Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 22 juni 2014 om 21:34
Dag allemaal,
Eerst zal ik me maar even voorstellen. Ik ben bijna 36 en heb de afgelopen maanden veel nagedacht en afgewogen m.b.t het alleenstaande moederschap... en nu ben ik zover dat ik de stap wil nemen om me aan te melden voor KID.
Ik heb hier al e.e.a. gelezen, maar nog lang niet alles, dus sorry als ik een vraag stel die in 1 van de vele pagina's al ergens staat
Ik wil me in ieder geval aanmelden bij Rijnstate, daar woon ik dichtbij en hoor ik goede dingen over. Ik zag dat er twee leden ook via rijnstate bezig zijn, misschien kunnen jullie me wat vertellen over de huidige werkwijze daar? Als ik me telefonisch aanmeld, wat gebeurt er dan en wanneer? Bij sommige ziekenhuizen heb je eerst een gesprek en dan hoor je of je op de wachtlijst komt... hoe zit dat bij rijnstate? En wat is de wachttijd?
Hebben veel van jullie zich op twee plaatsen aangemeld en mag dat gewoon?
bedankt alvast voor jullie reacties!
Eerst zal ik me maar even voorstellen. Ik ben bijna 36 en heb de afgelopen maanden veel nagedacht en afgewogen m.b.t het alleenstaande moederschap... en nu ben ik zover dat ik de stap wil nemen om me aan te melden voor KID.
Ik heb hier al e.e.a. gelezen, maar nog lang niet alles, dus sorry als ik een vraag stel die in 1 van de vele pagina's al ergens staat
Ik wil me in ieder geval aanmelden bij Rijnstate, daar woon ik dichtbij en hoor ik goede dingen over. Ik zag dat er twee leden ook via rijnstate bezig zijn, misschien kunnen jullie me wat vertellen over de huidige werkwijze daar? Als ik me telefonisch aanmeld, wat gebeurt er dan en wanneer? Bij sommige ziekenhuizen heb je eerst een gesprek en dan hoor je of je op de wachtlijst komt... hoe zit dat bij rijnstate? En wat is de wachttijd?
zondag 22 juni 2014 om 22:07
@ Liv36: Welkom hier! Ik loop zelf bij Geertgen dus kan je niet veel vertellen over de procedure van Rijnstate, maar er zijn wel een aantal meiden die dat wel kunnen.
@ Vlinder: klote zeg! Wat een emotionele rollercoaster is het toch...
Ik ben een tijdje afwezig geweest, dus heb heb net een heel stuk bij mogen gelezen. Volgens mij zijn er best veel vrouwen momenteel actief bezig, dus even voor iedereen, heel veel succes!!
Ik ben zelf nu bezig met de eiceldonatie bij Geertgen. Heb net de allerlaatste spuit gezet en krijg dinsdag mijn eicelpunctie. Vooralsnog hebben ze 9 follikels geteld, best een redelijke score... voor iemand van mijn leeftijd (ouch). Eind volgende week krijg ik dan waarschijnlijk de eerste terugplaatsing. Super spannend! Ik had me eigenlijk ingesteld op een terugplaatsing in juli, dat was ook wat ze mij aanvankelijk hadden verteld, maar het wordt nu dus toch juni al. Echt bizar dat het nu gewoon echt echt echt gaat beginnen!
Ik heb alleen nog wel een vraagje aan jullie allemaal. Hoe combineren jullie je kinderwens en alle bam-plannen met het vrijgezel zijn? Staat daten en mannen in het algemeen op een laag pitje of gaan jullie daar gewoon mee door? En zo ja, delen jullie dan je plannen of juist niet? Toen ik van de winter definitief besloot dat ik dit wilde gaan doen stond mijn liefdesleven op een laag pitje en had ik daar ook helemaal vrede mee. Nu begint het af en toe toch wel weer te kriebelen als ik leuke mannen om me heen zie, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet. Ik ben helemaal nog niet toe aan een serieuze relatie, en al helemaal niet bewust op zoek naar een vader voor mijn (hopelijk) toekomstig kind, maar om nou bewust celibatair door het leven te gaan vind ik ook best een groot (onnodig?) offer. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
@ Vlinder: klote zeg! Wat een emotionele rollercoaster is het toch...
Ik ben een tijdje afwezig geweest, dus heb heb net een heel stuk bij mogen gelezen. Volgens mij zijn er best veel vrouwen momenteel actief bezig, dus even voor iedereen, heel veel succes!!
Ik ben zelf nu bezig met de eiceldonatie bij Geertgen. Heb net de allerlaatste spuit gezet en krijg dinsdag mijn eicelpunctie. Vooralsnog hebben ze 9 follikels geteld, best een redelijke score... voor iemand van mijn leeftijd (ouch). Eind volgende week krijg ik dan waarschijnlijk de eerste terugplaatsing. Super spannend! Ik had me eigenlijk ingesteld op een terugplaatsing in juli, dat was ook wat ze mij aanvankelijk hadden verteld, maar het wordt nu dus toch juni al. Echt bizar dat het nu gewoon echt echt echt gaat beginnen!
Ik heb alleen nog wel een vraagje aan jullie allemaal. Hoe combineren jullie je kinderwens en alle bam-plannen met het vrijgezel zijn? Staat daten en mannen in het algemeen op een laag pitje of gaan jullie daar gewoon mee door? En zo ja, delen jullie dan je plannen of juist niet? Toen ik van de winter definitief besloot dat ik dit wilde gaan doen stond mijn liefdesleven op een laag pitje en had ik daar ook helemaal vrede mee. Nu begint het af en toe toch wel weer te kriebelen als ik leuke mannen om me heen zie, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet. Ik ben helemaal nog niet toe aan een serieuze relatie, en al helemaal niet bewust op zoek naar een vader voor mijn (hopelijk) toekomstig kind, maar om nou bewust celibatair door het leven te gaan vind ik ook best een groot (onnodig?) offer. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
maandag 23 juni 2014 om 00:07
Vind ik een goede vraag Novaa..! Mijn moeder valt het op dat ik de laatste tijd meer over mannen praat dan anders. Net nu ("sinds") ik bezig ben met insemineren.. Wsl de hormonen ofzo haha.. Ik denk dat je best kunt daten zonder het direct te hoeven vertellen. Je kunt toch aangeven dat je niet op zoek bent naar iets serieus'.. Zo hou je allebei toch je leven voor jezelf, geen verantwoording geen verplichting. Ik heb er ook veel over nagedacht maar zou niet weten waarom er nu ineens wel iemand zou (mogen) blijven hangen. Gewoon lekker genieten en de rest komt later..
maandag 23 juni 2014 om 09:39
Welom liv! Je kan gewoon op 2 plaatsen aanmelden. Met een beetje geluk kan je bij beide op gesprek en kijken waar jij je het prettigste bij voelt.
Novaa hele goede vraag! Ik zat daar toevallig van het weekend over na te denken. Heb ook geen idee wanneer en of je zoiets moet vertellen. Ik hou het nu bewust een beetje af (al lijkt dat juist weer mannen aan te trekken, wat is dat toch haha) ook omdat je niet meer aan de pil bent.. Zal je net zien hahaha
Novaa hele goede vraag! Ik zat daar toevallig van het weekend over na te denken. Heb ook geen idee wanneer en of je zoiets moet vertellen. Ik hou het nu bewust een beetje af (al lijkt dat juist weer mannen aan te trekken, wat is dat toch haha) ook omdat je niet meer aan de pil bent.. Zal je net zien hahaha
maandag 23 juni 2014 om 19:21
@Nini: Cryos checkt het sperma heel erg goed, grondiger/op meer punten dan ziekenhuizen in Nederland. Op dat gebied iig een hele goede spermabank. ESB zit ook in Denemarken daarvan weet ik het niet.
Overigens heb je met IUI 3 tot 4 keer grotere kans dat je zwanger raakt. Mss nog iets om mee te nemen in je overwegingen om het zelf te doen of je toch in een ziekenhuis te laten insemineren met zaad uit de Deense spermabank.
Overigens heb je met IUI 3 tot 4 keer grotere kans dat je zwanger raakt. Mss nog iets om mee te nemen in je overwegingen om het zelf te doen of je toch in een ziekenhuis te laten insemineren met zaad uit de Deense spermabank.
maandag 23 juni 2014 om 21:16
quote:liv36 schreef op 22 juni 2014 @ 21:34:
Dag allemaal,
Hoi Liv,
Ik ben idd bij rijnstate. Ik heb mij vorig jaar aug telefonisch aangemeld waarna ik afgelopen feb op gesprek mocht komen. Daarna volgt een 2de wachtlijst waarin je naar de psycholoog moet. Zodra je akkoord hebt van het kid-team kun je verder en gaat het snel. Leuke mensen met veel kennis. Ik ga over 2 weken voor mijn eerste inseminatie. Succes met je keuze maken. Groet Bibos
Dag allemaal,
Hoi Liv,
Ik ben idd bij rijnstate. Ik heb mij vorig jaar aug telefonisch aangemeld waarna ik afgelopen feb op gesprek mocht komen. Daarna volgt een 2de wachtlijst waarin je naar de psycholoog moet. Zodra je akkoord hebt van het kid-team kun je verder en gaat het snel. Leuke mensen met veel kennis. Ik ga over 2 weken voor mijn eerste inseminatie. Succes met je keuze maken. Groet Bibos
maandag 23 juni 2014 om 22:10
Vandaag echo gehad, inderdaad miskraam, volgende week nog controle of baarmoeder helemaal leeg is. Deze cyclus niks bij volgende menses hormonen slikken en weer door. Ook bloed geprikt voor hb ivm bloedverlies. Wilde woensdag misschien weer gaan werken maar werkgever ziet me liever donderdag, fijn dat ik openheid heb gegeven.... dank voor alle reacties
dinsdag 24 juni 2014 om 11:27
Bibos, wil je ons op de hoogte houden van hoe het loopt bij je? Ik zit ook bij Rijnstate en sta nog op de wachtlijst. Hoeveel tijd zat er bijvoorbeeld tussen jouw gesprek bij de psycholoog en het horen of je door mocht en het uitzoeken van de donor?
Fijn dat je begrip krijgt van je werkgever Vlinder, een van de redenen om open te zijn, al is dat wel een stap. Hoop dat je je snel een beetje beter voelt.
Fijn dat je begrip krijgt van je werkgever Vlinder, een van de redenen om open te zijn, al is dat wel een stap. Hoop dat je je snel een beetje beter voelt.
dinsdag 24 juni 2014 om 12:49
@Bibos: bedankt voor je reactie! Spannend dat je al mag beginnen! Succes!
Die wachttijden komen wel overeen met de website. Ze zeggen daar 5-6 mnd voor 1e gesprek en 3-4 maanden wachttijd daarna. Ben ook wel benieuwd naar je reactie op de vragen van honeybaby...hoe lang nog na die psycholoog..maar als jij over een paar weken mag beginnen ben je dus in totaal zo'n 10-11 maanden verder vanaf het moment van aanmelden.
Op zich wel fijn dat zij 1e gesprek pas later doen, want ik heb nu nog het hoogste eigen risico...dus komt mij ook wel goed uit als dat in januari plaatsvindt! Hoewel dat gesprek nog niet zoveel kosten met zich mee zal brengen verwacht ik...?
Oh en weet jij de prijzen op dit moment bij Rijnstate? Ik geloof dat je 6 pogingen ineens moet betalen toch?
@honeybaby: sinds wanneer sta jij op de wachtlijst? Was 1 telefoontje voldoende?
Die wachttijden komen wel overeen met de website. Ze zeggen daar 5-6 mnd voor 1e gesprek en 3-4 maanden wachttijd daarna. Ben ook wel benieuwd naar je reactie op de vragen van honeybaby...hoe lang nog na die psycholoog..maar als jij over een paar weken mag beginnen ben je dus in totaal zo'n 10-11 maanden verder vanaf het moment van aanmelden.
Op zich wel fijn dat zij 1e gesprek pas later doen, want ik heb nu nog het hoogste eigen risico...dus komt mij ook wel goed uit als dat in januari plaatsvindt! Hoewel dat gesprek nog niet zoveel kosten met zich mee zal brengen verwacht ik...?
Oh en weet jij de prijzen op dit moment bij Rijnstate? Ik geloof dat je 6 pogingen ineens moet betalen toch?
@honeybaby: sinds wanneer sta jij op de wachtlijst? Was 1 telefoontje voldoende?
anoniem_202632 wijzigde dit bericht op 24-06-2014 12:55
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
dinsdag 24 juni 2014 om 13:28
@ vlinder, wat ontzettend rot voor je, veel sterkte.
@ liv36, ik sta ook op de wachtlijst bij Rijnstate. Heb me begin maart telefonisch aangemeld, dus 1 telefoontje is inderdaad voldoende. Vervolgens krijg je binnen twee weken een brief ter bevestiging van aanmelding. Dan is het wachten tot je wordt opgeroepen voor een eerste gesprek, dit duurt zo`n 5-6 maanden.
@ liv36, ik sta ook op de wachtlijst bij Rijnstate. Heb me begin maart telefonisch aangemeld, dus 1 telefoontje is inderdaad voldoende. Vervolgens krijg je binnen twee weken een brief ter bevestiging van aanmelding. Dan is het wachten tot je wordt opgeroepen voor een eerste gesprek, dit duurt zo`n 5-6 maanden.
dinsdag 24 juni 2014 om 15:28
De afgelopen weken bezig geweest om alle kind je in uppie delen door te nemen en nu dan is het nu eindelijk tijd om zelf ook mee te schrijven...
Ik ben 28 jaar, nog nergens ingeschreven maar het wordt waarschijnlijk Rijnstate.
Ik werk zelf in de zorg en waar ik het meeste tegen op zie is de opvang regelen. KDV zijn nu eenmaal niet savonds of in het weekend geopend. Familie woont verder weg dus dat is geen optie.
Ik ben 28 jaar, nog nergens ingeschreven maar het wordt waarschijnlijk Rijnstate.
Ik werk zelf in de zorg en waar ik het meeste tegen op zie is de opvang regelen. KDV zijn nu eenmaal niet savonds of in het weekend geopend. Familie woont verder weg dus dat is geen optie.
dinsdag 24 juni 2014 om 19:49
Handig om te weten:
Sinds 1 april kunnen ouders ook zonder testament aanwijzen wie na hun overlijden het gezag over hun kind uitoefent.
http://www.rijksoverheid. ... ik-kom-te-overlijden.html
Sinds 1 april kunnen ouders ook zonder testament aanwijzen wie na hun overlijden het gezag over hun kind uitoefent.
dinsdag 24 juni 2014 om 21:47
quote:rosings schreef op 24 juni 2014 @ 19:49:
Handig om te weten:
Dat is wat ik een paar maanden geleden bedoelde Rosings! Ik heb mijn broertje en schoonzus afgelopen zaterdag op hun bruiloft gevraagd voogd te worden van mijn zoon. Dus dit wilde ik nog gaan uitzoeken, maar dat heb jij nu dan mooi gedaan Tnx!
Wil nog wel uitzoeken wat er gebeurt als ik niet overlijd, maar bijvoorbeeld in coma zou raken. Of ik daar ook iets voor op papier moet gaan zetten.
Wat ik wel hiervan weet trouwens dat dit een openbaar register is. Maakt mij niet uit, maar voor sommigen misschien toch fijn om te weten.
Handig om te weten:
Dat is wat ik een paar maanden geleden bedoelde Rosings! Ik heb mijn broertje en schoonzus afgelopen zaterdag op hun bruiloft gevraagd voogd te worden van mijn zoon. Dus dit wilde ik nog gaan uitzoeken, maar dat heb jij nu dan mooi gedaan Tnx!
Wil nog wel uitzoeken wat er gebeurt als ik niet overlijd, maar bijvoorbeeld in coma zou raken. Of ik daar ook iets voor op papier moet gaan zetten.
Wat ik wel hiervan weet trouwens dat dit een openbaar register is. Maakt mij niet uit, maar voor sommigen misschien toch fijn om te weten.
dinsdag 24 juni 2014 om 22:00
quote:honeybaby schreef op 24 juni 2014 @ 11:27:
Bibos, wil je ons op de hoogte houden van hoe het loopt bij je? Ik zit ook bij Rijnstate en sta nog op de wachtlijst. Hoeveel tijd zat er bijvoorbeeld tussen jouw gesprek bij de psycholoog en het horen of je door mocht en het uitzoeken van de donor?
Hoi,
Zeker houdt ik jullie op de hoogte..... tot aan nu loopt het perfect. Vind ze netjes, correct. Als ze mij ook nog zwanger maken is het compleet;) Maar daarvan ben ik afhankelijk van mijn eigen lichaam....
Ik ben bij psycholoog i.o geweest. Meer proefpersoon voor haar leek het aangezien ze de gesprekken nog niet vaak gedaan had en dat de fertiliteitsarts al had aangegeven dat zij mij "akkoord" gaf. Ik ben op 15 april bij psycholoog geweest, op 6 mei officieel besproken en op 10 mei kreeg ik officieel bericht hiervan.
daarna kreeg ik een brief dat ik op 17 juni mocht komen om 3 donoren uit te zoeken. Totaal dus 2 maanden.
Honeybaby, Hoe lang sta jij op de wachtlijst?
Hoi,
Zeker houdt ik jullie op de hoogte..... tot aan nu loopt het perfect. Vind ze netjes, correct. Als ze mij ook nog zwanger maken is het compleet;) Maar daarvan ben ik afhankelijk van mijn eigen lichaam....
Ik ben bij psycholoog i.o geweest. Meer proefpersoon voor haar leek het aangezien ze de gesprekken nog niet vaak gedaan had en dat de fertiliteitsarts al had aangegeven dat zij mij "akkoord" gaf. Ik ben op 15 april bij psycholoog geweest, op 6 mei officieel besproken en op 10 mei kreeg ik officieel bericht hiervan.
daarna kreeg ik een brief dat ik op 17 juni mocht komen om 3 donoren uit te zoeken. Totaal dus 2 maanden.
Honeybaby, Hoe lang sta jij op de wachtlijst?
dinsdag 24 juni 2014 om 22:02
quote:liv36 schreef op 24 juni 2014 @ 12:49:
@honeybaby: sinds wanneer sta jij op de wachtlijst? Was 1 telefoontje voldoende?Betaling is idd per half jaar. Ik moest 900 euro betalen gelijk nadat ik de donoren had uitgekozen. In de uitnodiging van de brief staat dat ze gedeeltes betalen niet accepteren.... Dusssss, alleen al voor het geld is het wenselijk om binnen een half jaar zwanger te raken. We zullen zien
@honeybaby: sinds wanneer sta jij op de wachtlijst? Was 1 telefoontje voldoende?Betaling is idd per half jaar. Ik moest 900 euro betalen gelijk nadat ik de donoren had uitgekozen. In de uitnodiging van de brief staat dat ze gedeeltes betalen niet accepteren.... Dusssss, alleen al voor het geld is het wenselijk om binnen een half jaar zwanger te raken. We zullen zien
dinsdag 24 juni 2014 om 23:40
Ik sta sinds begin maart ingeschreven bij het Rijnstate. Ik heb twee weken geleden gebeld om te vragen hoe lang op dat moment de wachtlijst was en ze gaf aan dat ik rekening moest houden met een half jaar tot aan het eerste gesprek. Ik sta nu 15 weken op de lijst dus nog even geduld... Verwacht binnen nu en 5 weken een uitnodiging, deze kreeg je zes weken van te voren zei ze.
Ik heb vandaag mijn eerste collega op de hoogte gesteld. Ze reageerde heel erg positief en zei dat ik zeker mijn hart moest volgen. En lak moest hebben aan alle meningen die iedereen kon geven. Ik ben blij dat ik het iemand verteld heb, kan ik het tenminste wel kwijt bij iemand. Deze collega zie ik ook nog buiten het werk om, dus het was een logische keuze. Ik was best een beetje opgelucht.
Ik heb vandaag mijn eerste collega op de hoogte gesteld. Ze reageerde heel erg positief en zei dat ik zeker mijn hart moest volgen. En lak moest hebben aan alle meningen die iedereen kon geven. Ik ben blij dat ik het iemand verteld heb, kan ik het tenminste wel kwijt bij iemand. Deze collega zie ik ook nog buiten het werk om, dus het was een logische keuze. Ik was best een beetje opgelucht.
woensdag 25 juni 2014 om 15:13
woensdag 25 juni 2014 om 15:15
quote:bibos schreef op 24 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Betaling is idd per half jaar. Ik moest 900 euro betalen gelijk nadat ik de donoren had uitgekozen. In de uitnodiging van de brief staat dat ze gedeeltes betalen niet accepteren.... Dusssss, alleen al voor het geld is het wenselijk om binnen een half jaar zwanger te raken. We zullen zienIk begreep dat je "restitutie"krijgt als het bijvoorbeeld na twee keer lukt. Dan je dan bijv. 600 terugkrijgt. Dus dat is wel netjes van Rijnstate. De prijs 150 per keer is ook wel heel acceptabel. Volgens mij zijn andere ziekenhuizen duurder.
[...]
Betaling is idd per half jaar. Ik moest 900 euro betalen gelijk nadat ik de donoren had uitgekozen. In de uitnodiging van de brief staat dat ze gedeeltes betalen niet accepteren.... Dusssss, alleen al voor het geld is het wenselijk om binnen een half jaar zwanger te raken. We zullen zienIk begreep dat je "restitutie"krijgt als het bijvoorbeeld na twee keer lukt. Dan je dan bijv. 600 terugkrijgt. Dus dat is wel netjes van Rijnstate. De prijs 150 per keer is ook wel heel acceptabel. Volgens mij zijn andere ziekenhuizen duurder.
woensdag 25 juni 2014 om 18:52
Vlinder wat een naar nieuws...Hoe is het nu met jou?
Liv36: Sinds december 2013 sta ik ingeschreven bij Rijnstate. Eén telefoontje en ik stond op de eerste wachtlijst. Deze week heb ik mijn intake gesprek gehad. Was kort gesprek, moest een aantal korte vragen beantwoorden, bloedtest en inwendige echo. Echo zag er goed uit, krijg nog wel vervolg onderzoek omdat zws mijn eileider dicht zit. Volgens mij werken ze alleen indien nodig met de psycholoog. In ieder geval vond de gynaecoloog het voor mij niet nodig om in gesprek te gaan met de psycholoog. De vervolgwachtlijst is nu weer wat langer ipv 3/4 maanden is het nu 4-6 maanden. (misschien ivm vakantieperiode?) Dit kan per maand veranderen, dus houd hier rekening mee.
Heb nu echt kriebel in de buik, komt nu steeds dichterbij!!
Liv36: Sinds december 2013 sta ik ingeschreven bij Rijnstate. Eén telefoontje en ik stond op de eerste wachtlijst. Deze week heb ik mijn intake gesprek gehad. Was kort gesprek, moest een aantal korte vragen beantwoorden, bloedtest en inwendige echo. Echo zag er goed uit, krijg nog wel vervolg onderzoek omdat zws mijn eileider dicht zit. Volgens mij werken ze alleen indien nodig met de psycholoog. In ieder geval vond de gynaecoloog het voor mij niet nodig om in gesprek te gaan met de psycholoog. De vervolgwachtlijst is nu weer wat langer ipv 3/4 maanden is het nu 4-6 maanden. (misschien ivm vakantieperiode?) Dit kan per maand veranderen, dus houd hier rekening mee.
Heb nu echt kriebel in de buik, komt nu steeds dichterbij!!
woensdag 25 juni 2014 om 22:08
Jeetje er word weer veel geschreven!
Vlinder ik hoop dat het een beetje met je gaat?!
Ik heb aankomende vrijdag mijn intake bij Geergten en ik vind het wel spannend! Beste vriendin gaat mee dus dat is wel fijn.
En over het daten, ik merk ook dat ik zomerkriebels begin te krijgen, haha. Ben niet echt aan het daten maar vooral leuk aan het hebben. En mocht ik wel gaan daten, ga ik het niet meteen vertellen eerst maar eens zien hoe het verder gaat...
Vlinder ik hoop dat het een beetje met je gaat?!
Ik heb aankomende vrijdag mijn intake bij Geergten en ik vind het wel spannend! Beste vriendin gaat mee dus dat is wel fijn.
En over het daten, ik merk ook dat ik zomerkriebels begin te krijgen, haha. Ben niet echt aan het daten maar vooral leuk aan het hebben. En mocht ik wel gaan daten, ga ik het niet meteen vertellen eerst maar eens zien hoe het verder gaat...