Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik wou nog even laten weten hoe het bij mij verder is gegaan. Ik schreef toen kort mee onder de naam lezervanboeken, maar plotseling kon ik mijn account niet meer in, een ander account aanmaken werkte ook niet, dus ik gaf het toen maar op. Ik snapte er niets van en het was best frustrerend.
Ik wachtte destijds 2 jaar voordat ik begin maart 2022 opgeroepen werd door het UMC in Utrecht. Alles ging toen heel vlot achter elkaar door, waardoor ik een maand later op 1 april al een positieve zwangerschapstest in handen had. Ik ben nu inmiddels moeder van een 7,5 maand oude, gezonde dochter, geboren op 14 december 2022. Een heel lief meisje met al 5 tandjes die inmiddels het hele huis door tijgert. Een meisje dat op dingen afgaat en dat komt best overeen met het donorpaspoort dat ik na haar geboorte heb opgevraagd. We (mijn oudste dochter (14) en ik) zijn heel erg blij en gelukkig met haar. Inmiddels heb ik donorzaad voor een evt derde kindje gereserveerd. Weet nog niet of ik dat ga doen, maar de optie is er.
bambam wijzigde dit bericht op 19-04-2024 17:16
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren naar de huisarts geweest voor een verwijzing voor nr. 2. Toch is de twijfel nog niet volledig weg. De wens en het verlangen is er, maar ik vraag me ook af wat ik mezelf aan doe. En of ik mn hand niet overspeel. Ik heb een gezond en superleuk kind. Moet ik daar niet gewoon tevreden mee zijn? Voor mijn gevoel heb ik nu iets te verliezen en toen ik vorige keer het traject startte niet. Maar mijn gezin is nog niet compleet. Volgende week meld ik me aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfoe Yinna, klinkt alsof je toch ook nog wel veel twijfels hebt. Zijn er mensen met wie je daarover kunt praten/is er maatschappelijk werk beschikbaar bij jouw fertiliteitskliniek? Misschien is dat fijn om je gedachten, twijfels en zorgen op een rijtje te zetten?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfel niet over de wens en het verlangen naar die 2e. Maar ik maak me wat zorgen over wat het doet met wat ik nú heb. En omdat het eerste jaar met dochter zo zwaar was.

Als ik kon bevallen van een 1 jarige dan was mijn twijfel bijna helemaal weg 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me een heel pittige bevalling though :) Nee, ik snap je hoor! Zeker als het eerste jaar zo pittig was met de eerste snap ik dat je je zorgen maakt. Ik vroeg me alleen af of er iemand is met wie je daarover kunt praten/sparren :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha ja, brrr.

Ik heb wel een paar vriendinnen met wie ik goed kan praten. Maar eigenlijk moet je een onafhankelijk iemand hebben. De vriendinnen verzanden al snel in "we komen je helpen!". Wat natuurlijk ook fijn is. Het helpt ook niet dat de huisarts allemaal kritische vragen ging stellen over hoe ik dan dacht dat ik dat ging doen. Op zich snap ik dat wel. Aan de andere kant vraag ik me af of koppels ooit dat soort vragen krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Yinna, ik denk dat koppels ook wel de vragen aan zichzelf stellen voor een tweede. Je weet het maar nooit hoe een tweede wordt en wat het doet met de mensen/kinderen die er al zijn.

Als de wens er is, zou ik er voor gaan!


Ik heb al een tijd niks meer gepost. Ben nu op het punt om te gaan bestellen en te gaan beginnen. Erg spannend. Ik ben er helemaal klaar voor! Vind het alleen toch een gek idee dat je kind een kans heeft op veel half- broertjes en zusjes. Hoe gaan jullie daar mee om?

en @EmKid, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi!

Ik wil ook graag meelezen/schrijven. Ik heb over twee weken mijn eerste afspraak bij Nij Geertgen.
Behind every successful woman is herself
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Snoepkontje! Superleuk dat je ook dit traject in wil stappen! Hoe oud ben je? :)

Ik ben inmiddels voorzichtig het traject voor een tweede kindje aan het opstarten. Ben van plan kort na de verjaardag van zoon te beginnen.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
04-01-2024 19:46
Welkom Snoepkontje! Superleuk dat je ook dit traject in wil stappen! Hoe oud ben je? :)

Ik ben inmiddels voorzichtig het traject voor een tweede kindje aan het opstarten. Ben van plan kort na de verjaardag van zoon te beginnen.
Dank je wel! Ja super spannend maar heel veel zin in. Ik ben 35.

Wat leuk dat je voor een tweede gaat. Hoe oud ben jij?
Behind every successful woman is herself
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaaf! Heeft Nij Geertgen ook een eigen donorbank of ben je van plan voor een Deense donor te gaan?

Ik ben 31, mijn zoontje wordt in mei twee.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee maar ze werken volgens mij wel samen met een aantal donorbanken. Ik ben me op het moment aan het oriënteren bij onewish. Dat is een databank van mensen met een kinderwens maar ook donoren.

Ben jij via een donorbank zwanger geraakt? Of heb je een donor uit je omgeving?
Behind every successful woman is herself
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop bij het MCK, ze hebben daar een eigen donorbank mits je in het juiste postcodegebied woont. Woonde ik wel bij de eerste, inmiddels niet meer, maar gelukkig vonden ze het "volledig broer/zus" argument sterker wegen dan het postcodegebied argument :)

Ik heb wel een eigen donor overwogen, had ook iemand op het oog die ik wilde vragen, maar hier uiteindelijk vanaf gezien.

Is je afspraak inmiddels geweest? Hoe is deze verlopen?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels geweest, en kwam er achter dat ze wel een eigen donorbank hebben. Alleen is de wachttijd daarvan 1,5 jaar.
De afspraak was heel fijn! Op al mijn vragen antwoord gekregen. Ook de mensen die er werken waren erg warm, voelde me gelijk op mijn gemak.
Ze hebben een interne echo gemaakt, vond het een hele geruststelling dat ze eitjes zag in mijn beide eierstokken, en geen gekke dingen bij mijn baarmoeder.
Morgen is mijn tweede afspraak en ben inmiddels volledig lid bij onewish. Heb alleen nog geen donoren benaderd.

Wat fijn dat je er nog terecht kon met je tweede. Vind het ook wel een goed argument 😉

Had je iemand uit je omgeving op het oog? En wat waren voor jou redenen om er vanaf te zien?
Behind every successful woman is herself
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, wat fijn om te horen! Het is zo belangrijk dat je je ook op je gemak voelt daar! Ik vond dat idd ook een hele opluchting, weten dat het bij mij 'goed' zat :)

Ja, ik had inderdaad iemand uit mijn omgeving op het oog, ik ken hem al héél lang. Ik wist echter ook dat hij betrokken zou willen zijn en ook wel echt een vaderrol op zou willen pakken. Toen kwam de eerste corona lockdown en las ik ineens allemaal verhalen van co-ouders die blinde paniek hadden want 'wat nu als mijn kind bij de ander is en niet naar mij terug mag' en toen begon het me langzaam te dagen dat ik helemaal niet wil co-ouderen, dat ik helemaal geen zin heb om alsnog met iemand te gaan steggelen over opvoeding, welke school, welke sport, wanneer bij wie etc. Nu is zo'n lockdown-scenario natuurlijk iets waarvan ik hoop dat we het niet 1, 2, 3 nog eens meemaken, maar het was wel de katalysator waarop ik me realiseerde, nee, ik wil dit gewoon lekker op mijn manier doen zonder dat er nog iemand anders is die er ook iets over te zeggen heeft.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Snoepkontje! Fijn dat de 1e afspraak goed is verlopen.

Mijn dochter is van een donor. Net als Femmelotje heb ik aanvankelijk ook een bekende op het oog gehad. Ik heb daar destijds ook met hem over gesproken. Maar net als Femmelotje kwam ik er achter dat ik geen co-ouderschap wilde. Dat bleek al tijdens die gesprekken. Het besef dat ik gebonden zou blijven aan hem. In de opvoeding, keuze van woonplaats, verdeling van vakanties ed. Ik zag de discussies over kerst al voor me. En ik blijk nogal een controlebehoefte te hebben. Het idee dat hij bijvoorbeeld een relatie zou krijgen met iemand die ik niet leuk vind. Maar die dan wel ook veel tijd met mijn kind zou doorbrengen. Eigenlijk alle nadelen van gescheiden ouders. Maar dan zonder dat er ooit liefde was.

Anderzijds zou ik het nu soms wel fijn vinden om praktische zorgen te kunnen delen. Iemand die soms de zorg overneemt. Die een deel van de financiële zorg draagt. Maar bovenal had ik mijn dochter graag 2 ouders gegund om van haar te houden. Maar als ik het moest overdoen koos ik weer voor een donor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Yinna! Hoe is het nu met jou? Jij was ook weer gestart met een traject voor een tweede kindje, toch?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb de intakes gehad. En ben goedgekeurd ;) 2e ook met de zelfde donor. Ik wil zelf pas in april/mei starten, had langere wachttijden verwacht en daarom bijtijds aangemeld. Ik heb altijd wat last van een winterdip, dus heb de afweging gemaakt om dan iets later te starten zodat het kind niet precies aan het begin van de winter komt. Vind het wachten nu wel lastig. Grote kans ook dat het natuurlijk niet in één keer lukt en dat ik achteraf ga wensen dat ik eerder was gestart. Ik ben inmiddels 38. Maar goed. Ik ben alvast begonnen met oefenen met ovulatietesten. Dan heb ik het gevoel dat ik tenminste al iets doe, haha.

Wanneer ga jij starten? Edit: mei ongeveer wrs, gezien de verjaardag van zoon? Dan starten we ongeveer gelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh wat spannend dat jullie beide in het traject zitten voor een tweede @Femmelotje en @Yinna.

En welkom natuurlijk Snoepkontje. Heb je al een beetje rond gekeken naar de kandidaten op onewish?

Hier ook niet stil gezeten. Heb een donor uitgekozen via de Deense bank en het is zelf al binnen bij de kliniek!
Heb de afgelopen cyclus gekeken hoe zijn eiersprong was en verwacht dat ik de volgende cyclus kan gaan starten. Vind het toch ook eens ook heel spannend worden. Het is zolang een idee/hersenspinsel geweest en nu wordt het steeds meer werkelijkheid. Hoe was dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh wat spannend dat jullie beide in het traject zitten voor een tweede @Femmelotje en @Yinna.

En welkom natuurlijk Snoepkontje. Heb je al een beetje rond gekeken naar de kandidaten op onewish?

Hier ook niet stil gezeten. Heb een donor uitgekozen via de Deense bank en het is zelf al binnen bij de kliniek!
Heb de afgelopen cyclus gekeken hoe zijn eiersprong was en verwacht dat ik de volgende cyclus kan gaan starten. Vind het toch ook eens ook heel spannend worden. Het is zolang een idee/hersenspinsel geweest en nu wordt het steeds meer werkelijkheid. Hoe was dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic was uit mijn lijst verdwenen, heel gek. Gelukkig teruggevonden.

Ik ben benieuwd wat de moeders die al een kindje hebben aan hun kind vertellen?

Ik kwam dit weekend een andere bewust alleenstaande moeder tegen met een kind dat bijna 4 is, van een Deense donor. Zij vertelt het kind dat het wel een papa heeft, maar dat ze die nooit zien omdat hij heel ver weg woont. Ze zei dat ze het zielig vond als haar kind geen papa had en als andere kinderen haar zouden pesten daarmee. Zeker als ze binnenkort naar school zou gaan. Ze was wat bozig op de vader van een kindje op de creche. Dat kindje had gevraagd waar de papa van dochtertje was. Waarop die vader geantwoord had met "x heeft geen papa". Kinderen hadden daarna gewoon verder gespeeld. Maar zij vond dat belachelijk. Want haar dochter heeft wél een papa.

Nu vertelt ik eerlijk gezegd ook aan mijn dochter dat ze geen papa heeft. Verdere uitleg vraagt ze nog niet. Maar ze heeft dus geen papa, alleen een mama. En mama wilde heel graag een kindje en heeft van een aardige meneer een zaadje gekregen. Als ze ouder wordt zal daar heus bijkomen dat de donor dus haar biologische vader is. Die andere moeder vond dat dus heel zielig voor mijn dochter. Ik vond haar variant dan weer wat zielig. Dat je wel een papa hebt, maar die kijkt niet naar je om?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga het aanpakken zoals jij Yinna.
Ze is nu 1, dus er zijn nog geen vragen. Ik denk dat het woord pappa bepaalde verwachtingen met zich meebrengt, die niet waargemaakt zullen en kunnen worden.
Hierover worden trouwens webinars gegeven door het Fiom en daar zit ook een uitgebreid document bij hoe je dit kunt aanpakken. Wat zeg je wel en wat zeg je niet. Ook de website donorconceptie.nl heeft hier veel informatie over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me trouwens aangemeld voor een derde kindje. De tweede als BAM. Mijn jongste is nu 15 maanden. De oudste bijna 15 jaar. Ik mag ergens eind april langskomen in het ziekenhuis. Ik heb alleen nog steeds niet gemenstrueerd, dus waarschijnlijk moet ik daar nog op wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh spannend! Ook de 2e als BAM dus. En dan straks 3 kinderen, lijkt me best een uitdaging. Heb je een goed netwerk dat bijspringt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even testen of dit werkt.. had gisteren een heel bericht getypt en geplaatst onder mijn nieuwe account en dat is nergens terug te vinden...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven