Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
Koeiien: Wij hebben ook de maxi cosi mura 4. Lijkt me een erg fijne wagen!

Teigera en Elcid, alvast heel veel plezier op jullie baby moon!! Heerlijk even er tussen uit!!

Ik heb een contract van 28 uur maar wil terug naar maximaal 20 uur (zorg). Ik wil haar niet constant ergens heen moeten brengen omdat ik moet werken.. Ik wil nog kijken voor flexibele opvang voor 1 of 2 dagdelen.

Eergisteren nog een box opgehaald via MP, de Coming Kids Sinza. Echt zo goed als nieuw, hebben er ook een Koeka boxkleed en boxmobiel van Fischer price bij gekocht! Nu de grote dingen dus echt compleet!

Volgende week ga ik starten met zwangerschaps yoga, ben erg benieuwd!! Heb er wel zin in om ergens mee te starten, zou eigenlijk 16 september starten met een cursus, maar die ging op het laatste moment niet door ivm te weinig aanmeldingen. Erg vervelend!

Wij hebben trouwens alleen een ledikant, geen wiegje dus voor bij ons op de kamer, maar dat is toch geen probleem??

Wat betreft vakantie, wij hebben de laatste week van oktober vakantie. Maar weet nog niet of we weg gaan. Waarschijnlijk hier de verbouwing afronden en de woonkamer inrichten. Ook leuk!!

Fijne dag allemaal!!
Feeling down? Saddle up!
quote:annebon1986 schreef op 24 september 2014 @ 10:58:

Wij hebben trouwens alleen een ledikant, geen wiegje dus voor bij ons op de kamer, maar dat is toch geen probleem??

Welnee, als je kindje maar veilig ergens in kan slapen. Wij hebben een wiegje omdat we er een kregen, anders was ik ws. ook gegaan voor een ledikant. Hoef je nml. niet twee keer een bedje / matras / lakens te kopen. Ik weet ook nog niet hoe lang ik het kindje op de kamer wil hebben hoor, dat zie ik allemaal nog wel tegen die tijd. Wat goed voelt, zal ongeveer wel goed zijn. Ben best een gestructureerd mens maar dit kan ik dan wel weer aardig loslaten .

Veel plezier met je zwangerschapsyoga annebon, ik vind het erg leuk om te doen! Ontspannend en informatief.
Hoe gaat het met iedereen? Lukt het allemaal nog prima?

Onze vakantie was leuk, druk, maar leuk.

Nu terug van de vakantie en tijd om eens echt werk te gaan maken van de babykamer (verven, meubels regelen, etc.)
Leuk al die kerstkindjes! gefeliciteerd dames en heer! Ik ben in verwachting van een drieling en 2 januari uitgerekend maar denk niet dat de babies in 2015 geboren zullen worden.
Hoi dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik lees al wel even mee en lijkt me leuk mee te schrijven.

Ik ben 20 december uitgerekend.

Jeetje politiehier, zwanger van een drieling! Je hoort inderdaad dat vrouwen die zwanger zijn van een meerling eerder bevallen.

Ben je natuurlijk zwanger geraakt van de drieling? (als je geen antwoord wilt geven is dat natuurlijk je goed recht )
Gefeliciteerd Milasu!

Helemaal natuurlijk zwanger geraakt. We hebben al 2 dochters van 3 en 1.

Voel je je goed? Is het jullie eerste kindje? Spannend allemaal he?
Fijn dat jullie vakantie geslaagd was elcid! Nu lekker klussen!

Welkom politiehier en milasun! Gezellig!

Spannend, een drieling! Zo breidt je gezin ineens een heel stuk uit!

Hier een paar spannende weken achter de rug! Met 28 weken opgenomen, dreigende vroeggeboorte.. had harde buiken om de 6 minuten en een verkorte baarmoedermond. Aan de weeen remmers en longrijping en aantal dagen bedrust gehad. Daarna rustig een klein beetje gemobiliseerd, gelukkig bleef alles rustig! Rondleiding gehad op de nicu daar en gesprek gehad met de neonatoloog, allemaal erg indrukwekkend.. nu gelukkig alweer een dikke week thuis. Mag niet meer werken en moet veel rust nemen, mag geen zware dingen meer doen. Hopen dat ze nog een aantal weken blijft zitten! Nu alweer 30+1
Feeling down? Saddle up!
Woh, spannende situatie zeg, Annebon!

Fijn dat het weer goedgegaan is, lijkt me behoorlijk schrikken!
Jeetje Annebon, dat is echt schrikken geweest voor jullie. Wat een stress. Fijn dat het nu weer beter gaat! Vervelend dat je niet meer kunt werken, maar aan de andere kant, dat is nu niet meer zo belangrijk.

Ik moest vandaag weer beginnen met werk na de babymoon, merk wel dat ik moehoe ben nu. Maar goed, na twee weken vrij moet je ook veel bijwerken natuurlijk. En in de vakantie sta ik niet zo vroeg op, haha, gelukkig maar. Morgen hebben we een pretecho, mogen we weer even spieken bij het kindje .

Politiehier en milasun, gezellig dat jullie meeschrijven! Weten jullie welk geslacht jullie krijgen?

Een drieling, wauw, dat is echt veel ineens. Dat zal idd geen 2015 worden voordat die geboren worden.
Politiehier, dank je, jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!

Wat vinden je dochters ervan? Wel heel bijzonder hoor een drieling.

Ik voel me op zich wel goed, alleen veel moe en snachts veel wakker, maar dat zal er wel bij horen..

Dit is ons eerste kindje en ja vind het spannend! Maar kan me voor jou helemaal voorstellen dat het spannend is

Annebon, jeetje wat een spannende weken voor jou, lijkt me ook wel erg schrikken hoor brr.

Gelukkig dat alles rustig is gebleven, is het nu nog rustig bij jou?

Ik hoop toch dat je kindje in ieder geval tot 37 weken blijft zitten.

Hou je het nog vol thuis?

Teigera, ik vind het ook gezellig om mee te schrijven.

Wij willen niet weten wat het wordt en het wordt ons eerste kindje. Weet jij wat je krijgt?

Stiekem wil ik het wel weten hoor, maar mijn man helaas niet.

Ik let nu heel goed op bij de groeiecho’s hihi.
Leuk milasun, nog iemand die niet weet wat ze krijgt! Bij ons was het net andersom: ik wilde niet weten welk geslacht het kindje heeft, en ElCid wel. Hij trok aan het kortste eind...

Pretecho was erg leuk deze week, het is een erg beweeglijk kindje en hij / zij gaf een mooie show (zwaaien, schoppen, spartelen, hoofdje naar voor en naar achter, drinken).
Ach wat leuk, schrijven jullie hier allebei mee!

Vind het ook erg spannend en kijk uit naar de bevalling.

Wat leuk dat jullie en pretecho hebben gehad en dat hij/zij zo druk was.

Hoeveel weken ben jij nu zwanger?
Vandaag ben ik naar 31 weken gegaan. En ik moet zeggen, sinds de pretecho ben ik echt supernieuwsgierig geworden naar het kindje in m'n buik. Tuurlijk, blijf nog maar lekker zitten tot zo rond die 40 weken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe hij/zij eruit ziet, ruikt, voelt, kleur haren (heeft ie überhaupt wel haren), enz.

Ben je nog steeds moeilijk aan het slapen milasun? Ik slaap al een tijdlang met een kussen tussen m'n benen, en sinds een week heb ik een voedingskussen welke ik deels tussen m'n benen leg, en omdat zo'n kussen zo groot is kan ik ook m'n buik er tegenaan leggen. Het ligt heel erg lekker vind ik. Ik slaap nog steeds prima, gelukkig, maar volgens mij is dat ook een kwestie van mazzel hebben. Op werk krijg ik vaak de vraag "en, hoe gaat het met slapen?" dus kennelijk is dat echt een dingetje tijdens zwangerschap.
hoi, ik meld me ook weer even!

politie: wow, een drieling! wat bijzonder! en druk natuurlijk, maar dat redden jullie vast wel schrok je er van toen ze het vertelden? en de zwangerschap is zeker ook een stuk zwaarder dan normaal?

annebon, dat is wel even schrikken zeg! gaat het nu allemaal goed? nog een week of 8 rust, is lang maar te overzien toch

ik heb hier lekker de uitzet bij elkaar gesprokkeld (behalve wat details zoals een box en ledikantje, maar we beginnen dan ook met een wiegje) en ben nu bezig met de aankleding.

lekker huiselijk zelf aan het knutselen, maar mijn plan veranderd continu en dan begin in weer aan iets anders, dus ben benieuwd waar het straks op uit komt.. zullen de hormonen wel zijn :D

ook merk ik dat ik opeens liever minder ga werken dan het kindje naar het kdv brengen, eigenlijk tegen mijn verwachting in - zijn er misschien meer die dat zo voelen?
@Teigera: ik slaap wel goed maar soms idd last van mn rug en dan een kussentje tussen mn benen.. maar moet er wel regelmatig uit om te plassen! schijnt alleen maar erger te worden... ;)
Hier zijn we eindelijk klaar met het verven van de kinderkamer.

De meubeltjes worden as we speak in elkaar gezet.

Nouja, na dit kopje koffie voor mijn neus ga ik verder

Hoe staat het met jullie babykamers? Ook al bezig?

Edit:

Ah, flipflopje is ook al bezig lees ik. Komen jullie er een beetje uit?
Hier al even een tijdje niet geschreven ivm verhuizing enz.

Vandaag weer naar vk geweest, baby is al mooi ingedaald En over 6 weekjes worden wij trotse ouders.. echt raar hoor dat het einde in zicht is. Baby kamer is zo goed als af, ben er erg trots op al zeg ik het zelf

@Annebon, oeh dat lijkt mij wel eng zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter met jullie
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Welkom Milasun en Politiehier!

Annebon, hoe gaat het nu met je? Wat moet je ontzettend geschrokken zijn!

Ik heb een tijd niets geschreven, want we zijn nog steeds erg druk met de verbouwing van ons huis. Iedere vrije minuut zijn we aan het klussen, opruimen, schoonmaken of dozen uitpakken

Ik probeer het nu wel iets rustiger aan te doen, alhoewel ik nu meer energie heb dan ooit! Helaas heb ik wel zwangerschapsdiabetes gekregen en omdat ons kindje teveel suiker heeft binnen heeft gekregen (mijn lichaam maakte niet genoeg insuline aan om alle suikers af te breken) word ik waarschijnlijk eerder ingeleid. Daar kijk ik niet echt naar uit Maar ik kan niet wachten om ons kindje eindelijk te zien en in mijn armen te houden. We hebben er zó lang op gewacht, ik heb er echt zin in! En mijn vriend ook. Gisteren was de baby heel actief en toen ging mijn (doorgaans nuchtere) vriend met zo'n hoog stemmetje tegen mijn buik praten (ik smolt een beetje)
@kirsi, hoe ga jij met de suiker om? Hier ook zwangerschapdiabetes. Gelukkig is de kleine niet harder gaan groeien en is ze eerder te klein dan te groot. Hoe is dat met jouw kleintje?
Teigera, ik ben ook zo super nieuwsgierig en a.s. zaterdag 33 weken.

Het schiet nu echt op he!

Dat is misschien wel een idee dat kussen, ik ga het aankomende nacht eens proberen en inderdaad ik slaap nog steeds niet heel goed.

Dat komt waarschijnlijk ook wel, omdat ik een paar keer per nacht naar de wc moet.

Hoef jij niet zo vaak naar de wc?

Flipflopje, herkenbaar! Ik ben ook best aan het twijfelen of ik een halve dag minder zal gaan werken en ben er ook nog niet 100% procent uit hoe ik de opvang precies ga regelen.

Jij al wel?

Ik hink nog een beetje op 2 benen.

En wat betreft dat knutselen, ik vind het tegenwoordig ook heerlijk om bezig te zijn! Elke dag wordt er hier volop gepoetst, tot vervelends aan toe haha.

Spruit, wat fijn dat de baby al is ingedaald. Voelde je er iets van? Ik ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar.

Kirsi, dank je! Poe lijkt me ook wel heftig om midden in een verbouwing te zitten zo aan het eind van je zwangerschap.

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om eerder ingeleid te worden. Ligt je baby op schema volgens de echo’s of loopt hij voor door je suiker?
Spruit en Milasun: door het teveel aan suikers groeit ons kindje extra hard en ligt hij inmiddels ruim twee weken voor qua groei. Ik heb een tijdje een suiker-armdieet gevolgd, maar helaas was dat niet voldoende. Ik ben sinds kort ook insuline aan het spuiten.

Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijke belasting: extra controles (diëtiste, diabetes-verpleegkundige en gynaecoloog), steeds tellen hoeveel koolhydraten ik binnen krijg, en planning maken qua prikken. Zo had ik me niet mijn laatste weken voorgesteld... Maar goed, "alles voor het kindje hè?"

Het schijnt dat door diabetes de placenta extra hard moet werken en daarom laten ze mij zeker niet tot 40+ weken doorlopen. De placenta kan het dan waarschijnlijk niet meer aan. Maar ik lees best wat horror-verhalen over inleiden (ja, ik weet het, niet te veel lezen).
Hahaha Kirsi, leuk je opmerking over je vriend die ineens ook week werd .

Vervelend van de zwangerschapsdiabetes Kirsi en spruit! Lijkt me echt gehannes.

Hier komen de klachten nu wel langzamerhand opzetten: bekken, bandenpijn, vermoeidheid. Ik val in de trein naar werk al in slaap, moet echt vechten om m'n ogen open te houden. Terwijl ik keurig acht uur slaap! Ik hoef er zelden uit om te plassen 's nachts, gelukkig. Toevallig vannacht wel een keer maar dat is maar zelden. ElCid zei van de week wel de indruk te hebben dat ik vaker naar t toilet moet trouwens, maar zelf heb ik het niet zo in de gaten.
Hallo dames,

Hier maar weer eens een berichtje! Hoe gaat het met iedereen? Zitten alle baby's nog veilig binnen? Dacht ergens gelezen te hebben dat politiehier is bevallen van haar 3 ling, van harte gefeliciteerd!

@Kirsi weet je al wanneer je word ingeleid?
Kirsi, wat balen dat je insuline moet spuiten. Heb je het een beetje onder controle nu hoe en wanneer je moet prikken?

Oh en inderdaad niet gaan lezen op internet meid, de goede verhalen worden meestal niet gedeeld, omdat het zo vanzelfsprekend is en de minder positieve verhalen willen mensen graag delen.

Teigera, heel herkenbaar die vermoeidheid! Ik kan te pas en te onpas slapen.

Ik had ook wat klachten van mijn bekken, maar sinds de baby is ingedaald gaat dat wat beter.

Spruit, ik zal ook eens even rondkijken of politiehier al bevallen is, spannend, ik hoop dat alles goed is met haar.

Hier gaat het goed, op de moeheid na, maar dat zullen er wel veel meer hebben. Vannacht had ik last van buikpijn, maar dat is nu weer weg.

Hoe gaat het met jou en de zwangerschap?

Alle dames, is bij jullie de baby al ingedaald? De verloskundige vertelde me bij 34 weken dat de baby is ingedaald, maar eigenlijk weinig van gemerkt, behalve dat mijn buik ietsje lager is.
Vraagje, vinden jullie het misschien leuk als ik een tabel maak? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wanneer gaat bevallen.

Ik zal er alleen wel een nieuw topic voor moeten openen, want ik heb de inloggevens van To niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven