Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
@Emma, volgens mij heb ik je nog helemaal niet gefeliciteerd met het mooi kloppende hartje! Heel erg fijn nieuws, op naar de volgende mijlpaal

@Juffie, wat leuk, hoe je vertelt over je durfal-zandhap-meisje

@Chantaljs, wat verdrietig, en dan gaat het ook nog eens lichamelijk zo rot. Veel sterkte! Over de Puregon: zou het kunnen dat die 250 euro je eigen risico is? Dat is tenminste 350 per jaar, en alles wat normaal vergoed wordt, moet je tot 350 euro zelf betalen (op de huisarts na, meen ik).

@Sterre, fijn die bloeduitslagen!

@Liz, ik moet ook nog zo veel doen en regelen voor de baby. Gelukkig komen dit weekend zus en zwager helpen met een paar grotere klussen. Ik merk nu wel nesteldrang, heb al een aantal kasten uitgeruimd en gooi best veel weg.

@Mila, alsnog een voor het verdriet over je datum. Heb je al een idee wanneer je het weer gaat proberen?

@Houston, wat ongelooflijk rot, als je eigen zus zoiets zegt

@Frizzy (leuk je hier te zien!), eigenlijk heb ik geen nare reacties gehad. En daar heb ik best geluk mee, en ik probeer me alvast te wapenen tegen de reacties die vast gaan komen als kind er eenmaal is.

@Fearless, fijn om te horen dat je eigenlijk alles klaar hebt. Hoe lang moet je nog? Heb je al verlof? Zou fijn zijn als de placenta nog even goed gaat liggen

@Vinyl, hoe is het nu met jullie? Ik denk dat je wel trots mag zijn op jezelf, je hebt veel vrouwen geholpen door dit topic te openen. Er zijn vaak ook zo veel meelezers, waarvan we ons niet eens bewust zijn.

@Walmart, Bammetje1977, Saraatje, welkom!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
@ Sara, jammer dat de eerste reacties zo negatief waren. Ik vraag me af waarom dat zo is. Maken mensen zich zorgen dat je het niet zou redden in je eentje? In sociaal, praktisch of financieel opzicht? Of misschien jaloers als in: "Ja hee, als ik had geweten dat ik het ook net zo goed alleen had kunnen doen, dan had ik dat ook wel kunnen doen." Als een soort verwijt aan henzelf: dat ze daar nou niet zelf opgekomen zijn of omdat het bij sommige mensen er in gebakken zit dat een kind een vader en moeder hoort te hebben, of op zijn minst moet weten wie zijn vader dan is.

@ CF: Kon mij inderdaad herinneren dat ik eens had gevraagd naar de motivatie om er in je eentje aan een kindje te willen beginnen, maar wist niet meer zeker of dat op dit of op een ander forum was. En of dat ook over de term 'bewust alleenstaand' ging. Maar was er dus al 's nieuwsgierig naar geweest.
@NYC en nu voortaan onthouden he

Over die negatieve reacties: ik heb best wel reacties gehad in de trant van: goh, wat zwaar, zou je dat wel doen?

Maar die reacties komen dan altijd van mensen die het met z'n tweeën doen. En die dus niet weten hoe het in je eentje gaat. Alleenstaande moeders die ik ken vinden het allemaal een goed plan

Kortom, ik denk dat het voor een groot deel onwetendheid is. Mensen kennen de situatie niet, kunnen zich niet goed erin verplaatsen en vinden er dan toch wat van.
Daarom denk ik ook dat het véél zwaarder is voor iemand die onverwacht alleen komt te staan (bv door een scheiding, of in de steek gelaten, of bij overlijden) dan wanneer iemand er heel bewust voor kiest. Denk dat je dan sowieso al veel meer overwogen hebt over wat je kan en wil (misschien wel veel meer dan bij stellen voor wie een kind komt, omdat dat zo hoort). Dus lekker boven blijven staan.
Ja, was niet leuk om te horen van zusje. En dan was dit nog een stuk milder dan verwacht. Gelukkig zijn er veel mensen die wel achter me staan en supporten.

Wat ik zelf bedoel met bewust alleenstaand moederschap, is dat ik heel bewust voor het moederschap kies, en wel alleenstaan. Ik heb niets tegen een relatie en was mijn situatie anders geweest pak m beet 10 jaar geleden, dan was er wellicht wel sprake geweest van een man/vrouw/kind(eren)-gezin.

Maar nu, in deze fase van mij leven kies ik er bewust voor om het alleen te doen. En voor mij dus niet in de eerste plaats qua leeftijd en het al dan niet vinden van een nieuwe relatie.

Ik vind dat een kind in een gezin moet opgroeien. Maar gezin is voor mij niet het standaard man/vrouw gebeuren. Ook ik ben een gezin. En ook twee mannen of twee vrouwen zijn dat. Mijn kind heeft dan wel geen vader, maar wel iemand die een soort vaderrol/vertrouwensband wil creeeren.

Afijn, verder vind ik de omschrijving van Vinyl wel leuk: BMA, die hou ik erin.

@emma: mijn namen staan ook al vast *bloos*

Je behang vind ik ook mooi. Alleen bij mij is iets dergelijks niet toepasbaar. Maar eh, waar heb je het vandaan?
Waar zit de any-key?
Houston, kan je zusje uitleggen waarom ze niet achter je keuze staat? Het is vanuit haar geloof begrijp ik, maar welk deel vindt ze dan precies moeilijk? Dat het kind opgroeit zonder te weten wie zijn of haar donor is? Of dat jij als moeder zowel de zorg als de kostwinning op je neemt? Of misschien meer fysiek, dat je zwanger wordt op een "onnatuurlijke" wijze? Was het bijv. anders wanneer je via een man met wie je bevriend bent, via de gebruikelijke weg zwanger was geraakt?
Is Jezus niet ook uit een onbekende donor geboren? Nou ja, met dit soort argumenten kom je ook niet verder.
NYC:

- Ongehuwd sperma

- Kind hoort op te groeien in een man/vrouw-gezin; zo is het bedoeld.

Met een bekende donor was ook geen optie. Het mag alleen binnen het huwelijk tussen man en vrouw.

Disclaimer: niet mijn woorden.

Ik accepteer haar standpunt (al ben ik het niet eens). Wel jammer dat het niet wederkerig is.

Maar genoeg hierover. Mensen genoeg die wel blij zijn en steunen.
Waar zit de any-key?
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 juni 2013 @ 22:54:

@NYC en nu voortaan onthouden he

Over die negatieve reacties: ik heb best wel reacties gehad in de trant van: goh, wat zwaar, zou je dat wel doen?

Maar die reacties komen dan altijd van mensen die het met z'n tweeën doen. En die dus niet weten hoe het in je eentje gaat. Alleenstaande moeders die ik ken vinden het allemaal een goed plan

Kortom, ik denk dat het voor een groot deel onwetendheid is. Mensen kennen de situatie niet, kunnen zich niet goed erin verplaatsen en vinden er dan toch wat van.

Daarom denk ik ook dat deze persoon vooral reageerde vanuit haar eigen referentiekader: angst om er elk moment alleen voor te komen staan met een kleintje en hoé ga je dat dan doen?

Ik denk zelf dat het ook heel anders is om er bewust voor te kiezen in je eentje een kindje te krijgen, dan wanneer je relatie stukloopt terwijl je het samen wilde doen.

Ik ben zelf (mocht ik ooit voor een kind in mijn uppie gaan) helemaal niet bang voor de reacties. Wat telt is wat mijn geliefden denken. Daarom schrok ik wel van wat de zus van Houston zei, dat lijkt mij echt verschrikkelijk.
Met iemand discussieren die als argumentatie heeft 'want het hoort zo', daar kom je natuurlijk nooit uit. Over welk onderwerp het dan ook gaat.

Ik vind het uberhaubt vreemd wanneer iemand ongevraagd zijn mening komt geven over je keuze om in je eentje voor een kind te gaan.
quote:Houston77007 schreef op 14 juni 2013 @ 23:07:

Je behang vind ik ook mooi. Alleen bij mij is iets dergelijks niet toepasbaar. Maar eh, waar heb je het vandaan?Ik heb het uiteraard nog niet gekocht. Ik zag deze voor een jongen:

Het behangnummer is 8563-19 en als je dat googled dan kom je bij verschillende webshops terecht.
Ok, acher behang hoef ik tzt niet meer aan.

Dit zijn de kleuren van de nieuwe inrichting van mijn huis. Tot 2 jaar ga ik voor co-sleeper. En ik zoek dus iets moois wat past, leuk is voor een kind, en waarvan ik niet het idee heb dat ik in een babykamer slaap. Dit behang, waarmee ik een klein tussenmuurtje zou willen doen. Past perfect binnen mijn wensen. Bedankt!

Waar zit de any-key?
Tja, ik weet het niet. Reactie van vriendin was vooral omdat het zo hoort. Een kind hoort een vader en een moeder te hebben, want anders is het geen stabiele situatie.

Heb haar gevraagd of dat in haar ogen dus betekende dat alle vrouwen of mannen die er alleen voor staan, dus geen goede zorg kunnen bieden en dat dat dus direct al geen stabiele situatie zou zijn, maar hier gaf ze niet echt antwoord op.

Kwam er op neer dat je tijd moet hebben voor kinderen, en tja, dat kan niet als je alleen bent en ook nog moet werken.

Nu is het verschil met haar dat zij geen expliciete kinderwens heeft en een man heeft die een stukje ouder is.

Bij mij staan mijn plannen nog in de kinderschoenen. Het liefst doe ik het ook samen met iemand, geef ik mijn kind(eren) een moeder én een vader. Dit zal ongetwijfeld een stuk makkelijker en praktischer zijn dan dat je het alleen doet. Al besef ik me wel dat ik op een gegeven moment wel een beslissing voor mezelf moet nemen. En als het zover is, dan heb ik al een donor op 't oog (die ongetwijfeld mee wil werken).

Ik blijf dit topic volgen in ieder geval! Fijn om te weten dat we niet alleen staan bij dit soort 'dilemma's en dat er meer vrouwen zijn die deze keuze maken.
@vinyl:gefeliciteerd met je mannetje, wat een geweldig gevoel he :-)

@Emma: geweldig, van harte, op naar een fijne zwangerschap !!

Hier gaat alles prima. Het wordt elke dag leuker, hij verandert zo snel en is zo leuk en grappig

Afgelopen week voor het eerst naar het kdv geweest, vond het best moeilijk. Hij vond het wel gezellig maar is wel doodop s avonds. Maar het is een leuk, klein kdv met veel persoonlijke aandacht en veel buiten, ook de baby's. En ipv een vaderdag kado heeft hij wat voor opa gemaakt. Erg grappig om je baby van nog geen 4 maanden met verf nageltjes te zien. ;-p
Deze meelezer wil jullie even iets leuks en fleurigs brengen.

Omdat jullie stuk voor stuk zulke stoere, sterke en moedige vrouwen zijn. Voor wie even een opkikker nodig heeft, of gewoon iets vrolijks. Alsjeblieft!

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ach wat lief Elmervrouw dank je voor de vrolijke bloemen!

Voor mij komen ze precies op het juiste moment.
quote:Houston77007 schreef op 13 juni 2013 @ 16:39:

Sterre, moest jij ook prikken op oestradiol?

Nee, dat zegt mij niks. Waar is dat voor?

Wat een heftige reactie zeg van je zus! Kan me voorstellen, dat ondanks dat het milder was dan verwacht, het toch wel even aan kwam

Welkom nieuwe dames (bam/bma/bom, of oriënterend). Ik hoop dat jullie hier meer info en steun zullen vinden op deze minder gangbare en spannende weg.

Ik ben eigenlijk en bma, en nu wil ik graag een bam worden, maar wel met een relatie. Vandaar mijn eerdere motto: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan

Korte samenvatting: 8 jaar geleden zwanger binnen een relatie. Na positieve test ging de "vader" er vandoor. Bewust alleen doorgegaan. Geen enkel contact sinds 8 maanden zwangerschap, hij wilde het echt niet. Dus BMA

Sinds 1,5 jaar actief bezig voor een tweede, die in dezelfde situatie opgroeit; mij als moeder en een verwekker die opgezocht kan worden op zijn/haar 16e. Dus BAM

Sinds een jaar in een relatie, net na mijn miskraam begonnen met daten. Hij heeft ook kinderen en wij zijn er samen over uit dat het voor ons allemaal goed is als ik doorga met mijn plan. Gek om dat zo uit te spreken, maar wij willen (nu) geen kind van elkaar. En daar zijn we blij mee :-)

Nog geen idee hoe het praktisch ingevuld moet worden, maar we pakken de problemen aan als ze er zijn. Eerst maar eens zwanger zien te worden en blijven.

Dank je wel elmervrouw!
Bezigebij123, wat schattig dat hij al geknutseld heeft. Echt leuk!!

Elmervrouw, wat lief! Dank je.

Sterre, klinkt toch niet verkeerd hoor, jouw situatie. Leuk dat je vriend erachter staat. Gezellig straks zo'n groot gezin. Hoe oud zijn zijn kinderen ongeveer?

Houston, fijn dat ik je heb kunnen helpen met het behang
Fijn een nieuw topic en iedereen is zo actief met schrijven. Nieuwe dames welkom. Hier kun je heel veel tips en tricks krijgen. Wat leuk om te zien hoe het forum zich elke keer weer 'ververst'. Heel veel succes met jullie beslissingen en het voortraject.

BB, fijn dat je geniet! En ach vaderdag daar is gewoon een goede oplossing voor. Leuk!

Houston, wat een moeilijkheden toch. Maar zo kun je wel aan jezelf zien dat je sterk in je schoenen staat en dat je beslissing echt onherroepelijk is! Hartstikke veel respect voor je, hoe je alles doet

Emma, geweldig dat behang. Ik vind dat Uitjes thema ook zo leuk en lief.

Hier dan weer ongi, dus het hele circus kan weer opnieuw beginnen over een week. Ik ben erg benieuwd of nu dat immuunsysteem onder controle is en blijft. Wordt heel spannend. Voorlopig zijn Bert en Ernie nog veilig op de MCK créche. Jammer dat ik ze daar niet gewoon kan laten voor negen maanden en ze dan kan ophalen.
Wat jammer weer, Tammy! Nu weer opladen voor de volgende ronde. Ga je meteen door of sla je een maand over?

Sterkte!!

Tessado, waar ben je?

Hier vannacht heel eng gedroomd. Hoort ook bij zwanger zijn. Ik werd wakker van mijn eigen schreeuw.
Emma, nou dan ben je echt zwanger. Gaan die dromen over na een bepaalde tijd of blijf je dat dan houden gedurende de zwangerschap?

Ik heb ze ook af en toe maar dat ligt aan de medicatie. Ik vond dan 's ochtends deuren helemaal geopend. Gelukkig zit de voordeur op slot.

Ik heb geen ronde achter de rug. Na de tweede IVF/ICSI heb ik een maand pauze gehad van het MCK. Nu mag ik zonder hormonen en alleen een echo op dag 14, mijn Sesamstraat duo later ophalen.
Leuk die uiltjes, vond net geboortekaartje met uiltje, ik kan alleen geen plaatje plakken kwam ik achter :(
Ik heb hem gezien e123, hij is leuk. Je kunt evt de link hier neerzetten zonder IMG ervoor en erachter (je moet het plaatjes plakken namelijk aanvragen bij de mods).

Oh Tammy, dan had ik het verkeerd begrepen.
Deze bedoelde je;

Hij is leuk.

Ik denk dat ik ook iets met een uiltje wil. Misschien een moederuil met babyuil, maar ik weet niet of dat bestaat.
Emma, als het met een kaartje niet lukt, dan kun je nog altijd deze iPhonehoes nemen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven