Inleiding ervaring

01-11-2019 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik word volgende week met 38 weken ingeleid, aller eerst hoop ik dat er plek is,nu heb ik 1 cm ontsluiting of 2 cm volgends de verloskundige 1 en volgends het ziekenhuis 2, en baarmoedermond 3/4verstreken.
Nu vraag ik me af of ik een ballon krijg zo ja moet je dan blijven?
Ben best zenuwachtig en zou het leuk vinden om verhalen van jullie te horen hoe het ging enzo.
Leuk om zo al die verhalen te lezen:) ik ga er ook niet vanuit dat hij dinsdag geboren word hoop het wel maar hou gewoon ergens volgende week in me hoofd, ik word ingeleid omdat ik helemaal op ben en te veel lichamelijke klachten heb en het niet meer gezond is zo door te gaan, heb ook vroegtijdige weeen gehad dat ze dachten dat ik ging bevallen maar het deed niks kwa ontsluiting maar de weeen blijven. Ben daarvoor 2 keer opgenomen geweest, plus dat ik niet meer slaap en 2 keer in het ziekenhuis met pethadine geprobeerd heb te slapen maar zelfs dat werkt niet.
Ze wilden eerst pas met 39 weken inleiden maar na een gesprek met de gynaecoloog gelukkig met 38 weken.
Tiswa schreef:
01-11-2019 19:39
Ik had inderdaad ook een flinke weeënstorm. Blijkbaar is het nogal lastig afstellen meet de weeopwekkers, en als je teveel krijgt beland je dus in een weeënstorm. Dus als je het idee krijgt dat je weeën wel heel snel achterelkaar komen, meteen aan de bel trekken, dan kunnen ze je infuus lager zetten. Bij mij deed de monitor het niet en ik wist niet echt wat me overkwam, dus het duurde heel lang voordat ze mijn infuus lager zette. Ik kreeg ook al persweeën bij 7 cm ontsluiting en heb dus 2,5 uur het persen tegen moeten houden. Dat was wel echt heel erg naar.
Bij mijn tweede heeft mijn zus gevraagd of het infuus lager kon, flink aangedrongen, maar dat was echt niet de bedoeling.
Ben een keer met inleiding bevallen. Gel gekregen op/bij/whatever baarmoedermond gedurende dag 1, daar kreeg ik krampen van (soort mini-weeën). Volgende ochtend vliezen doorgeprikt en toen was kind er binnen 4 uur. Zonder weeënopwekkers. Wel met weeënstorm, maar dat had ik bij de eerste (zonder inleiding) ook.
MinkeDeWit schreef:
01-11-2019 20:17
Bij mijn tweede heeft mijn zus gevraagd of het infuus lager kon, flink aangedrongen, maar dat was echt niet de bedoeling.
Oh echt? Stom zeg. Bij mij hebben ze hem wel omlaag gezet. Toen was het nog heftig, maar had ik af en toe nog wel een minuutje tussen de weeën om even op adem te komen.
Hier ook ingeleid met 38 weken. Vrijdagavond werd ballonnetje geplaatst. Moest in ziekenhuis slapen. Ballon viel er 2 uren later al uit. Die nacht heerlijk boekje gelezen en geslapen in het ziekenhuis. Volgende ochtend 8 uur mijn vliezen gebroken. Ze wilde daarna gelijk weeenopwekkers geven. Ik zei dat dit niet nodig was , want 8.05 uur had ik de eerste wee. 9.45 uur is onze zoon geboren. Super snel dus.
MinkeDeWit schreef:
01-11-2019 20:17
Is ook mijn ervaring. Ze gaven aan bang te zijn dat het zou stoppen.
Nou, ik wist zeker dat het niet zo zou zijn maar daar luisteren ze niet meer naar dan. Ze zeiden dat ze het minimale gaven, maar zo voelde het dus totáál niet.
Stel het zou wel 1cm ontsluiting zijn kunnen ze dan al ke vliezen breken?
Ze waren bij mij een tijd flink aan het ophogen geweest, dus misschien dat ze daarom de boel bij mij wel omlaag gezet hebben dan.
Shar898 schreef:
01-11-2019 21:37
Ik denk het bijna wel hoor, dat gebeurt met een soort haakje (lijkt me niet dat je daar flink wat centimeters voor moet hebben, toch?), voel je niks van behalve dat je het vruchtwater ineens voelt lopen. Beetje alsof je in je broek plast maar je kunt het niet tegenhouden :p ruikt ook bijzonder.
Shar898 schreef:
01-11-2019 21:37
Nee, denk het niet, meestal heb je 3 of een ruime 2cm nodig
Twee keer ingeleid met 38 weken.
Ik ging direct aan het infuus, ik had iets ontsluiting (geen idee hoeveel cm).
Om 8u aan het infuus, beide keren had ik voor 12u de baby op mijn buik.

Het was een weeënstorm en ik had ook naweeën.
snowgirl1 schreef:
01-11-2019 21:49
Nee, denk het niet, meestal heb je 3 of een ruime 2cm nodig
Ik had volgens mij maar 1 of 2 cm ontsluiting.
SallySpectra* schreef:
01-11-2019 21:53
Ik had volgens mij maar 1 of 2 cm ontsluiting.
Waarschijnlijk 2, volgens gynaecoloog kon het niet met 1cm, maar had altijd al meer dus hier konden ze gewoon doorgeprikt worden. Misschien dat het in een ander ziekenhuis wel kan met 1cm?
Na ruim 2 dgn gebroken vliezen ingeleid. Meteen infuus en daarna ging t heel snel. Weeenstorm, en na 3 1/2u kon ik al persen en 25 min later was baby er. Kan zo verschillend gaan t is maar net hoe je op de oxytocine reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven