januari2015

21-06-2014 10:20 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zelf zijn gegevens aanpassen in de tabel door in te loggen op het account januari2015

Naam Leeftijd + partner Geslacht # Kindje Uitgerekend: Bijzon.heden chocotoetje 35/34 jongen 2e 17-1-2015 20 wkn echo 3 sept Zomerse

vlaflip 30/40 2e 25-1-2015 moet nog vk bellen Pixeltje79 35/36 Meisje 1e 11-1-2015 27-08 20 weken echo Draakjenoah 39/42 jongen 3e 12-1-2015 Mazzel31 32/33 Meisje 1e 22-1-2015 18-11 groeiecho Mani88 26/31 1e 26-1-2015 30-5 intake vk Zoe87 26/31 1e 7-1-2015 30-6 echo Marielle

8484 29/33 1e 15-1-2015 26-6 1e echo Vlinder 27/29 meisje 1e 31-01-2015 Mv38 38/47 Meisje 3e 19-1-20151/9 20wk echo 9.30 Lili 30/34 1e 26-1-201525/6 termijnecho Sealight 25/30 jongen 1e 22-12015 1-07 2e echo en intake vk le-lies 27/30 Blijft verrassing! 1e 20-1-2015 03-09 20 weken echo Isis_83 30/32 Jongen! 3e 29-12-2014 whoaa 36/28 1e 31-1-2015 15-09 20 weken echo naffie 27/33 1e 16-1-2015 Mow1986 27/30 2e 20-1-201510-6 echo/vk Miracle75 38/37 3e 17-6 eerste echo Liene85 28/32 Meisje 2e 25-01-2015 03-09 20 weken echo nici2222 30/31 1e 24-6 echo 27/6 vk Badeend84 29/31 1e 28-1-2015 23-6 1e echo en intake vk Amsterdam

mertjexxx 27/28 1e 4-1-2015 11/8 20weken-echo daddycool77 28(v)/36(m) Jongen 1e 19-01-2015 06-10 pret-echo Marerwin 25/25 2e 28-01-2015 09-07 termijn echo Sharry 30/35 meisje 1e 1-1-2015 29-7-2014 18 weken echo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.18% gewijzigd
@sealight super lief van je! mij lukte het dus niet

Mijn gegevens: Sharry, leeftijd 30 van partner 35, 2e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 1-1-2015, 29-7-2014 18 weken echo.

Willen jullie trouwens weten wat het geslacht van het kindje is? Mijn vriend wil het heel graag weten, voor mij hoeft het niet zo nodig. Ben er dus nog niet helemaal over uit wat we precies gaan doen.
Hoi meiden!

Mag ik met jullie meeschrijven? Merk dat ik telkens jullie forum lees en het nu ook leuk vind om mee te schrijven met het uitgerekend forum.

Ik ben 8-1-2015 uitgerekend van m'n eerste kindje. Ik ben nu 13wkn+3. Ik ben 25, partner 30. In ronde 7 was ik eindelijk zwanger en had ik het niet verwacht. Ik had in het begin wat bloedverlies en mocht daardoor met 6 weken komen voor een echo. Inmiddels 10 weken echo gehad. Afgelopen donderdag de combinatietest gedaan. Ik zat al laag in de grafiek gezien m'n leeftijd en viel nu uit de grafiek, kans 1 op 20.0000. Mij is ook uitgelegd bij een verhoogd risico een nipt test volgt, dit is ingevoerd sinds 1 april dit jaar. Wat leuk waa bij deze test was dat ze ook alles na keek. Er werd weer gemeten, maatje was gevuld, blaas bijna gevuld, hartje had 4 kamers etc.

Willen jullie weten wat het gaat worden? Ik heb gister een afspraak gemaakt voor een pretecho, 19 juli! Ik vind al die unisex dingen niet leuk. Heb nog niks gekocht en wil zo graag wat kopen!
@Sharry, mv38 zet je gegevens erin hoor maar ik kan straks ook even de pc opstarten. Geen probleem.

@vlinder, ik heb de 18e weer een echo! Termijnecho heb ik al gehad, maar krijg deze voor mijn eigen zekerheid?! Had ik niet verwacht, maar graag natuurlijk!

@bloempje88, welkom!

@ geslacht, ja wij willen graag weten wat het wordt! Alleen nog even kijken of we wachten tot de 20 weken of niet..
@sealight: oww spannend, we hebben de echo's vlak na elkaar. een extra echo is natuurlijk altijd fijn! Opzich jammer dat ik een paar dagen ben terug gezet.. Maar een extra echo is mooi meegenomen!

Wij willen ook graag weten wat het wordt. Beide hebben we nog niet echt een voorgevoel of voorkeur. Jullie wel?
Sharry, vergeten de pc aan te zetten. Straks even op ziekenbezoek in het ziekenhuis en daarna zet ik echt m'n computer aan en voeg ik je toe!

Vlinder toevallig een dag na elkaar de echo. Hebben we weer iets om naar toe te leven.

Ik heb helemaal geen voorgevoel voor wat het zou zijn. Iedereen denkt een meisje, vriend denkt jongen. Maar we zullen zien! Ik heb nu zoiets van dat het me niet uitmaakt als het maar allemaal goed gaat en gezond is. En jij?
Hou cvb en bloem. Gezellig dat jullie ook meeschrijven.

Wij willen wel weten wat het wordt. Hebben nu 2 mannetjes die graag een zusje willen. En wil ze wel kunnen voorbereiden mocht het toch een broertje worden. Sowieso wordt er continu gezegd: jullie zullen wel een meisje willen. Nou, nee dus. Als ik een meisje wilde, was ik er niet aan begonnen. Aangezien he niks te kiezen hebt. We willen graag een derde kindje. Tuurlijk ben ik wel heel benieuwd en ook leuk als het wel een meisje is.

Verder vrijdagavond nog 2 positiebrowken gekocht na de hele dag in knellende broek gewerkt te hebben. En oh wat zitten ze lekker.

Verschrikkelijke spannende wedstrijd gister. Morgen verloskundige. Ben benieuwd aangezien ik wekelijks wel wat bloed verlies. Soms rood, soms bruin. Toch ben ik niet heel bezorgd. We zullen zien.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Jippie. Alles is goed!
@draakjenoah: wat fijn, gefeliciteerd!
Draakjenoah... fijn dat het goed is.. had je een echo weer?

Sharrie als ik via de pc ben ingelogd zal ik je gegevens erbij zetten.. nu via gsm dan lukt dat niet.

welkom Bloempje.. :-)

We willen wel weten wat het wordt hier al verwacht ik weer een jongen eigenlijk.

weinig te melden hier moe moe moe nog steeds.. woensdag de echo/laatste deel combinatietest hoop dat alles goed is.
sharry je staat in de tabel...

ooh ja pretecho zou ik ook wel willen ja... rond hoeveel weken laten jullie die maken? eerst hier maar eens de combitest afgerond hebben dan hier verder kijken. Vind het toch nog steeds beetje eng, oudere moeder (38 wordt 39)...

oeps nog steeds geen kraamzorg hier geregeld, doe ik na woensdag als de echo achter de rug is, nog meer hier die nog kraamzorg moeten regelen? en hebben jullie je huisarts doorgegeven dat je zwanger bent? hier niet eigenlijk.
Je was me net voor met de tabel bijwerken MV!

Welkom aan de nieuwe mama's in spe en gefeliciteerd met alle goede echo's!

Ik moest ff 3 pagina's bijlezen, want het was de afgelopen week erg druk. We hebben post gekregen van de kraamzorg n.a.v. de aanmelding, een auto gekocht en op de zolder oude vloerbedekking eraf en zeil erop Verder kinderkamers gekeken ,een vakantie geboekt (we moeten alleen nog bevestiging krijgen) en een kinderfeestje bijgewoond. Daarnaast ook nog de volle week gewerkt natuurlijk..

Met mn vriendin gaat het gelukkig prima, ze begint wat meer energie te krijgen (hoewel in het weekend de middagdutjes wel erg fijn zijn). Te "zwangerschapsdementie" lijkt wel wat toe te slaan; kleine dingen vergeten die ze anders nooit zou vergeten. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders; de hersenen kunnen tijdens een zwangerschap met 8% krimpen

Morgen het 2e deel van de combitest; de nekplooi meting.

Ik meen dat de NIPT test (het erfelijk DNA van de baby uit het bloed van de moeder filteren en opnieuw opbouwen om afwijkingen aan de chromosomen te ontdekken) het eerste gedeelte van de combi-test is, maar het kan ook dat ik me daarin vergis. Het was ook zoveel informatie de vorige keer.

Na de vorige echo zijn we heel fanatiek gaan winkelen voor zwangerschapskleding en mn vriendin heeft er tot nu erg veel plezier van zegt ze. Goedbesteed geld

wij zijn geslaagd Mama in Spe, superservice in de winkel en ook een redelijk uitgebreide webshop.

Morgen ook gelijk even de andere "pret echo's" gaan vastleggen denk ik, tussen de termijnecho's zit wel een redelijke tijd en we willen die kleine natuurlijk wel regelmatig zien. Ik merk wel dat ongeveer 2 weken na een echo het toch wel weer heel geruststellend is om weer een echo te hebben.
Oeps vergeten de pc aan te zetten gisteren. Thanks mv.38!

Spannend morgen Daddycool!

Hier al wel kraamzorg geregeld en ha op de hoogte gesteld op advies van verloskundige.
Welkom Sharry en Bloempje en gefeliciteerd Draakjenoah!!

Ik ben afgelopen weekend de stad even in geweest opzoek naar positiekleding, maar weinig hoor! Overal zeggen ze dat ze niets verkopen, alleen via internet. Ik wil juist graag passen, naja heb nu toch maar twee broeken op internet besteld. Afwachten..

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Een pretecho is wel fijn hè, wij twijfelen nog.
Hai meiden!

Ik reageer even heel kort! Ik zal zo wat gaan lezen!

Vandaag eindelijk de echo gehad, de dokter belde af vorige week, ik vond dat echt vreselijk jammer. We moesten dus nog een week wachten. Inmiddels ben ik al 14 weken.

Vandaag dus eindelijk de echo gehad, en alles is goed!! Alles zit d'r op en d'r aan.. En hij/zij ging zich even verstoppen en toen ging de dokter beetje op me buik schudden en toen zag je dat ie met ze voetje een duw gaf, dat was zo bizar om te zien.

Ik heb 11 foto's meegekregen!! Ik kijk er de hele tijd naar met een smile van oor tot oor.

De dokter zegt dat het waarsch een een jongetje is maar helemaal zeker kon hij het nog niet zeggen, over 7 a 8 weken weer terug voor de volgende. Maar voor nu; helemaal perfect!

Liefs x
@zoe. Wat fijn zon goede echo. En dat je maar liefst 11 afdrukken mee kreeg, wow. Ik krijg er telkens maar 1. Bij de nekplooimeting zjn er wel 16 gemaakt en ik kreeg de meest vage mee. Beetje jammer.

@positiekleding. Ik kon in de stad ook niks vinden. Vind het ook enorm tegenvallen.

@echos. Ik dacht van m'n vk te hebben begrepen dat je nu geen echo meer krijgt tot de 20 weken. Bij 10 weken gehad (eerste echo). Nu volgende week voor 15 weken maar heb begrepen dat er dan geen echo komt. Weet iemand dit? Krijg dan hopelijk wel voor het eerst een hartje te horen.
@kraamzorg. Al geregeld. Vorige week. Huiswerk van de vk zei ze bij 10 weken
Leuk van je te horen Zoe.. en maar liefst 11 foto's ... hier zijn ze helaas niet zo gul, heb er ergens 2 gehad geloof ik en dat was het..

mm nog niet echt op pos.kleding jacht geweest in de winkels, zijn jullie dan ook bij prenatal etc geweest en daar ook niets? nu verwacht ik niet dat de prenatal hier veel zal hebben maar kleine zaak, denk wellicht in amsterdam echter daar kom ik niet zo een twee drie helaas.

klopt 12 wk echo en dan 20 wk tussendoor wel hartje luisteren.
daddycool nee de nipt test zit niet bij de combinatietest in... je komt er in NL alleen voor in aanmerking als er een verhoogde kans uit de combinatietest.
even gegooglt over het bloedonderzoek van de combitest:

In het bloed wordt de hoeveelheid van een aantal zogeheten merkstoffen gemeten die worden geproduceerd door de placenta. De duur van de zwangerschap is daarbij van groot belang voor de uiteindelijke kansberekening.

De uitslagen van het bloedonderzoek en de nekplooimeting worden met elkaar gecombineerd en samen met de leeftijd van de zwangere vrouw omgerekend tot een getal. Dit getal geeft aan of er sprake is van een verhoogd of niet verhoogd risico.
@mv38: ik heb de NIPT in NL laten uitvoeren niet in Belgie. het wordt vergoed door de verzekering als de combinatie test uitslag jou een hoge kans geeft. Maar onvergoed kan je de test zelf betalen en laten uitvoeren. mijn man en ik vonden het heel fijn omdat de uitslag duidelijker is dan een kans berekening. Daarnaast weet ik nu al het geslacht :D

@bloempje118: goed zeg alles al geregeld! Ik heb kraamzorg nog steeds niet geregeld .. oeps

@zoe87: wow dat zijn veel fotos! ik ben jaloers! ik heb pas 4 plaatjes.

Zwangerschapskleding vindt ik ook lastig te vinden er is niet veel leuks in de stad te koop, ik zal ook maar online gaan kijken. De laatste paar weken voel ik mij erg moe maar dat lijkt nu te verminderen met de dag.
Oooh hoe kan ik nu zo stom zijn echocentrum belt net had vandaag 12u nekplooimeting. .. ik was er van overtuigd morgen

baal..
Miracle ik las net je geopende topic, hoop dat er snel duidelijkheid voor je is.. Niet leuk zo!

echt ik wordt zeker dement ofzo, hoe kan ik nu denken dat die nekplooimeting morgen is, staat ook duidelijk op papier 8juli 12u. Stom stom stom, wie vergist zich nu in zoiets...

Net even wat telefoontjes gedaan, kan nu morgenochtend 8u terecht. Dan had ik wel een tandartsafspraak staan die heb ik net verplaatst. Dit gaat even voor anders kan ik pas de 16de terecht en dat duurt nog wel even en wil weten waar ik aan toe ben met de combitest.
Zwangerschapsdementie mv38?😜

Fijn dat je morgen terecht kan.

Kraampresentje geregeld check. Moest van verloskundige 😉

Verder afspraak 20 weken echo. Lijkt wel te vliegen die tijd. Nog 3 weken werken, dan vakantie en daarna echo. Spannend!!
Zoe87, fijn zo'n goede echo! Dat was het weekje wachten wel waard toch;-)

Daddycool, hoe ging jullie combinatietest? Vandaag toch een echo en nekplooimeting gehad?

Krijg je bij de nipt ook te weten wat het geslacht is dan? Als je het wil weten natuurlijk..
Zo dan... weer een super echo gehad vandaag :D

Zoals de vorige 2 keer lijkt de kleine erg fotogeniek te zijn/worden; eerst even zwaaien en dan netjes goed liggen zodat alles goed te zien is. Zo goed dat ze VK al met 90% zekerheid het geslacht kon vertellen.N.a.v. de lengte is de zwangerschap nu 12+2 i.p.v. 12+1.

MV had gelijk over de NIPT test; bij de combinatietest deel 1 wordt op stoffen in het bloed gezocht. NIPT test (DNA) wordt alleen gedaan als de combitest niet goed is.

Nekplooimeting was goed, dus geen verhoogd risico.

Gelijk maar 2 vervolgecho's gepland: 26 juli en 9 augustus.

Kortom: een happy daddy

Wel van blijdschap bijna door een rood stoplicht gereden op de terugweg, zo erg zat ik met mn hoofd in de wolken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven