kijkoperatie eierstokken

19-05-2018 20:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik en mijn man, wij zijn al 4 jaar samen. Vanaf ons relatie begonnen, proberen wij kindje te krijgen. Hellas tot nu, nog altijd geen succes.
Wij zijn jaar geleden naar fertilisatie kliniek geweest. Bij een eerste onderzoeken, is bloednames op bepaalde tijdstippen in de menstruele cyclus gedaan een een foto van de baarmoeder gemaakt. Daarna moest ik kijkoperatie in de baarmoederholte en buikholte krijgen, maar....
De arts, heb gezegt dat, tot ik ga de overwicht van 10 kg hebben, de kijkoperatie van eierstokken kunnen zij niet doen.
Mijn vraag is, is het waar??
Moet ik echt vermagerd voor deze sort operatie?
Sandra 29 jaar
Wanneer je overgewicht hebt is het sowieso moeilijker om zwanger te worden. Ik zou als ik jou was toch je best gaan doen om een beetje af te vallen. Dan heb je ook meteen minder risico tijdens de zwangerschap en de bevalling.
In elk opzicht is het beter om geen overgewicht te hebben, dus ik zou zeggen, zet je in om een gezond gewicht te krijgen.
Ik heb pcos en door een aantal kilo af te vallen ben ik behoorlijk regelmatig geworden in mijn cyclus.
Het beste!
Het ligt er aan wat je gewicht nu is. Overgewicht bij operaties brengt een groter risico, dat kan reden 1 zijn. Reden 2 is inderdaad dat zwanger worden met overgewicht moeilijker is. Reden 3, bij onze kliniek moest ik een BMI van 30 of lager hebben mocht ik onder behandeling, dat is misschien bij jou kliniek ook. Hopelijk gaat het je allemaal lukken.
Bij mij hielp het afvallen juist om alsnog spontaan zwanger te worden. Mijn BMI was nog steeds boven de 30 op dat moment. In mijn geval was een kilo of 5 genoeg. We hebben uiteindelijk 4 jaar op de zwangerschap gewacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven