Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Ja Tammy en Houston :( snap dat t hormonaal is..alleen de steken,menstruatieachtige krampen zichtbare aderen op de borst en steken in de lies staan niet in de utrogestan bijsluiter. Ik vind het dan ook niet raar dat ik van alles dacht.. Ben niet van de mail wel FB en app Tammy..heb alles geleegd maar ben wel mailbaar! @Emma; Houston en ik denk ik..Houston zaterdag 2 weken ik woensdag..maar durf al niet meer te hopen...
Tessado en Houston Klinkt geweldig die klachten en iedere keer kan het raak zijn hoor!!! Heel veel succes en geduld gewenst allebei!
@Emma, dan schelen wij precies 5 weken. En @Mila, met jou dus 2 weken!

Voor wat betreft de kosten: uiteindelijk hoefde ik weinig kosten te maken. Van het ziekenhuis heb ik nog geen rekeningen gehad, dus de kosten van de afspraken weet ik niet. Bij mij moest je per 3 inseminaties betalen. Dus ook als je maar 1 of 2 behandelingen nodig had, of 5 of 6 enzovoort.

Dat was per 3 keer, ¤405,-

Ik had van te voren geld gespaard. Ik ga het dus allemaal van mijn spaargeld betalen.

Ik heb een begroting gemaakt en ik heb daarin ook spaargeld opgenomen, dat op vaste dagen wordt overgemaakt naar mijn spaarrekening. Dat is soms wel bikkelen! Maar groot deel van misselijk zijn: je eet heel weinig en kan dus tijdelijk besparen op de boodschappen

Voor als de baby er is was ik eerst heel relaxed, toen aan het begin van de zwangerschap schoot ik ineens in de stress van het idee dat ik het misschien helemaal niet kon betalen. Maar na een paar goede gesprekken is er weer rust in de tent. Ja het is goed om een buffer te hebben voor mindere tijden, maar je moet ook nog leuk kunnen leven. Dus als ik iets minder spaar vanaf dat moment heb ik daar op dit moment vrede mee.

Spannend, morgen het grote vertelmoment op mijn werk. Een select groepje weet er nu van, die zijn allemaal blij voor me. Nu de rest in shock brengen

And again: hang in there, everybody!!
Thanks Tammy..ik krijg nu op dag 9 al voortekenen qua huid dat t niet raak is..maar ik kreeg maar 3x 100 mg voorgeschreven, hoor! @Gavia; spannend morgen;leuk! Thanks voor je antwoord..Emma had t ooit ook beantwoord en Liz..laatstgenoemde suc6 morgen!!! @Houston; hoe is t?
Tessado, balen zeg! Maar kun je nu wel verschil merken nu je de utro erbij krijgt?

Hier, ben ik vanochtend voor een echo geweest. Gelukkig zag de eierstok er rustig en klein uit, geen cystes maar wel onregelmatig opgebouwd BMSV. Ik heb Primolut N gekregen maar ik denk dat het nu wel doorzet, mede dankzij de acupunctuur en voornamelijk het onderzoek van vanochtend. Maar even afwachten en nog niet beginnen met de Primolut N. Nu richt ik me op het immuun onderzoek in het verre buitenland dat is een heel gedoe. Voornamelijk omdat ze niet bij me terugkomen voor instructies. Heel irritant en zonde van de tijd!
Pfff, zo heb je ineens contact met twee mogelijke wensvaders... Geen garanties natuurlijk, net als kijkers voor een huis het hangt van veel dingen af. Maar het valt me ineens zo zwaar. De optie met een bekende donor heeft zeker mijn voorkeur boven alleen doen.

Maar eigenlijk wil ik het nog een keer proberen met m'n ex. Ik snap niet dat het uit is... Dat hij geen andere oplossing ziet. Ik loop dus erg vast in m'n eigen gevoelens. En veel vrienden vinden me onderhand wel dom geloof ik dat ik het uberhaupt nog met hem zou willen. Maar hoe kan ik nou vol overgave aan dit process verdergaan als ik van binnen iets heel anders wil?

En dan houd ik mezelf maar voor; je moet maanden/jaar contact hebben voordat je echt besluit het te gaan doen samen (niet 'het' natuurlijk ) en tegen die tijd weet ik heus wel zeker of het de goede weg is of niet. Dan kan ik maar beter nu vast contact maken toch? Maar het voelt als opgeven van hoop voor ex. En dat wil ik nog helemaal niet.

dus. Druk in m'n hoofd! (wel met nieuw ernstig goed geslaagd kapsel, dat wel )
Haha, die laatste zin! Als je haar maar goed zit :-)
Ik heb begrepen dat Lizzy is bevallen.

Ben wel heel benieuwd

Emma, jij hebt toch een echo gehad? Weet je al of je een knul of een meisje krijgt?
Waar zit de any-key?
quote:Gavia schreef op 15 augustus 2013 @ 19:50:

Voor als de baby er is was ik eerst heel relaxed, toen aan het begin van de zwangerschap schoot ik ineens in de stress van het idee dat ik het misschien helemaal niet kon betalen. Maar na een paar goede gesprekken is er weer rust in de tent. Ja het is goed om een buffer te hebben voor mindere tijden, maar je moet ook nog leuk kunnen leven. Dus als ik iets minder spaar vanaf dat moment heb ik daar op dit moment vrede mee.

Als je kindje voor 1 juli in een jaar geboren wordt, heb je dat jaar nog recht op allerlei alleenstaande ouderkortingen en inkomensafhankelijke combinatiekortingen.

Voor mij levert dit in een jaar 4400 euro op. Dit jaar dus verdeeld over 6 maanden, volgend jaar over 12 maanden.

Heb je dit ook meegenomen in je berekeningen? Tikt toch lekker aan!
Ik krijg een meisje!!!!!!!! Ben heel blij.

Verder zag alles er goed uit (ze heeft echt de tijd genomen om alles te bekijken).

Ik geloof ook dat Liz bevallen is (altijd zo raar op FB dat mensen gaan feliciteren zonder dat het door de moeder is aangekondigd, maar ik ben misschien de enige die zich daaraan ergert).

Ik zou zeggen, geef de eer aan de moeder (ouders) en feliciteer daarna).

Liz, vertel!!
Ooooh Emma, wat leuk! Gefeliciteerd! Jezelf al getrakteerd op iets roze of een klein jurkje?
Dank je. Ik heb zelf een ecru shirtje, broekje en mutsje gekocht en van mijn ouders kreeg ik een lief klein roze pyjamaatje.

Maandag ga ik verder shoppen
Rosings;denk aan jezelf..hij is niet oor niks een ex..Het lijkt mij ook lastig hoor met wensvaders..je moet toch maar op een lijn liggen..

Enjoy your nieuwe kapsel haha!!!

Yesss Liz..ben zooo benieuwd (idd Emma grr..facebook>heb je mij al gevonden )

Emma..wauwww..ik vind meisjes echt wauuuwwww..maakt nl niks uit maar toch..heb dus al heel wat leuke outfitjes voor mn nichtje gescoord Leuk nu ook je gekozen behangetje..pip stijl past nl bij n meisje haha!!

Tammy;wat n gedonder!!! Hoop dat je zsm duidelijkheid krijgt..

Houston; gewoon..

Mevrouw R. u wordt gemist!

Hoe is het met de rest?

Vinyl;alles ok?

En met de jonge moeders

Hier heftige avonddiensten gehad,werkte er gelukkig 2 met mijn vriendin die zich het merendeel van de tijd onder het bed van onze clienten begaf van het lachen..nu even lekker weekend en genieten on the dog beach hier..Heb nog wel wat leuke klusideetjes maar die moeten nog even wachten tot volgend jaar (al wil ik het nl nu)...

Wel n moederfiets via het fietsplan aangeschaft..moet nu ivm ws ontslag enorme berg vak.uren opmaken dusss..heb een neiuwe fiets maar enge dunne bandjes..dus nu een stoere mamabike..lichtelijk hysterisch nl (houd ik van) maar als de hond ook in een fietskarretje wil, ga ik eindelijk eens op de benzine besparen..iig in de directe omgeving

Grappig trouwens dat er ook veel "vreemden" meelezen..alle reacties/tips altijd welkom, hoor!
Lieve dames, door toeval ben ik hier bij jullie terecht gekomen. Ik ben dus inderdaad zo'n "vreemde". Het is al heel wat jaren geleden dat ik in jullie situatie zat. Inmiddels heb ik 2 zonen (15 en 11 jr.). Zo'n 17-18 jaar geleden, toen er nog geen (fatsoenlijk) internet was, ben ik na wat rondbellen terecht gekomen bij Geertgen, dat toen nog met slechts 2 artsen gehuisvest was binnen een ziekenhuis. Ik kon toen nog kiezen uit een A(nonieme) of een B(ekende)-donor. Ik heb gekozen voor het B-loket, met dien verstande dat de donor niet bij mij bekend was, maar dat een evt. kind op zijn/haar 16e de gegevens van de donor op kan vragen. Inmiddels is mijn oudste zoon 15 jaar en hij taalt er eigenlijk nog niet naar om te weten wie de donor is. Ik moet zeggen dat ik het zelf eigenlijk alleen uit nieuwsgierigheid zou willen weten, maar als we de gegevens niet op zouden vragen, dan zou ik het ook prima vinden. Ik heb niet het idee dat mijn jongens een vader missen, we hebben het er wel eens over en dan geven ze dat ook aan. Ze zijn zo gewend aan deze situatie en weten natuurlijk niet beter, dat ze ook niet weten wat ze dan zouden moeten missen. Wij hebben het gewoon goed met z'n 3-en! Ik heb me van te voren ook wel druk gemaakt over bepaalde dingen, maar ik ben er wel achter gekomen dat alles gewoon opgelost kan worden. Ik heb dan wel het geluk dat ik een winkel aan huis heb, maar dan nog ben ik daar 6 dagen per week in aan het werk. De jongens hebben zich van kleins af aan aangepast aan elke situatie, flesje drinken in het wipstoeltje met een kussen onder het flesje gaat prima. En slapen in de kinderwagen ook, van de winkelbel werden ze niet meer wakker. Het is maar net hoe je het aanpakt. Ik ben niet zo'n moeder die overal bovenop zit. Dus: alle zwangeren; succes met de rest van de zwangerschap en een goede bevalling. Voor degenen die nog niet zover zijn: hou moed, hoe moeilijk het soms ook is. Ik hoop dat het moederschap voor jullie allemaal ooit komt. Succes!
Tessado, nee ik had je nog niet gevonden op FB, maar het lijkt me wel leuk je erop te hebben

Ben je vriendin van Liz of CF? Dan kan ik je misschien wel vinden (?).

Leuk dat je een fiets hebt aangeschaft. Ik wil tzt ook een goede fiets kopen. Tegen de tijd dat ik met mijn dochter kan fietsen (goh wat klinkt dat toch raar uit mijn mond, even wennen hoor, haha).

Hoe is het nou afgelopen? Ben je ongesteld geworden of zit je nog steeds in de wachtweken?

En Houston?

Mdee, wat leuk dat je hier wat komt schrijven over jouw gezin. Super dat alles goed gaat en ik vind het ook wel positief om te horen dat je oudste zoon nog niet echt bezig is met de donor. Het had ook gekund dat hij er helemaal bovenop zat, de dagen aftelt en ja, dan kan het weleens een teleurstelling worden (sommigen zullen de donor misschien idealiseren).

Leuk dat je je verhaaltje verteld hebt.

Oh Tessado, ik denk toch niet dat ik dat ene behangetje ga kopen. Ik wil het niet te druk maken, aangezien ik maar een kleine kamer heb. Nog maar eens even rustig rondkijken

Hoe gaat het met de anderen?
Mdee, ook hier een meelezende alleenstaande moeder. Ik heb 1 kindje en twijfel zo ontzettend over een tweede. Zou ik je een keer mogen mailen??

Sorry, uppies, dat ik jullie topic hier even voor gebruik. Dank en heel veel succes voor allen!!
@Emma; nee maar weet je volledige naam niet meer hihi >FB

Het is ook leuk om zulk soort behang in te lijsten of een klein muurtje mee te doen..wie weet kun je op MPeen halve rol scoren..ik dacht aan iets met krijtverf/behang lambrisering een wand (vd commode) of achter de commode splintervrij sloophout..ideas te over maja..ik zit er dan ook op haha..

Hier nog niks op dag 11 maar dat zal de utro wel zijn..mag woensdag testen als ik dan tenminste nog geen cyclus heb gehad..spannend idd..

Baal van die hormonen ofwel; dat je lichaam je zo voor de gek kan houden..(als dat zo is..)

En met de utro verschuift de cycli ook zeker een week..

Andere wachtbankster..al news???

Thanks Mdee dat klinkt posi!!

Kiek;altijd welkom suc6 metje beslissing..ik wilde er ook voor 2 gaan..maar 1 is nog niet gelukt..:(
Emma;zie fb!

Tammy hoe bedoel je 'verschil met de utro'? Tot nu toe uitstellen cyclus maar dat zegt dus niks (zie jouw toelichting)..Ben blij dat ik 3 x 100 gebruik..als ik mij nu al zo voel
@tessado dat zei ik 2 jaar geleden ook...4 jaar gedaan over nummer 1, maar nu is er nog wat 'over'.....kortom; situaties zijn zo veranderlijk. En ik snap trouwens hoe irritant het is als iemand vragen heeft over wel/niet een tweede als je zelf in onzekerheid zit. Ongelofelijk luxe situatie...besef ik me ten volste!
Voor degenen die naar mij vroegen, sorry voor mijn late reactie maar wilde eerst zelf weten waar ik aan toe was. Die duidelijkheid heb ik nu.

Vrijdag heel licht gaan bloeden. Bruin/paars. Weinig. Het was meer dat het toiletpapier verkleurd was dan dat er echt bloed op zat. Dat is gister en vandaag zo gebleven. Alles bij elkaar misschien een half maandverbandje vol (tampon lukte niet). Geen buikpijn. Gisterochtend test gedaan. Die was negatief maar toen ik m weg wilde gooien was er wel een lijntje te zien. Na een uur dus waarschijnlijk indrooglijntje. Wilde eventueel dinsdag testen. Niet nodig. Vandaag tijdens het sporten helderrood bloed.

Nu krijg ik binnen nu en twee weken HSG. Wie van jullie wil zijn ervaringen daarover kwijt? En hadden jullie iemand bij je met het onderzoek zelf? Of is dat raar?
Waar zit de any-key?
Balen Houston!

Tja... die HSG was voor mij geen pretje, maar een ander voelde weer amper wat. Bedenk dat áls het pijn doet, het maar een paar secondes zijn. Hele onderzoek duurde maar een paar minuten.

Mijn ouders zaten op de gang te wachten. Ik heb na die tijd geen last meer gehad, alleen een beetje bloedverlies.
Tessado, het is ondertussen gelukt met FB

Hebben al gezellig gekletst.

Oh ik heb zoveel ideeën over de kinderkamer (wat tevens mijn slaapkamer is), Maar ik wil het ook niet te druk maken.

Ik wil bij Xenos van die witte letters kopen met de naam.

Ik ben vandaag vrij, maar helaas alweer klaar wakker. Zo maar weer een poging doen om te gaan slapen.
Houston, wat ontzettend balen zeg! Er zijn eigenlijk geen woorden voor zo'n grote teleurstelling. Ik ben er zelf al talloze keren doorheen gegaan. Eerst voelt alles supergoed en dan toch gaat het mis. Heel erg!

Goed dat je die HSG gaat doen. Heel veel vrouwen (niet allemaal) zijn daarna 6 maanden extra vruchtbaar, door het doorspuiten. Ik heb het twee keer gehad. De eerste keer was heel prima. Ik had een goede gyn die me heel goed begeleidde en alles vertelde wat ze deden. Heel even, heel veel pijn maar ik kon op eigen kracht naar huis. Ik had mijn moeder in de wachtkamer en iemand die me kon komen halen achter de hand. Maar dat was gelukkig niet nodig. Ben gewoon met het OV naar huis gegaan. Ik had zelfs geen buikpijn en maar iets bloedverlies twee dagen. De cyclus daarop was ik zwanger. De cyclus van de HSG heb ik niet gebruikt op aanraden van de gyn. Ze zei dat er teveel gerommeld was en dat dat geen goede basis was voor een IUI.
hoi hoi!

ik kom weer eens binnenvallen! Lees nog steeds met jullie mee maar ook ik heb weinig nieuws te vertellen omdat ik nog steeds aan het wachten ben totdat ik kan beginnen. Ben ook drie weken op vakantie geweest en dat was heerlijk! Ik wou dat mijn vakantie voor altijd duurde hahaha!

Voor iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd!

Iedereen die zwanger blijkt te zijn tevens van harte gefeliciteerd!

@houston lijkt me best spannend hoor, maar kan je er niet bij helpen met tips, heb het nog nooit gehad :-)

@mdee fijn dat je een ervaringsberichtje postte! Kijk daar hebben we wat aan!

@Gavia ben je nu zwanger na de tweede iui? en je zit/zat bij umc toch ook?

Kan iemand trouwens in de OP bij mijn naam wat veranderen, want er staat nog steeds dat ik in mei ben begonnen maar dit is niet zo. Misschien erachter zetten, UMC start februari 2014. Ze hebben gezegd dat het wel een jaar wachttijd zou kunnen zijn, en ik ben in februari dit jaar begonnen met gesprekken.

Ik moet hier nog van alles verven en nog even flink sparen

voor als ik mag beginnen. wel een fijn idee als je wat spaargeld hebt he! En zal er nog eens wat berekeningen op los laten bij de belastingdienst! altijd fijn om te weten hoeveel geld je ongeveer terug kunt krijgen :-)
Tessado dank nog voor je welkom! Ja lees al jaren mee en wil soms ook reageren. Of denk 'ik wil ook naar de meet!' Haha. Maar ik ben bang dat ik me telkens als ik niet reageer of laat reageer of vergeet te reageren, schuldig voel. Dat wil ik voorkomen, vandaar dat ik meelezer blijf! Denk dat er best veel meelezers zijn en dat jullie voor een hoop informatie en inspiratie zorgen, super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven