Is het begonnen of?
donderdag 4 juni 2015 om 09:09
Hallo dames,
Hier even mijn verhaal. Ik ben al weken aan het kwakkelen. Ziekenhuis in en dan word ik weer weggestuurd. Ik heb namelijk elke keer menstruatiekrampen gehad (voorweeen). Vorige week is met 32 weken mijn cervix gemeten deze was met 3 cm verkort ten opzichte van de week ddaarvoor. Maar her ziekenhuis vond het op dat moment niet heel ernstig terwijl mijn cervix nog maar 1 cm was. Ik ben dus weer naar huis gestuurd. Nu heb ik vanaf gisteren echt hele heftige soort darmkrampen alleen dan 10 x zo erg. Wel nog heel onregelmatig. Zijn dit nou de echte weeen? Ik kan niet bellen naar mijn verloskundige aangezien onze telefoon her niet doet en ik eigenlijk nog niet moet gaan bevallen. Maar naar het ziekenhuis durf ik niet meer want die zeggen toch dat er niks aan de hand is.
Hier even mijn verhaal. Ik ben al weken aan het kwakkelen. Ziekenhuis in en dan word ik weer weggestuurd. Ik heb namelijk elke keer menstruatiekrampen gehad (voorweeen). Vorige week is met 32 weken mijn cervix gemeten deze was met 3 cm verkort ten opzichte van de week ddaarvoor. Maar her ziekenhuis vond het op dat moment niet heel ernstig terwijl mijn cervix nog maar 1 cm was. Ik ben dus weer naar huis gestuurd. Nu heb ik vanaf gisteren echt hele heftige soort darmkrampen alleen dan 10 x zo erg. Wel nog heel onregelmatig. Zijn dit nou de echte weeen? Ik kan niet bellen naar mijn verloskundige aangezien onze telefoon her niet doet en ik eigenlijk nog niet moet gaan bevallen. Maar naar het ziekenhuis durf ik niet meer want die zeggen toch dat er niks aan de hand is.
donderdag 4 juni 2015 om 14:50
Net toch eerst de verloskundige maar gebeld We hebben een telefoon weten te regelen. Eerste wat de verloskundige zei neem maar een paracetamol zal wel niks zijn want je komt elke week trekt vanzelf wel weer weg. Uiteindelijk komt ze toch langs maar moet nu al voor de 10e keer urine inleveren. Ik vertik het ik moet elke dag bijna urine inleveren en elke keer komt er niks uit. Daarnaast zegt ze ga naar de wc dan ben je van die krampen af. Wat ddenkt ze dat ik stom ben en dat nog niet gedaan heb. En heb nog steeds krampen ben echt kwaad.
donderdag 4 juni 2015 om 15:24
donderdag 4 juni 2015 om 15:24
Het kan best dat dit al gewoon weeën zijn. Bij mij waren de weeën ook heel onregelmatig, ik twijfelde ook of het wel echte waren of voorweeën. Ik ben op een gegeven moment in bad gegaan en toen leken ze weg te zakken, maar toen ik opstond om af te douchen ging het ineens in een stroomversnelling en was het vrij heftig. Verloskundige gebeld, zij was er na een half uurtje, toen had ik al 8 cm ontsluiting. Een uurtje later was m'n dochter er.
Trouwens wel een andere situatie dan bij jou: ik heb bewust lang gewacht met bellen, wilde het grootste (langste) deel van de bevalling samen met mijn vriend zijn.
Maar m'n punt is, de weeën hoeven niet heel regelmatig te zijn voor echte weeën.
Wel gek dat je vk zo laks reageert.
Trouwens wel een andere situatie dan bij jou: ik heb bewust lang gewacht met bellen, wilde het grootste (langste) deel van de bevalling samen met mijn vriend zijn.
Maar m'n punt is, de weeën hoeven niet heel regelmatig te zijn voor echte weeën.
Wel gek dat je vk zo laks reageert.
donderdag 4 juni 2015 om 15:28
donderdag 4 juni 2015 om 16:35
Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet dat er in Nederland ook maar 1 verloskundige is die twijfelt/risico's neemt wat betreft een bevalling. Ik kan het me voorstellen dat telefonisch niet altijd helemaal goed kan worden ingeschat hoe ver een bevalling bijvoorbeeld is, maar bij iemand die 32 weken zwanger is direct zeggen als verloskundige 'zal wel niks zijn want je komt elke week' dat geloof ik niet.
Dus mijn gevoel zegt dat de verloskundige misschien een heel andere toon gebruikt heeft of wat anders tegen je gezegd heeft dan wat jij hier nu schrijft, of je bent iemand die ondertussen uitgebreid bekend is bij hen in de praktijk (op een niet zo'n positieve manier...).
Neemt niet weg dat ik het bijzonder onverantwoord van jou vind om niet te bellen als jij daadwerkelijk voelt wat je nu voelt. In een eerder topic schrijf je over angst voor jeugdzorg, nu zeg je niet te bellen 'want geen telefoon en ik hoor nog niet te bevallen'.
Ik vind het een bijzonder verhaal.
Dus mijn gevoel zegt dat de verloskundige misschien een heel andere toon gebruikt heeft of wat anders tegen je gezegd heeft dan wat jij hier nu schrijft, of je bent iemand die ondertussen uitgebreid bekend is bij hen in de praktijk (op een niet zo'n positieve manier...).
Neemt niet weg dat ik het bijzonder onverantwoord van jou vind om niet te bellen als jij daadwerkelijk voelt wat je nu voelt. In een eerder topic schrijf je over angst voor jeugdzorg, nu zeg je niet te bellen 'want geen telefoon en ik hoor nog niet te bevallen'.
donderdag 4 juni 2015 om 16:40
quote:Pien252 schreef op 04 juni 2015 @ 16:35:
Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet dat er in Nederland ook maar 1 verloskundige is die twijfelt/risico's neemt wat betreft een bevalling. Ik kan het me voorstellen dat telefonisch niet altijd helemaal goed kan worden ingeschat hoe ver een bevalling bijvoorbeeld is, maar bij iemand die 32 weken zwanger is direct zeggen als verloskundige 'zal wel niks zijn want je komt elke week' dat geloof ik niet.
Ik heb het toevallig bij een vriendin vorige week nog meegemaakt, dus tja, dat jij het niet gelooft, prima, maar zeggen dat het niet gebeurt, is onzin.
TO, sterkte!!
Ik heb het toevallig bij een vriendin vorige week nog meegemaakt, dus tja, dat jij het niet gelooft, prima, maar zeggen dat het niet gebeurt, is onzin.
TO, sterkte!!
donderdag 4 juni 2015 om 17:19
quote:Pien252 schreef op 04 juni 2015 @ 16:35:
Ik vind het een bijzonder verhaal.Ik vind het een bijzondere reactie.
Ik vind het een bijzonder verhaal.Ik vind het een bijzondere reactie.
donderdag 4 juni 2015 om 17:52
Hallo dames, ik heb ondertussen nogmaals gebeld en na veel aandringen is ze toch langsgekomen na 1 minuut haar hand op mmijn buik te hebben gelegd kon ze mij vertellen dat ik geen qweeen had want zij had ze niet gevoeld. Nee llogisch want ik had ook in die ene minuut geen wee voor se rest heeft ze niks gedaan en gezegd dat als ik aan het bevallen ben ze niks gaat doen omdat ik al bijna 34 weken zwanger ben. En Pien ik sta helemaal niet negatief daar ik ben langsgekomen als ik krampen of iets ddergelijks had en daarnaast ieders telefoon kan kapot gaan waardoor iemand niet kan bellen dus ik snap je reactie niet helemaal.
donderdag 4 juni 2015 om 18:01
Bel naar het ziekenhuis, naar de spoedeisende hulp. De huisartsenpraktijk zal nu gesloten zijn.
Wellicht dat ze je even laten komen voor een ctg.
Als de verloskundige alleen maar even haar hand op je buik heeft gelegd en niet eens naar het hartje heeft geluisterd of iets wat een beetje op een onderzoek dan wel geruststelling lijkt dan is ze verlosonkundige in mijn ogen. Zelfs al vind je je client een zeur dan nog is het de taak van een verloskundige om goed onderzoek te doen en haar client goed te informeren. Dat gebeurt hier duidelijk niet.
Wellicht dat ze je even laten komen voor een ctg.
Als de verloskundige alleen maar even haar hand op je buik heeft gelegd en niet eens naar het hartje heeft geluisterd of iets wat een beetje op een onderzoek dan wel geruststelling lijkt dan is ze verlosonkundige in mijn ogen. Zelfs al vind je je client een zeur dan nog is het de taak van een verloskundige om goed onderzoek te doen en haar client goed te informeren. Dat gebeurt hier duidelijk niet.
donderdag 4 juni 2015 om 18:03
Misschien kun je nog overstappen op een andere verloskundige. Snap Piens reactie wel een beetje, ik kan me ook niet voorstellen dat een vk zo zou reageren. Maar kennelijk wel. Ik zou echt proberen een andere verloskundige te vinden. Het is namelijk erg prettig als je een fijne, 'coachende' verloskundige naast je hebt tijdens de bevalling.
Edit: bovenstaande natuurlijk als je krampen/weeën weer afzakken! Als het zo doorgaat: doen wat gravinnetje zegt!!
Edit: bovenstaande natuurlijk als je krampen/weeën weer afzakken! Als het zo doorgaat: doen wat gravinnetje zegt!!
maandag 15 juni 2015 om 19:37