kijkoperatie eierstokken
zaterdag 19 mei 2018 om 20:56
Beste mensen,
Ik en mijn man, wij zijn al 4 jaar samen. Vanaf ons relatie begonnen, proberen wij kindje te krijgen. Hellas tot nu, nog altijd geen succes.
Wij zijn jaar geleden naar fertilisatie kliniek geweest. Bij een eerste onderzoeken, is bloednames op bepaalde tijdstippen in de menstruele cyclus gedaan een een foto van de baarmoeder gemaakt. Daarna moest ik kijkoperatie in de baarmoederholte en buikholte krijgen, maar....
De arts, heb gezegt dat, tot ik ga de overwicht van 10 kg hebben, de kijkoperatie van eierstokken kunnen zij niet doen.
Mijn vraag is, is het waar??
Moet ik echt vermagerd voor deze sort operatie?
Sandra 29 jaar
Ik en mijn man, wij zijn al 4 jaar samen. Vanaf ons relatie begonnen, proberen wij kindje te krijgen. Hellas tot nu, nog altijd geen succes.
Wij zijn jaar geleden naar fertilisatie kliniek geweest. Bij een eerste onderzoeken, is bloednames op bepaalde tijdstippen in de menstruele cyclus gedaan een een foto van de baarmoeder gemaakt. Daarna moest ik kijkoperatie in de baarmoederholte en buikholte krijgen, maar....
De arts, heb gezegt dat, tot ik ga de overwicht van 10 kg hebben, de kijkoperatie van eierstokken kunnen zij niet doen.
Mijn vraag is, is het waar??
Moet ik echt vermagerd voor deze sort operatie?
Sandra 29 jaar
zaterdag 19 mei 2018 om 21:15
Het ligt er aan wat je gewicht nu is. Overgewicht bij operaties brengt een groter risico, dat kan reden 1 zijn. Reden 2 is inderdaad dat zwanger worden met overgewicht moeilijker is. Reden 3, bij onze kliniek moest ik een BMI van 30 of lager hebben mocht ik onder behandeling, dat is misschien bij jou kliniek ook. Hopelijk gaat het je allemaal lukken.