Jong zwanger en thuiswonend tips
maandag 16 maart 2015 om 20:37
maandag 16 maart 2015 om 20:47
maandag 16 maart 2015 om 20:55
maandag 16 maart 2015 om 21:43
quote:shala91 schreef op 16 maart 2015 @ 20:55:
Overigens,
Ikeabedje met matras en beddengoed: 250 euro
Bumblies luiers: 30 euro p.m.
Bon bébé melkpoeder: 30 euro p.m.
Groente/fruithapjes: 60 euro p.m.
Kleertjes: +/- 100 euro per maatje
Grote tandenloze glimlach 's morgens om half zes: onbetaalbaar
En maak je school af, want na de babytijd worden ze pas duur.
Beugeltje, voetbal/hockey/gym, muziekles.
Maar ook kleding
Vrijwillige oudebijdrages
Groter bed
Bureautje
3,4x per jaar schoenen
Overigens,
Ikeabedje met matras en beddengoed: 250 euro
Bumblies luiers: 30 euro p.m.
Bon bébé melkpoeder: 30 euro p.m.
Groente/fruithapjes: 60 euro p.m.
Kleertjes: +/- 100 euro per maatje
Grote tandenloze glimlach 's morgens om half zes: onbetaalbaar
En maak je school af, want na de babytijd worden ze pas duur.
Beugeltje, voetbal/hockey/gym, muziekles.
Maar ook kleding
Vrijwillige oudebijdrages
Groter bed
Bureautje
3,4x per jaar schoenen
maandag 16 maart 2015 om 21:53
@ himalaya: ze heeft op het moment inderdaad woonruimte.
Alleen is dat gezien de situatie geen optie voor op lange termijn.
En ja ze heeft wel eigen inkomen
@ blijfgewoonbianca: ik vroeg of er iemand tips heeft in verband met huisvesting. Ik heb nergens geconcludeerd dat ze door haar dikke buik gelijk een huis krijgt. Zou handig zijn als je tips hebt hoe het wel werkt
Jo12345: bedankt voor de tip!
@ Doortje: dat oppas aan huis valt nog te bezien, daar er geen positieve reactie op is gegeven. Verder studeert ze nog en is ze nog samen met de vader. Op het moment heeft ze alleen even geen Job maar, is wel opzoek!
Shala91: blij om te horen dat het jou zo goed is vergaan!
En zo een tandloze glimlach is inderdaad onbetaalbaar ♡
We willen eigenlijk vooral meer info over het financiële en juridische gedeelte.
Sorry had wat duidelijker moeten zijn. De rest weet ik zelf ook wel. Ben ook mama
sinnombre: ik doe het graag. En zelf is ze ook al aan het informeren.
Dankjewel voor de tip @ rendier87
Alleen is dat gezien de situatie geen optie voor op lange termijn.
En ja ze heeft wel eigen inkomen
@ blijfgewoonbianca: ik vroeg of er iemand tips heeft in verband met huisvesting. Ik heb nergens geconcludeerd dat ze door haar dikke buik gelijk een huis krijgt. Zou handig zijn als je tips hebt hoe het wel werkt
Jo12345: bedankt voor de tip!
@ Doortje: dat oppas aan huis valt nog te bezien, daar er geen positieve reactie op is gegeven. Verder studeert ze nog en is ze nog samen met de vader. Op het moment heeft ze alleen even geen Job maar, is wel opzoek!
Shala91: blij om te horen dat het jou zo goed is vergaan!
En zo een tandloze glimlach is inderdaad onbetaalbaar ♡
We willen eigenlijk vooral meer info over het financiële en juridische gedeelte.
Sorry had wat duidelijker moeten zijn. De rest weet ik zelf ook wel. Ben ook mama
sinnombre: ik doe het graag. En zelf is ze ook al aan het informeren.
Dankjewel voor de tip @ rendier87
maandag 16 maart 2015 om 22:06
Hoe het werkt?
Je maakt je school af, zoekt een baan waarmee je jezelf (en kind) kunt onderhouden.
Je zoekt een huis. Regelt kinderopvang.
Werkt de hele dag, haalt kind op van kdv, doet boodschappen, gaat koken en naar bed.
Dan mog belasting betalen, je rekeningen, verzekeringen etc.
Je relatie leuk houden, want een papa is verrekte handig, is ook een aanrader
Je maakt je school af, zoekt een baan waarmee je jezelf (en kind) kunt onderhouden.
Je zoekt een huis. Regelt kinderopvang.
Werkt de hele dag, haalt kind op van kdv, doet boodschappen, gaat koken en naar bed.
Dan mog belasting betalen, je rekeningen, verzekeringen etc.
Je relatie leuk houden, want een papa is verrekte handig, is ook een aanrader
maandag 16 maart 2015 om 22:23
Urgentie krijg je niet als je zwanger bent en zeker niet als je dus ergens woont al. Misschien kan ze samen met de vader iets huren in het particuliere segment? Kinderbijslag gaat vanzelf, maar is geen vetpot, kindgebonden budget ook niet, zeker niet als je niet alleenstaand bent (en dan nog vind ik het een dubieus groot bedrag, ik zet het opzij). Maar huisvesting is dus hetzelfde als niet-zwanger. Gewoon zoeken.
Als zij en de vader niet gaan trouwen moet hij de vrucht erkennen met toestemming van de moeder, volgens mij moet ze mee naar het gemeentehuis, en natuurlijk na de geboorte aangeven. Oh, en ouderlijk gezag regelen. Maar iemand anders weet dit waarschijnlijk beter, want ik heb hier allemaal niet mee te maken gehad. (Ik ga er eigenlijk vanuit dat je dit al weet).
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat er anders zou moeten zijn als ze niet 'jong' zwanger zou zijn geweest.
Als zij en de vader niet gaan trouwen moet hij de vrucht erkennen met toestemming van de moeder, volgens mij moet ze mee naar het gemeentehuis, en natuurlijk na de geboorte aangeven. Oh, en ouderlijk gezag regelen. Maar iemand anders weet dit waarschijnlijk beter, want ik heb hier allemaal niet mee te maken gehad. (Ik ga er eigenlijk vanuit dat je dit al weet).
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat er anders zou moeten zijn als ze niet 'jong' zwanger zou zijn geweest.