Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
@lizzy: dank je
Waar zit de any-key?
Ik zit tussen 20 gillende kinderen...

... en ik vind het geweldig.
Waar zit de any-key?
Klinkt fantastisch, Houston!
Voor Houston

Sterre, ik vond het ook een hel, maar het duurde bij mij veel korter (de pijn). Maar fijn dat je er weer wat positiever in staat!!
@tessado, ik ben gestopt met schrijven hier omdat ik gestopt ben met het traject om alleen voor een kindje te gaan omdat ik verliefd ben geworden Hopelijk gaan wij samen voor een kindje, hij is nu aan het idee aan het wennen dat hij mss vader wordt. Afgelopen maand veel aan gedacht omdat ik anders gestart was, maar ik kan nog wel even wachten....hopelijk niet al te lang.

Voor degene met een relatie maar die toch 'alleen' voor gaan, hele stoere beslissing om je wens door te laten gaan. Ik heb ook al gezegd, mocht vriend geen papa willen worden, dat ik er dan voor kies om te proberen een kindje te krijgen van een donor. Lijkt mij moeilijk maar de wens voor een kindje is te groot.
Jola, zal ik je uit de OP halen? Of ben je toch nog niet zo ver?
Dames weer even een korte vanuit bed. Ben nog steeds niet lekker,barst van de hoofdpijn door het gesnotter en gehoest. Heerlijk die bacillen!

Leuk om te lezen dat het zo gezellig was zaterdag! En nog steeds jammer dat ik er niet bij was,maar mn muur staat! Moet nog even glad gemaakt worden en dan kunnen we behangen. :-)

Vanmorgen controle gehad en alles weer dik in orde. Voor het eerst hartje gehoord. Of meer een galopperend paard eigenlijk

Kleine hoort tussen de 120-160 te zitten en zat dus perfect in het midden met 140.

Next stop: geslachtsbepaling!

Probeer morgen even goed bij te lezen! Trusten!
@jola: heel slim. Geen vrouw zou ooit haar kinderwens opzij moeten zetten voor een man. Vind ik dan.

@sterkte Fearless. Tijdens de voorjaarsmeet ben je er gewoon bij

Hier nog geen menstruatie. Wel af en toe krampen. Morgen precies 14 dagen na inseminatie. Ben benieuwd. Als ik niet ongesteld word morgen, ga ik woensdag weer testen. Meestal op dag 13 na eisprong ongesteld,sporadisch dag 14, maar ben nooit overtijd. Echt nooit. Alleen toen ik zwanger was.
Waar zit de any-key?
Dag dames,

Wat fijn dat jullie zo'n leuke zaterdag hebben gehad. Ik gelukkig ook hihi en mijn vrienden hebben het voor mij dragelijk gemaakt.

En een oeps momentje, want eentje was er in de veronderstelling dat een andere vriendin het wist.... Oeps hihi heel grappig. Gelukkig accepteerde ze mijn uitleg dat ze nog even moest wachten voordat ze te horen kreeg waar hij het over had.

@ Houston, ik zit hier voor je te duimen dat je zwanger bent!

@ Fearless, Beterschap!!!! En ik ben benieuwd wat het wordt/is!

@ Yezka, balen van die spuit, maar wat stoer dat je het wel gedaan hebt zeg!

@ F1978, Hallo!

Voor wie ik vergeet, mijn excuses, ben niet heel helder meer
@Jola, heel veel geluk gewenst met je vriend. Heel fijn voor je!!

@Fearless, beterschap!! Fijn dat de muur staat. Wanneer heb je de geslachtsbepaling?

@Houston, je maakt het spannend. Die krampen hoeven ook niks te betekenen. Ik duim nog even door.

Ik ben gisteren begonnen in het boek "de Ooievaarsclub" over een vrouw die met IVF begint en ben al bijna op de helft! Ik moet er af en toe echt om lachen, maar ik word er ook een beetje bang van. Opeens is het vervelende gevoel weer terug van "gaat het allemaal wel lukken". Rotgevoel.
Houston nog een testje gewaagd of wacht je het af?

Ik was de afgelopen dagen helemaal in de gloria, had het gevoel dat het raak was (iui pas 5 dgn geleden...) had gehoopt die postitieve vibe een week of 2 met goed resultaat vol te kunnen houden maar blijkt moeilijker dan gedacht, ook word ik best wel onrustig van het tempen dus ga toch proberen het maar even los te laten.

Emma dat geovel is erg herkenbaar, 1 van mijn angsten is dat het niet lukt met IUI of misschien wel helemaal nooit zonder reden..
Bedankt allemaal voor het warme welkom :-)

@ e123: we zitten inderdaad in een soortgelijke situatie. Mijn kinderwens is zo sterk dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om het niet te proberen.

Ik wacht totdat ik terecht kan bij KID Centrum, ik zal dus voornamelijk meelezen de komende tijd :-)
1978: zoals gezegd zit ik in eenzelfde positie als jij. En ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik de stap gezet heb. Sterkte met je overwegingen de komende tijd.

123: nog niet. Op zijn vroegst morgen als ik niet ongesteld word. Dan ben ik pas over tijd.
Waar zit de any-key?
Ik ben anders mega-ongeduldig.
Waar zit de any-key?
Welkom f1978 ( sorry Yezka, je hebt helemaal gelijk) Gezellig dat je mee schrijft/leest! Succes met wachten. Heb je gevraagd hoe lang de wachtlijst is bij KIDcentrum?

Yezka wat leuk dat je zo'n goede band hebt met je donor dat je samen filmpjes kijkt. Hoe was je tweede shot, weer zo pijnlijk? Ik hoop voor je dat het went!

Houston, leuke dag gehad gisteren?

Het blijft dus nog even spannend bij jou, ik blijf duimen!

Ik heb het boek de Ooievaarsclub pas bij het boekenfestijn (=boekenbeurs, reist door het land dus komt vast ook in jouw buurt) gekocht voor 1,95(!) Het is wel grappig en leest lekker weg. Maar ik denk niet dat ik het vaker wil gaan lezen dus als iemand het wil hebben laat maar weten dan stuur ik het op. 

Tessado mijn relatie is geheim dus eigenlijk heb ik niet echt een relatie. (dat ik het jullie vertel is omdat ik denk hier anoniem te zijn) Openlijk samen voor een kindje gaan is dus geen optie. Maar net als anderen met een relatie heb ik ook geen idee wat een kindje met onze 'verhouding' gaat doen. Afwachten maar, eerst maar eens zwanger worden! 

Wat leuk dat jij tulpen krijgt op je werk! Hier staan ze nog mooi mijn huis op te fleuren

Sterre van de vruchtbaarheid na een HSG is echt geen fabel hoor! Je eileiders worden met de contrastvloeistof doorgespoten, waardoor eventuele rommel ook weggespoten wordt. Ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat iemand die al lang aan het proberen was vlak na een HSG zwanger was. Hoop het voor je!

Lizzy ja maar ik had nog geen broek gekocht deze winter. Eerst omdat ik van plan was er snel uit te gaan groeien en later is het er door alle toestanden niet van gekomen. En je ziet zo veel leuke kleuren nu! Zo in de uitverkoop is het dan ook weer niet zo erg als ik de broeken niet heel lang kan dragen. Want ik ben natuurlijk nog steeds van plan er snel uit te gaan groeien

Jola wat leuk te horen dat je nog steedes helemaal fliefd bent! En je hebt hem dus ook niet weggejaagd toen je over kinderen bent begonnen, goed teken! 

Hier begint de ongeduldigheid nu ook, wachten is gewoon niet leuk! Ik mag van mezelf zondag testen, als ik voor die tijd niet bloed of een lage temp krijg. En al weet ik dat de kans niet zo groot is omdat mijn ei laat was, er is wel een kans.... 

Hoop doet leven toch?!

Ik ben vanmorgen naar het EMC geweest voor mijn 'eerste' echo. Het gaat hartstikke goed! Ik zit hier 9 eitjes te maken (as we speak ), wat een heel mooi aantal is volgens de gyn. Alles meer dan 10 vond hij verspilde energie, omdat er dan vaak veel slechte eitjes bij zitten. De eiblaasjes zijn al tussen de 12 en de 17 mm groot, wat betekent dat ik vrijdag of zaterdag al mijn punctie heb.

Morgen terug en wordt de definitieve datum bepaald.

Echt spannend!
Wow, broeds kippetje Dat is heel goed nieuws!
Waar zit de any-key?

(tok?)
Yezka, heerlijk die broedstand! En wat fijn misschien dit weekend al! Vervelend dat spuiten in je been maar het levert je wel 9 kinderen op in de Madeliefkamer ! Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen, veel succes!

Mila en Houston, veel succes!!! En Houston ook van mij nog !

Fearless, veel beterschap gewenst. Hopelijk ben je gauw weer op been!

Sterre, ik heb drie HSG's gehad. De eerste was ik heel positief over maar de twee anderen waren een regelrechte hel. Ik mocht daarna niet eens naar huis vanwege teveel pijn en bloedverlies. Maar na de eerste was ik ook direct zwanger (wel de cyclus na de HSG) en toen was ik weer opnieuw zwanger in de zesde maand. Het werkt niet voor elke vrouw maar wel voor de meerderheid. Heel veel vruchtbaarheid gewenst!

E123, ik ben van mening dat er bijna altijd een reden is voor onvruchtbaarheid. Je moet alleen soms heel veel stenen omkeren en de juiste artsen tegenkomen en heel veel doorzettingsvermogen hebben, o ja en een dikke olifantenhuid. Maar meestal als de oorzaak gevonden is, is er ook een oplossing.

Jola, wat een fijne reden om niet meer zo actief mee te schrijven. Heel veel geluk!

Emma, het is echt een geweldig boek, en als je het uit hebt, heb je een glimlach op je gezicht. Mij gaf het het gevoel dat er zoveel mogelijkheden zijn om zwanger te raken en het gaf mij een extra boost vooral omdat ze het zo geweldig verwoordt. Maar misschien is mijn mening wat gekleurd want zij heeft hetzelfde probleem als ik en ik onderga nu dezelfde behandingen. Ik ben er nu weer in begonnen. Veel leesplezier nog!
Yezka, wat spannend, het is bijna zover! Voel je je nog goed?

En hoeveel bevruchte eitjes laat je terugplaatsen? 1 of 2?

Houston, nog steeds geen bloed? Ik duim.

Mila, ik duim ook voor jou.
Net weer geweest voor een echo. Alles ziet er goed uit en de punctie zal vrijdagochtend worden gedaan. Dan maandag de terugplaatsing.

Allemaal mooi, maar ik voel me ellendig. Ik heb last van misselijkheid en diaree en emotioneel vlieg ik alle kanten op. Vooral de boze en verdrietige. En ik ben zo moe. Ik weet ff niet waar ik met mezelf heen moet.

Oh, en ik laat 1 eitje terugplaatsen (als het zo ver komt). Ik ga niet gokken op een tweeling (met alle risico's van dien).

Houston, nog nieuws? Of heb je liever niet dat we er naar vragen?
Wat vervelend dat je je zo voelt, Yez. Ik leef met je mee!!!

Lijkt mij ook heel zwaar en emotioneel, al die hormonen.

Hopelijk voel je je snel wat beter.
Yezka, heb met je te doen. Het is al een zwaar proces en je moet het ook alleen doen. Mogelijk ga ik binnenkort hetzelfde traject in. Als je zin hebt

om even van je af te praten, wil ik best een avondje bij je langskomen.

Vrijdag de punctie en dan maandag de terugplaatsing, gaat snel ineens. Ik ga zo verschrikkelijk hard voor je duimen!!

Zelf zit ik inmiddels 5 dagen na mijn behandeling. Heb wat steekjes in mijn buik en vandaag was ik zo ontzettend moe.. maar denk dat het er nog te vroeg voor is.

Durf eigenlijk ook nergens meer op te hopen..
@Yezka: ook hier nog even een hart onder de riem en een
Waar zit de any-key?
Hier trouwens twijfel. Bloed in geen velden of wegen te bekennen. Menstruatieklachten ook niet. Maar ik geloof niet in twee bevruchtingen/zwangerschappen in drie pogingen.

Maar test was - hoewel zelfs niet van een licht streepje kan worden gesproken; slechts van hele hele vage contouren - niet spierwit.

Eigenlijk ben ik gewoon bang.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven