Ik wil een glazen bol! Gestript.

02-08-2015 15:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen donderdagavond gestript met 38 weken al. Alle omstandigheden waren gunstig dus de verloskundige wilde het erop wagen en bood het zelf aan. De afgelopen weken zijn niet geheel vlekkeloos verlopen met in week 36 een korte ziekenhuisopname dus alleen al van het feit dat ze 'iets'wilde doen kreeg ik alweer een positieve boost. (Ik kan pas behandeld worden als ik ben bevallen dus tel een beetje af en zing de klachten uit) Ik ben me er echt van bewust dat strippen geen garanties biedt en zeker niet zo vroeg al, maar nu gebeurd er zoveel van binnen dat ik me de afgelopen dagen met regelmaat heb afgevraagd.....zou het dan?!

Ik heb bij de verloskundige een wee gehad. Stomme is dat zij het benoemde, ik dacht zelf dat het er gewoon bij hoorde, maar goed daar is het bij gebleven. Ik heb veel menstruatieachtige pijn, harde buiken die soms pijn doen en soms niet, rugpijn en ben bij vlagen goed misselijk en heb darmkramp. Ik bloedde na het strippen wat en een dag later verloor ik de slijmprop. Ik heb nog steeds veel roze slijm iedere keer en weinig trek in eten, maar het zet verder allemaal echt niet door.

Inmiddels ben ik er volledig van overtuigd dat ik heus geen weeen ga krijgen van deze stripbeurt, maar het zeuren blijft. Morgen heb ik weer een afspraak en het idee van de verloskundige is om dan nog een keertje te proberen. Ik ben helemaal voor, misschien zet het deze keer wel echt zoden aan de dijk, maar als het niet lukt ben ik wel uitgestript denk ik.

Ik wil het zo graag! Maar ik weet ook dat het dus echt niet zo werkt! Probeer mijn dagen nu maar met zoveel mogelijk afleiding in te vullen maar man, iedere keer als de pijntjes toenemen heb ik toch weer hoop hoor!
Sorry maar wat is "strippen"? Ik heb echt geen idee.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Weet niet wat voor probleem je hebt dat je "nu al" gestript moet worden.

Hoop dat de volgende poging meer oplevert!

Succes!
Nou, alle voortekenen zijn wel aanwezig, maar ja, dat schiet natuurlijk niks op :-) wellicht heb je morgen bij de VK al wat ontsluiting zonder dat je het zelf doorhebt. Hopelijk zet het snel door, sterkte!
Bij mijn oudste hebben ze ook twee keer gestript voordat het echt goed op gang kwam. Na de eerste keer strippen had ik dezelfde klachten als jij nu hebt. Pas na de tweede keer zette alles echt goed door. Het verliezen van de slijmprop is in ieder geval veelbelovend. Bij zowel mijn oudste als mijn jongste was dat het begin van de bevalling. Succes nog met wachten en laat je niet gek maken!
Dankje! Ja hè, zijn toch goede voortekenen. Wat hoopvol jullie verhalen. Als het echt niet lukt zing ik het gewoon uit, maar het zou heel fijn zijn.

Boterhammie ik ben steeds om de paar dagen zo erg ziek dat ik mezelf niet eens rechtop kan houden van de draaiduizeligheid. Ik spuug dan ook heel veel. Het komt in aanvallen die een paar uur aanhouden. Mijn bloeddruk gaat er flink van omhoog en mijn temperatuur omlaag. Ze twijfelden eerst of ik hellp had, maar dat is het niet. Vandaar de opname. Ik was toen ook uitgedroogd. neuroloog vermoed de ziekte van Meniere. Verder onderzoek daarnaar of medicijnen kunnen niet tijdens de zwangerschap. Tot nu toe is het sinds week 36 iedere 2 a 3 dagen een dagdeel raak. Ik kan dan ook niet liggen of mijn ogen dicht doen, omdaf het dan erger word en het begint vaak s avonds of s nachts. Ik sla soms nachten over daardoor ook.

Verder heb ik de normale laatste loodjes klachten. Ik ben nogal groot door veel vruchtwater en zelf maar klein zijn dus lopen lukt echt nog maar max 500 meter. Ik zit op deze manier alleen maar in en om huis. Word je ook niet vrolijk van :(
In de ochtend ben ik gestript bij de tweede en in de avond was ze geboren. Slijmprop verliezen was het begin van de bevalling bij de eerste.

Veel beterschap en sterkte to hoop dat t snel doorzet!
Life is a fairytale told by an idiot
Dankjewel! Wat hoopvol zeg. Al schijnt 38 weken wel echt andere succescijfers te krijgen dan 41.
Ik ben bij mijn zoon de eerste keer gestript met 40+3, had toen dezelfde klachten als jij maar verder niks. De tweede keer strippen was met 40+5 en dat heeft de bevalling in gang gezet (en 5cm ontsluiting bonus gegeven!).

Succes met de laatste loodjes!
Vanavond anders nog even seks hebben. De combi strippen & daarna seks hebben bij mij toen de bevalling op gang geholpen.
Oe sex......kweenie dat is nu eigenlijk helemaal niet waar ik aan denk. Vriend ook niet.

Heb net het gras gemaaid en op handen en knieën een randje bijgewerkt. Pfffff.....gedoe met zo'n lichaam! Heb op moment totaal geen menstruatiepijn oid. Dat slijm blijft wel, maar is duidelijk anders dan de prop was. Vooral als ik in beweging ben geweest is het erg. Ga uit van rustige nacht zonder bevalling.
En? De nacht door gekomen zonder bevalling? :-)
Rustige nacht gehad TO? Of lig je nu je baby te knuffelen?
Geen baby! Ik kon niet slapen tot 4.00 uur. Kreeg nog wat buikpijntjes rond 6, maar verder rustig. Vanmiddag naar verloskundige. De verloskundige van donderdag zei bij geen baby vraag maar of ze maandag nog eens probeerd. Ga er vanuit dat we strippen vanmiddag. Als dat nou niks opleverd leg ik me erbij neer denk ik maar.

Ik blijf slijm verliezen, maar niet meer van de prop. Herkenbaar?
Nu darmkramp.......maar das ook geen wee helaas..
Vang een beetje op (klinkt misschien smerig.,.) en neem het mee naar de vk. Dan kan ze het controleren en weet je of je vruchtwater verliest.
Het is echt geen water. Ik lek ook niet echt. Ik vind het steeds met afvegen.
Succes vanmiddag TO!

Wellicht een inlegkruisje dragen, zodat je wat mee hebt als de Vk er om vraagt?

Wen vanaf nu maar aan al deze vieze praatjes
Spannend To! Ben benieuwd of vanmiddag gaat helpen. Hier wacht ik ook met smart.. vrijdag 40 weken! Vk gaf aan donderdag evt te willen kijken of strippen lukt maar geen idee nog of ik dat wil.. Succes!!
Bij mij hielp het niet. Ik ben met 40+1 gestript en lag meteen in een plas bloed. Ik wilde graag thuis bevallen maar door deze actie moest ik me de volgende dag meteen melden in het ziekenhuis. Voor mij dus geen strippen meer

Succes TO, ik hoop voor je dat de bevalling spoedig zal beginnen!
Dank jullie!

Loes hoop dat jij ook snel mag bevallen. Je bent verder dan ik.

Hier nu goede helemaal zachte baarmoeder met een hele dikke 1 cm ipv 1 cmtje. Superfanatiek gestript net. Gevoelig maar te doen. Kreeg nu geen enorme wee. Wel kramp en menstruatiepijn. Hier ook hoop bloed maar wel normaal. Als het aanhoud moet ik bellen maar gaat goed tot nu toe.

omstandigheden nog steeds wel gunstig maar ja.....zal echt weeen moeten krijgen. Ze zei wel dat de kans groot is dat ik geen 40 weken haal.

Ik geef me er vanaf nu aan over, helpt t ben ik blij en anders wachten we verder af. Kreeg het advies te ontspannen vandaag en geen gras meer te maaien
Mundi wat een verhaal! Had je teveel verloren?
Klinkt hoopvol meral! Ik weet nog dat de vk tijdens de tweede keer strippen tegen me zei: 'Ik kan tot achter z'n oren komen!'. Hahaha!
Klinkt positief! Bij mij hielp het me goed te concentreren op mijn lijf, mijn baby en de harde buiken. Tussendoor heb ik een beetje gerommeld in huis en wilde ik vooral niet gestoord worden. Zet m op!!!
quote:meral schreef op 03 augustus 2015 @ 15:39:

Mundi wat een verhaal! Had je teveel verloren?

Het was een beetje raar. Mijn verloskundige runt al 25 jaar een praktijk samen met echtgenoot en heeft dus heel wat ervaring, maar zoiets hadden beiden nog nooit gezien. Meteen na het strippen al lag er een behoorlijke plas bloed...

Ze waren toen bang dat ze per ongeluk mijn vliezen hadden gebroken. Na onderzoeken in het ziekenhuis bleef dit twijfelachtig (uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn). Het is een raadsel waar al dat bloed ineens vandaan kwam. Ik zou de volgende dag worden ingeleid in het ziekenhuis voor de zekerheid, maar gelukkig kwam die nacht de bevalling spontaan op gang. Ik moest echter wel in het ziekenhuis bevallen.

Ze gaan dat een eventuele volgende zwangerschap dus niet nog eens doen . Ik had na het strippen ook meteen behoorlijke menstruatieachtige krampen, maar het zette bij mij niet door.

Mijn slijmprop verloor ik overigens wel pas enkele uren voor de daadwerkelijke bevalling. Maar bij jou is dat dus niet het geval. Omstandigheden klinken bij jou inderdaad gunstig, maar je weet nooit wat je lichaam nu gaat doen...
muni wijzigde dit bericht op 03-08-2015 23:42
Reden: foutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven