Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 9 juni 2014 om 08:06
http://www.zappechtgebeur ... amilie/vader-gezocht.html
maandag 9 juni 2014 om 08:10
Ik hoop dat de bovenstaande linkjes werken, via m'n telefoon gaat t iets minder handig...
De eerste is een filmpje over een meisje dat fantasieën heeft over haar donkere donorvader.
De tweede is een documentaire van meisje dat ik in de klas heb gehad. Ze wilde heel graag weten wie de donor is, maar was nog geen 16 jaar.
De eerste is een filmpje over een meisje dat fantasieën heeft over haar donkere donorvader.
De tweede is een documentaire van meisje dat ik in de klas heb gehad. Ze wilde heel graag weten wie de donor is, maar was nog geen 16 jaar.
maandag 9 juni 2014 om 08:18
Een persoonlijke update. Ik ben nu 32 weken zwanger. Morgen heb ik weer een groeiecho. Ik kijk daar erg naar uit en tel echt af tot de uitgerekende datum.
Met mijn dochtertje gaat t allemaal goed. We hebben net de vijfde ziekte en de waterpokken achter elkaar voorbij zien komen. Erg fijn dat ze dat nu even doet en niet net na de bevalling. Mijn dochtertje is nu net 2 jaar en erg bijdehand. Ze blijft bv grapjes maken over dat er in mijn buik een boertje zit, nie meisjuh... En dan hard lachen omdat ze dus eigenlijk wel begrijpt wat ik zeg als ik t over een zusje heb
Met mijn dochtertje gaat t allemaal goed. We hebben net de vijfde ziekte en de waterpokken achter elkaar voorbij zien komen. Erg fijn dat ze dat nu even doet en niet net na de bevalling. Mijn dochtertje is nu net 2 jaar en erg bijdehand. Ze blijft bv grapjes maken over dat er in mijn buik een boertje zit, nie meisjuh... En dan hard lachen omdat ze dus eigenlijk wel begrijpt wat ik zeg als ik t over een zusje heb
maandag 9 juni 2014 om 08:34
Bedankt zoeter. En wat fijn dat het goed gaat met je dochter. Met de baby ook? Groeiecho kan namelijk zijn omdat het niet goed gaat. Nog 8 weken. Je verlof gaat bijna beginnen, wat zal het daarna hard gaan. Succes met de laatste loodjes!
Wat betreft de vraag aan mij: nee ik ervaar dat niet, dat ik iets overschat of onderschat heb. Hoewel, de borstvoeding vond ik wel zwaar in het begin. Toen heb ik vaak gedacht om een fles klaar te maken. Maar toen ik daadwerkelijk met de poeder in mijn hand stond kon ik het niet. Dus borstvoeding doorgezet en daar wel blij mee.
Verder had ik weinig verwachtingen. Je weet gewoon niet van te voren hoe het is om 's nachts je baby te moeten troosten en voeden en verschonen. Want het is je kind, dus doe je het gewoon. Je ondergaat het. Tenminste zo ervaar ik het. Daarbij heb ik wel een heel makkelijke baby hoor. Huilt heel weinig.
Ik weet van veel uppie mama's dat ze een draagdoek of draagzak gebruiken en dat vind ik ook een uitkomst. Kan ik iedereen aanbevelen.
En durf hulp te accepteren.
Maar zonder twijfel: ik heb nooit spijt gehad. Ze is de liefste en de beste en ik ben heel blij met haar.
Wat betreft de vraag aan mij: nee ik ervaar dat niet, dat ik iets overschat of onderschat heb. Hoewel, de borstvoeding vond ik wel zwaar in het begin. Toen heb ik vaak gedacht om een fles klaar te maken. Maar toen ik daadwerkelijk met de poeder in mijn hand stond kon ik het niet. Dus borstvoeding doorgezet en daar wel blij mee.
Verder had ik weinig verwachtingen. Je weet gewoon niet van te voren hoe het is om 's nachts je baby te moeten troosten en voeden en verschonen. Want het is je kind, dus doe je het gewoon. Je ondergaat het. Tenminste zo ervaar ik het. Daarbij heb ik wel een heel makkelijke baby hoor. Huilt heel weinig.
Ik weet van veel uppie mama's dat ze een draagdoek of draagzak gebruiken en dat vind ik ook een uitkomst. Kan ik iedereen aanbevelen.
En durf hulp te accepteren.
Maar zonder twijfel: ik heb nooit spijt gehad. Ze is de liefste en de beste en ik ben heel blij met haar.
maandag 9 juni 2014 om 08:44
Mijn dochtertje was ruim 9 pond bij de geboorte en brak haar sleutelbeentje. Dit meisje wordt nu op 8 pond bij 40 weken geschat, maar gelukkig ook in de gaten gehouden.
Ik kan me voorstellen dat je de borstvoeding erg zwaar vond worden Gavia. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook vond. Het begin en het einde, om mezelf te beschermen wil ik het nu alleen doen als t gelijk goed loopt en ook iedere dag al een flesvoeding erbij geven. Niet hoe het hoort, maar hopelijk lukt het zo. Ik zie wel, kan t iig proberen...
Verder vind ik mama zijn heel af en toe wel zwaar, maar denk dat dat niet anders zou zijn als ik een man had gehad. In ieder geval niet als ik het bij veel vriendinnen hoor en zie.
Ik kan me voorstellen dat je de borstvoeding erg zwaar vond worden Gavia. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook vond. Het begin en het einde, om mezelf te beschermen wil ik het nu alleen doen als t gelijk goed loopt en ook iedere dag al een flesvoeding erbij geven. Niet hoe het hoort, maar hopelijk lukt het zo. Ik zie wel, kan t iig proberen...
Verder vind ik mama zijn heel af en toe wel zwaar, maar denk dat dat niet anders zou zijn als ik een man had gehad. In ieder geval niet als ik het bij veel vriendinnen hoor en zie.
maandag 9 juni 2014 om 10:24
Oh ja ik vind het soms ook best wel zwaar! En ik heb best wel geluk dat mijn meisje doorslaapt! Maar ben ook blij met alle hulp in de huishouding bijvoorbeeld die ik krijg als mensen oppassen. Ze steken even de handen extra uit de mouwen en daar ben ik heeeeeeeeeeeeel blij mee.
9 pond oef. De mijne was 8 en dat vond ik al veel. Moest jij deze zwangerschap ook een glucose test doen? Ik zou dat wel moeten bij een volgende.
Ze schatte haar op 7 bij 40 weken en ze was uiteindelijk 8 bij 38;4
De borstvoeding, als je het een kans wil geven zou ik wel volledig geven. Een fles kunstvoeding erbij gaat je vraag/aanbod verhouding in disbalans brengen en je productie geen goed doen. Dus dat zou ik je afraden. Maar kan me goed voorstellen dat je je twijfels hebt. Hoezo vond jij het ook op het einde zwaar?
Mooi filmpje van die oud leerling van jou! Leuke meid. Ik denk wel goed dat ze inderdaad nog geen contact mocht opnemen. En die gegevens mag ze toch vanaf haar twaalfde opvragen? Dat was toch het donorpaspoort? Voor mijn dochter wil ik dat gaan doen als een eventuele tweede geboren is. Ik zou bij beide kinderen er met dezelfde informatie in willen stappen.
9 pond oef. De mijne was 8 en dat vond ik al veel. Moest jij deze zwangerschap ook een glucose test doen? Ik zou dat wel moeten bij een volgende.
Ze schatte haar op 7 bij 40 weken en ze was uiteindelijk 8 bij 38;4
De borstvoeding, als je het een kans wil geven zou ik wel volledig geven. Een fles kunstvoeding erbij gaat je vraag/aanbod verhouding in disbalans brengen en je productie geen goed doen. Dus dat zou ik je afraden. Maar kan me goed voorstellen dat je je twijfels hebt. Hoezo vond jij het ook op het einde zwaar?
Mooi filmpje van die oud leerling van jou! Leuke meid. Ik denk wel goed dat ze inderdaad nog geen contact mocht opnemen. En die gegevens mag ze toch vanaf haar twaalfde opvragen? Dat was toch het donorpaspoort? Voor mijn dochter wil ik dat gaan doen als een eventuele tweede geboren is. Ik zou bij beide kinderen er met dezelfde informatie in willen stappen.
maandag 9 juni 2014 om 11:41
Ik heb ook nog een leuke docu gevonden. Het gaat over een man die heeft bedacht dat zijn vader Huub van de Lubbe is (zanger van de dijk)
Als je vader je papa niet is
Zoeter
Ik heb jou filmpjes ook even gekeken, zijn ook mooie filmpjes.
Spannend allemaal voor je dat het weer bijna gebeuren en leuk dat je dochter er zo mee omgaat dat ze een zusje krijgt.
Gavia
Dankjewel voor je eerlijke antwoorden en ik snap ook wat je zegt. Ik probeer er een voorstelling van te maken, maar ja ik weet het ook gewoon niet hoe dadelijk is en zou gaan.
Als je vader je papa niet is
Zoeter
Ik heb jou filmpjes ook even gekeken, zijn ook mooie filmpjes.
Spannend allemaal voor je dat het weer bijna gebeuren en leuk dat je dochter er zo mee omgaat dat ze een zusje krijgt.
Gavia
Dankjewel voor je eerlijke antwoorden en ik snap ook wat je zegt. Ik probeer er een voorstelling van te maken, maar ja ik weet het ook gewoon niet hoe dadelijk is en zou gaan.
donderdag 12 juni 2014 om 23:28
Even een vraag aan de dames hier diesredes moeder zijn: hoe hebben jullie de eerste week/weken georganiseerd na de bevalling? Ik denk aan de eerste nachten alleen of niet alleen, boodschappen halen, het huishouden als de kraamzorg er niet meer is?
Ik zit hier een beetje mee, zeker nu ik steeds meer pijn in m'n polsen krijg van het vocht vasthouden (draag nu dag en nacht braces) en dit na de bevalling niet meteen over zal zijn.
Ik zit hier een beetje mee, zeker nu ik steeds meer pijn in m'n polsen krijg van het vocht vasthouden (draag nu dag en nacht braces) en dit na de bevalling niet meteen over zal zijn.
donderdag 12 juni 2014 om 23:45
Mammienator, ik heb een vriendin gevraagd om coördinator te zijn voor die eerste week. Zij had een lijst met namen en nummers van vriendinnen en familie die ik had gevraagd of ze in die eerste periode bij mij zouden willen logeren. Na mijn bevalling heb ik haar meteen ingeseind, zodat zij kon gaan bellen en een rooster maken voor die week. Dat kon natuurlijk niet eerder, omdat je niet weet wanneer je bevalt - meestal.
Ik heb het heel prettig gevonden dat er ook 's nachts iemand was. Eigenlijk heb ik alleen de eerste nacht die persoon ook echt nodig gehad - paniek met een niet-drinkend kind - de andere nachten kon ik het allemaal goed zelf, maar de wetenschap dat ik er niet alleen voor stond was heel belangrijk voor me.
De eerste dagen waren er mensen die kwamen als de kraamhulp ging en bleven tot ze weer kwam, na een poosje durfde ik best een paar uur alleen te zijn en na een ruime week hoefde ik ook geen logees meer.
De kraamzorg heb ik maximaal (tien dagen) gehad en die deed ook boodschappen. Daarna kon ik dat zelf, maar mensen die langskwamen namen vaak ook wat mee, of haalden een stofzuiger door het huis. Op een gegeven moment werd dat vanzelf minder, ook naarmate ik meer kon.
Ik zou je echt aanraden om in elk geval voor de eerste dagen gezelschap te regelen. Het is zo veel makkelijker om hulp af te zeggen als het toch niet hoeft, dan het als kraamvrouw alsnog te regelen als je het wel nodig hebt.
Ik heb het heel prettig gevonden dat er ook 's nachts iemand was. Eigenlijk heb ik alleen de eerste nacht die persoon ook echt nodig gehad - paniek met een niet-drinkend kind - de andere nachten kon ik het allemaal goed zelf, maar de wetenschap dat ik er niet alleen voor stond was heel belangrijk voor me.
De eerste dagen waren er mensen die kwamen als de kraamhulp ging en bleven tot ze weer kwam, na een poosje durfde ik best een paar uur alleen te zijn en na een ruime week hoefde ik ook geen logees meer.
De kraamzorg heb ik maximaal (tien dagen) gehad en die deed ook boodschappen. Daarna kon ik dat zelf, maar mensen die langskwamen namen vaak ook wat mee, of haalden een stofzuiger door het huis. Op een gegeven moment werd dat vanzelf minder, ook naarmate ik meer kon.
Ik zou je echt aanraden om in elk geval voor de eerste dagen gezelschap te regelen. Het is zo veel makkelijker om hulp af te zeggen als het toch niet hoeft, dan het als kraamvrouw alsnog te regelen als je het wel nodig hebt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
vrijdag 13 juni 2014 om 16:13
Ik hoop het voor je vlinder!
Ik had dinsdag, heel eigenwijs, een predictor early test gedaan. Die was positief. Heel licht streepje maar wel duidelijk een streep.
Maar ja, ik had maar 1 zo'n dure in huis, tot nog toe geen streep op de goedkope testen (die wss minder gevoelig zijn) en gister een predictor zwanger/niet zwanger gedaan, weer heel dom midden op de dag omdat ik te fucking ongeduldig ben, en die zei ook niet zwanger. Maar ja, denk ik dan, misschien is een lijntjes test wel gevoeliger dan een elektronische?
En vorig weekend was ik moe! moe! ik heb drie dagen achter elkaar een middagdutje gedaan. Geuren waren groot, meer steekjes dan normaal in m'n onderbuik. (nu ook, echt anders dan menstruatiekramp) En ik voel me ook een beetje 'off' (maar ja, ik hou ook niet van warmte dus daar kan het 'off' ook vandaan komen,
Gister een klein beetje rood aan t wc papier, en vandaag nog minder bruinig. (broekloeren!) Nog geen menstruatie klachten verder.
Dus twee opties: Of wel een bevruchting en geen innesteling, of ik wordt morgen of overmorgen alsnog verrast met een positieve test. Maar ik ben bang van niet :nopompom:
Ik dacht het echt dit keer. En ben ook teleurgesteld, Ik hoop nog wel even door maar met weinig vertrouwen.
Ik had dinsdag, heel eigenwijs, een predictor early test gedaan. Die was positief. Heel licht streepje maar wel duidelijk een streep.
Maar ja, ik had maar 1 zo'n dure in huis, tot nog toe geen streep op de goedkope testen (die wss minder gevoelig zijn) en gister een predictor zwanger/niet zwanger gedaan, weer heel dom midden op de dag omdat ik te fucking ongeduldig ben, en die zei ook niet zwanger. Maar ja, denk ik dan, misschien is een lijntjes test wel gevoeliger dan een elektronische?
En vorig weekend was ik moe! moe! ik heb drie dagen achter elkaar een middagdutje gedaan. Geuren waren groot, meer steekjes dan normaal in m'n onderbuik. (nu ook, echt anders dan menstruatiekramp) En ik voel me ook een beetje 'off' (maar ja, ik hou ook niet van warmte dus daar kan het 'off' ook vandaan komen,
Gister een klein beetje rood aan t wc papier, en vandaag nog minder bruinig. (broekloeren!) Nog geen menstruatie klachten verder.
Dus twee opties: Of wel een bevruchting en geen innesteling, of ik wordt morgen of overmorgen alsnog verrast met een positieve test. Maar ik ben bang van niet :nopompom:
Ik dacht het echt dit keer. En ben ook teleurgesteld, Ik hoop nog wel even door maar met weinig vertrouwen.
vrijdag 13 juni 2014 om 19:49
Rosing ben je, je niet veel te druk aan het maken? Ik kan me echt wel iets bij je ongeduld bedenken, maar je bent jezelf een beetje dol aan het maken volgens mij. Ik zou hoe moeilijk ook sowiso morgen afwachten en overmorgen mocht dan nog niet ongesteld zijn dan kan je echt gaan testen. En ik snap dit makkelijker gezegd dan gedaan....
vrijdag 13 juni 2014 om 20:01
Mammienator, ik heb iets vergelijkbaars als CF gedaan. De eerste week hebben een vriendin en mijn zus om en om 's nachts bij mij gelogeerd. Ze gingen 's morgens weg als de kraamhulp kwam. Die verdween eind van de middag, waarna ik een paar uurtjes samen met m'n zoontje had en rond 22.00 uur kwam dan m'n zus of vriendin weer. Mijn zus en vriendin troostten steeds mijn zoontje als hij 's nachts wakker werd zodat ik zoveel mogelijk kon bijtanken en slapen. Het heeft mij heel erg geholpen bij het (kunnen) aansterken.
Wat ik ook gedaan heb, maar dat is heel persoonlijk: ik heb kort na de bevalling maar een klein groepje naaste vrienden en familie geïnformeerd over de geboorte. De rest van de wereld pas na een week. Dat zou ik trouwens nu wel anders doen (heb in die week een aantal mensen onnodig bezorgd laten zijn..) Ik zou nu wel iedereen vast informeren, maar aangeven dat ik nog een weekje samen wil en daarna iedereen van harte welkom is om te bellen of langs te komen.
Die eerste week heb ik ook geen bezoek gepland. Ik vond het heerlijk om mijn zoontje nog een paar dagen echt voor mezelf te hebben (en na een week ook heerlijk om het grote nieuws te delen en 'm te showen hoor ) Voordeel vond ik echt dat je even tijd hebt om te wennen aan elkaar en om ervan te genieten en voldoende rust kan nemen om lichamelijk een beetje bij te komen. Maar nogmaals: dat is heel persoonlijk. Kan me ook voorstellen dat mensen niet kunnen wachten om het wereldkundig te maken en hun kindje gelijk zoveel mogelijk te showen
Daarnaast sluit ik me helemaal aan bij wat CF al schrijft: (afhankelijk van hoe je uit je bevalling komt) is het vanuit praktisch oogpunt mss niet eens nodig, maar het is gewoon fijn dat er iemand is. En idd van tevoren regelen want op het moment suprême heb je daar toch minder energie voor. Daarnaast is mijn ervaring -helaas- dat je goed bedoelde en op het moment van aanbieden gemeende aangeboden hulp, soms ineens niet meer beschikbaar is als je echt vaste afspraken wilt maken. Ook niet als je dat ruim van tevoren wilt doen.
Wat ik ook gedaan heb, maar dat is heel persoonlijk: ik heb kort na de bevalling maar een klein groepje naaste vrienden en familie geïnformeerd over de geboorte. De rest van de wereld pas na een week. Dat zou ik trouwens nu wel anders doen (heb in die week een aantal mensen onnodig bezorgd laten zijn..) Ik zou nu wel iedereen vast informeren, maar aangeven dat ik nog een weekje samen wil en daarna iedereen van harte welkom is om te bellen of langs te komen.
Die eerste week heb ik ook geen bezoek gepland. Ik vond het heerlijk om mijn zoontje nog een paar dagen echt voor mezelf te hebben (en na een week ook heerlijk om het grote nieuws te delen en 'm te showen hoor ) Voordeel vond ik echt dat je even tijd hebt om te wennen aan elkaar en om ervan te genieten en voldoende rust kan nemen om lichamelijk een beetje bij te komen. Maar nogmaals: dat is heel persoonlijk. Kan me ook voorstellen dat mensen niet kunnen wachten om het wereldkundig te maken en hun kindje gelijk zoveel mogelijk te showen
Daarnaast sluit ik me helemaal aan bij wat CF al schrijft: (afhankelijk van hoe je uit je bevalling komt) is het vanuit praktisch oogpunt mss niet eens nodig, maar het is gewoon fijn dat er iemand is. En idd van tevoren regelen want op het moment suprême heb je daar toch minder energie voor. Daarnaast is mijn ervaring -helaas- dat je goed bedoelde en op het moment van aanbieden gemeende aangeboden hulp, soms ineens niet meer beschikbaar is als je echt vaste afspraken wilt maken. Ook niet als je dat ruim van tevoren wilt doen.
zaterdag 14 juni 2014 om 19:05
Succes met rijlessen vogelbekdier! Ik heb hem zelf op m'n 28ste gehaald. Ik stelde het altijd uit omdat ik hem toen niet echt nodig had, maar ben er nu zo blij mee!
Balen rosings! Dat valt vies tegen! Wel fijn dat je cyclus zo kort is.
Vlinder, zit jij nog op het bankje?
Over 2 weken gaat het voor mij ook echt beginnen. Best onwerkelijk na al dat wachten.
Balen rosings! Dat valt vies tegen! Wel fijn dat je cyclus zo kort is.
Vlinder, zit jij nog op het bankje?
Over 2 weken gaat het voor mij ook echt beginnen. Best onwerkelijk na al dat wachten.