Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 846 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Goede vraag inderdaad. Ik las dat het Ouders forum ook een nieuw forum speciaal voor ex-viva ging opzetten met gelijksoortige pijlers. Misschien is dat wat. In elk geval wel leuk om het ergens door te kunnen zetten!

Welkom Buddy! Leuk dat je ook bij Nij Geertgen zit. Ga jij voor een donor van hun donorbank?
Ik zit ook in de intakefase, komende week het gesprek met de psych.
Alle reacties Link kopieren Quote
@kittyfanstastico Ik ga bestellen bij ESB denk ik. Eerst dacht ik nog dat ik wel tijdje op wachtlijst zou gaan staan, maar nu ik ben begonnen vind ik dat veel te lang duren. Daarnaast blijk ik niet zo veel follikels te hebben en hoewel dit niets zegt over vruchtbaarheid, heb ik nu helemaal gevoel te moeten opschieten.
Succes deze week bij psycholoog! Ik heb volgende week in de groep.
Buddy13 schreef:
04-07-2021 12:20
@kittyfanstastico Ik ga bestellen bij ESB denk ik. Eerst dacht ik nog dat ik wel tijdje op wachtlijst zou gaan staan, maar nu ik ben begonnen vind ik dat veel te lang duren. Daarnaast blijk ik niet zo veel follikels te hebben en hoewel dit niets zegt over vruchtbaarheid, heb ik nu helemaal gevoel te moeten opschieten.
Succes deze week bij psycholoog! Ik heb volgende week in de groep.
Ah, logisch dat je niet langer wilt wachten dan nodig als je te horen krijgt dat niet zo veel follikels hebt.
Verder heeft een Deense donor ook zeker voordelen, zoals zelf kunnen kiezen en meer info.

Omdat ik zelf nog zo twijfel wil ik mijn persoonlijke redenen graag 1 op 1 bespreken en heb daardoor niet voor de groep gekozen. Anders hadden we mss in dezelfde groep gezeten!
Alle reacties Link kopieren Quote
@kitty, ik heb de eerste keer 3 besteld. En de keren daarna ook steeds 3 of 4. Met name ook omdat de verzendkosten zo hoog waren en ik al wist dat ik wellicht nog ooit voor een tweede wilde gaan.

@de rest, heel benieuwd hoe het hier gaat met iedereen!

Nog mensen op het bankje? En alle zwangeren ook nog alles rustig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alles rustig, deze week aan het testen en verwacht over een paar dagen weer voor een IUI te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit weer op het bankje sinds vrijdag :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim voor je femmelotje! Ik ben benieuwd hoe ik dat wachten straks ga ervaren, lijkt me toch best lastig voor zo’n ongeduldig type als ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel is bijgewerkt :) As always, gillen als er iets niet klopt! :)

@Nieuw forum: Ik wacht de lancering van ouders van nu even af, even kijken of ik dat wat vindt :) Zou het wel leuk vinden om met z'n allen te verhuizen!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@faith, beetje gekke vraag, maar weet niet hoe ik hem anders moet stellen; hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren Quote
@femmelotje succes op het bankje. Ik ben er net weer afgevallen helaas dus op naar poging 6
Hè verdorie Sneep, wat ontzettend balen! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja vanavond maar weer een bestelling plaatsen en hopen dat het de zesde keer raak is. Zo niet dan krijg je een gesprek over hoe het gaat en eventuele andere beschikbare opties. Zag dat mijn eerste keus weer niet beschikbaar was maar ach die heeft 5 kansen gehad dus nu maar een andere proberen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Wat balen, sneep :( Een nieuwe donor is na 5 pogingen misschien wel een goed idee, hopelijk is die meteen raak!

Ik heb ondertussen het counseling gesprek gehad en moet nu de knoop doorhakken over de donorkeuze.

Hebben jullie al het nieuwe forum van ouders.nl gezien op https://www.viafora.nl/forum ? Veel Viva’ers zijn daarheen verplaatst en misschien kunnen we dit topic daar ook voortzetten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sneep daar alvast geclaimd opdat ik herkenbaar blijf
Alle reacties Link kopieren Quote
Jep, ik heb ook een account aangemaakt daar :) Zelfde naam! Willen we daar ook al een topic starten?

@Sneep: Wat balen joh <3 Hopelijk met een andere donor meer geluk!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@sneep, wat balen! Ik hoop ook voor je dat de nieuwe donor meer succes brengt. Bij mij was dat wel het geval!

Ik heb ook meteen mijn naam geclaimd op het nieuwe forum. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat balen Sneep😔 Hopelijk meer succes met nieuwe donor.
Ik heb ook een account aangemaakt bij oudersvannu, alleen ik krijg mijn forumnaam niet aangepast, keurt hem telkens af, heel irritant want ik weet niet waarom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook bij op via fora onder Juffie4.
Gisteren mijn tweede IUI gehad dus ik zit weer op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een account gemaakt als Mus90 op via :-)

Juffie, spannend, ik duim weer!!
femmelotje schreef:
09-07-2021 20:08
Jep, ik heb ook een account aangemaakt daar :) Zelfde naam! Willen we daar ook al een topic starten?
Ik denk dat het wel slim is om alvast een topic te starten, omdat niet iedereen hier dagelijks of wekelijks kijkt. Nu hebben we nog een week of twee als overgang.

@Juffie: spannend! Ik duim mee!
Hopelijk brengt een nieuwe donor je meer geluk Sneep!

Juffie, ik ga ook weer voor je duimen hoor! Femmelotje, hoe gaat ‘t met jou op het bankje?

Ik heb afgelopen vrijdag een pretecho gehad, en ik weet nu dat ik een jongetje krijg :flirting:

Oh ja, ik heb inmiddels ook m’n naam geclaimd op via fora.
anoniem_64b64d8a41997 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 17:16
Reden: Cheerleader van team blauw is blijkbaar overgelopen naar het roze team ;)
1.75% gewijzigd
Wat leuk Koolmees! Gefeliciteerd! :cheer2: Was er iemand met je mee naar de pretecho?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Koolmees!🥳
@femmelotje, top dat je al topic bent gestart op via fora, ik zag hem staan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Koolmees! Een klein jongetje erbij <3

Ik ga goed op het bankje, momenteel megadruk met mijn vrijwilligerswerk dus eigenlijk nauwelijks tijd om na te denken over eventuele kwaaltjes. Ook megamoe, maar dat kan dus ook goed door de drukte komen :) We gaan het zien van de week.

Topic op viafora is inmiddels ook geopend! :)

Edit: Hooo, verkeerde account. Femmelotje hier dus! :)
Dank jullie wel! @Kitty, m’n zus was gezellig mee :)

Goed bezig Femmelotje! Fijn dat je genoeg afleiding hebt deze weken. Ik zal straks ook eens even bij het nieuwe forum kijken, wie weet is iedereen daar al verder aan het kletsen haha!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven