat alsnog met je verloskundige in de 1e lijn maar met een verpleegkundige ipv kraamzorg. Bij bijzonderheden zoals koorts word je namelijk alsnog overgedragen.
Het terugzoeken is overigens vrij makkelijk. Dus schroom niet om te bellen.
Je zult wel gbs draagster zijn en in het ziekenhuis moeten bevallen vanwege de antibiotica. Dat moet als je eerder een kindje hebt gekregen met gbs ziekte. Waar ik werk kan dat alsnog met je verloskundige in de 1e lijn maar met een verpleegkundige ipv kraamzorg. Bij bijzonderheden zoals koorts word je namelijk alsnog overgedragen.
Het terugzoeken is overigens vrij makkelijk. Dus schroom niet om te bellen.
zaterdag 24 november 2018 om 09:01
Langdurig gebroken vliezen Vroeggeboorte + beiden ziek en ab voor de bevalling en de week erna. Opgenomen met gebroken vliezen en gebleven wegens ziek zijn van beiden. Wat voor bacterie wisten ze bij ons beiden niet. Als ik het goed begrijp betekent mijn idicatie dat ik dus wel bij de 1e lijn zit, maar dat zegt dus niets over de bevalling? Alleen daar lees ikd an niets over terug. Want ze zeiden dus dat dat een medisch indicatie was voor de ziekenhuis bevalling. Dat is niet met de eerste lijns verloskundige toch?
Ik heb de informatie uit mijn digitaal dossier. Vraag me af of ze echt meer weten dan dat? Ik ga het toch proberen. Heel erg bedankt voor je hulp!
Ik heb de informatie uit mijn digitaal dossier. Vraag me af of ze echt meer weten dan dat? Ik ga het toch proberen. Heel erg bedankt voor je hulp!
zaterdag 24 november 2018 om 09:20
Het gaat om het feit dat er pas problemen ontstonden bij de gebroken vliezen. Zodoende is, voor zover ik weet, eerstelijns zorg voldoende voor in een volgende zwangerschap. In ieder geval tot aan het breken van je vliezen.
Bevallen in het ziekenhuis met antibiotica kan met je verloskundige. Dat heet een plaatsindicatie of B/D indicatie. Je verloskundige draagt je immers over zodra er iets gebeurt zoals koorts of te snelle harttonen van de baby. In basis doet in jouw geval de verloskundige weinig anders dan de artsen in 1e instantie zouden doen. Ik kan me wel voorstellen dat ze bij jou de bevalling willen doorstarten mochten je vliezen gebroken zijn zonder dat je weeën hebt. Zodra je bijgestimuleerd moet worden heb je ook een tweedelijns indicatie.
Het staat je trouwens ook vrij om te kiezen! Je mag onder controle in het ziekenhuis als jij dat wilt. Let dan even op je verzekering dit jaar.
Als je het ziekenhuis belt is de vraag die je moet stellen waarom ze precies vinden dat je eerste lijns mag. Desnoods vragen ze degene die jouw bevalling heeft gedaan wat de gedachtengang is. Er moet bij bijzonderheden namelijk altijd een "plan" of advies gegeven worden voor de volgende baring. En zoals ik zei: het is een knopje dat je aanvinkt. Het kan ook nog steeds zijn dat het verkeerd geklikt is en dat ze je toch liever tweede lijns hebben.
Overigens zegt dit alles niks over se heftigheid van je vorige bevalling. Klinkt vreselijk.. jij en je ukkie zo ziek! Alles wel goed gekomen?
Bevallen in het ziekenhuis met antibiotica kan met je verloskundige. Dat heet een plaatsindicatie of B/D indicatie. Je verloskundige draagt je immers over zodra er iets gebeurt zoals koorts of te snelle harttonen van de baby. In basis doet in jouw geval de verloskundige weinig anders dan de artsen in 1e instantie zouden doen. Ik kan me wel voorstellen dat ze bij jou de bevalling willen doorstarten mochten je vliezen gebroken zijn zonder dat je weeën hebt. Zodra je bijgestimuleerd moet worden heb je ook een tweedelijns indicatie.
Het staat je trouwens ook vrij om te kiezen! Je mag onder controle in het ziekenhuis als jij dat wilt. Let dan even op je verzekering dit jaar.
Als je het ziekenhuis belt is de vraag die je moet stellen waarom ze precies vinden dat je eerste lijns mag. Desnoods vragen ze degene die jouw bevalling heeft gedaan wat de gedachtengang is. Er moet bij bijzonderheden namelijk altijd een "plan" of advies gegeven worden voor de volgende baring. En zoals ik zei: het is een knopje dat je aanvinkt. Het kan ook nog steeds zijn dat het verkeerd geklikt is en dat ze je toch liever tweede lijns hebben.
Overigens zegt dit alles niks over se heftigheid van je vorige bevalling. Klinkt vreselijk.. jij en je ukkie zo ziek! Alles wel goed gekomen?