Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Komende dinsdagochtend heb ik trouwens een privé yoga les aan huis. Ideaal! Dit heb ik de vorige keer ook gedaan en zoveel aan gehad tijdens de bevalling. Een aanrader voor iedereen!
quote:vogelbekdier schreef op 27 juni 2014 @ 18:25:

Op dit moment weten ze trouwens alleen nog niet of de nieuwe eigenaar door gaat met de wederkerigheid, dus dat kan gevolgen hebben voor de donor keuze. Nou ja ik ga het wel zien.

Wat bedoel je precies, vogelbekdier? Bij wederkerigheid is het toch niet zo dat er 'een directe uitwisseling' is tussen 2 gezinnen/personen/wensfamiles etc. van sperma/eicellen? Dus jij krijgt toch sowieso donorsperma toegewezen omdat je eicellen hebt afgestaan?
quote:zoeter schreef op 28 juni 2014 @ 17:28:

Net als jou Mamienator zit ik nu in de laatste weekjes. Die ervaar ik wel als flink zwaar. Mijn buik is gigantisch en m'n bekken vindt t niet zo heel leuk meer. Slapen wordt ook wat lastiger en ondanks dat ik moe ben wil mijn dochtertje natuurlijk gewoon mijn aandacht. Ze is wel druk bezig met de baby, Super schattig. Ik ben benieuwd hoe ze het straks vindt om een zusje te hebben. Nog eventjes maar ik ben ook zo nieuwsgierig!

Petje af hoor Zoeter! Ik vind het ook wel zwaar, maar dan ga ik lekker liggen en een uurtje slapen. Dat gaat natuurlijk minder makkelijk als je al een kindje hebt, ik vind het stoer van je! :-)

Ik ben ook erg nieuwsgierig, maar merk ook dat het nu zo dichtbij komt en ik eigenlijk geen idee heb wát er nu zo dichtbij komt... Beetje vaag, maar heb er zooooooo lang naar uitgekeken, dat het misschien dan ook de angst is "als ik het nu maar leuk vind". Nou ja, ik denk dat dit de hersenspinsels van een aanstaande moeder zijn en dat er meer zijn die er last van hebben. Probeer mee te gaan met flow, dat werkt toch het beste. Wanneer ben je precies uitgeteld Zoeter?
Gekke is Mammienator, dat ik die gevoelens nu gewoon weer heb. Terwijl ik toch al weet hoe het is om mama te zijn. Maar wie weet is dit .meisje wel heel anders en zou ik t wel kunnen mama van twee. Zou ik dat wel echt leuk vinden? Afgelopen twee jaar waren zo fantastisch dat t nu weer zo spannend is....

Ik ben 1 aug uitgerekend, maar ivm met t vele vruchtwater en t grote kindje wordt er 8 juli al gekeken of m'n baarmoedermond verweekt i. Is dit het geval dan kan ik eerder ingeleid worden. Ik hoop t! Bij mijn dochtertje ben ik uiteindelijk ingeleid met 40 weken en 4 dagen en die woog toen 4680 gram en brak haar sleutelbeen. Dit meisje wordt bij 38 weken op 4 kilo geschat. Zwaar genoeg vind ik...

Wanneer ben jij ook al weer uitgerekend? Ik bedoelde niet dat t voor jou nu minder zwaar zal zijn hoor! Laatste loodjes zijn gewoon pittig!
quote:zoeter schreef op 28 juni 2014 @ 22:11:

Gekke is Mammienator, dat ik die gevoelens nu gewoon weer heb. Terwijl ik toch al weet hoe het is om mama te zijn. Maar wie weet is dit .meisje wel heel anders en zou ik t wel kunnen mama van twee. Zou ik dat wel echt leuk vinden? Afgelopen twee jaar waren zo fantastisch dat t nu weer zo spannend is....

Ik ben 1 aug uitgerekend, maar ivm met t vele vruchtwater en t grote kindje wordt er 8 juli al gekeken of m'n baarmoedermond verweekt i. Is dit het geval dan kan ik eerder ingeleid worden. Ik hoop t! Bij mijn dochtertje ben ik uiteindelijk ingeleid met 40 weken en 4 dagen en die woog toen 4680 gram en brak haar sleutelbeen. Dit meisje wordt bij 38 weken op 4 kilo geschat. Zwaar genoeg vind ik...

Wanneer ben jij ook al weer uitgerekend? Ik bedoelde niet dat t voor jou nu minder zwaar zal zijn hoor! Laatste loodjes zijn gewoon pittig!

Oh nou, dat doet me dan wel goed te horen dat jij dit ook voelt en sterker nog, wéér voelt! Niet dat het fijn is, maar ben ik niet de enige (ook al weet ik dat veel meer moeders dit voelen).

Mijn baby is ook erg groot (nu al boven bovenste curve uit), maar wel gewoon vruchtwater. Nu ben ik zelf ook groot (1.85m) en m'n suikerwaarden zijn steeds goed, dus waarschijnlijk gewoon aanleg van de baby. Hoefde me geen zorgen te maken.

Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden bij je! Brrrr het idee alleen al dat je kindje het sleutelbeentje breekt !

Ik ben de 24e uitgerekend, scheelt niet veel dus!

Nou meid, succes en ik hoop dat je eerder kan/mag bevallen!

Komende dinsdagochtend heb ik trouwens een privé yoga les aan huis. Ideaal! Dit heb ik de vorige keer ook gedaan en zoveel aan gehad tijdens de bevalling. Een aanrader voor iedereen!Kijk naar zoiets zou mijn voorkeur dus ook uitgaan. Heb je dan helemaal geen groepslessen?
Mijn vorige zwangerschap heb ik groepslessen willen volgen. Die paar die ik gehad heb, voelden eigenlijk niet zo nuttig. Daarna viel de docent steeds op t laatste moment uit. Toen heb ik met veel gedoe m'n geld terug gekregen omdat ik vond dat ik geen lessen nodig had na m'n bevalling. Ik heb toen op t laatste moment nog drie privé lessen geregeld bij een andere yoga docent. Dit werd ook nog eens vergoed door mijn aanvullende verzekering. Dit keer moet ik het wel zelf betalen, maar ik vond het zo fijn en heb er zoveel aan gehad dat ik dus opnieuw privé les heb gekozen. Prettige aan privéles vond ik dat ze alle tijd kon nemen voor de voor mij zo belangrijke ademhalingsoefeningen en de les zo dus geheel nuttig was.
Goh, wat gek dat je geen zwangerschapsyoga meer nodig hebt na je bevalling! wat stom dat ze daar zo moeilijk over deden joh. Ik zie die groepslessen ook niet zo zitten, dus ik denk dat wat jij hebt gedaan ook iets voor mij zou zijn. Bedankt voor de tip!
Ik vond de lessen na de bevalling van de zwangerschapsyoga zeker wel nuttig. Omgaan met je lichaam dat weer terug in vorm gaat, of niet, omgaan met pijn van na de bevalling, en ook nog babymassage. Werd hier georganiseerd door het consultatiebureau. Maar cursussen kunnen verschillen natuurlijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
En het fijne van groepslessen vond ik dat je meteen een netwerkje van lotgenoten opbouwt. De ene partnerles was mijn bevalbuddy (goed woord! ) mee, de andere kon ze niet, en was ik proefkonijn van de juf voor de partnermassages. Ook helemaal niet erg.
Nog even de laatste loodjes Zoeter en MMN! Ook ik voelde die spanning! En de volgende ochtend toen we naar huis mochten keek ik naar haar en dacht ik "nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe je er uit ziet/gaat zien" Maar nu is ze echt haar eigen ikje met haar eigen eigenschappen en ik vind het heerlijk om naar haar te kijken. De eerste weken vond ik het ook heel fijn om uit te zoeken wat voor haar (en mij) wel en niet werkt. Zo heeft ze een hekel aan het badje. Ze kan gewoon niet ontspannen dan. Dus nu gaan we lekker onder de douche.

Het gaat hier goed. Soms als ik aan een tweede denk, dan vraag ik me dan hetzelfde af als Zoeter. Als het me gegeven is, dan wil ik in de toekomst voor een tweede gaan

Ultieme tip die ik gekregen heb: neem alle hulp aan die je aangeboden krijgt. Ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Je kan beter later alsnog aangeven dat het niet nodig is, dan alsnog moeten vragen!

Wachtbankers, succes!!!
En dat natuurlijk ook: sterkte deze laatste weken!
quote:NYC schreef op 28 juni 2014 @ 18:33:

[...]

Wat bedoel je precies, vogelbekdier? Bij wederkerigheid is het toch niet zo dat er 'een directe uitwisseling' is tussen 2 gezinnen/personen/wensfamiles etc. van sperma/eicellen? Dus jij krijgt toch sowieso donorsperma toegewezen omdat je eicellen hebt afgestaan?

Ik bedoel dat ze niet weten of ze nog van het principe wederkerigheid blijven gebruik maken. Zoals ik het begreep kan je dus via deense donoren zwanger worden maar dit zit rond 2000 en als je de wederkerigheidprince gebruikt ben je 600 euro kwijt. Mocht de nieuwe eigenaar daar geen oren meer naar hebben worden de kosten voor de Nederlandse donoren ook duurder, want blijkbaar is zijn de kosten goedkoper als er aan wederkerigheid gedaan wordt. ...

Geertgen weet op dit moment niet of de wederkerigheid blijft bestaan of stopt.
Oei, vogelbekdier! Mag jij dan wel je eicellen (die al zijn "afgestaan") voor jezelf blijven gebruiken dan?

Ben je hierover wel geïnformeerd voor je voor wederkerigheid koos, dat ze hier misschien mee zouden stoppen? In dat geval had je namelijk wellicht ook direct voor zo'n Deense donor kunnen kiezen en geen - toch ingrijpende - eicelpunctie/Ivf-behandeling hoeven ondergaan?

Of voor een andere kliniek kunnen kiezen...

Beetje vreemd bezig vind ik...
NYC.... Ik heb nog niks afgestaan , dus ik zit nog allemaal goed. Ik moet eerst nog het eerste gesprek met Phyg+ arts krijgen en dan weer een gesprek met Phyg en arts gaan krijgen . Ze hebben nu alleen mijn medische gegevens ( gewicht, erfelijke ziektes enz) door genomen en met die informatie was het allemaal goed.

Ik ben dus nog lang niet zo ver om iets af te staan of dat mijn beste vriend een donatie voor hun gaat doen. Dus eerst maar eens afwachten naar de gevolg intakes enz. Voor dat, dat punt komt.

Volgens mij haal je mij door de war met iemand anders, is ook niet erg er zijn hier zoveel verschillende mensen.
quote:Gavia schreef op 29 juni 2014 @ 11:27:

Nog even de laatste loodjes Zoeter en MMN! Ook ik voelde die spanning! En de volgende ochtend toen we naar huis mochten keek ik naar haar en dacht ik "nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe je er uit ziet/gaat zien" Maar nu is ze echt haar eigen ikje met haar eigen eigenschappen en ik vind het heerlijk om naar haar te kijken. De eerste weken vond ik het ook heel fijn om uit te zoeken wat voor haar (en mij) wel en niet werkt. Zo heeft ze een hekel aan het badje. Ze kan gewoon niet ontspannen dan. Dus nu gaan we lekker onder de douche.

Het gaat hier goed. Soms als ik aan een tweede denk, dan vraag ik me dan hetzelfde af als Zoeter. Als het me gegeven is, dan wil ik in de toekomst voor een tweede gaan

Ultieme tip die ik gekregen heb: neem alle hulp aan die je aangeboden krijgt. Ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Je kan beter later alsnog aangeven dat het niet nodig is, dan alsnog moeten vragen!

Wachtbankers, succes!!!

Inderdaad laatste loodjes... En ja, best zwaar. Maar het gaat allemaal goed komen :-)

Lijkt me geweldig Gavia om je kindje te leren kennen en te laten ontwikkelen hoe zij is als persoontje! Daar kijk ik echt naar uit!

Goeie tip, die heb ik al vaak als tip gelezen. Heb net gister m'n beste vriendin gevraagd, die ook bij de bevalling is, of ze de eerste dag er thuis ook wil zijn als de kraamverzorgster er ook is en dan ook nog een paar nachten. Dan kan ze goed meeluisteren met alles over de verzorging en borstvoeding en is ze er 's nachts voor me als het niet lekker loopt.

En de vriendinnen die niet op vakantie zijn ga ik vragen of ik ze kan bellen voor boodschappen en misschien nog een paar nachten logeren. Vind het moeilijk om te vragen, maar dwing mezelf wel om het te doen!

Gaaf dat je nu al aan een tweede denkt trouwens! Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een kind en al die zwangerschapsklachten haha. Daarbij ben ik ook bijna 41. Maar ben al blij dat ik zwanger ben!!!!!!!
Ja, vogelbekdier, ik verwarde je even met Novaa. Al realiseer ik mij nu dat het niet eens kan wat ik dacht omdat de eicellen bij ivf volgens mij altijd "vers" bevrucht worden.
Succes mmn met de laatste loodjes....

Spannend Novaa! Heb je een tp gehad?

Wees iig maar niet bang voor het lage bevruchtingsaantal. Bij maar waren t tegen de 20 eitjes en maar 1 bevruchting. Vanwege kans op overstimulatie werd deze ingevroren, maar ging vervolgens kapot bij het ontdooien. Toch ben ik hierna beide keren direct bij de eerste iui zwanger geraakt van een vrij laag aantal zwemmers. Kennelijk ben ik dus wel heel goed vruchtbaar. Hoop dat het bij jou net zo zal zijn!

Ik ben inmiddels door de laborante ook al gerust gesteld, was gewoon dikke pech dat er relatief zo weinig eicellen bevrucht waren. En ik heb nu een prachtig exemplaar teruggeplaatst gekregen, klasse 1, of hoe ze dat noemen. Dus ik ben dik tevreden! Nu nog dik 10 dagen wachten of deze ook blijft kleven ;).
quote:NYC schreef op 29 juni 2014 @ 19:18:

Ja, vogelbekdier, ik verwarde je even met Novaa. Al realiseer ik mij nu dat het niet eens kan wat ik dacht omdat de eicellen bij ivf volgens mij altijd "vers" bevrucht worden.

Ja bij mij is de procedure eigenlijk al klaar. Afgelopen zaterdag dus terugplaatsing gehad. Gek idee dat ik misschien wel een van de laatste ben geweest die aan wederkerigheid heeft gedaan. Ik zou het jammer vinden als ze met deze mogelijkheid zouden stoppen, ik vind het echt een fijn idee dat ik iets heb mogen teruggeven.

Ik vraag me overigens nu wel af wat Geergen gaat doen met alle cliënten waarmee ze al overeenkomsten hebben. Je betaalt daar, in tegenstelling tot veel andere ziekenhuizen, maar eenmalig om toegang te krijgen tot de donorbank, ongeacht hoeveel pogingen je zaad nodig hebt. Je betaalt zelfs niks extra als je voor een tweede kindje zou gaan.

Mammienator en Zoeter veel succes met de laatste loodjes! Hou ons op de hoogte. Ik vind het leuk om ook de verhalen van de zwangeren, en straks ook moeders, te lezen!
quote:novaa schreef op 29 juni 2014 @ 22:26:

[...]

Mammienator en Zoeter veel succes met de laatste loodjes! Hou ons op de hoogte. Ik vind het leuk om ook de verhalen van de zwangeren, en straks ook moeders, te lezen!

Dat is leuk dat je dat zegt Novaa! Ik voel me soms schuldig om te vertellen wat ik voel en meemaak, omdat ik jullie dit allemaal zó gun!

Heb er zelf 3,5 jaar op moeten "wachten", dus weet hoe zwaar het hele proces kan zijn!

En jij succes op het wachtbankje nu!!! Ook veel IVF-behandelingen ondergaan, dus I know the feeling!
quote:vlinder09 schreef op 29 juni 2014 @ 20:55:

Succes mmn met de laatste loodjes....Dank je!!!
Maakt niet uit NYC er schrijven hier ook zoveel verschillende mensen, vind het al lief dat je er aan denkt zonder dat het mijn situatie is .

Nova: Wat spannend voor jou! Ik denk dat ze bij de "oude" garde ( om het maar even zo te noemen) gewoon door gaan wat ze af gesproken hebben. Ik ben nu natuurlijk na het faillissement en met de nieuwe eigenaar dus dat is andere situatie.

Mammienator: Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen want ook al ben jij nu zwanger,jij hebt net zoals ons aan het begin gestaan! Het is je van uit mij super gegund! Geniet er lekker van ook al zitten er minderen kanten aan.Ik hoop dat alles goed gaat verlopen voor jou en je kindje , het is je ontzettend gegund!

Zoeter: Voor jou net zo, ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel je kindje mag ontmoeten!
quote:vogelbekdier schreef op 30 juni 2014 @ 00:48:

Mammienator: Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen want ook al ben jij nu zwanger,jij hebt net zoals ons aan het begin gestaan! Het is je van uit mij super gegund! Geniet er lekker van ook al zitten er minderen kanten aan.Ik hoop dat alles goed gaat verlopen voor jou en je kindje , het is je ontzettend gegund!

Zoeter: Voor jou net zo, ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel je kindje mag ontmoeten!Dank je!
jeetje wat is er lekker veel geschreven!

succes rosings en novaa op het bankje!

en zoeter en mmn succes met de laatste loodjes! en vooral blijven schrijven! ik vind het juist leuk om van de zwangeren en mama's te lezen hoe het echt is!

bibos weet jij al wanneer je mag? ik ben nog in afwachting van een positieve ovu test.... ik gok op morgen. wel een gek idee dat het dan echt echt echt gaat beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven