IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
@happydreamer.
Niet teveel over nadenken dat wil niets zeggen hoor .
Heb dat ook de ene dag veel pijntjes en zo de andere dag niets .
Kan gewoon zijn dat de innesteling gedaan is dan kan het zijn dat je niets voelt .
Positief blijven en vooral niet teveel nadenken want dat is ook niet goed .
Het is zoals emceetje zegt e die test geeft toch geen uitsluitsel maar is snap je gevoel volledig ! 😊 ik heb nog altijd niet getest !!! Ben er wel een beetje fier op 😂

@emceetje
De moed noet opgeven weet perfect hoe je je voelt ook bij mij laatste kans , alles of niets.
20 maart is niet lang meer e dus houd de moed erin !

@saartje26
Ik heb in totaal 5 TP gehad maar elke keer wel terug vanaf 0 gestart omdat ik nooit cryo’s had .
Dus elke keer weer heel de molen door maar als je het zo graag wil neem je dat erbij e

Idd ik nog 1 dag volhouden !!
Morgenvroeg naar het ziekenhuis bloed laten trekken en dan hopelijk kort na de middag het verlossende telefoontje ......

Was al aan het denken om morgenvroeg voor ziekenhuis toch nog effe een thuistestje te doen 🙈
Maar we gaan volhouden !

Voor jullie naderd het ook e !
Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan brengen !
Alle reacties Link kopieren
@Liesje, minder dan 24uur en je hebt meer antwoord🍀! Zo spannend! 🍀Ik hoop dat je een beetje kan slapen vanavond hihi.

@emceetje, ik kan ook erg begrijpen dat dit voor jou ook extra spannend maakt. Precies wat Saartje zegt, in het begin denk je al dat je bijna bij het eind zit. Zo lastig allemaal. Hopelijk heeft je lichaam nu ook weer even lekker kunnen rusten.

Zo heftig als ik lees hoeveel puncties jullie al hebben gehad 💖 echt heel sterk!

@Saartje, bij mij was er een morula teruggeplaatst. Het is dit keer in mijn natuurlijke cyclus geplaatst. Ik zou dit weekend mijn NOD moeten hebben vandaar dat ik dit keer ook wat ongeduldiger ben 😇. Maar ja, het kan ook zo zijn dat mijn hele cyclus ontregeld is van alle behandelingen en pas later (hopelijk gewoon niet) doorbreekt. Misschien toch wachten tot volgende week haha
Succes vandaag liesje. Ik denk aan je
🤞
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Liesje zo spannend vandaag!!!!
Ik denk ook aan je! Hopelijk goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Hier word ook aan je gedacht, succes!! Zo ontzettend spannend!
Alle reacties Link kopieren
Liesje, je houdt het spannend! Hopelijk heb je goed nieuws voor ons. En zo niet dan wil ik je alleen maar laten weten dat ik aan je denk, en als je nog geen behoefte hebt om te reageren is dat natuurlijk ook helemaal goed :heart:

Hoe gaat het met jou happy? Kan je het wachten nog volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Ja heel erg spannend Liesje. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je een positieve uitslag heb. Hoedan ook, we denken aan je💗

Ik had mijn NOD niet goed berekend, het is dit weekend nog niet, oeps. Dus ik ga vandaag dan ook nog niet testen. Verder voel ik niks, heel af en toe nog een klein steekje. Ik voel me in ieder geval een stuk rustiger nu ik weet dat mijn NOD niet dit weekens is. Hoe gaat t verder met jou Saartje?
Alle reacties Link kopieren
Spannend he happy! Wanneer ga je testen?
Ik ga dinsdag testen maar weet eigenlijk voor mijn gevoel al zeker dat het niet gelukt is. Mijn borsten waren heel erg pijnlijk en gezwollen en nu opeens helemaal niet meer en ze worden ook weer kleiner...
Oh wat balen Saartje... hopelijk heb je het mis.

HD wanneer heb je tp gehad? Hebben ze niet gezegd wanneer je mag testen?

Liesje ik hoop dat je al dagen de polonaise aan het dansen bent ❤
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb er ook minder goed gevoel maar blijf toch nog hopen. Zoveel verhalen gelezen dat je lichaam zo in de maling kan nemen. En we zijn net pas een week voorbij. Zolang de duiveltjes weg blijven zitten we voorlopig nog goed. Ik ga denk ik niet eerder testen dan de testdatum. Ik durf het nu niet meer aan om eerder te testen omdat ik toch minder goed gevoel bij hebt.

Emceetje, ik heb 8maart terugplaatsing in natuurlijke cyclus gehad en 22maart testdatum. Voel jij nog rare dingen aan je lichaam, nu je in de rust maand zit? Of is je lichaam weer helemaal ontspannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bruinrode afscheiding... komt toch wel hard aan..
Alle reacties Link kopieren
Ohh Saartje, ik heb vandaag precies hetzelfde! Meestal betekend dit voor mij dat het na 2 à 3 dagen doorbreekt. Ook al heb ik het gevoel dat het morgen al zover is.. Ik ben teleurgesteld, en komt inderdaad hard aan 😣

Mijn vriend heeft einde middag nog recept gehaald bij de apotheek. Ik moet de eerste dag van de menstruatie Progynova slikken, maar ik heb Estradiol Sandoz 2mg gekregen, weet jij of dit hetzelfde is? Voor mij is het voor het eerst dat ik Progynova zal gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Happydreamer, wat een teleurstelling he.. Progynova heb ik nog nooit gebruikt, dus kan je geen antwoord geven. Waarom moet je dat gebruiken?
Hoe is het nu met jullie? Alles nog oké?
Of is het doorgebroken?
Wat een onzekere tijd is het toch he...

Ik heb trouwens ook nooit progynova gebruikt HD.
Alle reacties Link kopieren
Progynova is een soort van de pil, waar oestrogeen in zit. Ze kunnen dan meer je cyclus beïnvloeden volgens mij. Ik heb alleen een korf briefje ontvangen met recept. Verder eigenlijk geen uitleg gehad. Vandaag wel een mail ontvangen dat ik de juiste medicijnen hebt.

Moeten jullie vooraf geen medicijnen nemen?

Emceetje, jij mag deze week beginnen 🤗 spannend!

Bij mij is het nog even stil, maar zo gaat dat altijd..
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie is flink doorgebroken, stond vannacht om 04.30 onder de douche omdat ik er echt compleet onder zat.. vanmorgen ziekenhuis gebeld en mag geen terugplaatsing komende maand omdat mijn lichaam rust nodig heeft na de heftige punctie.. Baal zo ontzettend..

Wat de medicijnen betreft, ik ga de volgende terugplaatsing compleet in mijn eigen cyclus doen, dus zonder hormonen, ik hoef dus niks te gebruiken.

Hoe gaat het verder met jou happy?
Oh balen saartje... kut! Hoeveel cryos heb je nog en je hoeveelste poging was het ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, dit is de eerste poging waarbij ik echt tot een punctie ben gekomen, dus poging 1 en de eerste terugplaatsing. Heb nog 3 cryo’s. Weet wel dat ik echt nog niet mag klagen maar het voelt toch als een teleurstelling..

Jij mag bijna weer starten toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook helemaal mis helaas. Ik verwachte dit keer op iets positiefs, maar helaas.. Voel me echt rot. Gelukkig ben ik vandaag vrij, kan ik lekker mezelf zijn ipv doen dat er niks aan de hand is.

Saartje vind het echt jammer voor je 💖 snap precies hoe je voelt.
Ik moest ook een maand rusten na mijn punctie maar ik heb toen de cryo terugplaatsing in eigen cyclus gedaan. Dan had ik toch een rustmaand maar voelde het niet als een "loze" maand. Ook al was het bij mij niet positief. Onze ziekenhuis doet het eigenlijk altijd in kunstmatige cyclus.

Emceetje, zou jouw volgende behandeling om een punctie gaan of een cryo?

Liesje, ik denk nog elke dag aan je. Ik hoop oprecht dat alles goed met je gaat 💖 :hug:
Alle reacties Link kopieren
Happy, mocht jij in de rustmaand wel een cryo terugplaatsing in eigen cyclus?
Ik ga alle terugplaatsingen in eigen cyclus doen, maar moet dus nu wel een maand wachten.. ben het stilstaan zo zat he!
Balen dat het bij jou ook mis is.. mag jij komende maand wel weer een terugplaatsing?

Liesje, ik denk ook aan je, en hoop nog wat van je te horen..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kon het in mijn "rust" maand een terugplaatsing doen in mijn natuurlijke cyclus. Daar heb ik wel een beetje om moeten zeuren. We hebben best wel wat cryos, dus vond het wel de moeite waard om het te proberen. Dan weet ik in ieder geval dat ik alles geprobeerd hebt. Maar ja zoals ik al zei bij ons doen ze normaal niet in natuurlijke cyclus, dus weet niet in hoeverre hun kennis hierin is. Maar ik had precies het gevoel dat jij nu hebt, het "ik sta stil" gevoel.. je kan het altijd navragen als je wil

Ik ben nu begonnen met progynova, in april heb ik een echo afspraak staan.
Aah jammer HD dat het niet is gelukt...

Hebben jullie beide cryos?

Ik heb 3 pogingen gedaan, waarvan 1 met 3 cryos (die niet allemaal goed ontdooit zijn), 1 met 1 embryo en 1 zonder embryo's. Nogal karige opbrengsten dus.
Ik ben vandaag gestart met hormonen voor onze laatste poging. Ik ben er behoorlijk depressief onder moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, wat fijn dat je nu weer begonnen bent! Het lijkt me ontzettend zwaar zodra je hoort dat cryos niet goed ontdooit zijn. Kan me voorstellen dat je behoorlijk depressief voelt na alles. Het traject is al zo zwaar en als je verschillende tegenvallers hebt, maakt het alleen maar zwaarder. Probeer je gedachten weer naar het positieve te brengen. Ondanks de tegenslagen kan het nog goed komen, daar gaan we voor👍🏽

Jaren lang, ben ik tot nu toe elke maand teleurgesteld maar zodra ik weer bezig ben met de nieuwe poging probeer ik het voorgaande los te laten en me te focussen op het nieuw begin en weer hoop te creëren.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, we gaan er voor dames 🍀🍀🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Jeetje emceetje, wat een teleurstellingen heb jij moeten verwerken zeg.. zelfs een poging zonder embryo’s..
Ik snap echt heel goed dat je je depressief voelt. Het is zo zwaar allemaal. Ik kan en durf nog niet eens te denken aan het moment dat ik bij mijn laatste poging zou zijn.
Hele dikke knuffel voor jou, ik hoop op een top opbrengst en een topper van een embryo! Wanneer heb je een echo?

Happy, ik ga de komende terugplaatsing(en) sowieso in mijn natuurlijke cyclus doen. Het ziekenhuis wil echt dat ik deze maand rust neem en ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd. We pakken de draad weer op, hoe moeilijk ook! Ik ga deze maand gewoon lekker mega hard voor jullie duimen hoor!
Liesje ben je er nog?

Dames happedreamer en saar ik schrijf mee in een ander topic, waar het inmiddels aardig stil is geworden. Er zijn nog 6 vrouwen in de mmm die meeschrijven. De meesten doen ivf/icsi. Voelen jullie er iets voor om daar mee te schrijven?

zwanger/6-groep-probeert-zwanger-te-wor ... #p27292175

Ondertussen prik ik lekker door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven