Jongensnaam.. help!

05-07-2020 18:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik precies 38 weken zwanger. Het einde van mijn zwangerschap is dus in zicht. En nog zijn we er niet uit qua jongensnaam voor de kleine spruit. We hebben wel wat opties (2) maar blijven toch twijfelen.

Mijn vriend is enorm kieskeurig en vindt bijna niks leuk wat ik aandraag. Andersom vind ik ook niks leuk wat hij aandraagt, hoewel hij met weinig input komt. Onze smaken liggen enorm uit elkaar. (Ik een wat meer gangbare, maar niet té vaak voorkomende naam. Hij een zo apart mogelijke naam, van Griekse goden tot planeten aan toe)

Nu hebben we 2 opties waar we redelijk achter staan maar toch nog niet echt zeker over zijn. En gister liet ik hem een lijstje zien en vroeg of hij daar nog een mooie tussen zag staan maar toen pikte hij er precies 1 uit die ik minder mooi vind. Lastig verhaal dus. Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke zou de voorkeur hebben?

Loïc
Ivan
Néo

Néo is de naam van dat lijstje van gister die ik dus niet zo leuk vind. De andere twee namen waren tot dan toe de enige opties. Ik hoor graag jullie meningen. Ook als er evt nog suggesties zijn. (Liefst 2 lettergrepen) maar de vraag is maar of mijn partner dat wat vindt haha

Moet nog wel even erbij zeggen dat Ivan misschien wel wat afgezaagd is in onze familie omdat mijn enige twee neefjes ook allebei een naam hebben die qua klank erop lijken ( bv Silas en Kian) of maakt dat niet uit? (Dan krijg je dus bv Kian Silas en Ivan)
Mijn twijfel over Loïc zit m in de uitspraak die op verschillende manieren kan en omdat het me misschien weer iets té apart is en mensen steeds om de uitspraak gaan vragen.

Oerhollandse namen vallen sowieso af, gezien wij een combi zijn van Nederlands/Surinaams.
geronimoo wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:41
Reden: Herkenning
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat filmpje is wel briljant AnappleAday! :-D

Ik vind het ook zeker een mooie naam, maar dan inderdaad zeker zonder trema.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik toch een beetje moeite heb met de uitspraak en de schrijfwijze van Aaron. Aron-Aäron-Aaron. Ook vind ik Ivan wat prettiger om uit te spreken dan Aaron ivm de harde R. Het is zeker een mooie naam, maar ik twijfel of ik hem de rest van mijn leven wil horen. Bij Ivan heb ik dat gevoel meer, maar dat is natuurlijk persoonlijk...
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Grappig Libe, ik ben alleen alleen maar bezig met namen de laatste dagen maar ik blijf bij Ivan terugkomen ook.

Ik wil graag voorstellen om een naam die mijn vriend leuk vindt als tweede naam te doen, maar het stomme is dat die allemaal beginnen met een S. Dus dan heb je initialen I.S. Nou ja dat is tot daaraan toe.. Maar in combinatie met de achternaam is dat al helemaal niet handig. Zo blijven we bezig..
Alle reacties Link kopieren
Geronimoo schreef:
06-07-2020 13:53
Grappig Libe, ik ben alleen alleen maar bezig met namen de laatste dagen maar ik blijf bij Ivan terugkomen ook.

Ik wil graag voorstellen om een naam die mijn vriend leuk vindt als tweede naam te doen, maar het stomme is dat die allemaal beginnen met een S. Dus dan heb je initialen I.S. Nou ja dat is tot daaraan toe.. Maar in combinatie met de achternaam is dat al helemaal niet handig. Zo blijven we bezig..
Je moet natuurlijk een keer de knoop doorhakken. Jij: voornaam, zijn achternaam. Hij: voornaam, jouw achternaam. Zo kan je het ook doen.
pejeka schreef:
05-07-2020 19:14
Otis is toch een liftenbedrijf?
Ja. https://en.wikipedia.org/wiki/Otis_Worldwide
Banba schreef:
05-07-2020 23:51
Lio zou ik sowieso niet doen. Die heb ik in mijn omgeving in korte tijd al 3 keer voorbij zien komen.
Ik ben bang dat dat een gevalletje Sem (wendy van dijk) gaat worden.
Komt door Messi. Lio(nel) Messi. Oke mensen zeggen meestal Leo Messi maar ik ken al een hoop jongens die Lio genoemd zijn naar Messi.

Ik vind Luca leuk maar dat hoor je ook wel heel veel tegenwoordig.
Jongensnamen.. ik vind het maar wat lastig.
Bij mijn dochter had ik een behoorlijke lijst maar bij onze zoon duurde het even.
Mijn voorkeur gaat uit naar Néo.

Ik heb je een privébericht gestuurd, dacht ik maar nu kan het niet meer terugvinden in de verzonden items lijst.
Laat maar weten, dan probeer ik het nog een keer
Alle reacties Link kopieren
Wilde even reageren tav wel/geen trema vraagstuk. Ik heb zelf een trema in mijn naam.

In de digitale wereld is een trema (ed) erg onhandig: of je neemt het niet mee wanneer de voornaam gebruikt wordt en is daarmee dus formeel altijd incorrect met kans dat mensen het 'fout' blijven doen (bv emailadres), of je neemt het wel mee, maar dan worden het andere leestekens omdat de software/het formulier het teken niet kent en er iets anders van maakt (bv æ, of ?).

Beiden ervaar is zelf als erg vervelend en zorgt ervoor dat we hier zelf niet voor kiezen. Dus mijn tip zou zijn, als het niet nodig is, niet gebruiken.

Succes en ik vind Ivan ook leuk klinken. Krijg er geen oostblokgevoel van, makkelijk uit te spreken en klinkt als een stoere naam.
Alle reacties Link kopieren
Is Kian iets voor jullie? Beetje de zelfde klank als Ivan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gelijk aan Leo, is dat niet wat? Combi van 2..
Alle reacties Link kopieren
Kian is dus hoe 1 van mijn neefjes al heet, anders was dat zeker een leuke optie geweest ook
Alle reacties Link kopieren
Iwan?
Weet niet of die inmiddels al genoemd is
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Kian vind ik wel aardig klinken, maar ik word er niet echt enthousiast van. Toevallig heet de zoon van de beste vriend van mijn man al Iwan, dat is de reden waarom mijn man twijfelt of hij wel voor Ivan wil gaan. Maar ik vind het toch weer net anders klinken.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Bloempje: lastig punt met die trema inderdaad!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Geronimoo schreef:
06-07-2020 13:53
Grappig Libe, ik ben alleen alleen maar bezig met namen de laatste dagen maar ik blijf bij Ivan terugkomen ook.

Ik wil graag voorstellen om een naam die mijn vriend leuk vindt als tweede naam te doen, maar het stomme is dat die allemaal beginnen met een S. Dus dan heb je initialen I.S. Nou ja dat is tot daaraan toe.. Maar in combinatie met de achternaam is dat al helemaal niet handig. Zo blijven we bezig..
Dan draai je de namen om en wordt het S.I.
De tweede naam wordt dan de roepnaam.
Alle reacties Link kopieren
Ivar?
Anish
Flix
Jur
Leon
Jadon
Rai
Milton
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
06-07-2020 18:57
Dan draai je de namen om en wordt het S.I.
De tweede naam wordt dan de roepnaam.
Nee, niet doen! Dat is echt ontzettend onhandig in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
06-07-2020 19:01
Ivar? Klinkt voor mij iets te hard.
Anish Doet me aan een anus denken
Flix Alles flex? Te gekunsteld...
Jur Krijg ik kokhalsneigingen van
Leon Gaat wel, maar ik ken een
ontzettende sukkel die zo heet
Jadon Te engels (kampnaam)
Rai Rai uno? Vind het niet echt een
naam
Milton Ook erg engels. Lijkt op
Molton.
Maar bedankt voor je suggesties 🙂👍
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
06-07-2020 19:13
Nee, niet doen! Dat is echt ontzettend onhandig in de praktijk.
Misschien heb je gelijk, maar ik kan met niet voorstellen waarom het onhandig is.
Van de meeste mensen ken ik alleen de roepnaam. Bij de officiële instanties geef je gewoon beide namen in de juiste volgorde.
Vaak hebben mensen die vernoemd zijn een niet leuke naam, maar voor de roepnaam is dan iets anders bedacht.
Zo ken ik een meisje waarvan de oma Pieternella heet, oma werd Nel genoemd en het kleinkind heet Pieternella maar wordt Chanel genoemd.
Oma heet Adriana en wordt Ada genoemd, kleinkind heet Ada en wordt Amanda genoemd.
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
06-07-2020 18:53
Bloempje: lastig punt met die trema inderdaad!
Dochter heeft een naam zonder trema, want britse naam. In Nederlands zou je misschien trema verwachten (denk henrietta, maar dan leuker) vaak genoeg dat mensen die wel een trema schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ivor
Igor
Ivar
Ilvan
Ingmar
Illias
Ilja
Ian
István


Youri/Joeri (Gagarin voor je vriend ;-)
Elon (Musk ;-)
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Je kan Evan ook op zijn nederlands uitspreken. Dus Eevan.

Als je Evan uit gaat spreken als Ievan kun je hem net zo goed Ivan noemen. :P

Aaron is ook mooi. Aäron niet zo want dan zou je het zo uit moeten spreken toch als A Aron? Lekker duidelijk om uit te leggen maar ik ken iemand die zo heet en als hij zich voorstelt klinkt het toch een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
06-07-2020 19:13
Nee, niet doen! Dat is echt ontzettend onhandig in de praktijk.

Ik word altijd gewoon aangesproken met mijn tweede naam.

De enige keer dat dat niet gebeurde, was in de "persoonlijke" brief van onze directrice. "Beste Suzanne" stond er, terwijl ik (Suzanne Ingrid) mijn hele leven al Ingrid word genoemd. Mijn collega's weten niet eens dat ik tevens Suzanne heet.

Dan weet je meteen hoe interessant iemand je vindt, als diegene niet eens de moeite neemt om het smoelenboek van het werk te checken.

Ze is inmiddels ontslagen, maar ik geloof niet dat dát de reden was. ;-D
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als het I.S. wordt misschien nog een derde naam erbij plakken? Dan valt dat ook weer weg.
Nog wat andere inspiratie:
Nyas
Ramses
Mexx
Sev
Alle reacties Link kopieren
Ja, een derde naam erbij inderdaad Mikla. Dan kom ik uit op I.L.S. Denk dat dit de constructie gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven