Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
dinsdag 9 juli 2013 om 11:00
@Emma77: Bedankt voor jouw (en ook de anderen) reactie. Ik heb het idd aan mijn moeder verteld toen het, na wat sturen van mijn kant, op het onderwerp kinderen (krijgen) kwam. Haar reactie was wat afwachtend en ze had wat moeite met het feit dat ik het via KID met onbekende donor wilde: "Het kind heeft dan geen vader/andere familie."
Ik stuur wel vaker het gesprek wat die kant op, maar om er dan concreet over te beginnen vind ik moeilijk.
Binnenkort hoop ik het aan mijn zus te vertellen. Ik denk dat haar reactie wel positief zal zijn, maar toch...
Ik stuur wel vaker het gesprek wat die kant op, maar om er dan concreet over te beginnen vind ik moeilijk.
Binnenkort hoop ik het aan mijn zus te vertellen. Ik denk dat haar reactie wel positief zal zijn, maar toch...
dinsdag 9 juli 2013 om 14:09
madiwodo,
ik riep het eigenlijk al toen ik 25 was: als ik dertig ben en zonder man door het leven ga dan wordt ik BAM. Nouja toen ik 37 was en het in werking zette keek eigenlijk niemand er raar van op en heb ik nooit nare reakties gehad, althans ik heb ze nooit als naar ervaren. De goed bedoelde adviezen zie ik maar als een hele lieve aktie haha.
Belangrijk is dat jij achter je keuze staat en als mensen dat zien en ook horen dat je goed over alles hebt nagedacht, dan zullen ze uiteindelijk wel achter jouw beslissing staan.
Spannend johh maar wel heel leuk, je zal zien dat je soms heel onverwachts hele leuke reakties krijgt. Succes!
ik riep het eigenlijk al toen ik 25 was: als ik dertig ben en zonder man door het leven ga dan wordt ik BAM. Nouja toen ik 37 was en het in werking zette keek eigenlijk niemand er raar van op en heb ik nooit nare reakties gehad, althans ik heb ze nooit als naar ervaren. De goed bedoelde adviezen zie ik maar als een hele lieve aktie haha.
Belangrijk is dat jij achter je keuze staat en als mensen dat zien en ook horen dat je goed over alles hebt nagedacht, dan zullen ze uiteindelijk wel achter jouw beslissing staan.
Spannend johh maar wel heel leuk, je zal zien dat je soms heel onverwachts hele leuke reakties krijgt. Succes!
dinsdag 9 juli 2013 om 15:01
Dan komt het wel goed Veronique! Ik kreeg ook zo'n reactie op mijn mailtje met de papieren. Daarin vroeg ik ook om een afspraak en toen kreeg ik ook zo'n reactie.
Madiwodo, welkom! Ik zit ook nog aan het begin. Ik heb op 22 juli intake in Amsterdam en op 6 augustus in Leiderdorp. Mijn ouders weten het nu en zijn positief. Al hoopt vooral mijn vader dat ik gewoon nog een leuke vent tegen kom in de komende maanden zodat ik daar kinderen mee kan proberen te krijgen.
Madiwodo, welkom! Ik zit ook nog aan het begin. Ik heb op 22 juli intake in Amsterdam en op 6 augustus in Leiderdorp. Mijn ouders weten het nu en zijn positief. Al hoopt vooral mijn vader dat ik gewoon nog een leuke vent tegen kom in de komende maanden zodat ik daar kinderen mee kan proberen te krijgen.
WTF?
dinsdag 9 juli 2013 om 16:39
Wow!!!! Wat is er weer veel geschreven!
Allereerst Gavia; wauuuuuwwwww!!! In1x!!! Gefeliciteerd!
Ben je al aan het idee aan het wennen? En je vertelt het al?! Ik kan mij dat zo voorstellen..ik ben ook zo'n flapuit! Nl vertel jij het bewust maar ik heb nu soms al moeite met het relaxed benaderen van de wachtweken...Hoe voel je je nu?
Enne..goed idee..opvang met zo min mogelijk uren in de schoolvakantie..Opvang zit naast mijn werk..maar ik werk buiten mijn woonplaats..hmm..lastig..Mijn moeder wil oppassen (lees;laat het kind nooit meer los) maar je houdt toch overal rekening mee! Mag ik jou/jullie nog n vraag stellen..WAT voel je precies de1e weken? Of wat zou je kunnen voelen? Ben ik benieuwd naar!!
@Tammy; ik wacht... Ben erg benieuwd! Hoe is het verder?
@Mila en Houston;lieverds zit ook op het wachtbankje en hoop dat ik er nu niet vanaf pleur.. met jullie nl! Hoe is het verder? Lekker aan het relaxen in de zon?
@CF;Hehe..de laatste loodjes..suc6 met het zoeken naar de juiste maxi-cosi en andere spullen! (En draai ondertussen een wasje of 10 )NB; Wasdroger met stoomfunctie is ideaal!
@Liz; Lekker ah aftellen! Hopelijk nu heeerlijk in n badje, ik overweeg dat soort dingen ook altijd Hoe is de stand van de babykamer?
Al zaken aan het afstrepen?
@Emma;hoe voel je je? Heb je t al veel mensen verteld?Ben je al spulletjes aan het kopen?Ben zooooo benieuwd!
@Mevrouw R.;waar bent u? Hoe is t , meis?
@NYC;hoe gaat het? Druk ah klussen?
@Abusu en Veronique; spannend!!!! Leuk meer dames (ws) in het MCK, ik mis m trouwens ook in de openingspost bij klinieken
Suc6 dames BTW; een keer per maand bespreken ze de bamers in een overleg..als je doorgaat, krijg je bericht!
En wat betreft het vertellen aan "je omgeving"; mensen moeten er vaak aan wennen maar worden steeds enthousiaster is mijn ervaring..Wat mij wel helpt is om af en toe te denken;'Het is zoals het is'..Niet als een soort van dooddoener maar je kunt eenoudigweg niet aan iedereens wensen voldoen. En ik doe het dan op mijn manier..maar dat wil niet zeggendat het per definitie een slechtere manier oid is..Suc6! (Ook aan ma/di/wo/do..Ik zag ook overal bergen maar eenmaal in het proces ) Suc6!
@Chantal; moeilijk he de 'ik benzwanger' momenten..even laten bezinken..jullie/onze tijd komt ook wel! Ik duim! (Eerst vak toch?)
@Sterre; heftig...hoe gaat het nu met je? Dikke
@Fearless; goed beeeezig! Warm..pfjoeeeeiiii..morgen koelt het gelukkig iets af..Heb erg gelachen om de vliezen breken stories
Geniet van je verlof!
Is Amphere al bevallen..of liever gezegd..iemand al iets van haar vernomen?(Oud-topicers?)
Met alle mini-uppiesalles ok? Lekker aan het badderen?
En mocht ik iemand zijn vergeten..
Hier afgelopen zaterdag mijn 3e iui gehad erg gezellig (als ik dat vertel.. ) lekker bijgekletst met de verpleegkundige..Ik zeg maar zo..als je daar dan toch ligt..8 Miljoen..net als vorige keer..ben benieuwd..
Verder veel gebeurd..werkgever zorg wil mij ontslaan (is haar bij mijn 16 andere collega's ook gelukt ) dus...i'm prepared..geen grond nl maar dat zegt tegenwoordig ook niks..zucht..
Ik bekijk het positief..ik werk dan nog steeds heel veel en ik heb dan eens tijd over...Tenzij ik zwanger blijk te zijn..dan mag ik nu niet worden ontslagen..Heb sinds vrijdag een nieuwe grote kleine blaffende liefde op 4 poten dus afleiding alom (ze komt via een omweg uit een asiel in Servie, is erg slim, kidproof en zoooo lief..onvoorstelbaar..ze wordt elke ochtend blij wakker! In Servie werd ze doodgehongerd dat kon ik niet aanzien..no words..) Nl kreeg ik wel even..wat...je wilt ook een baby..blabla vragen..Maar goed ik heb altijd honden gehad, ook rescues en ik leef weer helemaal op!
Nog n kleine vraag; na de vak met de "bevallenen"(nee niet gevallenen) een meet? Wil iedereen dan graag bewonderen!
Allereerst Gavia; wauuuuuwwwww!!! In1x!!! Gefeliciteerd!
Ben je al aan het idee aan het wennen? En je vertelt het al?! Ik kan mij dat zo voorstellen..ik ben ook zo'n flapuit! Nl vertel jij het bewust maar ik heb nu soms al moeite met het relaxed benaderen van de wachtweken...Hoe voel je je nu?
Enne..goed idee..opvang met zo min mogelijk uren in de schoolvakantie..Opvang zit naast mijn werk..maar ik werk buiten mijn woonplaats..hmm..lastig..Mijn moeder wil oppassen (lees;laat het kind nooit meer los) maar je houdt toch overal rekening mee! Mag ik jou/jullie nog n vraag stellen..WAT voel je precies de1e weken? Of wat zou je kunnen voelen? Ben ik benieuwd naar!!
@Tammy; ik wacht... Ben erg benieuwd! Hoe is het verder?
@Mila en Houston;lieverds zit ook op het wachtbankje en hoop dat ik er nu niet vanaf pleur.. met jullie nl! Hoe is het verder? Lekker aan het relaxen in de zon?
@CF;Hehe..de laatste loodjes..suc6 met het zoeken naar de juiste maxi-cosi en andere spullen! (En draai ondertussen een wasje of 10 )NB; Wasdroger met stoomfunctie is ideaal!
@Liz; Lekker ah aftellen! Hopelijk nu heeerlijk in n badje, ik overweeg dat soort dingen ook altijd Hoe is de stand van de babykamer?
Al zaken aan het afstrepen?
@Emma;hoe voel je je? Heb je t al veel mensen verteld?Ben je al spulletjes aan het kopen?Ben zooooo benieuwd!
@Mevrouw R.;waar bent u? Hoe is t , meis?
@NYC;hoe gaat het? Druk ah klussen?
@Abusu en Veronique; spannend!!!! Leuk meer dames (ws) in het MCK, ik mis m trouwens ook in de openingspost bij klinieken
Suc6 dames BTW; een keer per maand bespreken ze de bamers in een overleg..als je doorgaat, krijg je bericht!
En wat betreft het vertellen aan "je omgeving"; mensen moeten er vaak aan wennen maar worden steeds enthousiaster is mijn ervaring..Wat mij wel helpt is om af en toe te denken;'Het is zoals het is'..Niet als een soort van dooddoener maar je kunt eenoudigweg niet aan iedereens wensen voldoen. En ik doe het dan op mijn manier..maar dat wil niet zeggendat het per definitie een slechtere manier oid is..Suc6! (Ook aan ma/di/wo/do..Ik zag ook overal bergen maar eenmaal in het proces ) Suc6!
@Chantal; moeilijk he de 'ik benzwanger' momenten..even laten bezinken..jullie/onze tijd komt ook wel! Ik duim! (Eerst vak toch?)
@Sterre; heftig...hoe gaat het nu met je? Dikke
@Fearless; goed beeeezig! Warm..pfjoeeeeiiii..morgen koelt het gelukkig iets af..Heb erg gelachen om de vliezen breken stories
Geniet van je verlof!
Is Amphere al bevallen..of liever gezegd..iemand al iets van haar vernomen?(Oud-topicers?)
Met alle mini-uppiesalles ok? Lekker aan het badderen?
En mocht ik iemand zijn vergeten..
Hier afgelopen zaterdag mijn 3e iui gehad erg gezellig (als ik dat vertel.. ) lekker bijgekletst met de verpleegkundige..Ik zeg maar zo..als je daar dan toch ligt..8 Miljoen..net als vorige keer..ben benieuwd..
Verder veel gebeurd..werkgever zorg wil mij ontslaan (is haar bij mijn 16 andere collega's ook gelukt ) dus...i'm prepared..geen grond nl maar dat zegt tegenwoordig ook niks..zucht..
Ik bekijk het positief..ik werk dan nog steeds heel veel en ik heb dan eens tijd over...Tenzij ik zwanger blijk te zijn..dan mag ik nu niet worden ontslagen..Heb sinds vrijdag een nieuwe grote kleine blaffende liefde op 4 poten dus afleiding alom (ze komt via een omweg uit een asiel in Servie, is erg slim, kidproof en zoooo lief..onvoorstelbaar..ze wordt elke ochtend blij wakker! In Servie werd ze doodgehongerd dat kon ik niet aanzien..no words..) Nl kreeg ik wel even..wat...je wilt ook een baby..blabla vragen..Maar goed ik heb altijd honden gehad, ook rescues en ik leef weer helemaal op!
Nog n kleine vraag; na de vak met de "bevallenen"(nee niet gevallenen) een meet? Wil iedereen dan graag bewonderen!
dinsdag 9 juli 2013 om 16:52
Spannend hoor voor jullie allemaal! Veronique, hoop dat je snel een afspraak hebt.
Madiwodo, het is wel spannend om te vertellen. Ik vond het ook elke keer weer spannend, ook al verwachtte ik positieve reacties. Afgelopen weekend heb ik mijn zwangerschap kenbaar gemaakt aan iemand die er nog niets vanaf wist. En ja, ook dat vond ik spannend. Dus gun jezelf ook de rust om het spannend te vinden. Bespreek dat eventueel ook met diegene. Dat lucht op!
Succes!
Madiwodo, het is wel spannend om te vertellen. Ik vond het ook elke keer weer spannend, ook al verwachtte ik positieve reacties. Afgelopen weekend heb ik mijn zwangerschap kenbaar gemaakt aan iemand die er nog niets vanaf wist. En ja, ook dat vond ik spannend. Dus gun jezelf ook de rust om het spannend te vinden. Bespreek dat eventueel ook met diegene. Dat lucht op!
Succes!
dinsdag 9 juli 2013 om 17:11
Ah, Tessado is weer in tha town!
Sorry, topic stond hier al een tijdje open, voordat ik mijn post schreef.
Ik heb niets gevoeld en voel nog steeds niet echt iets.
Het enige wat bij mij echt direct een verschil was, was mijn slaapritme. Ik was ineens heel vroeg wakker steeds. Maar ja, of dat met de zwangerschap te maken heeft, geen idee.
Ik ben nu heel erg moe steeds, maar ja, einde schooljaar he. En de misselijkheid komt in vlagen. Mag de naam ochtendmisselijkeheid nog niet hebben.
Ook wat menstruatiekrampen in het begin, maar ook daarvoor geldt: die heb ik ook als ik wel ongesteld moet worden (het zijn niet voor niets menstruatiekrampen), dus zegt ook niets. Had me voorgenomen niets te voelen wat er niet was (als in, "voel ik al iets, heb ik niet al een beetje buikpijn/pijnlijke borsten/...") en dat is gelukt.
Moet wel zeggen dat dit misschien ook wel de reden is dat het nog abstract voor me is allemaal. Je hebt een aantal positieve testen, maar meer dan dat ook niet. Denk dat als ik de echo heb, ik pas echt besef dat er een kindje in mij groeit.
Succes met het wachten weer. Duimen draaien!
Sorry, topic stond hier al een tijdje open, voordat ik mijn post schreef.
Ik heb niets gevoeld en voel nog steeds niet echt iets.
Het enige wat bij mij echt direct een verschil was, was mijn slaapritme. Ik was ineens heel vroeg wakker steeds. Maar ja, of dat met de zwangerschap te maken heeft, geen idee.
Ik ben nu heel erg moe steeds, maar ja, einde schooljaar he. En de misselijkheid komt in vlagen. Mag de naam ochtendmisselijkeheid nog niet hebben.
Ook wat menstruatiekrampen in het begin, maar ook daarvoor geldt: die heb ik ook als ik wel ongesteld moet worden (het zijn niet voor niets menstruatiekrampen), dus zegt ook niets. Had me voorgenomen niets te voelen wat er niet was (als in, "voel ik al iets, heb ik niet al een beetje buikpijn/pijnlijke borsten/...") en dat is gelukt.
Moet wel zeggen dat dit misschien ook wel de reden is dat het nog abstract voor me is allemaal. Je hebt een aantal positieve testen, maar meer dan dat ook niet. Denk dat als ik de echo heb, ik pas echt besef dat er een kindje in mij groeit.
Succes met het wachten weer. Duimen draaien!
dinsdag 9 juli 2013 om 18:32
Bedankt voor alle berichtjes. Ik zie het vertellen aan mijn familie maar als stap 1 en hierna kan ik dan eindelijk beginnen aan stap 2: zorgverzekering bellen/formulieren invullen/verwijsbrief halen enz. Ik heb al contact gehad met het Barrahus en dit lijkt mij een goede kliniek, maar voor ik daar heen kan moet er nog wel wat voorwerk gedaan worden...
dinsdag 9 juli 2013 om 20:52
quote:Gavia schreef op 09 juli 2013 @ 09:29:
@echo's: ok, Emma, jij gaat dat toch ook doen? Combinatietest en vlokkentest? Dus dan krijg je minimaal 4 (?) echo's?
Gavia, ik hoop toch echt met heel mijn hart dat een vlokkentest of vruchtwaterpunctie niet nodig is.
Kijk, als de combinatietest goed is, laat ik geen verder onderzoek doen.
Ik heb de verloskundige even gebeld met de vraag hoe zij tegen de angelsound aankijken en zij raden het af. De straling is niet goed voor de baby. En ik mag als ik 12 weken ben een keer bellen voor een afspraak, dan mag ik een keer extra het hartje luisteren. Nu was het nog te vroeg zei ze.
Claude, fijn dat het kamertje klaar is. Maar je moet nog wel wat dingen kopen zie ik. En de naam nog, moeten we helpen?
Leuk dat je wilt gaan dragen. Wat voor doek heb je? Of heb je meerdere doeken?
En heb je zo'n mooie hangwieg? Lijkt mij ook wel wat.
Succes met de laatste loodjes!
Tessado, leuk weer wat van je te horen. Dus jij zit ook weer op het bankje. Wat &*%#$ dat je misschien je ontslag krijgt. Hopelijk ben je snel zwanger zodat je niet ontslagen kunt worden.
En een hond gekocht, wat leuk!! Zielig wat ze heeft meegemaakt in het asiel. Hij/zij heeft vast een goed baasje aan jou.
Ik duim dat deze poging lukt!!
@echo's: ok, Emma, jij gaat dat toch ook doen? Combinatietest en vlokkentest? Dus dan krijg je minimaal 4 (?) echo's?
Gavia, ik hoop toch echt met heel mijn hart dat een vlokkentest of vruchtwaterpunctie niet nodig is.
Ik heb de verloskundige even gebeld met de vraag hoe zij tegen de angelsound aankijken en zij raden het af. De straling is niet goed voor de baby. En ik mag als ik 12 weken ben een keer bellen voor een afspraak, dan mag ik een keer extra het hartje luisteren. Nu was het nog te vroeg zei ze.
Claude, fijn dat het kamertje klaar is. Maar je moet nog wel wat dingen kopen zie ik. En de naam nog, moeten we helpen?
Leuk dat je wilt gaan dragen. Wat voor doek heb je? Of heb je meerdere doeken?
En heb je zo'n mooie hangwieg? Lijkt mij ook wel wat.
Succes met de laatste loodjes!
Tessado, leuk weer wat van je te horen. Dus jij zit ook weer op het bankje. Wat &*%#$ dat je misschien je ontslag krijgt. Hopelijk ben je snel zwanger zodat je niet ontslagen kunt worden.
En een hond gekocht, wat leuk!! Zielig wat ze heeft meegemaakt in het asiel. Hij/zij heeft vast een goed baasje aan jou.
Ik duim dat deze poging lukt!!
dinsdag 9 juli 2013 om 21:08
quote:tessado schreef op 09 juli 2013 @ 16:39:
Ik heb het al aardig wat mensen verteld, maar nog officieel op FB gezet. Ik kan niet wachten om dat te doen (na de combinatietest).
Zelf heb ik een hele fijne positiebroek gekocht (drie kwart spijkerbroek) en ik heb al een mooie spijkerbroek gekregen (bedankt Vinyl) en ik krijg volgende week nog een doos vol + wat witte babykleertjes van iemand die ik ken van een ander forum.
Als ik het geslacht weet ga ik gericht shoppen. Kan niet wachten!!!! Nog een kleine 6 weken.
Ik heb het al aardig wat mensen verteld, maar nog officieel op FB gezet. Ik kan niet wachten om dat te doen (na de combinatietest).
Zelf heb ik een hele fijne positiebroek gekocht (drie kwart spijkerbroek) en ik heb al een mooie spijkerbroek gekregen (bedankt Vinyl) en ik krijg volgende week nog een doos vol + wat witte babykleertjes van iemand die ik ken van een ander forum.
Als ik het geslacht weet ga ik gericht shoppen. Kan niet wachten!!!! Nog een kleine 6 weken.
dinsdag 9 juli 2013 om 21:56
Hi allemaal,
Even een update van mijn front, vooral voor degene die ik nog heb meegemaakt toen ik actiever schreef.
Op 19 juni ben ik bevallen (thuis en in het bevalbad!) van een super super prachtige dochter! Alles is goed gegaan en heb een hele fijne ervaring eraan over gehouden. Wil je uitgebreid lezen hoe, wat etc, kan dat op mijn blog
Voorzien van een leuk plaatje van mijn heerlijke pakketje!
De 2e en 3e week na de bevalling waren voor mij redelijk pittig. Om maar gewoon te zeggen kaauuuteee.
Veel pijn, terugval en weinig hulp. Ik ben pas sinds een dag of 3 weer echt in de running. Het heeft even geduurd, maar nu begint het er op te lijken. Ik vond de weken dus na de kraamtijd het zwaarst. Ik heb echt veel extra hulp aan vriendinnen en fam moeten vragen. Ik stond op een gegeven moment s nachts staand te voeden omdat ik zo'n pijn had. Gelukkig had ik mensen die af en toe een nacht bleven slapen en die nachtvoedingen overnamen. Zo kon ik slapen en mijn lijf herstellen.
Want ik heb wel geleerd dat jezelf absoluut in vorm moet zijn om voor zo'n heerlijk pakketje te kunnen zorgen. Het is het belangrijkste wat er is.
Veel van wat ik had bedacht op voorhand is niet uit gekomen of gelukt, maar je laat supersnel los. Principes, ideeën, uitvoering ervan.... Ach, het komt goed, linksom of rechtsom! Maar dat is wel eens lastig als je de handleiding in het Grieks hebt gekregen.
En ik geloof dat ik gezegend ben met een redelijk rustige overzichtelijke baby. Met een eigen willetje, dat wel. Gelukkig maar.
Ze drinkt nu goed, ze slaapt redelijk goed (mn inslapen in eigen bedje is nog een dingetje), ze groeit goed, ze krijst niet alles bij elkaar de hele tijd. Tja, een voorbeeldig kind zal ik maar zeggen
Maar... om even weer terug te komen bij ons topic... na 2,5 jaar ploeteren, teleurstelling op teleurstelling, nieuwe manieren, donoren, klinieken is het dan eindelijk gelukt via ICSI. Ze is er. Mijn allergrootste wens is in vervulling gegaan.
Ik kan niet anders zeggen dat ik echt met heel mijn hart voor jullie allemaal hoop dat dit jullie ook mag overkomen!
Even een update van mijn front, vooral voor degene die ik nog heb meegemaakt toen ik actiever schreef.
Op 19 juni ben ik bevallen (thuis en in het bevalbad!) van een super super prachtige dochter! Alles is goed gegaan en heb een hele fijne ervaring eraan over gehouden. Wil je uitgebreid lezen hoe, wat etc, kan dat op mijn blog
Voorzien van een leuk plaatje van mijn heerlijke pakketje!
De 2e en 3e week na de bevalling waren voor mij redelijk pittig. Om maar gewoon te zeggen kaauuuteee.
Veel pijn, terugval en weinig hulp. Ik ben pas sinds een dag of 3 weer echt in de running. Het heeft even geduurd, maar nu begint het er op te lijken. Ik vond de weken dus na de kraamtijd het zwaarst. Ik heb echt veel extra hulp aan vriendinnen en fam moeten vragen. Ik stond op een gegeven moment s nachts staand te voeden omdat ik zo'n pijn had. Gelukkig had ik mensen die af en toe een nacht bleven slapen en die nachtvoedingen overnamen. Zo kon ik slapen en mijn lijf herstellen.
Want ik heb wel geleerd dat jezelf absoluut in vorm moet zijn om voor zo'n heerlijk pakketje te kunnen zorgen. Het is het belangrijkste wat er is.
Veel van wat ik had bedacht op voorhand is niet uit gekomen of gelukt, maar je laat supersnel los. Principes, ideeën, uitvoering ervan.... Ach, het komt goed, linksom of rechtsom! Maar dat is wel eens lastig als je de handleiding in het Grieks hebt gekregen.

En ik geloof dat ik gezegend ben met een redelijk rustige overzichtelijke baby. Met een eigen willetje, dat wel. Gelukkig maar.
Ze drinkt nu goed, ze slaapt redelijk goed (mn inslapen in eigen bedje is nog een dingetje), ze groeit goed, ze krijst niet alles bij elkaar de hele tijd. Tja, een voorbeeldig kind zal ik maar zeggen

Maar... om even weer terug te komen bij ons topic... na 2,5 jaar ploeteren, teleurstelling op teleurstelling, nieuwe manieren, donoren, klinieken is het dan eindelijk gelukt via ICSI. Ze is er. Mijn allergrootste wens is in vervulling gegaan.
Ik kan niet anders zeggen dat ik echt met heel mijn hart voor jullie allemaal hoop dat dit jullie ook mag overkomen!
dinsdag 9 juli 2013 om 22:24

woensdag 10 juli 2013 om 08:35
quote:emma77emma schreef op 09 juli 2013 @ 20:52:
[...]
Ah, ok, ik wist niet precies hoe dat in z'n werking gaat. Wanneer is de combinatietest en wanneer krijg je daar dan de uitslag van?
Goed dat je de VK gebeld hebt. Ik hoop dat je nu wer een beetje gerustgesteld bent.
Amphere, GEFELICITEERD met je dochter!!
[...]
Ah, ok, ik wist niet precies hoe dat in z'n werking gaat. Wanneer is de combinatietest en wanneer krijg je daar dan de uitslag van?
Goed dat je de VK gebeld hebt. Ik hoop dat je nu wer een beetje gerustgesteld bent.
Amphere, GEFELICITEERD met je dochter!!
woensdag 10 juli 2013 om 09:05
Amphere, van harte gefeliciteerd! Ik vond het interessant om je blog te lezen. En je dochter heeft een mooie naam gekregen. Mooi meisje!
Heel veel succes en lekker genieten.
quote:Gavia schreef op 10 juli 2013 @ 08:35:
Wanneer is de combinatietest en wanneer krijg je daar dan de uitslag van?
Ik heb gisteren bloed geprikt en over precies 2 weken heb ik de nekplooimeting. Ik krijg dan meteen de uitslag van alles.
Heel veel succes en lekker genieten.
quote:Gavia schreef op 10 juli 2013 @ 08:35:
Wanneer is de combinatietest en wanneer krijg je daar dan de uitslag van?
Ik heb gisteren bloed geprikt en over precies 2 weken heb ik de nekplooimeting. Ik krijg dan meteen de uitslag van alles.
woensdag 10 juli 2013 om 13:24
@ allen dank!!!!
@kiek11 leuk!
@abusu. Het was idd een heel traject met veel inzichten, hobbels, pieken en dalen. Maar gelukkig ligt mijn bundeltje nu aan de overkant van de overloop te protesteren omdat ze niet wil slapen.
begin gewoon bij het begin. Jouw punt komt ook waarop je een hummel vasthoudt. Wie weer hoe lang of hoe kort het duurt. Je kunt alleen het per moment bekijken. Mijn belangrijkste les was om dichtbij mijn intuïtie te blijven. Die raakte ik door de heftigheid van de wens nog wel eens kwijt.....
Ik zal af en toe wat blijven posten en ik lees sowieso nog mee!
@kiek11 leuk!
@abusu. Het was idd een heel traject met veel inzichten, hobbels, pieken en dalen. Maar gelukkig ligt mijn bundeltje nu aan de overkant van de overloop te protesteren omdat ze niet wil slapen.
Ik zal af en toe wat blijven posten en ik lees sowieso nog mee!