Inleiding ervaring

01-11-2019 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik word volgende week met 38 weken ingeleid, aller eerst hoop ik dat er plek is,nu heb ik 1 cm ontsluiting of 2 cm volgends de verloskundige 1 en volgends het ziekenhuis 2, en baarmoedermond 3/4verstreken.
Nu vraag ik me af of ik een ballon krijg zo ja moet je dan blijven?
Ben best zenuwachtig en zou het leuk vinden om verhalen van jullie te horen hoe het ging enzo.
Ik ben drie keer ingeleid.

Eerste keer waren mijn vliezen gebroken en kreeg ik gelijk wee opwekkers. De baby was er uiteindelijk vrij snel.

Bij de tweede en derde kreeg ik tabletjes. Ik wilde zelf geen ballonnetje. Met een balonnetje mag je wel naar huis en met de tabletjes niet meer.

Het eerste gedeelte ging heeeeel traag en vanaf drie cm en een infuus gaat het gewoon snel bij mij.

Succes!
Okee en wat is het verschil tussen ballon en tabletjes? Mag je daar dan zelf voor kiezen of hangt dat van iets af?
Shar898 schreef:
01-11-2019 15:42
Okee en wat is het verschil tussen ballon en tabletjes? Mag je daar dan zelf voor kiezen of hangt dat van iets af?
Bij de tweede mocht het niet ivm een placenta die dicht bij de uitgang lag.
Bij de derde heb ik gewoon aangegeven dag ik het niet wilde.
Mijn baarmoederhals ligt vrij hoog naar achter gekanteld , ik zag dat gepruts niet zo zitten.

De tabletjes heb ik gewoon oraal ingenomen.
Bij de eerste ben ik ingeleid met een ballon. Om 17.00 is hij ingebracht. Toen mocht ik naar huis. Om 21.00 was ik terug ivm heftige weeën. Om 6.00 was de balon er uit. Om 9.00 de vliezen gebroken en weeën opwekkers. Om 21.00 zijn ze er achter gekomen dat mm bekken te smal was en werd het een keizersnede.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Wat spannend! Je kan natuurlijk niet zoveel met mijn verhaal, loopt overal anders. Ik moest met ballon blijven. Was ook 38w. Goed verzorgd in het zh en prima kamer dus wel relax. Vanaf het plaatsen van de ballon tot geboorte heeft op een uur na drie dagen geduurd. Hoe t was? Als een bevalling ik noem t toch gewoon echt: kut en pijnlijk. Maar als t over is ook weer klaar en verder. Zet m op! Blijf rustig en veel geluk met je kleintje
Volgens mij verschilt het per ziekenhuis. Ik zou ook een ballonetje krijgen en in dat geval moest ik de nacht blijven. Uiteindelijk, toen ze het ballonetje wilde plaatsen konden ze mijn ontsluiting met de vingers ver genoeg trekken, dus was het ballonetje niet nodig en mocht ik naar huis. De volgende ochtend moest ik me om 8:00 uur melden, om 10:00 uur lag ik aan het infuus, om 11:00 uur braken ze mijn vliezen en om 22:14 is hij geboren.

Als je het spannend en eng vindt, en graag de procedures van jouw ziekenhuis wil weten zou ik gewoon contact opnemen met je verloskundige of de gynaecoloog. Kunnen je dat precies uitleggen en misschien ook wat van je angsten wegnemen.

Succes iig!
Ja ze hebben me niks verteld ze belden me op dat ik volgende week dan ingeleid mag worden en sochtends dan moet bellen of er plek is, dus weet ook niet wat me staat te gebeuren en of ze dan ook gelijk wat doen
Twee keer ingeleid. De eerste keer hebben ze een ballon geplaatst. Was niet heel prettig maar prima te doen (voelt een beetje gek). Die bleef niet zitten omdat ik al twee centimeter ontsluiting had. Dat was op dinsdag. Uiteindelijk is onze zoon op vrijdag 's avonds laat even na elf uur geboren. Tussendoor heb ik nog orale en vaginale opwekkers gehad en daarna strippen, infuus met weeënopwekkers en vliezen breken. Maar dat was met 36 weken wegens zwangerschapsvergiftiging.

Collega van me was iets verder, die kreeg 's avonds een ballon en 's ochtends zat ze op 5 cm ontsluiting, gewoon in haar slaap gebeurd. Haar dochter is aan het eind van de middag uiteindelijk geboren. Zo kan het dus ook.

De tweede keer ben ik ook ingeleid, maar zonder ballon (met tabletten). Toen heeft het eerst 24 uur gerommeld maar niet doorgezet. Het kwam bij mij wederom pas op gang toen ik weeënopwekkers via het infuus kreeg en de vliezen werden gebroken en toen ging het ook nog eens heel traag (om 10.00 ca. 3 cm, om 20.00 6 cm, gelukkig wel met een ruggenprik). Daarna ging het snel, net als bij de eerste, en wederom is onze zoon even na elf uur 's avonds geboren.

Het heeft bij mij dus één keer vier dagen geduurd en één keer twee en als ik dat aan mensen vertel kijken ze me heel verschrikt aan, maar het viel echt wel mee hoor. Ik vond het gewoon goed te doen en heb er ook geen trauma aan over gehouden. Het duurde alleen lang, wat vervelend was, want ik ben ongeduldig.

Van die ballon voel je niet zo veel, in de beginfase waren de weeën best op te vangen. Wel vond ik de weeën met opwekkers via het infuus pittig en als het niet zo snel gaat, zoals bij mij, is pijnstilling wel een uitkomst.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Shar898 schreef:
01-11-2019 15:51
Ja ze hebben me niks verteld ze belden me op dat ik volgende week dan ingeleid mag worden en sochtends dan moet bellen of er plek is, dus weet ook niet wat me staat te gebeuren en of ze dan ook gelijk wat doen
Wat slecht zeg. Dan zou ik gewoon even je vk bellen en aangeven dat je het toch wel heel fijn zou vinden als je wat informatie kunt krijgen.
Tiswa schreef:
01-11-2019 16:06
Wat slecht zeg. Dan zou ik gewoon even je vk bellen en aangeven dat je het toch wel heel fijn zou vinden als je wat informatie kunt krijgen.
Zou ik gewoon bij het betreffende ziekenhuis bellen. Vaak hebben ze er ook wel een folder over.
Ik heb net gebeld en stond idd op de planning maar de ging nog even overleggen met de gynaecoloog die me als laatst had behandeld bij me opname, ze belde terug en moet idd 6 uur sochtends bellen of er plek is dan 7 uur er zijn, volgends de gynaecoloog kunnen me vliezen doorgeprikt worden, vind ik raar want mijn vk zei laatst dat ik maar 1 cm had, maae goed wacht wel af
Hier ingeleid met 38+3. Ballonnetje gekregen op woensdag om 15.30, begon meteen te rommelen en rond 01.00 viel het ballonnetje eruit. Donderdagochtend rond 7.30 vliezen gebroken en aan het infuus. Veel weeën maar niet stevig genoeg dus infuus steeds verder open. Toen een weeënstorm, ruggenprik rond 15.00, 4 cm ontsluiting (dus héél weinig opgeschoten).

Rond 22.00 had ik 7 cm en daarna ging het eindelijk opeens snel, 23.30 kreeg ik persdrang maar moest ik nog wachten omdat de gyn bij een andere bevalling was. Om 00.00 mocht ik persen en om 00.25 is kind geboren. Uiteindelijk dus ongeveer 17 uur 'écht' bevalling gehad. Ik kan het niet vergelijken met natuurlijk bevallen maar ben het eens met Maechtje, schroom niet om pijnstilling te vragen als het niet meteen loopt. Inleiden kan wat langer duren.
Natte tosti..
Hier met 39.6 ingeleid had 2cm ontsluiting dus vliezen konden gebroken worden en toen eerst kijken of het iets ging doen daarna aan de opwekkers. Met 40.0 geboren.

Bij de jongste met 37.0 ingeleid toen al 4cm ontsluiting dus ook vliezen gebroken en aan de opwekkers, hij was er binnen 4 uur.
Twee keer ingeleid, 1e keer met ballon. Toen moest ik blijven in het ziekenhuis nadat het ballonnetje geplaatst was. Vanaf plaatsing ballon t/m geboorte, ongeveer 20 uur. Ik was precies 40 weken toen zoon geboren werd. Heb wel een hell van een weeënstorm gehad, door de opwekkers.. 2e keer geen ballonnetje, was gestript de avond voor ik ingeleid werd en had toen genoeg ontsluiting. Mocht ook naar huis, in de ochtend terug voor het breken van de vliezen en wederom opwekkers. Dit keer geen weeënstorm, gelukkig! Dochter is 10 uur na het breken van de vliezen geboren. Toen was ik 41+1.
Mag je nog kiezen om gewoon te wachten tot het vanzelf begint?
Ik ben twee keer ingeleid en dat vond ik echt niet fijn. Kennelijk reageer ik nogal heftig op de goedjes die je je geven want ik heb bij beide bevallingen een weeënstorm gehad. De eerste keer (alleen gel) van 9 uur, de tweede keer (infuus) van 5 naar 10 cm in drie kwartier.
Hier ingeleid met vliezen doorprikken (3cm ) en infuus. Wegens eerdere weeënstorm gelijk om een ruggenprik gevraagd. Begonnen om 7 uur s’ochtends en om half 10 s’avonds werd hij met een spoed ks geboren, hij was te groot voor mijn bekken nl 10 pond. Ik vond het goed te doen ook al voelde ik de weeën nog steeds ondanks de verdoving.
Vind het vaak wel opvallend lang duren. Niet grappig als je nog een kind thuis hebt lopen en je ligt in het ziekenhuis met zo'n stom ballonnetje uren, zo niet dagen te wachten op weeën...of met van die laffe op en af weeën.

Maar goed, ik dwaal af. Met 41 weken stipt ingeleid na 72 uur gebroken vliezen en geen weeën.
7:00 melden
8:00-10:00 aan het ctg
10:00 infuus met weeën opwekkers
12:30/13:00 eerste échte weeën
14:00 3cm en jezus wat doen die weeën zeer
15:30 zat de ruggenprik
16:00/16:30 persdrang

Druk op de afdeling dus om 17:15 kwam de verloskundige pas binnnen
17:20 start persen
17:50 hallo baby!

Mijn ruggenprik stond aan tijdens het persen. Lekker hoor!
Inleiden is net als elke andere bevalling bij iedereen anders.
Ik heb jaren op de verloskamer gewerkt en ben zelf drie keer ingeleid.
Belangrijk om te weten waarom je ingeleid word en dat inleiden niet altijd betekend dezelfde dag bevallen. Mijn werkervaring zegt dat dat voor de helft niet gebeurd. Vervelend als jezelf ervan uit gaat dat je die dag bevalt en ook al je familie op de hoogte hebt gebracht. Het kan soms wel meerdere dagen duren en soms is het binnen een paar uur gepiept, zoals ik al zei het als elke gewone bevalling.
Ik had inderdaad ook een flinke weeënstorm. Blijkbaar is het nogal lastig afstellen meet de weeopwekkers, en als je teveel krijgt beland je dus in een weeënstorm. Dus als je het idee krijgt dat je weeën wel heel snel achterelkaar komen, meteen aan de bel trekken, dan kunnen ze je infuus lager zetten. Bij mij deed de monitor het niet en ik wist niet echt wat me overkwam, dus het duurde heel lang voordat ze mijn infuus lager zette. Ik kreeg ook al persweeën bij 7 cm ontsluiting en heb dus 2,5 uur het persen tegen moeten houden. Dat was wel echt heel erg naar.
Ik ben wegens medische redenen ingeleid met 39.5. Heb eind van de middag een ballon gekregen, nachtje moest ik in het zkh blijven. De volgende ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken, uurtje later aan de weeënopwekkers gelegd en om 12.44 is zoon geboren.
Ik voelde overigens niks van die ballon.
2 x ingeleid
1e keer smorgens melden, helaas nog niet genoeg ontsluiting dus kreeg ik een veter en werd ik opgenomen. Prima heb me wel vermaakt, snachts wat weeën mild dus wat gewandeld over de gang en ff douchen. Volgende morgen genoeg ontsluiting om ingeleid te worden. 09.00 uur ging ik aan het infuus en om 16.00 uur was de baby er. Viel mij alles mee

2e ook ingeleid smiddsag om 12 uur en om 20.00 uur baby gearriveerd. Viel ook mee. Ja de weeën zijn heftig en het is niet fijn maar probeer zo ontspannen mogelijk te zijn dat helpt.
Veel succes en hopenlijk heb je snel een gezonde baby in je armen
Ik kreeg dinsdag om 16.00 uur een ballon, mocht ermee naar huis en de volgende ochtend om 7 uur bellen of er op dat moment plek was. Ik mocht komen, ballonnetje viel er daar uit maar baby was niet ingedaald dus moest ik nog tabletjes innemen om de baarmoedermond verder te laten verweken in de hoop dat ze indaalde, ze konden mijn baarmoedermond namelijk niet voelen :p Na die tabletjes moesten we 4 uur wachten in het ziekenhuis, mochten wel gewoon rondlopen overal. 12 uur gingen ze weer voelen maar toen konden ze het nog niet voelen. Toen is er een mannelijke gynaecoloog bijgeroepen omdat hij lange vingers had :p hij voelde hey wel, toen al 5 cm ontsluiting zonder een wee gehad te hebben. Hij brak meteen mijn vliezen, na een kwartier begonnen de weeën. Uur later ruggenprik gekregen met 6 cm ontsluiting. Daardoor namen de weeën af en duurde het tot 8 uur voor ik volledige ontsluiting had. Tijdens het wachten heb ik heerlijk een paar uur geslapen. Baby was nog steeds niet ingedaald en dus wilden ze wachten. Om 12 uur s nachts moest ik toch gaan persen omdat mijn lichaam te hard aan het werken was. Vermoeden was dat mijn bekken niet breed genoeg was en dat ze daardoor niet indaalde. Maar na 27 minuten persen was ze er :) ik vond alles reuze meevallen en zou het zo nog 10 keer kunnen doen! Ik vond de inleiding erg fijn omdat we ook per stap heel goed begeleid werden. Ik ben geen moment bang of onzeker geweest en heb de hele bevalling als heel relaxed ervaren. Echt top!

Veel succes met jouw bevalling! Ik hoop dat je straks kunt terugkijken op een mooie ervaring :
Ik ben 1 x normaal bevallen en 1 x met inleiding. Doe mij de normale maar, ik vond die weeënstorm vreselijk heftig. Ik moest de avond vantevoren al naar ziekenhuis en daar dus de nacht doorbrengen met ballonnetje.
De volgende ochtend de niet-te houden-weeën en opwekkers terwijl ik nog zó aangaf dat het vanzelf al op gang kwam.
Nee. Als het even kan wil ik dat niet weer.
Wat spannend voor je! Ik ben wegens zwangerschapsvergiftiging ingeleid met 38 weken. Ik had 2 cm ontsluiting en er moest minimaal 3 cm zijn om de vliezen kunnen breken. Rond 19:00 werd mijn ballon geplaatst en ik mocht niet meer naar huis (waarschijnlijk vanwege de zwangerschapsvergiftiging). De volgende ochtend rond 08:15 had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Aan het oxytocine infuus, de eerste weeën kwamen rond 10:30. Na een tijd kreeg ik een weeënstorm en heb ik met 7 cm een remifentanil pompje gekregen. Toen had ik heel snel volledige ontsluiting. 23 minuten geperst en om 16:19 is zoonlief geboren. Viel me allemaal erg mee! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven