Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het op de bank?

Linda, hoe was je nieuwe baan?

Koolmees, alles nog onder controle?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor het vragen. Ik heb een superleuke dag gehad. Leuke clienten en topcollega's!!

En op de bank. Ik vind het verschrikkelijk. Mag officieel pas dinsdag testen dan is 16 dagen na de iui....maar ik ga uit van zondag...heb vandaag een vroege test gedaan negatief....en i know het heeft.totaal geen zin. De vorige keer toen het raak was (en toch helaas later misging) was ook het ook pas op.de 14e dag na de iui zichtbaar...

Maar goed ik voel niks bijzonders...niet anders dan dat ik me normaal voel voor ik ongesteld moet worden. Maar mij lichaam laat me qua signalen ook altijd goed in steek😂😂😂
Moet nog even wennen aan hoe ik hier kan reageren, eerst maar alles in een word documentje gezet en dat copy paste gedaan!

@femmelotje wat jammer dat het niet gelukt is! Hopelijk volgende maand meer geluk! Ik wil wel in de tabel hoor :)
Faith, 40, Nijgeertgen, november 2020 gestart, januari 2022 uitgerekend, Deense donor (ESB)

@pat36 Als ik het goed gelezen heb je afgelopen week bloed laten prikken voor nipt. Hopelijk ben je nu lekker aan het genieten!!

@juffie4 wat spannend om voor de eerste keer te starten! Hoe voel je je? :)

@sneep ik had een lange post gelezen over namen maar volgens mij is die weer weg ;) kan m in ieder geval niet meer vinden. Maar ja wat je zei het is fijn om zelf namen te bedenken maar aan de andere kant ook lastig! Ik probeer daar nog niet te veel mee bezig te zijn maar ja dat gaat stiekem zeker al enorm door mij hoofd.

Precies wat jij schrijft was ook mijn motivatie om voor een Deense donor te gaan. En dat ging echt supersnel, 2 weken nadat er een geschikte donor was, was het sperma al binnen in de kliniek en kon ik gaan starten.

@linda273 Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn wat afleiding tijdens het wachten, dat helpt om het wachten enigszins door te komen.


Hier ook aan het wachten. Eerste echo is de 14e in de kliniek. Mijn moeder wil graag mee en gelukkig met de nieuwe maatregelen mag dat weer. Ik begin het nu toch wel erg spannend te vinden. Weinig symptomen op jeukende borsten, rommelende buik, veel plassen na.
Alle reacties Link kopieren Quote
@faith. Ja was een beetje lang verhaal maar inderdaad ben al een jaar aan het nadenken over namen. Uiteraard nogal voorbarig maar ik heb moeite met het bedenken van een naam voor een meisje. Een jongensnaam heb ik al wel in gedachten.

@Linda fijn dat je baan goed bevalt.

@pat heb je de uitslag van de nipt al? Ik duim nog even dat die goed is totdat je bevestigd dat hij inderdaad goed is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha Sneep, herkenbaar. Had meerdere jongensnamen. Al voordat ik überhaupt gestart was. Nu 20 weken zwanger van een meisje. Sja. Nog geen naam. Dan zou overleggen toch wel fijn zijn. Dus verstandig dat je alvast nadenkt ;)
hahahahaha @sneep & @otta1985 hier hetzelfde. Ik heb meerdere jongensnamen bedacht maar voor een meisje.. hmm lastig!
En dat terwijl ik al maanden droom dat ik een meisje krijg.
Alle reacties Link kopieren Quote
@sneep, vandaag de uitslag gehad, alles was goed. Gelukkig! Ik vond dit echt wel spannend. Nu weer door naar het volgende spannende moment, de 20 weken echo ;)

En namen, herkenbaar! Terwijl ik denk dat het ook makkelijk kan zijn dat je niet hoeft te overleggen. Toen ik in een ver verleden met mijn ex probeerde kinderen te krijgen, had ik ook al namen in mijn hoofd. Maar die ga ik nu niet meer kiezen.
En ik werk in de jeugdzorg. Ik ken zoveel kinderen met probleem gedrag, er vallen echt al heel veel namen af, omdat ik daar anders steeds aan moet denken! Hahaha!

@linda, fijn dat je baan leuk was!! En nee, vroeg testen zegt niks. Ik had zelfs al nieuwe rietjes besteld (en betaald!) hè? Dus ik duim gewoon door!

@faith, spannend die weken hè? Wel fijn dat je je niet heel ziek voelt! Dan kun je het af en toe nog proberen te “negeren” en gaat de tijd sneller.

@femmelotje, jij kwam deze week toch erbij op de bank?
Alle reacties Link kopieren Quote
@pat goed om te horen dat de nipt goed was.
Ik werk zelf in het onderwijs dus dan vallen sommige namen inderdaad ook af om het nog iets makkelijker te maken
Alle reacties Link kopieren Quote
Wooooow, veel bij te lezen! Goedemorgen! :)

@Faith: Ik zet je vanavond of morgen erbij!

@Linda: Dikke knuffel!

@Namen: Ik vind juist meisjesnamen veel makkelijker, ik vind jongesnamen vaak maar meh en ik kom als ik ze zelfstandig moet bedenken ook niet veel verder dan Tom of Tim (which are meh.). Ook inderdaad het probleem dat ik in de zorg met kinderen werk en heeeeeeeeeeeeel veel namen dus ook al een labeltje hebben.

Oh ja en ik schrijf al sinds mijn 13de, dus alle leuke namen ook al opgebruikt aan karakters. Oeps.

Ik schuif vanmiddag overigens weer aan op het bankje! :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik zo'n geen geduld heb...vandaag weer een vroege test gedaan...positief...maar ik merk dat ik niet helemaal blij kan zijn...omdat het de vorige keer mis is gegaan..
Normaal volgens mij cyclus had ik vandaag ongesteld moeten worden. 12 dagen na de inseminatie. Maar dat is niet het geval. Dus met dit gegeven...hoop ik dat de test dinsdag (16 dagen na de inseminatie nog steeds positief is...)
Alle reacties Link kopieren Quote
@spannend Linda! Ik blijf nog even door duimen!!
@femmelotje, lekker weer op de bank! Ik duim ook voor jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
@linda, spannend ik ga voor je duimen dat het deze keer wel goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim voor je Linda!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag 14 dagen na de iui.....en echt een positieve knaltest vandaag...

Mijn gevoelens zijn wel dubbel moet ik zeggen...blij, maar wel gematigd. Omdat het de vorige keer mis is gegaan. Ik merk dat ik heeel voorzichtig ben. En dat ik elke dag hoop dat het blijft plakken
Alle reacties Link kopieren Quote
@linda, goed nieuws! Ik duim voor je!

@faith, het gaat goed, merk wel dat ik zenuwachtig ben. Ben begonnen met de ovulatie testen en volgens mijn eigen berekening zou die morgen of overmorgen positief moeten zijn.
Heb besloten om de eerste keer alleen naar de IUI te gaan, mijn ouders weten nog niet dat ik mag starten. Lijkt me mooi om straks te kunnen zeggen: ohja, kunnen jullie even helpen met een nieuwe auto uitzoeken want die heb ik nodig over 9 maanden!

Mijn stukje in de intro mag naar het tweede kopje.
Alle reacties Link kopieren Quote
@linda, wat fijn! Voorzichtig gefeliciteerd! Is het mogelijk een vroege echo te doen bij de kliniek? Ik blijf duimen dat hij blijft plakken!!

@juffie, spannend! Opeens is het dan heel echt hè? Hoop dat je snel een positieve test hebt!

Dat hoop ik voor de rest overigens ook ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Linda wat fijn!! Voorzichtig gefeliciteerd! Nu de verlengde wachtweken, heel veel succes daarmee want die zijn zooo slopend.. Ik duim! :heart:
@Linda ook van mijn kant voorzichtig gefeliciteerd. Hoop dat alles voorspoedig verloopt... :heart:

@Juffie oeh spannend! Ik ben benieuwd of je een positieve ovulatietest hebt gehad??

Zo dat ik een paar dagen geleden nog zei dat ik bijna geen symptomen had, nou niets is minder waar. Sinds gisteren zo enorm misselijk en een partij moe...
Maar alles voor het goede doel :)

Nog een weekje wachten, man man wat duurt het lang kan niet wachten op de eerste echo maar ook vind ik het wel erg spannend allemaal. Ik heb zo het gevoel dat het op mijn voorhoofd staat geschreven en kost me echt moeite om het niet van de daken te schreeuwen. Maar beter nog even wachten, had ik maar een geduldig karakter ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
@juffie spannend.
@faith die misselijkheid is minder maar voor een goed doel.

Zelf helaas vanochtend van het bankje afgevallen dus op naar poging nummer 5.
Als die mislukt moet ik een nieuwe bestelling plaatsen aangezien ik voor 5x had.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jeetje wat balen zeg @sneep

@faith...ja ik snap het..ben zelf ook het ongeduldige typje....dat wachten is echt killing.


Ik heb 25 juni een eerste echo. Dan ben ik 6,5 week. Tot die tijd duim ik elke dag dat het blijft plakken.

Maar mijn symptomen worden lichtjes met de dag meer voelbaar...zere borsten en vlaagjes van misselijkheid. Verder ben ik juist niet moe, maar heb ik best veel energie. Kan ook natuurlijk ook komen omdat ik het naar mijn zin heb op mijn nieuwe werk.

Ter info voor iedereen die het zich afvraagd.
Ik heb gisteren contact gehad met de ggd over de corona vaccinatie. Ik heb 3 weken geleden de eerste van pfizer gehad en zou over 2 weken de 2e krijgen. Advies wat om de 2e te verplaatsen naar het tweede trimester.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had mijn eisprong maandag al verwacht maar nog geen positieve ovulatie test gehad. Nou moet ik wel zeggen dat mijn laatste cyclussen tussen de 25 en 30 dagen waren en maandag op 28 dagen berekend was. Hoe ging dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is de eisprong de ene keer na 10 dagen en de andere keer na 13 dagen. Dat wisselde bij mij wel eens.
En ik had hem zelfs een keer bij gemist, maar voordeel van mijn ongeduldigheid is dat ik rond die dagen 2 x per dag teste. 1 x in de ochtend en 1 x in de avond. Ik gebruikte telano teststrips (bol.com) supergoedkoop. En als ik zag dat ie op begint te lopen. Dus de tweede streep donkerder werd dan stapte ik over op clearblue met smiley. Anders werd het onbetaalbaar. Maar de eerste 2x heb ik alleen clearblue gebruikt en toen had ik smorgens geen smiley....'s avonds wel...en de volgende ochtend weer niet....toen had ik hem dus bijna gemist
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat is apart! Ik doe hem dus ook alleen ‘s ochtends. Maar er staat bij dat je 2 dagen een positieve uitslag kunt krijgen volgens mij.
Jouw tip met die goedkope strips vind ik een hele fijn! Die ga ik voor volgende maand onthouden als het nu niet lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij duurde het de eerste keer extra lang toen deden ze voor de zekerheid een echo waarna dat ei de dag daarop besloot te springen. Sindsdien klopt het altijd perfect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt ook telena zwangerschapstesten die werken helemaal prima. Die worden ook in ziekenhuizen gebruikt. Ze kosten 9,45 voor 20 testen. Het verschil is alleen dat er geen plastic ding omheen zit....maar het gaat om resultaat...we willen alleen maar streepjes zien...wat kan mij het schelen dat met plastic ding beter in de hand ligt😂

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven