Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Waaaauw Mila gefeliciteeeeerd wowww! Geniet ervan! Hoe waren de eerste reacties..bijv. van de donor? Ik snap dat t makkelijk gezegd is dat je je geen zorgen moet maken..maar probeer er van te genieten! NU is NU toch..? Top meis!
quote:Houston77007 schreef op 10 februari 2013 @ 10:50:

@Emma: niet zo goed. Erg onzeker over bloedverlies gister.

Bedoel je dat het niet door heeft gezet? Heb je voor de zekerheid nog een test gedaan?

Bah, die onzekerheid toch!

Tammy, ik heb wel een aanloopje naar een positieve test. Als ik gisteren nog geen 2e streepje zag, kan hij vandaag niet al positief zijn. Ik gok dan volgend weekend pas. En misschien nog veel later...
@Mila, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd!!!

@Emma, die NUB heb ik idd ook geprobeerd. De meningen waren verdeeld Lastig dus haha!

Nog 2 nachtjes en dan weet ik het hoop ik! Vooral nu mn twee collega's het afgelopen week te horen hebben gekregen (ook via pretecho, we zitten heel dicht bij elkaar) ben ik er erg mee bezig.

Ik hoop dat jij snel een streepje krijgt!!

@Houston, Misschien idd een tweede test?
@Mila, wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! En sterkte met alle emoties, kan me voorstellen dat je tussen zweeft tussen vreugde, angst en verbijstering (nou ja, die laatste had ik veel last van )
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
@emma: eerder het tegenovergestelde. Ik ben altijd licht en weinig ongesteld. Met name 1e en 3e dag. Donderdag 1e dag, gister 3e dag. S ochtends weinig bloed. Liep met vriendin in de stad en zei dat ik dacht dat ik in mijn broek had geplast. Op toilet enorm doorgelekt en in wc-papier enorme klonter.

Ik ga uit van een ontregelde menstruatie waar Yezka het over heeft, maar wat als ik nou geen plakkertjes heb? Dat er dus wel iets zat (gezien schaduw (geen streep) op test dinsdag), maar dat mijn baarmoeder zegt: ammehoela. Ik ben er soms bang voor.
Waar zit de any-key?
Ik snap je angst wel, Houston. De kans is aanwezig dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden.

Misschien eens met de gynaecoloog over hebben?
Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Ondanks dat ik het nog erg spannend vind loop ik volgens mij de hele dag al te glunderen

Emma klopt ik had niet zo'n grote kans dacht ik. Maar nu blijkt dat er in ieder geval één zaadje was dat ruim drie dagen overleeft heeft! Ik heb gewoon heel veel geluk gehad!

Heb het nog maar een paar mensen verteld, de reacties zijn lief. Donor is nog wel een verhaal apart. Omdat ie vorige keer zo geschrokken was had ik gisteren al verteld dat ik vandaag ongesteld moest worden maar dat ik van alles voelde en hoopte dat ik dat niet zou worden en kon gaan testen. Dus stuurde vanmorgen (vroeg) hem een berichtje dat mijn voorgevoel juist was met veel uitroeptekens en een smiley. Duidelijk lijkt me...?

Belt ie later op met de constatering dat ik erg vroeg wakker was. Ik zeg ja, klaarwakker. O moest je plassen? Ik ja, en wat voor een plas! Moest ie lachen, o was ie zo groot dan? Ehm... Je hebt m'n berichtje van vanmorgen niet echt begrepen geloof ik he? Hoezo? Ik ben zwanger! Oooooh. Aaa daarom je plas.... Gefeliciteerd! 

Zucht...ik had z'n IQ hoger ingeschat....hoop niet dat dit consequenties voor m'n kleintje gaat hebben ;)

Houston dat is schrikken! Hopelijk is het 'slechts' een vervelende nawee van je miskraam. Misschien idd niet zo'n gek idee om eens met de gyn te overleggen?

Yezka veel succes morgen!

Ga nu ff googlen wat die NUB is waar jullie het over hadden. En verder genieten op m'n wolk
Haha lekker snugger!

Yezka, heel veel succes morgen. Ik neem aan dat je eerst gebeld wordt?
Mila super zeg, gefeliciteerd! Spannend!

Yezka succes morgen, ik ga voor je duimen.

Emma wat onrustig hè als een positieve ovulatietest uitblijft. Hopelijk voor jou snel een positieve test.

Denk dat hier poging 9 mislukt is :(
Mila, gefeliciteerd! Dat is weer razendsnel gegaan zeg.

Houston, lieffie... Kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt.

En Emma, ik word idd morgenochtend gebeld of er een embryo goed genoeg is om terug te plaatsen. Dan hoor ik ook gelijk hoe laat dan.

Fearless, veel plezier bij je echo, overmorgen!
Weet je al wat, Yezka??

Gefeliciteerd Mila!! Wat een geweldig nieuws!
Jaaaaaaaa!

Er is tenminste één goeie embryo en vanmiddag heb ik de terugplaatsing! Ik ben zo blij en opgelucht!

En hierbij beloof ik (met mijn hand op mijn hart) dat ik uit de ego-modus zal komen en weer actiever ga reageren op jullie berichten.
Ohhh Yezka wat spannend!! Ik zit de hele ochtend al aan je te denken. Heel veel succes vanmiddag op deze bijzondere dag.
Spannend, Yezka!! Dit worden twee (lange) weken op een heel ander wachtbankje, succes!
Yezka, wat ontzettend geweldig! Veel succes vanmiddag! Hoor je dan of er nog eskimo's zijn?

E123, wat jammer weer? Zijn er voor jou ook andere opties die je kunt gaan bespreken of ben je nog niet zo ver? Eerst maar aan de Ben&Jerry's. Tip ze zijn in de aanbieding bij de Appie.
Wat fijn Yezka!! Ik zat ook al de hele ochtend aan je te denken.quote:Yezka schreef op 11 februari 2013 @ 10:22:

En hierbij beloof ik (met mijn hand op mijn hart) dat ik uit de ego-modus zal komen en weer actiever ga reageren op jullie berichten.

Geeft niks hoor, jij had wel wat anders aan je hoofd.

e123, heeft het bloeden doorgezet?

Wat is het verdere beleid? Doorgaan t/m de 12e keer en daarna hormonen? Zoiets staat wel in het boekje over Utrecht.

Sterkte!!! En verwen jezelf even met iets lekkers.
Hier verwacht ik pas woensdag/donderdag bloed, al negatief getest, ik kon me niet inhouden en mn temperatuur was vanochtend ook al wat lager.

Potje genieten van Hertog met de smaak brownie al in huis gehaald als troost, ook erg lekker!

Nu mag ik nog 3x komen voor een IUI, daarna volgt een afspraak met de arts en daarna krijg je volgens de info nog 3x IUI maar dan met hormonen in het UMCU. Ik ben zo bang dat het allemaal niet lukt en ook voor de IVF moet gaan. Ik heb steeds het gevoel dat er wel wat gebeurd maar het dan toch niet goed innestelt :(

Yezka hoe is het gegaan?

Emma al een streepje in zicht? Of gaan we straks weer samen op naar de volgende ronde, al hoop ik voor jou dat je al eerder mag natuurlijk.

Mila hoe gaat het op de roze wolk?
Yezka, zit je ondertussen al op het bankje?

e123, ik ben zelf ook heel bang voor IVF. Die hormonen die je moet spuiten (spuiten maakt me niet uit, maar de stemmingswisselingen). En als je hornomen gaat slikken moet je ook regelmatig naar het ziekenhuis voor echo's.

Jammer van de negatieve test en de temp-daling. Geniet van het ijs!!!!

Hier nog steeds geen 2e streepje (dag 14). Ik moet geduld hebben (heb ik niet ).

Ik ga vanaf vandaag weer even gezond doen. Letten op wat ik eet, meer bewegen. Vanavond na maanden weer eens naar aquazumba en daarna even de sauna in (dat is nieuw daar).
E123, ik snap je angst en onzekerheid heel erg goed.

Zelf ben ik vanmiddag dus weer op het wachtbankje geklommen. En om dat te vieren begonnen met daar een (glutenvrij) gebakje te eten. Het terugplaatsen is goed gegaan. Maar ik was nog zo beurs van binnen, dat het inbrengen van het speculum wel erg pijnlijk was. Maar bij de tweede poging ging het toch wel goed.

En als het meezit, gaat er morgen nog een embryo de vriezer in en heb ik idd een eskimootje voor de volgende poging. Evengoed is de kans wel groot dat ik er dan voor niets sta omdat het ontdooien toch vaak niet goed gaat. Maar dat zie ik wel als het zover is. Ik ben al blij dat ik tot hier gekomen ben!
We duimen mee Yezka (weet even niet goed welke smiley).
gefeliciteerd Mila!!!

fijn dat je terugplaatsing is gelukt Yezka! Beetje jammer van de beurs-heid, maar dat neem je wel op de koop toe toch? Ik duim mee.
quote:campari schreef op 11 februari 2013 @ 17:41:

We duimen mee Yezka (weet even niet goed welke smiley).
Spannend Yezka!!! En fijn dat er nog een eskimootje is.

Dat wordt weer twee weken duimen draaien!

En over die ego-modus: een forum is om mee te praten en m.i. vooral om je hart te luchten, dus lucht maar een eind raak hoor!

E123, balen weer... En wat een traject en periode dat je dan weer tegemoet gaat zeg. Hoop idd voor je dat de IVF niet aan bod komt..
@Mila!! WAUWWWWW!!! Gefeliciteerd!!! Dus je was het eigenlijk al tijdens de meet? Of ben ik nu helemaal in de war met de dagen? Wat gaaf zeg! Hoe voel je je? Apart allemaal he?

En die donor van je hahahhaah. Zijn snuggerheid zal wel komen omdat het nog vroeg in de ochtend was ofzo... of hij wilde de waarheid niet helemaal onder ogen komen haha. Nouja.... hij went er vanzelf wel aan, toch?

@Juffie: ja bloed is idd even schrikken! Maar het is gelukkig opgehouden met bloeden en nu maar hopen dat het weg blijft. Vandaag had ik weer veel controles, maar ben met een iets hogere auto gegaan. Alleen had ik, toen ik een eind moest lopen, last van mijn rug en besloot diep te buigen om de wervels weer even goed te zetten, dat helpt meestal wel, maar voelde meteen mijn buik. Dus... als ik deze week weer oud bloed heb dan weet ik waar het van komt!

Wanneer zou je voor een 2e willen gaan? Hoe oud ben jij nu trouwens?

@Emma: wat een gedoe dat je nog steeds niet ovuleert. Terwijl je nog wel zo snel wilde beginnen. Hopen dat het alsnog deze week gebeurd en dan kun je snel weer aan de slag.

@Houston: Ik denk ook dat het een onregelmatige cyclus is en je heftiger bloedt dan normaal. Ik denk dat na een paar maanden het wel weer richting je oude cyclus gaat. Maar wel vervelend nu, je kan er zo weinig op bouwen nu he?

@Gavia: lastig dat wachten he? Maar idd.. als het bijna zover is, lijkt het weer bijna te snel gaan.. Komt goed!!!

@E123: he shit, balen!!!!! Weet je het al zeker, of is er nog een kans?

@Yezka: Oh wat goed!! En wat fijn dat het niet heel veel pijn deed op het speculum na. Moet je dan nu, net zoals met een inseminatie, ook ongeveer 2 weken wachten totdat je weet of het blijft zitten? En......... heb ik het goed dat je vanaf vanmiddag eigenlijk ook in het zwangerenrijtje moet staan en het nu alleen de vraag is of het blijft zitten en `aanslaat´?
quote:lizlizzyliz schreef op 11 februari 2013 @ 19:15:

@Yezka: Oh wat goed!! En wat fijn dat het niet heel veel pijn deed op het speculum na. Moet je dan nu, net zoals met een inseminatie, ook ongeveer 2 weken wachten totdat je weet of het blijft zitten? En......... heb ik het goed dat je vanaf vanmiddag eigenlijk ook in het zwangerenrijtje moet staan en het nu alleen de vraag is of het blijft zitten en `aanslaat´?

Haha! Nee, dat is echt veel te optimistisch hoor! Er wordt pas gesproken van een zwangerschap als een vruchtje is ingenesteld, niet als een eicel bevrucht is. En dan moet het hCG ook nog een bepaalde hoogte gehaald hebben. (Ik denk zo hoog dat je zwangerschapstest positief is, maar dat weet ik niet zo precies).

Ik heb echt maar een paar procent kans dat het raak is. Maar ik hoop natuurlijk wel dat het blijft zitten. Het grappige is als het nu raak is, dat er dan 5 dagen zit tussen mijn verjaardag en die van de donor en tussen de verjaardag van de donor en de uitgerekende datum. Dus wat mij betreft is het voorbestemd. Nu duimen dat het universum zich daar ook iets van aantrekt.

Oh ja, en over 15 dagen mag ik testen. Dus ik heb nog even te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven