Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
zaterdag 9 maart 2013 om 08:12
Hoi allemaal,
e123, wow gefeliciteerd!!! Eindelijk! Ik ben blij voor je.
Wat voor klachten heb je precies??
Mevrouwr, oei.... lullig voor je dat je dacht dat hij positief was. Maar je bent ook veel te vroeg met testen. Ik duim hoor!
Mila, wat een onzekerheid voor jou. Dit is zeker geen fijne week he? Hopelijk gaat de week snel voorbij en zie je straks een mooi kloppend hartje op de echo.
Houston, sterkte! Fijn dat je het al zo snel geaccepteerd hebt.
Liz, ik had vroeger een enorme voorkeur voor een meisje, maar nu ik er echt mee bezig ben is het 50/50 geworden. Jongens lijken me ook zó leuk. Mijn neefje van 2 is ook echt een knuffelkont. En gelukkig heb je nog een paar maandjes om aan het idee te wennen. Heb je al wat leuks gekocht qua kleding voor hem?
Mocht je rugpijn houden (bij je nieren wat je schreef), neem dan even contact op met de HAP.
Hier gaat het goed, ik verwacht een dezer dagen weer naar Utrecht te moeten.
Fijne dag xxx
e123, wow gefeliciteerd!!! Eindelijk! Ik ben blij voor je.
Wat voor klachten heb je precies??
Mevrouwr, oei.... lullig voor je dat je dacht dat hij positief was. Maar je bent ook veel te vroeg met testen. Ik duim hoor!
Mila, wat een onzekerheid voor jou. Dit is zeker geen fijne week he? Hopelijk gaat de week snel voorbij en zie je straks een mooi kloppend hartje op de echo.
Houston, sterkte! Fijn dat je het al zo snel geaccepteerd hebt.
Liz, ik had vroeger een enorme voorkeur voor een meisje, maar nu ik er echt mee bezig ben is het 50/50 geworden. Jongens lijken me ook zó leuk. Mijn neefje van 2 is ook echt een knuffelkont. En gelukkig heb je nog een paar maandjes om aan het idee te wennen. Heb je al wat leuks gekocht qua kleding voor hem?
Mocht je rugpijn houden (bij je nieren wat je schreef), neem dan even contact op met de HAP.
Hier gaat het goed, ik verwacht een dezer dagen weer naar Utrecht te moeten.
Fijne dag xxx
zaterdag 9 maart 2013 om 14:41
E123 gefeliciteerd! wat fijn voor je!
Houston jammer maar wat een positieve instelling, goed van je!
MwR dat moet een rare dag geweest zijn voor je. Hoop dat je er zelf wel om kon lachen? En het was wel erg vroeg dus het kan nog steeds.....
Lizzy is de pijn nog terug gekomen? Kunnen inderdaad je nieren zijn. Goed drinken kan sowieso geen kwaad!
Hier gaat t niet zo geweldig. Gisteren drukke dag gehad, was zooo moe heb bijna de klok rond geslapen. Had gisteren en vandaag wat oud-bloedverlies. Maakt me zo onzeker! Nog wel steeds pijnlijke borsten en veel misselijk, maarja.. Nog weinig nuttigs gedaan vandaag, ben emotioneel en moe en heb nergens zin in. K*weer helpt ook niet echt om me beter te voelen. Nog 5 nachtjes dan weet ik meer.
Houston jammer maar wat een positieve instelling, goed van je!
MwR dat moet een rare dag geweest zijn voor je. Hoop dat je er zelf wel om kon lachen? En het was wel erg vroeg dus het kan nog steeds.....
Lizzy is de pijn nog terug gekomen? Kunnen inderdaad je nieren zijn. Goed drinken kan sowieso geen kwaad!
Hier gaat t niet zo geweldig. Gisteren drukke dag gehad, was zooo moe heb bijna de klok rond geslapen. Had gisteren en vandaag wat oud-bloedverlies. Maakt me zo onzeker! Nog wel steeds pijnlijke borsten en veel misselijk, maarja.. Nog weinig nuttigs gedaan vandaag, ben emotioneel en moe en heb nergens zin in. K*weer helpt ook niet echt om me beter te voelen. Nog 5 nachtjes dan weet ik meer.
zaterdag 9 maart 2013 om 15:55
Milaaaaaa...... dat oude bloed heb ik ook gehad. Ook na drukke dagen waar ik veel heb gelopen, gedaan, bla bla bla. De verloskundige zei dat ik alles kon doen, maar op een veel rustiger tempo. Vooral in het begin van een zwangerschap veranderd er zoveel in je lichaam, dat je alles op een langzamer tempo moet doen. Dus niet hup-hup-hup door de stad heen lopen, maar op een slentertempo. Veel rusten, veel slapen. Als het ff kan (nu in 't weekend bijvoorbeeld) ook een middagdutje doen.
Oud bloed betekend dat het geweest is. Oud bloed hoort er bij sommigen bij (like me), maar het is wel iets waar je best onzeker van wordt.
Dus.. luister naar je lichaam, ga lekker slapen, eet gezond en na een dutje voel je je weer veel beter (vaak ook mentaal).
Lekkere losse broeken dragen (tegen de opgezwollen buik, of heb je daar nog geen last van?).
Mocht je nog een knuffel ergens hebben liggen, prop die dan tussen je borsten als je gaat slapen, dat helpt tegen de gevoelige borsten.
Idd.. nog 5 nachtjes!!
Pijn is idd niet terug gekomen en heb weer geslapen tot 9 uur. Ik merk dat er weken zijn waarin ik als een blok in slaap val en pas met de wekker wakker wordt, en er zijn nachten waarin ik regelmatig 's nachts loop te spoken. Beetje een onrustig gevoel in mijn lijf, te warm, te koud.. verzin het maar hahah. Het zal er wel bij horen
@Emma: ik heb vandaag kleertjes gekocht!! Aaaaaaah wat lief!!! Van die lekkere zachte pakjes met "stoer" erop, fel blauw en wat zachtere kleuren. Ik zie soms wel eens baby's die amper geboren zijn en die worden dan in zo'n stugge spijkerbroek gehesen. Dat lijkt mij niet fijn liggen, dus ik heb gewoon allemaal van die zachte pakjes gehaald voor in het begin. Wel lastig, want je weet niet hoe warm het wordt in augustus en hoe groot je kind precies is. Nouja.. ik koop maar van alles wat, dan heb ik in iedergeval alles in huis.
Iemand nog tips v.w.b. het ontkalken van kruiken? Azijn, schoonmaak azijn, of gewoon de antikalk middelen waar je de douche mee schoonmaakt?
Ik heb de kruiken gekregen, maar ze zitten vol met kalk. Ik ga wel nieuwe rubbers halen, moet er niet aan denken als ze gaan lekken.
Oud bloed betekend dat het geweest is. Oud bloed hoort er bij sommigen bij (like me), maar het is wel iets waar je best onzeker van wordt.
Dus.. luister naar je lichaam, ga lekker slapen, eet gezond en na een dutje voel je je weer veel beter (vaak ook mentaal).
Lekkere losse broeken dragen (tegen de opgezwollen buik, of heb je daar nog geen last van?).
Mocht je nog een knuffel ergens hebben liggen, prop die dan tussen je borsten als je gaat slapen, dat helpt tegen de gevoelige borsten.
Idd.. nog 5 nachtjes!!
Pijn is idd niet terug gekomen en heb weer geslapen tot 9 uur. Ik merk dat er weken zijn waarin ik als een blok in slaap val en pas met de wekker wakker wordt, en er zijn nachten waarin ik regelmatig 's nachts loop te spoken. Beetje een onrustig gevoel in mijn lijf, te warm, te koud.. verzin het maar hahah. Het zal er wel bij horen

@Emma: ik heb vandaag kleertjes gekocht!! Aaaaaaah wat lief!!! Van die lekkere zachte pakjes met "stoer" erop, fel blauw en wat zachtere kleuren. Ik zie soms wel eens baby's die amper geboren zijn en die worden dan in zo'n stugge spijkerbroek gehesen. Dat lijkt mij niet fijn liggen, dus ik heb gewoon allemaal van die zachte pakjes gehaald voor in het begin. Wel lastig, want je weet niet hoe warm het wordt in augustus en hoe groot je kind precies is. Nouja.. ik koop maar van alles wat, dan heb ik in iedergeval alles in huis.
Iemand nog tips v.w.b. het ontkalken van kruiken? Azijn, schoonmaak azijn, of gewoon de antikalk middelen waar je de douche mee schoonmaakt?
Ik heb de kruiken gekregen, maar ze zitten vol met kalk. Ik ga wel nieuwe rubbers halen, moet er niet aan denken als ze gaan lekken.
zaterdag 9 maart 2013 om 16:49
Dank voor de knuffel yezka en voor je opbeurende praatje Lizzy. Ik heb vandaag gewoon een off-dag en sta mezelf toe om niks te doen en op de bank te hangen met tijdschriften en vanavond voor de tv. (met een joggingbroek aan inderdaad ) En dan zie ik het morgen na nog een lange nacht slapen vast allemaal weer wat zonniger!
Gelukkig dat de pijn weggebleven is Lizzy! Voor dat ontkalken geen tips helaas. Maar misschien heb je die kruiken helemaal niet nodig in augustus? Leuk je zachte kroel-pakjes. Maakt het allemaal wel echter he? Ben het met je eens vwb de spijkerbroek, vind ik ook helemaal niks voor een baby!
Gelukkig dat de pijn weggebleven is Lizzy! Voor dat ontkalken geen tips helaas. Maar misschien heb je die kruiken helemaal niet nodig in augustus? Leuk je zachte kroel-pakjes. Maakt het allemaal wel echter he? Ben het met je eens vwb de spijkerbroek, vind ik ook helemaal niks voor een baby!
zaterdag 9 maart 2013 om 19:09
Sillie hoe gaat het met je? Hoe ver ben je nu? Krijg je van t UMCU als je zwanger bent nog wat info over de donor of hoe je er later achter kan komen wie het is?
Houston herkenbaar, ene keer vond ik het heel moeilijk als er weer een poging was mislukt en andere keer ging ik gewoon weer verder. Maar wel balen! Hopelijk volg je snel, net zoals alle anderen hier!
Wondertje, ik voelde helemaal niets, vannacht voelde ik wel wat prikjes onderin mn buik, maar geen misselijkheid of zere borsten wat ik anders nog wel heb, ik heb het wel 's ochtends erg warm en volgens een vriendin is dat een symptoom.
Ik heb poging 1tm3 + 7tm9 dezelfde donor gehad en poging 4tm6 +10 waren ook weer dezelfde donor, na 6 keer heb ik een hsg gehad.
Lizzy die kleertjes klinkt super leuk!
Mila gewoon toegeven aan je offday, verwen jezelf en hopelijk voel je je morgen weer wat beter.
Houston herkenbaar, ene keer vond ik het heel moeilijk als er weer een poging was mislukt en andere keer ging ik gewoon weer verder. Maar wel balen! Hopelijk volg je snel, net zoals alle anderen hier!
Wondertje, ik voelde helemaal niets, vannacht voelde ik wel wat prikjes onderin mn buik, maar geen misselijkheid of zere borsten wat ik anders nog wel heb, ik heb het wel 's ochtends erg warm en volgens een vriendin is dat een symptoom.
Ik heb poging 1tm3 + 7tm9 dezelfde donor gehad en poging 4tm6 +10 waren ook weer dezelfde donor, na 6 keer heb ik een hsg gehad.
Lizzy die kleertjes klinkt super leuk!
Mila gewoon toegeven aan je offday, verwen jezelf en hopelijk voel je je morgen weer wat beter.
zondag 10 maart 2013 om 11:06
Ik zit nu in mijn 26ste week. Alles gaat eigenlijk heel goed. Sinds kort heb ik wel veel last van mijn bekken. Maar ja alles voor het goede doel.
Afgelopen woensdag is de babykamer afgeleverd. Alles staat nu klaar.
E123 Toen ik in de 8ste week van mijn zwangerschap naar het UMCU moest, kreeg ik een echo. Eerst wilde ze een interne echo doen maar omdat ik al een externe echo bij de verloskundige had gehad, deed zij ook een externe.
Zij keek naar een kloppend hartje en meette het eitje op.
Daarna krijg je een brief en een vragenlijst mee. In de brief staat dat het ziekenhuis uiterlijk 60 wk na de inseminatie alle gegevens moet hebben doorgegeven aan de Stichting Donorgegevens. Ook verwijzen ze naar een brochure op www.minvws.nl je moet dan bij zoek invullen; weten van wie je afstamt. Daarin zou dan meer info staan (heb ik nog niet gelezen).
In de vragenlijst staan wat bevallingsvragen.
Ik heb geen nummer o.i.d. gehad om zo achter de gegevens van de donor te komen.
Voor iedereen die geduldig op het bankje zit te wachten.... veel succes.
Voor alle andere een dikke
Afgelopen woensdag is de babykamer afgeleverd. Alles staat nu klaar.
E123 Toen ik in de 8ste week van mijn zwangerschap naar het UMCU moest, kreeg ik een echo. Eerst wilde ze een interne echo doen maar omdat ik al een externe echo bij de verloskundige had gehad, deed zij ook een externe.
Zij keek naar een kloppend hartje en meette het eitje op.
Daarna krijg je een brief en een vragenlijst mee. In de brief staat dat het ziekenhuis uiterlijk 60 wk na de inseminatie alle gegevens moet hebben doorgegeven aan de Stichting Donorgegevens. Ook verwijzen ze naar een brochure op www.minvws.nl je moet dan bij zoek invullen; weten van wie je afstamt. Daarin zou dan meer info staan (heb ik nog niet gelezen).
In de vragenlijst staan wat bevallingsvragen.
Ik heb geen nummer o.i.d. gehad om zo achter de gegevens van de donor te komen.
Voor iedereen die geduldig op het bankje zit te wachten.... veel succes.
Voor alle andere een dikke
zondag 10 maart 2013 om 20:11
Wat gaat dat snel Sillie, ben je er al klaar voor? Bedankt voor de info, geeft weer rust.
Ik hoop zo dat het goed blijft gaan, vanochtend temperatuursdaling
van 0,1, zo begint het meestal 1 à 2 dgn voor nod....super onzeker maakt het me, had ik ook maar niet zo vroeg moeten testen, dom dom. Hopelijk morgen weer iets hoger of iig niet omlaag en als dat zo is de thermometer weggooien.
Ik hoop zo dat het goed blijft gaan, vanochtend temperatuursdaling
van 0,1, zo begint het meestal 1 à 2 dgn voor nod....super onzeker maakt het me, had ik ook maar niet zo vroeg moeten testen, dom dom. Hopelijk morgen weer iets hoger of iig niet omlaag en als dat zo is de thermometer weggooien.
zondag 10 maart 2013 om 20:21
Spannend allemaal!
Ik duim voor iedereen die dat kan gebruiken. Voor Mila en E123 in het bijzonder.
Liz, heb het idee dat het nu lekkerder met je gaat. Klopt dat? Zo ja: fijn!
Vwb. het ontkalken, ik zou voor azijn of schoonmaakazijn gaan. Werkt net zo goed en is een stuk goedkoper. Schoonmaakazijn is iets zuurder, dus dat werkt sterker als ontkalker. Zorgen dat alle plekken met kalk in aanraking zijn met de azijn, even laten staan en uitspoelen maar. Werkt supergoed.
Wel grappig trouwens dat jullie allemaal (?) willen weten wat het gaat worden. Ik denk nu dat ik dat straks niet zou willen weten. Laat het maar een verrassing zijn.
Ik ga weer in de afwachtmodus. Dat gaat me nog steeds aardig goed af! En bij jou Tessado?
Yezka kan je voor mij de OP aanpassen alsjeblieft in:
Gavia, (wachtlijst UMCU, hoopt te starten juni '13)
Thanks!
Ik duim voor iedereen die dat kan gebruiken. Voor Mila en E123 in het bijzonder.
Liz, heb het idee dat het nu lekkerder met je gaat. Klopt dat? Zo ja: fijn!
Vwb. het ontkalken, ik zou voor azijn of schoonmaakazijn gaan. Werkt net zo goed en is een stuk goedkoper. Schoonmaakazijn is iets zuurder, dus dat werkt sterker als ontkalker. Zorgen dat alle plekken met kalk in aanraking zijn met de azijn, even laten staan en uitspoelen maar. Werkt supergoed.
Wel grappig trouwens dat jullie allemaal (?) willen weten wat het gaat worden. Ik denk nu dat ik dat straks niet zou willen weten. Laat het maar een verrassing zijn.
Ik ga weer in de afwachtmodus. Dat gaat me nog steeds aardig goed af! En bij jou Tessado?
Yezka kan je voor mij de OP aanpassen alsjeblieft in:
Gavia, (wachtlijst UMCU, hoopt te starten juni '13)
Thanks!
zondag 10 maart 2013 om 21:43
E123: ik zou hoe dan ook niet meer tempen morgen. Gewoon rigoureus de hamer erop. Je maakt jezelf helemaal gek. Je bent zwanger en gaat het mis, dan gaat het toch wel mis, ongeacht of je tempt. Gaat het niet mis dan maak je jezelf gek met zo'n tempdaling. En stress is niet goed voor embryo.
Mag ik trouwens vragen hou oud jij (ongeveer) bent?
Gavia: wat fijn zo snel al
Ik zou trouwens willen dat ik het een verrassing kon laten zijn, maar ben veel te nieuwsgierig. Eigenlijk wil ik zelfs een nub-bepaling doen.
*bloos*
Ik ben overigens nog steeds redelijk zen, maar ik had vanmiddag niet met mijn domme hoofd naar babykleertjes moeten gaan kijken. Toen had ik wel flink de balen.
Het is overigens dat ik een negatieve (witter dan wit) test had, anders zou ik dingen gaan denken: menstruatie alweer weg en tempstijging van 0,2. Hysterisch zijn is goed maar dan wel na inseminatie en niet ervoor
Mag ik trouwens vragen hou oud jij (ongeveer) bent?
Gavia: wat fijn zo snel al
Ik zou trouwens willen dat ik het een verrassing kon laten zijn, maar ben veel te nieuwsgierig. Eigenlijk wil ik zelfs een nub-bepaling doen.
*bloos*
Ik ben overigens nog steeds redelijk zen, maar ik had vanmiddag niet met mijn domme hoofd naar babykleertjes moeten gaan kijken. Toen had ik wel flink de balen.
Het is overigens dat ik een negatieve (witter dan wit) test had, anders zou ik dingen gaan denken: menstruatie alweer weg en tempstijging van 0,2. Hysterisch zijn is goed maar dan wel na inseminatie en niet ervoor
Waar zit de any-key?
zondag 10 maart 2013 om 21:53
Net wat Houston zegt, niet meer tempen e123! Je maakt jezelf gek.
@Silly, succes!! 26 weken alweer...
@Gavia, nog een paar maandjes....
@Houston, ik ga ook zeker een nub-bepaling doen hoor. Veel te nieuwsgierig. En een pretecho met 16 weken.
@Yezka, ik ben ook begonnen in het boek en heb al aardig wat gelezen.
@Liz, wat leuk dat je wat kleertjes hebt gekocht. Dan wordt het échter he? Sommige kleertjes zijn zo schattig. Eén van de leukste dingen aan zwanger zijn/een kind verwachten; de babykleertjes.
@Mila, nog 4 nachtjes... ik hoop zo dat je een mooi, kloppend hartje ziet!
@Silly, succes!! 26 weken alweer...
@Gavia, nog een paar maandjes....
@Houston, ik ga ook zeker een nub-bepaling doen hoor. Veel te nieuwsgierig. En een pretecho met 16 weken.
@Yezka, ik ben ook begonnen in het boek en heb al aardig wat gelezen.
@Liz, wat leuk dat je wat kleertjes hebt gekocht. Dan wordt het échter he? Sommige kleertjes zijn zo schattig. Eén van de leukste dingen aan zwanger zijn/een kind verwachten; de babykleertjes.
@Mila, nog 4 nachtjes... ik hoop zo dat je een mooi, kloppend hartje ziet!
zondag 10 maart 2013 om 22:05
Houston wat ben je toch een leuk mens!
Wat een gestress eigenlijk hè dat temperaturen
Die nubbepaling lijkt me ook wel wat, gister natuurlijk al babykleren gezien en het zou zo leuk zijn als je dan gericht kan shoppen, al zou het nu natuurlijk wat vroeg zijn om compleet los te gaan in de Hema, Prenatal, etc...
Word dit jaar alweer 33.
Denk dat ik morgen nog 1x temp als hij dan laag is dan ben ik voorbereid, voor de zekerheid de maandverband alweer ingepakt.
Gavia, leuk in juni beginnen!
Emma succes weer met testen deze week.
Wat een gestress eigenlijk hè dat temperaturen

Die nubbepaling lijkt me ook wel wat, gister natuurlijk al babykleren gezien en het zou zo leuk zijn als je dan gericht kan shoppen, al zou het nu natuurlijk wat vroeg zijn om compleet los te gaan in de Hema, Prenatal, etc...
Word dit jaar alweer 33.
Denk dat ik morgen nog 1x temp als hij dan laag is dan ben ik voorbereid, voor de zekerheid de maandverband alweer ingepakt.
Gavia, leuk in juni beginnen!
Emma succes weer met testen deze week.
maandag 11 maart 2013 om 17:09
Ben ik nou in de war? Mila krijgt toch dinsdag/woensdag de echo? Dus niet over 4 dagen?
@nubtheorie: ik moest zelfs googelen om er achter te komen wat het was haha. Maar ik zou gaan voor de 16/17 weken echo en dit laten bevestigen met de 20 weken echo. Ik vind 12 weken echt te kort (of tenminste, dat lijkt mij zo). En het was alleen mogelijk wanneer het kindje precies goed ligt.
@Gavia: wauw...nog eventjes en dan is het eindelijk zo ver!!! Je kan zeker niet wachten??
Hier gaat het idd steeds beter. Ik bijt nog een beetje op mijn lip voor de 20 weken echo (heb ik op 20 maart), dus dat is een beetje spannend. Maar daarna probeer ik alle remmen los te gooien! Gaat best snel nu eigenlijk, ik zit al bijna op de helft.
Weet je wat mij ook soms naar de keel vliegt? Mijn leeftijd. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik zolang heb gewacht. Ik ben inmiddels 36, dus als ik 50 ben, heb ik een kind van 14... als ik nog een 2e wil..... En tja.. dan hoop je maar dat je 80 wordt... Eigenlijk had ik er veel eerder mee moeten beginnen!
@nubtheorie: ik moest zelfs googelen om er achter te komen wat het was haha. Maar ik zou gaan voor de 16/17 weken echo en dit laten bevestigen met de 20 weken echo. Ik vind 12 weken echt te kort (of tenminste, dat lijkt mij zo). En het was alleen mogelijk wanneer het kindje precies goed ligt.
@Gavia: wauw...nog eventjes en dan is het eindelijk zo ver!!! Je kan zeker niet wachten??
Hier gaat het idd steeds beter. Ik bijt nog een beetje op mijn lip voor de 20 weken echo (heb ik op 20 maart), dus dat is een beetje spannend. Maar daarna probeer ik alle remmen los te gooien! Gaat best snel nu eigenlijk, ik zit al bijna op de helft.
Weet je wat mij ook soms naar de keel vliegt? Mijn leeftijd. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik zolang heb gewacht. Ik ben inmiddels 36, dus als ik 50 ben, heb ik een kind van 14... als ik nog een 2e wil..... En tja.. dan hoop je maar dat je 80 wordt... Eigenlijk had ik er veel eerder mee moeten beginnen!
maandag 11 maart 2013 om 20:04
maandag 11 maart 2013 om 20:19
Helemaal eens ook met jullie, Houston en Liz. Ik ben nóg weer ouder (kan dat? ja dat kan ) en ik vind het zo jammer dat ik zo laat begonnen ben. Voor mij komt er zeker geen tweede. Denk ik nu in elk geval. Te oud. Heel jammer. Maar voor die ene ben ik ook al heel dankbaar.
@E123, van harte met de positieve test! Nu duim ik dat alles goed gaat.
@Mila, kom je de tijd nog door? Eng hoor, dat bloed. Snap dat je daar bang van word. Hopelijk onterecht.
@Tammy, hoe is het?
@Yezka, hoe is het met spuiten?
@Gavia, fijn dat je een datum hebt! Kun je gaan aftellen.
Ik was net bij mijn moeder eten. Had de auto geleend om wat babyspulletjes te kunnen ophalen (leuke hangwieg gekocht op MP, en ook een beugel om baby in maxicosi achterop de fiets te kunnen vervoeren, ideaal voor de autoloze single mom )
Mijn moeder vertelde dat ze een buurvrouw had gesproken die vertelde dat haar dochter zwanger is. Dochter is een oud speelvriendinnetje van mij, en ik spreek haar nog regelmatig. Dus dit wist ik al vanaf de positieve test
Maar toen ik tegen mijn moeder zei: "En, toen heb je zeker ook over mij verteld!" zei ze van niet. Ik was eigenlijk te verbouwereerd om er goed op in te gaan. Nu denk ik steeds: zou ze zich eigenlijk schamen voor mij en mijn situatie?
Ik heb wel eens eerder gevraagd of ze het al aan iemand verteld had, en toen was ze ook zo vaag.
Blegh, voel me daar nu echt rot onder.
@E123, van harte met de positieve test! Nu duim ik dat alles goed gaat.
@Mila, kom je de tijd nog door? Eng hoor, dat bloed. Snap dat je daar bang van word. Hopelijk onterecht.
@Tammy, hoe is het?
@Yezka, hoe is het met spuiten?
@Gavia, fijn dat je een datum hebt! Kun je gaan aftellen.
Ik was net bij mijn moeder eten. Had de auto geleend om wat babyspulletjes te kunnen ophalen (leuke hangwieg gekocht op MP, en ook een beugel om baby in maxicosi achterop de fiets te kunnen vervoeren, ideaal voor de autoloze single mom )
Mijn moeder vertelde dat ze een buurvrouw had gesproken die vertelde dat haar dochter zwanger is. Dochter is een oud speelvriendinnetje van mij, en ik spreek haar nog regelmatig. Dus dit wist ik al vanaf de positieve test
Maar toen ik tegen mijn moeder zei: "En, toen heb je zeker ook over mij verteld!" zei ze van niet. Ik was eigenlijk te verbouwereerd om er goed op in te gaan. Nu denk ik steeds: zou ze zich eigenlijk schamen voor mij en mijn situatie?
Ik heb wel eens eerder gevraagd of ze het al aan iemand verteld had, en toen was ze ook zo vaag.
Blegh, voel me daar nu echt rot onder.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
dinsdag 12 maart 2013 om 06:49
CF, dat lijkt mij ook een rotgevoel, maar misschien heb je het mis en schaamt je moeder zich niet. Misschien moet je het haar vragen. Maar het is wel een beetje raar dat ze het niet aan anderen vertelt. Knuffel van mij
Ik ben het ook met Liz eens, ik had ook eerder willen beginnen. Ik word in juni 36 en ik wist al heel lang dat ik een kind wil en ik ben vanaf mijn 34e single. Maar ja... het is achteraf gepraat.
Heel stiekem wil ik wel een tweeling, dan heb ik toch mijn 2 kinderen. Hoewel dat ook ontzettend zwaar is natuurlijk. Eerst maar eens zwanger worden.
Tammy, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat.
Ik ben het ook met Liz eens, ik had ook eerder willen beginnen. Ik word in juni 36 en ik wist al heel lang dat ik een kind wil en ik ben vanaf mijn 34e single. Maar ja... het is achteraf gepraat.
Heel stiekem wil ik wel een tweeling, dan heb ik toch mijn 2 kinderen. Hoewel dat ook ontzettend zwaar is natuurlijk. Eerst maar eens zwanger worden.
Tammy, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat.
dinsdag 12 maart 2013 om 06:57
Oh dat heb ik ook een stiekeme gedachte aan een tweeling, lijkt me ook leuk voor hun zelf.
CF lijkt me best moeilijk, je verwacht toch eerder dat een oma het van de daken schreeuwt, dikke knuffel voor jou! Ik ben heel benieuwd hoe mijn ouders gaan reageren.....
Mila spannend, kom je de tijd een beetje door tot de echo?
Ik heb niet meer getempt aangezien ik nogal slecht slaap heb ik dan ook geen betrouwbare meting, gelukkig nog wel veel energie maar tot wanneer, zou zo lekker zijn een nachtje slapen! Vind het wel onwijs spannend, zal het goed gaan? gister was ik zo bang dat het mis zou gaan, maar nog geen hoofdpijn gehad wat ik normaal voor menstruatie altijd heb, wel weer goed positief getest!
Fijne dag allemaal
CF lijkt me best moeilijk, je verwacht toch eerder dat een oma het van de daken schreeuwt, dikke knuffel voor jou! Ik ben heel benieuwd hoe mijn ouders gaan reageren.....
Mila spannend, kom je de tijd een beetje door tot de echo?
Ik heb niet meer getempt aangezien ik nogal slecht slaap heb ik dan ook geen betrouwbare meting, gelukkig nog wel veel energie maar tot wanneer, zou zo lekker zijn een nachtje slapen! Vind het wel onwijs spannend, zal het goed gaan? gister was ik zo bang dat het mis zou gaan, maar nog geen hoofdpijn gehad wat ik normaal voor menstruatie altijd heb, wel weer goed positief getest!
Fijne dag allemaal
dinsdag 12 maart 2013 om 07:09
CF: Hmmm, ik kan me voorstellen dat die reactie je tegenvalt. Ook een knuffel van mij.
Gefeliciteerd E123! Na 10 keer geeft ons allemaal wat hoop.
Zit nu op dag 29 van mijn cyclus, 17 dagen na positieve LH-test. En 15 dagen na iui.
Ik mag nu toch al testen? Of ben ik te vroeg?
Vanochtend trouwens wel getest, negatief.
Gefeliciteerd E123! Na 10 keer geeft ons allemaal wat hoop.
Zit nu op dag 29 van mijn cyclus, 17 dagen na positieve LH-test. En 15 dagen na iui.
Ik mag nu toch al testen? Of ben ik te vroeg?
Vanochtend trouwens wel getest, negatief.
dinsdag 12 maart 2013 om 09:16
Dan doe ik het morgen gewoon nog eens 
Normaal werd ik altijd 12 dagen na de iui ongesteld. Dus dat is wel gek nu.
Voel al sinds vorige week allerlei "dingen" die normaal nu pas horen.
Wat kan je jezelf gek maken hè?!
Een tweeling is trouwens niet zo'n gekke gedachte, als je al zo vroeg zoveel hgc in je bloed hebt.

Normaal werd ik altijd 12 dagen na de iui ongesteld. Dus dat is wel gek nu.
Voel al sinds vorige week allerlei "dingen" die normaal nu pas horen.
Wat kan je jezelf gek maken hè?!
Een tweeling is trouwens niet zo'n gekke gedachte, als je al zo vroeg zoveel hgc in je bloed hebt.