Innestelingsbloeding of niet?

06-08-2019 20:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in zware twijfel. In Januari heb ik een echo gehad die niet goed was met als resultaat dat ik 7 februari ben gecurreteerd.
Na 8 weken had ik een eerste normale menstruatie en sindsdien heb ik een cyclus van 26 dagen, soms een halve dag korter en soms een halve dag langer. Eerste 2 a 3 dagen beetje bruin verlies en daarna 3 a 4 dagen rood vloeien.
Ik heb een paar maand ovulatietesten gedaan waardoor ik weet dat meestal 14 dagen voor de nieuwe cyclus mijn LH-piek is.
Ma 15 juli is mijn cyclus begonnen, waarschijnlijk zaterdag 27 juli LH-piek (ditmaal geen ovulatie testen gedaan). Vrijdag 26 juli hebben we geklust en daarna niet meer, was niet te doen met die tropische temperaturen van toen.
Vrijdagavond 2 augustus had ik steken rechts onderin de buik
Zaterdag 3 augustus (6 a 7 dagen voor NOD) begon ik een klein beetje donkerrood en bruin bloed te verliezen waarbij ik ‘s avonds ook buikpijn had onderin de buik
Zondag 4 augustus nog steeds een beetje, maar in de avond begon het wat rood te vloeien, net teveel voor een inlegkruisje.
Maandag 5 augustus hele dag rood gevloeid, de helft van wat ik normaal menstrueer, maar teveel voor een inlegkruisje
Vandaag blijf ik ook een klein beetje vloeien, wel weer minder dan gister, maar net teveel voor een inlegkruisje.
A.s. Zaterdag of zondag zou ik eigenlijk pas mijn menstruatie verwachten.

Het is nu nog te vroeg voor een test. Ik wil vrijdag een early test gaan doen. Enerzijds heb ik de hoop dat het om een innestelingsbloeding gaat, maar ik wil ook geen valse hoop hebben, wat denken jullie?
anoniem_333253 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 21:54
1.28% gewijzigd
Het lijkt me te veel bloed voor innesteling. Geen idee wat het dan wel is

Sterkte!
Helaas is het beste wat je kunt doen, rustig afwachten. Ook een early test wordt afgeraden omdat in het prille begin de kans zo groot is dat het misgaat.

Sterkte met wachten, ik weet hoe lastig dat is. Probeer wat afleiding te zoeken, anders maak je jezelf alleen maar gek.

O ja, en om zwanger te worden moet je echt wat anders doen dan klussen... 😉
Ben je er niet obsessief mee bezig? Je noteert en onthoud alles.
Je hebt pas zekerheid als je je cyclus afwacht.
Relax :hug:
Tuurlijk ben ik ermee bezig Torment, meer dan me lief is, maar ben gewoon altijd te ongeduldig helaas :( Ik weet dat het het beste is om er niet teveel mee bezig te zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Het enige wat ik bij hou is mijn menstruatie en ik hou in m’n achterhoofd wanneer ongeveer de LH-piek is, maar voor de beeldvorming hier is het handiger om er dagen/data bij te zetten anders word het voor mijn gevoel zo’n warboel om te lezen en begrijpen.
Ik onthoud lang niet alles, maar omdat ik dit nooit eerder heb gehad viel het me op en ga je later terug redeneren.
Ik herken je probleem en heb ook heel wat keren symptomen zitten beredeneren etc. Waarbij ik kan zeggen dat ik een aantal keren ervan overtuigd was zwanger te zijn terwijl het niet zo was, en de keren dat ik wel zwanger was was het precies omgekeerd. Afwachten is dus helaas echt de enige mogelijkheid. Alleen achteraf kun je terug redeneren dat die vreemde bloeding dus innestelingsbloeding moet zijn geweest (of toch een vervroegde lichte menstruatie).

Ik begrijp trouwens ook dat je dus een miskraam gehad hebt. Dat versterkt alles waarschijnlijk ook alleen maar (ook ervaring mee, het viel mij ook erg zwaar om maar af te wachten en er geen controle over te hebben).

Sterkte met afwachten!
Geduld is helaas niet mijn sterkste punt. Nu begint mijn vakantie ook nog eens waardoor ik nog meer tijd heb om te proberen er niet mee bezig te zijn:(
Ik ben benieuwd of ik het vol kan houden om tot zondag te wachten met testen haha
Erg herkenbaar die onzekerheid! In cyclus 1 had ik ook 3 dagen een heel klein beetje bloed, zowel felrood als bruin-slijmig (terwijl normaal barst het direct los met pijnlijke krampen). Helaas na die 3 dagen begon het menstruatie-feest alsnog..
Nu cyclus 2, idem, gisteren weer felrood bloed met afvegen en vanochtend wat donkerder. Maar nog geen krampen.

Ik denk dat mijn menstruatie gewoon aan het veranderen is, nu ik van de pil af ben. De eerste menstruatie direct na stoppen met de pil was wel zoals ik hem kende van vroeger, direct heftig, veel pijn en 5 dagen.

Wat ik wel moeilijk vind (ik ben iemand die de data graag wil bijhouden in een app), of deze pre-bloedinkjes nou als 1e dag ongesteldheid moet tellen of niet. Dat had ik in cyclus 1 niet gedaan en toen bleek ik er volledig naast te zitten qua ovulatie. Vanaf nu maar eerder/meer met ovulatietesten aan de slag.

@Ggreetje, nu weer ruim een dag verder. Hoe gaat het?
Hier bij huidige (tweede) zwangerschap een innestelingsbloeding gehad. Dag of 4 voor m’n nod.
Viel juist op omdat het helderroze was, niet rood. Zullen vast ook andere vormen van zijn, maar dit viel echt op en was duidelijk anders dan beginnende/onregelmatige menstruatie.
Toch niet kunnen wachten met testen🤭, zit vandaag 1 of 2 dagen voor nod maar test is negatief helaas. Voor de zekerheid maandag nog maar eens testen, maar verwacht er nu niets meer van.
Blijf het wel raar vinden dat ik ineens een week eerder ongesteld ben geworden wat veel minder was dan anders en ook anders verliep. Ben nog nooit meer dan 2 dagen te vroeg gaan menstrueren🤔
Nu toch maar weer ovulatie testen gekocht om na te gaan of de eisprong ook erg is veranderd. Nu weer ff rust en niet in spanning zitten om de uitslag.
Ach wat jammer. Hopelijk lukt het om er even niet over te denken tot de volgende poging!

Hier helaas ook geen zwangerschap, de krampen kwamen (en hoe!) dus echt ongesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven