Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Hallo dames

Ik hoop dat iedereen zich snel beter gaat voelen!

Yezka spannend! Lijkt me ook doodeng.

Houston iedere eisprong een nieuwe kans, dus het kan ik hoop het voor je.

Wondertje heel veel succes!

Fearless al beter?

Mila spannend.

Emma wat leuk dat je dat boek hebt kunnen krijgen, jammer dat ik me nu zo slecht kan concerteren vind lezen erg leuk.

Ik zit op het moment ook niet zo lekker, maar merk dat veel vrienden van dezelfde leeftijd het ook hebben dus ik hou het maar op een generatie dipje.

Het is iig niet hormonaal. ... Dat kan helaas nog niet, ook al heb ik bewust gekozen wat langer dan de wachtlijst lang is te wachten met starten kan ik echt niet wachten. .... duurt echt lang.
Yezka, haal mij maar uit de openingspost. Is het voor jullie ook duidelijk dat ik niet meer mee doe in het traject. Mocht het weer anders worden, dan meld ik mij wel weer.

Houston, de vlinders hebben mijn gedachten over een kindje zeker niet weg gevaagd. Enne ik duim voor je dat het vage streepje duidelijker wordt

Emma, Tammy, Mila, thanks... heb hem gelukkig niet weggejaagd met mijn kinderwens.

Ik blijf meelezen en duimen dat dit jullie jaar wordt meiden!
Hoi hoi!

Hier weer eens een berichtje van mij! Er gebeurt hier soms zoveel dat ik haast niet overal op kan reageren. Super leuk dat jullie een meet hebben gehad en dat het gezellig was. Ik hoop dat ik er ook eens bij kan zijn, als ik wat verder in het proces zit.

Yezka; wat super dat je allemaal mooie eitjes

aanmaakt,wel vervelend dat je door al die hormonen, j

je je zo voelt. na morgen kun je dan stoppen met de

hormonen spuiten?

houston en alle anderen die aan het wachten zijn tot ze

mogen testen: ik hoop zo dat jullie zwanger zijn, het is

jullie gegund!

Jola: heel veel geluk in de liefde!

Ik heb voor mezelf besloten dat ik eerst de gesprekken in utrecht afwacht voordat ik verder ga in het mck. ik heb eind februari een intake in utrecht. dus wacht geduldig af. het is qua reistijd het dichtste bij voor mij.

Vannacht slecht geslapen doordat een vriendin gisteravond mij via de whatsapp duidelijk wilde maken hoe zwaar het is in je eentje een kind op te voeden (haar man is momenteel veel weg) en dat ze denkt dat ik alleen de positieve kanten ervan inzie. en dat laatste raakt me enorm.......omdat ik probeer alles goed uit te denken qua financieen en opvang maar je kunt nooit voorspellen wat voor kindje je krijgt en hoe je leven verder gaat verlopen met kind. hebben jullie zulke gesprekken ook wel gehad met vriendinnen?

Nog even een andere vraag, zijn er hier ook mensen die zo'n workshop hebben gedaan, alleen een kind krijgen...ik weet even niet meer hoe het heet!?
@missbella: mijn zus had daar een handje van. Niets van aantrekken. Tuurlijk kan het zwaar zijn. Maar de partner van je vriendin kan ook wegvallen en toch heeft zij ook kinderen. Ik denk dat het voor mensen die het niet bewust alleen doen moeilijker is om het een tijdje alleen te doen dan voor mensen die er bewust voor kiezen het alleen te doen. Je bent dan niet anders gewend.

Good luck everyone!
Jeetje Yezka, wat een achtbaan is het toch hè?!

Bedankt voor jullie reacties dames, voel me gesteund!

Missbella: daar kan ik me zo aan storen, dat soort goedbedoelde adviezen. (ik ga er vanuit dat het goed bedoeld is)

Moeders met een partner weten niet hoe het is om er echt alleen voor te staan. Ik ben sinds de geboorte van mijn kind (nu 7) alleen en kreeg regelmatig zulke opmerkingen te horen als de partner voor 2 avonden weg was. Zelf 1 iemand die zei dat ze zich ook een alleenstaande moeder voelde?!

Natuurlijk is het zwaar om alles alleen te moeten doen, maar er zitten ook positieve kanten aan hoor! Wij (uppie-moeders) hebben niet die spanningen omdat we niet op 1 lijn zitten. Dat scheelt zoveel. Je hoeft überhaupt niet veel te overleggen

En wat die onzekerheden betreft: niemand weet hoe zijn kind zal zijn, ook stelletjes niet. .

Als je gewend bent om het altijd alleen te doen, zal je ook niet zo stressen als moeders die het "ineens", 2 hele dagen alleen moeten doen. Ik vind het dan ook heel raar dat ze op zo'n moment aan alleenstaande moeders moeten laten weten hoe zwaar ze het hebben.
@missbella, jou vriendin komt voor alleen te zijn met hun kindje en heeft er ook nooit over gedacht denk ik om het alleen te doen. Wij "kiezen" ervoor het alleen te doen en begrijpen zelf ook wel dat het niet allemaal zonneschijn is.

Ik heb ook iemand in mijn omgeving die nu net een kleintje heeft een best een nare start heeft gehad. Zij zegt steeds Ik had het niet alleen gekunt.

Maarja je bent niet alleen een netwerk is er altijd om te helpen.

Maak je niet te druk!

Maar ik begrijp dat je het moeilijk vindt. Zat gisteren keihard te huilen toen ik een gescheiden moeder zag vechten voor hun bestaan.
Missbella, jouw verhaal komt me bekend voor. Een goede vriendin van mij heeft vanaf mijn start al niet echt achter me gestaan. Eerst had ik een internet donor, daar was ze het absoluut niet mee eens. Via het ziekenhuis zou ze me kunnen steunen. Loop al een tijdjenin het ziekenhuis, maar hoor maar weinig van haar. Ze vraagt er amper naar en dat terwijl ik haar in een moeilijke tijd constant bij heb gestaan en dat vind ik echt wel erg. Maar ja, anderen zijn weer positief en gunnen je het van harte en daar ben ik dan weer blij mee. Heb positieve energie nodig.

Wat er laatst geschreven werd over iemand die zei " weet je wel waar je aan begint". Toen reageerde iemand hier op de site; wist zij dat wel dan. Dat vond ik echt een super antwoord om te geven. Als iemand mij ooit gaat zeggen " weet je wel waar je aan begint, dan zeg ik " wist jij dat wel dan?" Gewoon gelijk er bovenop haha. Niemand weet van tevoren waar hij aan begint. Je weet niet hoe het leven loopt en dat is soms maar goed ook. Als jij denkt dat je het kunt en alles goed overdacht hebt, dan kun je het gewoon!!
Wondertje wat vervelend is dat zeg! Ik geloof in wederkerigheid in vriendschappen of welke relatie dan ook. En dan voelt dat zo oneerlijk!

Ik heb goed nieuws gehad hoera Ik mag! pff een hele last van mijn schouders.
juffie, sterre, penelopeee bedankt voor jullie reactie, wel fijn om te horen dat meer mensen last van zulke situaties cq opmerkingen van vrienden heeft. Overigens steunt de rest van mijn vriendinnen en mijn familie mij allemaal wel hoor. Ze begrijpen mijn kinderwens wel. Maar vinden het natuurlijk allemaal wel spannend, zeker ook voor mij. Twee willen zelfs bij mijn bevalling zijn, en eentje vind het niet leuk als ik een doula zou inhuren hahaha. Nou ik moet eerst maar eens door "de keuring" komen. Dat vind ik op dit moment al spannend genoeg allemaal. Ik heb er in ieder geval wel goed over nagedacht, en ik denk ook dat ik het aan kan!

wondertje35: positieve energie, jeah! Dat willen we! En die slogan "weet je wel waar je aan begint....wist jij dat wel?" die houden we er zeker in!

Penelopeeee: Super dat je mag beginnen, weer een stapje verder!
Top penelopeeee, beginnen!
Herkenbaar missbella, de antwoorden van de anderen. Was laatst in gesprek met een paar meiden van m'n pufclub en één van hen zei: "ik sta er het komende weekend alleen voor" alsof het iets groots was. Komt echt omdat ze het niet gewend zijn. Zeiden ze zelf ook. Ik kon mijn meisje ook makkelijk en eerder uit logeren laten gaan dan zij, omdat ik me daar ook al van tevoren op ingesteld had... En tuurlijk is het af en toe zwaar, maar dat is het als stel ook. De verhoudingen veranderen. Ik hoor van hen tenminste ook regelmatig dat dát niet van een leien dakje gaat... Zo is het in elk huisje op de één of andere manier wel zwaar op z'n tijd. Een goed netwerk kan ik je iig aanraden! Zodat je zo nu en dan even je eigen ding kan doen.

Groetjes aan iedereen weer! En veel succes!
Yezka, heel veel succes morgen! Het gaat je lukken, ik weet het zeker!
Yezka, veel succes morgen!

Houston, hoe is het met jou nu?

Mila, ik duim ook voor jou!

MIjn brein doet het momenteel niet zo goed, en concentratieboog stelt niks voor, dus ik kan niet zo goed alles bijhouden. Sorry!

Wordt hopelijk gauw weer beter.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Yezka: veel sterkte morgen. Ik zal aan je denken.

Hier -zoals verwacht na vage test- gaan bloeden. Toch jammer!
Waar zit de any-key?
@ Houston
Yezka succes morgen!

Houston hele grote dikke knuffel voor jou.

Hier vandaag ff moeilijk moment, waren met groep vrienden samen en opeens zegt er 1 ik moet jullie wat vertellen, 3 maanden zwanger en niemand had ooit gedacht dat hun aan kinderen zouden beginnen...kwam heel hard aan maar heb me heel groot gehouden, iedereen leek naar mij hoe ik reageerde :( toen ze vroegen hoe t voor mij was m'n tranen weggeduwd en gezegd dat dit niet t moment was om over te hebben.

Later nog zo'n dooddoener komt bij jou vast goed, alsof t zo vanzelf sprekend is dat t bij iedereen lukt, geen idee hebbend hoe zwaar zo'n traject is.
quote:wondertje35 schreef op 06 februari 2013 @ 18:46:

Yezka, heb met je te doen. Het is al een zwaar proces en je moet het ook alleen doen. Mogelijk ga ik binnenkort hetzelfde traject in. Als je zin hebt

om even van je af te praten, wil ik best een avondje bij je langskomen.

Vrijdag de punctie en dan maandag de terugplaatsing, gaat snel ineens. Ik ga zo verschrikkelijk hard voor je duimen!!

Wat een lief aanbod en een goed idee!

Wil je me mailen op: *poef*?
quote:Houston77007 schreef op 07 februari 2013 @ 23:20:

Yezka: veel sterkte morgen. Ik zal aan je denken.

Hier -zoals verwacht na vage test- gaan bloeden. Toch jammer!

Verdorie....

Ik hoopte zo dat je toch zwanger was. Maar een miskraam kan je cyclus echt onbetrouwbaar maken.
Yezka, succes vandaag!

Houston, balen zeg, dikke knuffel!

E123, snap jouw gevoel. Niet leuk om te horen als je zelf al zolang bezig bent.

Wel knap hoe je hebt gereageerd, moet dan toch ook even hun momentje zijn. Knap dat je jezelf dan toch even op de achtergrond zet hoe moeilijk het dan ook voor je is. Heb zelf een zwangere collega, die naast mij zit. Mag iedere dag naar die dikke buik kijken en er wordt ook veel over gepraat. Ik gun het echt iedereen, maar soms is het wel even zwaar omdat het bij mijzelf niet lukt.

Heb al paar dagen last van mijn keel, vooral met slikken, vage hoogdpijn, ongesteldheidsgevoel in mijn buik en brandende ogen waardoor ik moe ben en vroeg op bed lig.. maar de meeste klachten horen volgens mij niet bij een zwangerschap? Zit nu op dag 6/7 na de eisprong..
E123, dat zijn echt hele zware momenten. Jammer dat ze je niet van te voren gewaarschuwd heeft, als ze weet waar jij mee bezig bent.

Maar de reactie van je andere vriendinnen was wel lief, al voelt het misschien niet heel handig. Zij moesten ook maar improviseren op dat moment. Zelfs hier (op dit topic) wordt vaak gezegd dat het wel goed komt. En we weten allemaal dat dat niet zo hoeft te zijn. Maar het is het enige troostrijke wat je hierover kunt zeggen. Ik denk dat er dan bedoeld wordt: We gunnen het jou ook heel erg en we hopen zo dat het voor jou ook snel raak is.
Yezka, vandaag is dé dag! Ben je zenuwachtig? Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar je ervaringen straks. Sterkte!!

@Houston, hé balen zeg dat je toch ongesteld bent geworden.

Knuffel van mij

@e123 wat een ongemakkelijke situatie. Vervelend! Het is zo confronterend.

Ik heb laatst ook een paar maanden tegen een zwangere buik aan moeten kijken op mijn werk (van een stagiaire). Toen zij wegging kreeg ik een miskraam. Ik heb mijn ongeboren kind/embryo een naam gegeven (unisex) en vorige week kwam het geboortekaartje binnen, het meisje had dezelfde naam gekregen...

Ik zit nu op dag 11, maar nog geen 2e streepje te zien op de ovulatietest. Het gaat dit keer dus wat langer duren.
Yezka, ik hoop zo dat het meegevallen is, vandaag en dat je mooie eitjes hebt gekweekt! Heel veel succes de komende dagen met wachten op de terugplaatsing. Spannend, dikke !

Emma, spannend nog!

Houston, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is! Is je plan om direct door te gaan of iets anders?
Thnx voor jullie lieve reacties

Yezka hoe is het gegaan?

Emma dat lijkt me ook heel pijnlijk! Hoop dat je 2e streepje snel komt, rond welke dag is jouw ovulatietest meestal positief?

Wondertje lijkt me ook heel lastig om een zwangere collega te hebben, weten ze op je werk dat jij het ook heel graag wilt? en volgens mij kunnen de klachten die je beschrijft ook bij een zwangerschap horen, die brandende ogen ben ik al meerdere malen tegengekomen als ik in wanhoop vroege zwangerschapsklachten ging googlen. Ik hoop het zo voor je!
Dag dames!

Moet weer even op heel wat reageren (zit in een lichtelijk werkconflict juridisch dus las wel mee maar met alle nevenactiviteiten- ladiesnight ed- geen tijd om fatsoenlijk te reageren);

@Mila; wel een relatie maar geen "openbare" spannend nu he..ben zo benieuwd!

@Emma duurt dan zo lang he als je moet wachten..ik ben benieuwd hoe ik dat op school moet gaan doen -als dat nodig is-

mijn collega is nl ook niet achterlijk..-al hoewel hihi-

@Houston; Verdor..!!! Baaaah! Op naar de nieuwe ronde!!! Enne geen stress!! Hoe voel je je verder -behalve k..-?

@Yezka; spaaaaaannend!! Was je er g zenuwachtig? Ging er wel iemand mee, moeder ofzo? En..?

@Tammy; hoe is t?

Even in het algemeen; ik ga er echt vanuit dat mensen het goed bedoelen maar een beeeeetje tact op zijn tijd (ik was van de opmerking; "Zij wel dan?"-in antwoord op de vraag of "wij wel wisten waar wij aan begonnen"-dus ik kan er ook nog wat van leren )

"Nee we hebben er niet over nagedacht, ik botste tegen mijn spermadonor op in de supermarkt en we bleken hetzelfde wasmiddel te gebruiken, mijns inziens een goede basis voor het creëren van een nieuw leven, een hamster vond ik eerst ook leuk maar dat is zo moeilijk aankleden..."

AAAAAAAHHHH ik mag aannemen dat "we" er goed over na hebben gedacht en ons erin hebben verdiept maar aangezien we geen glazen bol, paarse jurk (Jomanda) hebben of voor God kunnen spelen, zullen we zien wat de toekomst ons brengt...Hallelujah.

Maar ik denk dat de opmerking terecht was dat zij (mensen die op de natuurlijke manier makkelijk zwanger zijn geraakt ed) gewoonweg niet beseffen hoe moeilijk het ook kan zijn...

Toch?
Hier ff een korte update:

Ik leef nog.

Het was best wel zwaar (ik voel me nu alsof er iemand op mijn eierstokken heeft gestaan), maar ik heb me er doorheen gezongen. Er zijn 5 eitjes gevonden (uit 9 blaasjes) en maandag hoor ik of ze zijn bevrucht, of ze zijn gaan delen en of er één goed genoeg is om terug te plaatsen. Ik hoop dat er ook nog een paar ingevroren kunnen worden. Maar het is nu dus afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven