iui en nu afwachten...

21-10-2013 13:19 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit in mijn eerste iui traject. Het is nu 11 dagen geleden dat ik de inseminatie heb gehad. Vanaf de inseminatie een week lang bloedverlies, werd er erg onzeker van. Nu heb ik het idee dat mijn menstruatie er aan zit te komen...ik vind de wachttijd erg moeilijk en ben er in mijn hoofd veel mee bezig. Sinds de inseminatie heb ik van twee vriendinnen te horen gekregen dat ze zwanger zijn, super blij ben ik voor ze maar ik word er ook ontzettend ongeduldig van!! Wie zit er nog meer in de wachttijd na iui?

Ik zal nog even kort vertellen; ik heb endometriose, een zware vorm ervan. Ongeveer een half jaar geleden heb ik een larascopie operatie gehad, 3 uur lang hebben ze zoveel mogelijk endometriose weggelaserd. Er zitten nu nog een aantal cystes, (blaas, endeldarm, linker eierstok) die konden ze niet ook nog verwijderen na al het laseren, kan eventueel wel in de toekomst. Daarna heb ik 5 maanden lucrin gespoten (kunstmatige overgang) en nu de eerste iui poging met hormonen (menopur, pregnyl)

X Laila
Hoe ging de inseminatie, Oempa? En hoe voel je je nu?

Hier gaat het niet zo goed. De pijn rechts onderin wordt steeds erger. Het voelt net als de vorige keer. Ik ga zo het ziekenhuis weer bellen, hopelijk nemen ze me voor de gein eens serieus. Ik heb niet zo'n zin in weer een operatie.
meisje toch... ik lees soms wat mee en duim mijn vingers blauw voor je. Hoop dat je even langs mag komen voor de zekerheid..

dikke
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik mag niet langskomen. Als het mis is kunnen ze toch niks doen. Kutzooi. Wat zijn het toch een stelletje vreselijke mensen daar.
In het winkelcentrum van een vrij nieuwe wijk met Stad in de naam in je woonplaats is een echocentrum. Ik ben daar al heel vroeg geweest toen ik zwanger was en onzeker was. Misschien kan je daar terecht om even te checken?

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ze zijn pas morgen weer bereikbaar en werken volgens de site alleen met een doorverwijzing :(. Achja, als die andere eileider er ook uit moet, weet ik wel meteen waar ik aan toe ben. Dan gaan we naar Antwerpen voor ivf.
ahnee pantax wat rot!! Wat stom dat ze niet willen kijken. Denk je dat het weer een bbz kan zijn? Ze moeten dan toch wel actie ondernemen? He bah wat een onzekerheid!Dikke knuffel! Ik leef met je mee

iui ging goed vanmorgen. Zaaduitslag was de beste tot nu toe.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Kan je het niet via de huisarts spelen?
Pantax ik hoop voor je dat het goed zit. Wel raar dat je niet langs mag komen. Ik dacht altijd dat er wel wat aankonden doen als ze het maar vroegtijdig weten. Bij ons werd ook heel duidelijk gezegd vooral te melden als je veel pijn aan de linker of rechter kant had. Ik zou gewoon nog een keer bellen misschien heb je nu een ander verpleegkundige. Anders vragen om een bel afspraak met de gynaecoloog.

Als je naar België gaat zorg dan wel voor een goede door verwijzing, anders kun je problemen krijgen met je vergoeding.

Oempa loempa had ik ook dat mooie bms en eitjes. Dat je na 3 keer overgaat naar iui met hormonen is meestal het geval. Dit geeft 1-2% meer kans ivm 2 eitjes en ze kunnen zien hoe jij reageert op de hormonen en hoeveel je ongeveer nodig heb.

Bij de meeste zkh krijg je de kans om na 4 iui's over te stappen naar IVF.

Bij ons was ook het zaad slecht van mijn vriend nog wel goed genoeg voor iui. We zijn we een keer zwanger geworden(de1ste) maar dat werd een mk. Het is gemiddeld zo dat bij IVF ongeveer de helft van de eitjes bevrucht worden bij ons waren het maar 2 van de 6. Waarbij er een gestopt is met groeien. Degene die over bleef is wel sterkt genoeg gebleken. De gynaecoloog vond dit wel apart en had er niet echt een uitleg voor. Het kan zijn geweest dat ze bij een volgende misschien icsi doen omdat de spermacellen toch niet sterk genoeg waren. Ze weten gewoon veel nog niet.

Ik hoop voor de iui wel werkt en dat deze gewoon zwanger wordt succes
Pantax, even een knuffel voor jou! Ik hoop zo dat het toch goed gaat komen. Jullie verdienen dit wonder!

En dit geldt uiteraard ook voor de rest
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Update: de arts belde vanmiddag terug, legde alles nog een keer uit (bij deze termijn is het gewoon hopen dat de bbz niet gaat bloeden, omdat ze nog niks kunnen zien, niet in de baarmoeder en ook niet daarbuiten), maar als ik er vannacht beter door sliep mocht ik tòch langskomen. Heel lief

Ik ben net terug. Ze vroeg waar ik pijn had, ging kijken en zag het meteen: een vruchtje ìn de baarmoeder. Het zit goed! Tranen van blijdschap, ook bij mijn lief. We hebben een foto meegekregen van ons zwarte vlekje.

Ze heeft verder gekeken waar de pijn vandaan kan komen. Ik blijkt vrij veel vrij vocht in mijn buikholte te hebben; een beetje is normaal, maar meer kan pijnklachten geven. Ze dacht dat de pijn daar vandaan kwam: die pijn voelt als een bbz, omdat er ook dan veel vrij vocht (bloed) in de buik zit dat het buikvlies prikkelt en dat veroorzaakt pijn en krampen.

Ik ben zó opgelucht! Dank jullie voor jullie vreselijk lieve berichtjes! Felice, jij ook voor je steun vanmiddag, ik zag het echt even heel somber in toen de pijn zo erg werd. De pijn is er nog steeds, maar zakt binnenkort hopelijk wel weg.

@Oempa, wat spannend! Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer raak is. Ik heb overigens ook een eisprong van mezelf, een goede hormoonbalans en mooi baarmoederslijmvlies, en ik vond het spuiten ook niet heel nuttig, maar toch werkte het uiteindelijk wonderbaarlijk vruchtbaarheidsbevorderend. Misschien werkt het voor jou ook zo? Tòch hoop ik voor je dat het deze keer gewoon raak is. Met dat best-goede zaad maak je in ieder geval de beste kans tot nu toe!
Oh Pantax, wat fijn! Wat een opluchting moet dat zijn zeg!
Wat een goed nieuws pantax !!!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
oh pantax wat een opluchting! Wat fijn dat alles goed is!

Ik ga ook heel hard hopen dat er een goede bij deze 2 miljoen zit!
Ik doe even een dansje

Pantax, wat ben ik blij voor jullie! Nu positief naar eind juli

En alle andere dames hier; toi toi toi!!

*breekt weer uit, sluipt weg en doet voorlopig nog net alsof ze niks weet*
Geeft niks hoor Felice! Je bent de eerste irl Ik loop trouwens exact gelijk met jou vier jaar geleden. Dat is een prachtig meiske geworden, dus dat brengt vast geluk
Dat weet ik.........zo'n beetje op de dag gelijk

Brengt zeker geluk!!
Oempa Loempa: veel succes! Blijf je hier nog schrijven? Zou nog graag horen hoe het met je gaat.

En Pantax: wat een super nieuws!! Ik stond op het stadhuis om te trouwen de 14de, daarom dat ik dit topic even opgegraven heb. Van harte gefeliciteerd en maar hopen dat dit zo goed mag gaan als bij je dochtertje. Terecht op de roze wolk!
Hey Fleetfox! Wat leuk een berichtje van jou! En getrouwd? Gefeliciteerd, wat leuk zeg! Hoe is het verder met jouw zwanger zijn?

De evaluatie ging goed! We zitten gelukkig op 1 lijn met de fa. Omdat de zaadkwaliteit iets verbetert is en in december geen ivf opgestart kan worden (ze gaan 2 weken dicht) doen we sowieso nog 1 iui poging en nu met hormonen zodat er 2 eitjes groeien. Gelijk ook de prikinstructie gehad en dat stelt gelukkig niets voor.

Als het zaad weer slechter is gaan we in 2014 over op ivf/icsi. Mocht het zaad hetzelfde zijn als deze keer dan denk ik dat we nog na december 2 iui pogingen doen. De fa gaf aan dat als je een stap verder gaat, je niet meer een stap terug kunt doen en dat vonden wij ook wel logisch klinken. We laten het dus van de zaadkwaliteit van de volgende poging afhangen. Wel krijgen we binnenkort alvast een uitnodiging voor een voorlichtingsavond over ivf/icsi.

Voor ons een opluchting dus! Ondanks dat we nu nog even moeten afwachten en in december ook nog een poging hebben richten wij ons helemaal op 2014 en dat voelt wel goed!
Wat positief nieuws Oempa Loempa, erg belangrijk dat je bij jezelf blijft in het proces en zo te horen lukt jullie dat heel goed! IVF is nog altijd een optie, dan kun je inderdaad niet meer terug.

Goed dat het zaad van je vriend er beter op is geworden, dat is dan ook weer positief! Hopelijk blijft dat in een stijgende lijn gaan of op zijn minst stabiel. Wel fijn dat je een voorlichtingsavond kunt bijwonen, zonder voorlichting wordt je toch een beetje in het diepe gegooid vond ik (ik ging dan ook vaak bij de consulentes van de IVF afdeling langs voor vragen).

Misschien heb je nog wat aan deze tip: ik heb voor de IVF poging aan acupunctuur gedaan. Ik vond dat prettig omdat ik wist dat ik er dan alles aan gedaan zou hebben mocht het niet lukken. Mocht je het overwegen en vragen er over hebben, laat het dan weten. Ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb, al zie ik de acupunctuur niet als reden van onze gelukte poging maar meer als reden om het proces wat rustiger in te kunnen.

Hier gaat alles goed momenteel, ben nu elf weken ver. De misselijkheid is zo goed als over en ben nog wat moe, maar verder heb ik geen klagen. Lief dat je het vraagt, ik weet hoe moeilijk het kan zijn als je zelf in het proces zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven