Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het nu met je Faith?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Het gaat oké hoor. Deze week redelijk veel afleiding gehad en in ieder geval niet continue mee bezig geweest. Behalve als ik naar de wc ben geweest ik check of ik geen bloed zie.
Tja en verder ben ik dr vrij nuchter onder al zeg ik het zelf. Tis afwachten… meer kan ik niet doen..,
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden, ik ben even afwezig geweest, ga nu bijlezen!!

@Sneep: super bedankt voor jouw uitgebreide MCK verslag! Fijn te horen dat het redelijk snel verloopt daar! Ik ga zelf ook voor een buitenlandse donor.
Wat een mazzel dat jouw A keuze opeens weer op voorraad was!!! Fijn!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Faith: wat naar meid! Is jouw echo begin volgende week?

Linda273: Gefeliciteerd met jouw positieve test!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pat36 betekent dat dat jij rietjes voor 1300 euro heb gekocht? Ik zou dat ook graag willen (want foto :-)) maar is mij helaas te duur…

Pat36 schreef:
11-06-2021 22:27
Algemene vraag;

Heeft iemand zo’n account bij cryos gekocht dat ze ook volwassen foto’s kunnen bekijken?
Ik zou namelijk graag de foto van “mijn” donor willen, maar omdat ik verder niks met dat account ga doen, dacht ik misschien kan ik met iemand samen doen of iemand een deel betalen voor de foto.
Nu betaal je 250 euro voor 3 maanden, maar dat ga ik dus niet gebruiken.
Moon klopt, as maandag moet ik om 11h in de kliniek zijn voor 2e echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim voor je!

Faith schreef:
19-06-2021 10:36
Moon klopt, as maandag moet ik om 11h in de kliniek zijn voor 2e echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pat36 schreef:
11-06-2021 22:27
Algemene vraag;

Heeft iemand zo’n account bij cryos gekocht dat ze ook volwassen foto’s kunnen bekijken?
Ik zou namelijk graag de foto van “mijn” donor willen, maar omdat ik verder niks met dat account ga doen, dacht ik misschien kan ik met iemand samen doen of iemand een deel betalen voor de foto.
Nu betaal je 250 euro voor 3 maanden, maar dat ga ik dus niet gebruiken.
Ik kan je helaas niet helpen Pat36, hopelijk iemand anders wel. Maar ik kan het je wel echt aanraden.
Ik vond het ook belachelijk duur, sowieso die rietjes al, maar ik vind het nu erg fijn voor mezelf en later voor mij dochter dat we een uitgebreid profiel hebben en kind en volwassen foto's. Heel compleet. Mijn donor is gestopt, dus de kans is klein dat we dezelfde hebben, anders mag je ze natuurlijk hebben.
Het zijn meerdere volwassen foto's en ook van goede kwaliteit.
Eylin ik vroeg me af hè hoe kom je erachter dat je donor is gestopt?
Ik zie de mijne ook niet meer op de website staan. Kan ik daaruit concluderen dat hij gestopt is?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Faith Die conclusie heb ik eigenlijk vooral zelf getrokken. Of hij heeft een pauze ingelast.
Mijn donor staat dan nog wel op Cryos, maar heeft al ruim een jaar niets gegeven.
Hmm ik ga gewoon eens een e-mail sturen, ben wel benieuwd hoe t zit eigenlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
@Eylin: Hey! Hoe is het met jou en je dochtertje? Gaat alles goed? :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Oh Faith wat lijkt me dat ontzettend moeilijk om dan nog een week te moeten wachten! Heel veel sterkte morgen. Ik ga voor je duimen!

@Pat, ik kan je helaas ook niet helpen. Heb wel een donor met een volwassen foto, maar ik heb destijds een print screen gemaakt. Als we dezelfde donor hebben kan ik je de foto toesturen, maar volgens mij had mijn donor eerder geen profiel zonder volwassen foto. Ik vind het ook wel belachelijk duur allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij was donorzaad uit het buitenland ook geen optie.
En ook om andere redenen heb ik de keuze gemaakt voor een bekende donor.

Hier nog steeds zwanger als het goed is. Symptomen allemaal aanwezig

Moe
Zere tieten
Opgeblazen gevoel alsof ik al 10 kilo ben aamgekomen
Rare dromen
Licht gerommel in mijn buik. Wat steekjes en krampjes maar niet echt pijnlijk ofzo.

Aanstaande vrijdag de echo. En moet zeggen dat ik dat ook heel erg spannend vind. Vooral na het nieuws van Faith...en nog iemand anders in een ander topic.
Ook het besef dat een zwangerschapstest echt pas stap 1 is...en dat daarna het pas begint. Met mijlpalen tellen...en ik kan je zeggen...voor mijn gevoel kruipen de dagen voorbij. (Als ik vrij ben helemaal) vrijdag ben ik 6 weken en 5 dagen..heel vroeg, maar ze gaven aan dat ze dan al een kloppend hartje zouden kunnen zien als ik het geluk heb dat het klopt.

Ik ben me zo bewust van dat het echt een wonder is als het allemaal lukt en gezond is dat ik er momenteel maar weinig van kan genieten. Ik zie momenteel elke dag als een nieuwe overwinning en een stap dichterbij. Een gezond kindje is je niet zomaar gegeven. En al helemaal niet gezien mijn leeftijd (40)
Alle reacties Link kopieren Quote
Faith hoe was jouw echo vandaag?!
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
Dag dames, ik heb me recentelijk aangemeld bij Nij Geertgen. De intake vindt binnenkort plaats. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Nederlandse en Deense donor. Ik heb al pro-con lijstjes zitten maken. Natuurlijk verschilt de wachttijd en prijs, maar waar ik ook over twijfel is het aantal kinderen dat een Deense donor kan verwekken. Naast de 12 in Nederland, kan hij ook in bijna alle andere Europese landen worden ingezet wat misschien wel 100 broertjes en zusjes betekent. Alleen vind ik het lastig bepalen of dit erg is, buiten dat het een gek idee is voor het kind.... Hoe denken jullie hierover?

Andere argumenten die ik nog heb is dat een Deense donor lastiger te ontmoeten is, maar dat je er wel weer veel meer informatie (en foto’s) van kunt ontvangen.

Lastig, lastig.
-Moon- schreef:
21-06-2021 20:51
Faith hoe was jouw echo vandaag?!
Heel verdrietig maar Niet goed helaas. Het vruchtje was niet gegroeid en geen kloppend hartje te zien.
Ik ben nog een beetje in shock, al begint t besef langzaamaan te komen. Het is nu afwachten tot t mijn lichaam verlaat 😢
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend verdrietig Faith..
Heel veel sterkte! Hoop dat je iemand in jouw omgeving hebt die jou kan steunen in dit proces..
Faith schreef:
21-06-2021 22:21
Heel verdrietig maar Niet goed helaas. Het vruchtje was niet gegroeid en geen kloppend hartje te zien.
Ik ben nog een beetje in shock, al begint t besef langzaamaan te komen. Het is nu afwachten tot t mijn lichaam verlaat 😢
Wat een verdrietig nieuws Faith! Ik snap dat het misschien even duurt voordat je het echt beseft. Ook al had je je waarschijnlijk al een beetje voorbereid op slecht nieuws, je blijft toch hoop houden hè. Mocht je iemand meenemen naar de echo vanmiddag? Heel veel sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Faith, wat een vervelend nieuws <3 Sterkte!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte Faith.
Alle reacties Link kopieren Quote
Faith schreef:
21-06-2021 22:21
Heel verdrietig maar Niet goed helaas. Het vruchtje was niet gegroeid en geen kloppend hartje te zien.
Ik ben nog een beetje in shock, al begint t besef langzaamaan te komen. Het is nu afwachten tot t mijn lichaam verlaat 😢
Oh nee Faith, wat ontzettend kut zeg! Ergens houd je er rekening mee, maar als het dan echt zo is…. Word je wel goed opgevangen? En moet je zelf afwachten of heb je medicatie gekregen om het op te wekken? Ik denk aan je!
Jullie berichtjes raken me dank jullie wel voor alle steun. Gelukkig was m’n mama gisteren mee en was ik niet alleen. Het besef begint nu langzaam te komen..
Nu ik dit berichtje typ heb ik tranen in mn ogen…
Maar ja het is helaas zoals het is.. vandaag echt totaal niet productief geweest op mn werk. Lukt ook totaal niet, wat wel irritant is vanwege de deadline die ik moet halen. Probeer vanavond nog wel wat te doen.

Nazorg is prima, de gynaecoloog vd kliniek was heel rustig, begripvol en vriendelijk en heeft mij de verschillende opties uitgelegd.
In eerste instantie ga ik mn lichaam zelf het werk laten doen en hopelijk komt t dan op gang. Duurt t voor mij te lang of komt t echt niet dan is een pil een optie of curretage. Mijn voorkeur is toch wel echt dat mn lijf t zelf gaat doen.
Ik werd vandaag ook nog gebeld door de verloskundige hier en dat was zo ongelooflijk prettig gesprek. Ze houden ook een vinger aan de pols en mag ze 24/7 contacten. Dat is heel fijn!

Even praktisch gezien ik weet niet meer wie maar zou iemand de tabel willen aanpassen, helaas is t niet meer zo wat erin staat 😢

Als m’n lijf straks weer in balans is ga ik dr weer voor 200% voor maar nu eerst even rust zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Faith, wat enorm verdrietig! Heel veel sterkte… :hug:

Ik heb een nieuwtje dames: ik ga toch binnenkort al starten met IVF na lang wikken en wegen. De eerstvolgende menstruatie gaat al het startsein zijn, eerst drie weken aan de pil om m’n eigen cyclus even stil te leggen. Daarna komen de hormoonspuiten om de hoek en gaan die hopelijk een aantal mooie eicellen maken voor een punctie ergens half augustus :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven