Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Ah, had het verhaaltje van Juffie nog helemaal niet gelezen. Wat klinkt dat ontzettend fijn! Leuk dat je dat met ons wil delen.

Nog helemaal geen last van kwaaltjes en daar let ik ook niet op. Omdat ik weet dat het toch niets zegt. :-)

Wel een "aftelkalendertje" gemaakt om af te tellen naar de testdag. Verder genoeg afleiding door drukte op het werk. Gelukkig.

Maar ik vind het een heel bizar idee dat er misschien een mensje in mij aan het groeien is.
Mila, fijn dat je weer ene poging hebt gedaan. Succes!!

Houston, hoe gaat het met jou?

Tammy, groot gelijk dat je ze allebei tegelijk laat terugplaatsen.

Gavia, jij ook succes!!

Ik ben een schijterd. Gisteravond wat meer menstruatiepijn en bruin bloedverlies. Vanmorgen ook. Dus ik heb de echo in Utrecht afgezegd. Ook vanwege de hitte die voorspeld werd (ik reis dan een paar uur met het OV).

Wel nog geprobeerd vanwege mijn klachten hier bij de verloskundige een echo te krijgen, maar dat vond ze niet nodig. Ze heeft me wel gerustgesteld. Ze zei dat bruin bloedverlies deze weken heel normaal is en menstruatiepijn ook. Nog wat meer uitleg, zij maakt zich niet ongerust, dus waarom zou ik dat wel doen? Dus ik wacht weer rustig af.

1 juli heb ik (pas) weer een echo. Dan ga ik die week later wel naar Utrecht voor de laatste echo.
Jaaaaa ik zie de avatar: leuk!! Dat brengt ongetwijfeld geluk!

Emma ik snap je helemaal. Zo ver reizen met dit weer met het risico op weer een onduidelijke echo. Ben je nu 7 weken? Het is gewoon ellendig maar het enige wat je kan doen is afwachten. Ik hoop dat ik als ik weer zwanger ben het geduld kan opbrengen om tot 9 weken te wachten, dan heb je in een keer duidelijkheid. Maar je verloskundige heeft makkelijk praten, ongerust maken doe je je toch wel, sterkte met afwachten!

Tammy gelijk heb je, ze horen saampjes!

Gavia

En ik zit in week 1 dus heb nog geen poging gedaan, hopelijk over 2 weekjes. Ben nu druk met verbouwinkje in huis. Maar veel te warm dus ik vertoon vluchtgedrag door op internet te zitten en lekker op m'n balkon te luieren
He he, gelukt. Vinden jullie de ava leuk?
Oh ik dacht dat je een poging gedaan had. Maar je zit in de menstruatieweek

Ik ben 7 weken en 6 dagen officieel, maar ik was een paar dagen teruggezet.

Zou wel knap zijn als je tot 9 weken zou kunnen wachten. Tja... vanaf 6 weken ongeveer gaat het hartje kloppen. Maar dat zegt natuurlijk niks over de toekomst. Dat zei de verloskundige ook tegen mij.

Leuke avatar! Hoe kom ik aan de inloggegevens?
Emma. Dit is zo'n spannende periode! Ik hoop met je mee dat alles goed blijft gaan bij jou. Ik weet nog hoe spannend en pril ik die eerste weken zelf vond en zo'n wonder, echt zo'n ontzettend groot wonder, dat alles gewoon door blijft groeien en ontwikkelen! Geef de moed niet op.

Tammy, spannend dat je ze allebei laat terugplaatsen! Weet je al wanneer dat gaat plaatsvinden?
Silly gefeliciteerd!! Heerlijk gaan genieten nu!

Juffie, fijn verhaal, dank!

Houston, hoe is het met jou nu?

Emma, heel begrijpelijk, het was niet te harden vandaag, dus beter dat je die inspanningen vermeden hebt. Wel nog even geduld dus nu...

Tammy, spannende periode weer!

Mila, ik werk op kantoor dus dat is goed te doen, maar daarbuiten drijf ik echt, het is vreselijk. Elke porie stoot vocht uit nu. Behalve die in mn enkels en onderbenen... Die zijn ongelijk maar allebei dik. Heel charmant

Verder mag ik absoluut niet klagen!

De placenta praevia gaat nu de goede kant op.

Bij 20 weken lag ie er helemaal voor, bij de 32 weken lag ie er nog dusdanig voor dat ik werd doorverwezen naar de gyn.

Die gaf toen aan dat ze niet dacht dat het nog ver genoeg zou wegtrekken, oftewel een keizersnede.

Ging ik daar al wel vanuit, maar was toch een beetje balen.

Als je alleen bent wil je zsm genezen zodat je zo min mogelijk mensen lastig hoeft te vallen.

Nu had ik vanmorgen weer controle (andere gyn, en deze hou ik geloof ik) en ja hoor, hij is ver genoeg weggetrokken dat ik een vaginale mag doen!

Ligt ie minimaal 2 cm ervan af, dan mag je sowieso vaginaal.

Tussen 1 en 2 mag het, maar bij niet normale bloeding wordt het alsnog een KS.

En binnen 1 cm ervan af is het sowieso KS.

En ik had m 1,2 cm ervan af. Ik vind het krapjes, maar hij geeft aan dat dat nog wel verder weg kan trekken en laat me vaginaal bevallen. Met team erbij zodat er ingegrepen kan worden wanneer nodig. Dat vind ik wel een prettig idee.

Ik hoop dat de placenta nog iets wegtrekt zodat het nog makkelijker wordt gemaakt, maar dit had ik al niet verwacht!

Ik moest ook echt even schakelen, was zo ingesteld op een KS inmiddels. Maar hij zei ook echt: eh jij gaat dat gewoon lekker zelf doen hoor!

Ik vind het wel heel prettig dat ik onder controle blijf en het medisch blijft, zodat ik wel alle hulp in de buurt heb wanneer nodig.

Maar voor het herstel erna ben ik echt heel blij, dan ben ik zoveel sneller weer mobiel!
Sorry voor mijn late reactie, zitten nu in de laatste schoolweken, het is chaos!

Sillie: gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed is gegaan!?

Tammy: succes met wachten. Mijn duimen draaien voor je

Lieve reacties van jullie Mila en Emma. Ik heb een klik met zijn kinderen, zijn jongste sinds de kerst ook met mij

Hij heeft 2 kinderen, allebei jonger dan mijn dochter. Dat was voor haar een "vereiste" als ik dan perse een vriend moest krijgen haha!

De kinderen vinden elkaar geweldig, ze vragen altijd naar elkaar. Ze maken nu ook al ruzie zoals "echte" broers en zussen dat kunnen.

Het is wel druk als we met z'n vijven zijn, maar het voelt steeds meer als een gezin.
Fearless, wat fijn dat je toch normaal mag bevallen. Scheelt denk ik een hoop in de periode erna. Nog een paar weekjes....

Sterre, hoe oud is je dochter? Leuk hoor, een echt gezinnetje (je was natuurlijk al een gezin, maar nu groter/anders).

Geniet ervan!

Gavia, bedankt voor de inloggegevens.
zo, kom ook weer eens even langs in dit topic.

Leuk OP plaatje / avatar!

Gefeliciteerd Sillie!

Laatste keer schreef ik al dat ik 25 juni een voorlichtingsbijeenkomst bij MCK heb (deze maand pas daar ingeschreven) en vandaag kreeg ik een uitnodiging van het KID centrum in Amsterdam voor 22 juli voor een intakegesprek!

Gaat opeens snel. En dat terwijl ik waarschijnlijk per 1 september aan een nieuwe baan (met bijbehorend jaarcontract) begin. Weet nu niet of ik gelijk door wil gaan of toch even moet wachten. Sowieso moet ik minimaal 10 kilo afvallen voordat ik mag beginnen.
WTF?
Begrijp ik dat ze je niet willen helpen als je die 10 kilo niet afvalt. Is dat in het MCK? En ben je echt veel te zwaar. Ik heb ook overgewicht, maar in Arnhem doen ze niet zo moeilijk.

En waarom wachten?

Emma: snap dat je het gister te warm vond. Ben je er wel rustig onder dat je pas over een paar weken weer een echo krijgt?
Waar zit de any-key?
Hi abusu, ik zou sowieso de intake bij kid doen, het duurt dan weer even voordat je echt begint en je kunt altijd aangeven dat je nog heel even wilt wachten. Een vriedin van mij heeft dat ook gedaan, zij ontmoette ineens een leuke vent en heeft toen gezegd dat ze even wilde wachten. Nou dat was totaal geen probleem.

Joh wat spannend.

En hoe zit dat met die 10 kg en hoe ga je dat doen, is dat onder begeleiding of moet je dat helemaal zelf regelen?

fearless wat fijn dat je gewoon mag bevallen..ook wel weer spannend denk ik, maar je weet dat er een team bij is dus dat komt vast goed.

Emma hoop voor jou dat alles gewoon in orde is en dat de tijd voorbij vliegt en het zo 1 juli is.
Ik weeg 104 kilo bij 1.72 m, en pas bij 94 of lager heb ik het BMI waarbij MCK de behandeling wil beginnen. Bij het KID centrum weet ik nog niet of ze daar een gewichtslimiet hebben.

Ik weet dondersgoed waar mijn gewicht aan ligt en bij (veel) beter eten en wat meer beweging komt het ook wel goed.

Ik heb vandaag mijn contractaanbieding gekregen en ze bieden een contract voor onbepaalde tijd (met twee maanden proeftijd). Tijdens een jaarcontract zou het riskant zijn geweest om zwanger te worden omdat men zonder opgaaf van reden een contract niet kunnen verlengen. Nu moet ik alleen de proeftijd door.

Het wordt nu wel heel reëel en dus een beetje spannend :D.
WTF?
Dag dames, ben even afwezig geweest, naast enorme drukte was ik ook even goed klaar met de situatie rondom Yezka (ja, ik ga even oude koeien.. ) Ik denk echt niet dat wij weten hoe wij (kunnen) reageren als wij al ruim 5 jaar proberen zwanger te raken..Ik zeg niet dat je dan maar alles lukraak mag roepen maar n tekst uit een ander forumonderwerp kopiëren vind ik ook niet getuigen van smaak. Tot dusver mijn mening. Jammer Yezka, ik mis je en ik duim..

Juffie wat lief dat je ons zo support! Met mooie ervaringsupdates van de kleine! Geniet ervan!

Gavia; dank voor je werk hier! Hoe vond je de eerste iui? Vreemd?

En voel je al steekjes/plopjes? Hier iui 2 inmiddels gehad 6 juni en wederom na 11 dagen mislukt..Deze poging wist ik 100% dat het niet gelukt was..dit itt de 1e keer..Erg jammer maar ik realiseer mij ook dat ik nog maar net begonnen ben..

Ben erg benieuwd, meis!

Veronique; zie je wel! Het is net als CF al aangaf...wij lopen met onze plannen al lang rond en vaak moet ieder ander eraan wennen. Mijn beste vriendin is in het bijzonder zeer kritisch maar reserveert nu alle babyspulletjes voor mij..Mijn vader reageerde het mooist..ok..dan ga ik oppassen! Geen discussie verder mogelijk. Ik denk zelfs soms dat ik er zelf meer moeite mee heb, noem het een-verstoorde-droom-illusie..ik dacht het toch altijd met een man te gaan doen..

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat die vriend gaat doen..bijzonder!

Jij was ook bij het MCK geweest he?! Ik vond al die leuke vrouwen op de info-avond ook indrukwekkend! En dan denk je eerst nog dat je alleen bent..!

Daarover gesproken @Amphere; volgens mij ben je inmiddels bevallen? Ben zoooo benieuwd! Heb je back-up kunnen regelen voor de eerste weken?

Sillie;gefeliciteerd!!! Hoe voel je je? Slaapt er iemand bij je?

Geniet van je kraamtijd!

Hoe willen de andere uppies dit trouwens gaan doen..de eerste weken?

@Houston;hoe is t nu? Moeilijk de christelijke(?) moraal maar er was ook nog zoiets als naastenliefde..en anders kom je maar lekker hier voor een flinke ! Ben even kwijt waar je nu bent..iui wachtweek?

@Mila;hoe is je B12 nu? Denk aan jezelf he!!? Lekker relaxen met dit weer! (Verbouwinkje..? mijn interesse is gewekt!! )

@Tammy;2 wow!!! Had je de 12e geen echo? En hoe staat het nu? Hoop dat de oplossing werkt! Ben trouwens de afgelopen keren bij het MCK met een aantal gezellige dames gaan kletsen Je zou trots op mij zijn!

@Bammetje en alle twijfelende dertigers; prima om alles goed af te wegen maar toen ik mij op mijn 36e inschreef bij het MCK was ik al 'oud'. Met hulp van dit forum en mijn ervaringen, had ik gewild dat ik dit jaren eerder had gedaan. Vanwege mijn leeftijd, het feit dat het dan moeilijker kan verlopen, de risico's maar ook dat je je hart moet volgen..hoe moeilijk dat ook eerst lijkt..

@CF; fijn dat je tuin nu geen jungle meer is! Bijhouden nu

Hoe voel je je verder?

@Emma; groot gelijk, rustig aan..weet je nog dat Liz ook veel bloedverlies had in het begin van haar zwangerschap? Je hoort het toch best vaak! Hoe voel je je verder? Heb je al leuke behangplannetjes Zag hier eea voorbij komen..

Spaaannend! Laat je niet gek maken, meis!

@Liz; hoe is het met de warmte? Of ben je druk aan de klus ? Geen leuke buurman of kennis die kan helpen monteren en sauzen en dingen voor je kan ophangen ? Dan blijft alleen het inrichten over..

@NYC; ik had ook graag het ideale plaatje;man-hond-kind gehad voor zover dat nl in de praktijk ideaal is..Helaas ben ik nu tot adopteer een hond uit Servië gekomen (hel daar!) maar het is niet anders..wij hebben als vrouwen nu eenmaal' een 'houdbaarheidsdatum' qua vruchtbaarheid.. Hoe voelen jullie je verder? Al bijna verhuisd? Leuke babykaartjessite! Wow!
@Sterre; wat leuk! En n groot gezin wauw!

@Abusu; ehm...ik sta gelijk aan jou en behale n opmerking bij de intake (ik had zelf vermeld te willen afvallen) en van de eerste arts dr. B. (over pcos)heb ik er nooit meer iets over gehoord. Afvallen is wel beter maar met 10 maanden wachtlijst moet dat lukken!

Ga hier binnenkort met een PT aan de slag pfff!!

@Chantal JS;suc6 bij de intake bij KID!

@Fearless; vandaag is het hier benauwd..baaaah! Gisteren zelfs koud! Fijn dat je gewoon kunt bevallen..heb je alles al klaar voor de baby?
tessado even voor de duidelijkheid, ik heb mn KID Traject al een tijdje geleden afgerond, ik reageerde op een post van abusu.

@ Tessado: Hier alles goed! We krijgen over 2 weken de sleutel al van ons nieuwe huis en dan wordt het eerst geschilderd, en enige tijd later gaan we dan echt verhuizen. Zo leuk om ook echt een kamertje helemaal voor de baby te mogen gaan inrichten. Ik heb een heel leuk hemeltje besteld (wordt nog genaaid) maar ik krijg deze week wat staaltjes met de kleuren die in het hemeltje en het lakentje komen, zodat we de babykamer er op afstemmen. Eerste tijd ligt de baby waarschijnlijk niet op de kamer maar bij ons op de kamer in een wiegje.

De keuze voor bam begrijp ik overigens heel goed (vorige keer in de discussie al) alleen het gebruik van de term niet zo. Maar dat is wellicht gemierenneuk, dus ik zal daar niet meer over beginnen.
Excuus Chantal, las het verkeerd! Ouderdom he?!
haha ja dat ken ik dus je hoeft je excuus niet aan te bieden hoor.
@Tessado, wat jammer dat je 2e poging mislukt is. Vol goede moed op naar poging 3. Succes!quote:tessado schreef op 20 juni 2013 @ 22:30:

@Emma; groot gelijk, rustig aan..weet je nog dat Liz ook veel bloedverlies had in het begin van haar zwangerschap? Je hoort het toch best vaak! Hoe voel je je verder? Heb je al leuke behangplannetjes Zag hier eea voorbij komen..

Spaaannend! Laat je niet gek maken, meis!

Ja klopt dat weet ik. Maar ik had zelf destijds óók bloedverlies en dat eindigde minder leuk.

Maar goed, ik heb op dit moment meer vertrouwen. Het gaat goed met me en ben aan het aftellen tot de volgende echo. Ik ben alweer 8 weken en 1 dag. Een record voor mij

Even een vraagje wat me zo te binnen schiet, waarom ligt een pasgeboren baby vaak in het begin in een wiegje? Waarom niet meteen in het ledikantje? Je moet dus eigenlijk voor een paar weekjes helemaal een wiegje aanschaffen?

[qoute]Hoe willen de andere uppies dit trouwens gaan doen..de eerste weken?[/quote]

Ik wil mijn moeder voor de eerste 2 nachten vragen en daarna wil ik het alleen gaan doen. Misschien optimistisch, maar dat zie ik dan wel weer. En anders zal ze langer moeten blijven.

@Liz, weet jij al hoe je het wil gaan doen? Je had evt. een buurvrouw die je wilde helpen he?
@ Emma: Het ledikantje is te groot om naast ons bed te zetten. Het wiegje is compacter en past naast het bed. Keuze om ook een wiegje erbij te nemen is puur persoonlijk om de baby dichtbij ons te hebben. We kunnen het wiegje voor een leuk prijsje overnemen van een vriendin van mij, dus geen aanslag op het budget.

Tip van haar was trouwens wel om ook al vanaf het begin het ledikantje te gebruiken, bijv. bij een middagslaapje. Zodat het niet ineens een complete verandering is wanneer de baby uit zijn wiegje groeit.
.
Veronique, goed dat je hem nog wat bedenktijd hebt gegeven. Je moet er toch goed over nadenken. Misschien kunnen jullie ook nog een uitgebreid gesprek samen hebben. Succes met wachten.

Emma, fijn dat je je weer beter voelt! Heb je niet meer gevloeid? Acht weken is al mooi lang toch? Op naar de echo en een kloppend hartje!

Tessado, fijn dat je weer terug bent. Ik kijk elke keer goed rond in wachtruimte, ik kan altijd iemand tegenkomen daar! Leuk! Ik ga volgende week vrijdag voor een echo en dan nog een keer de week erop voor de terugplaatsing. Lekker rustig rondje in dat opzicht dus.

Hier ben ik ook te zwaar, gelukkig nog onder de bovengrens van het MCK. Door het probleem dat ik heb, moet ik suiker, zout en (helaas) vitamine c zoveel vermijden. Dat lukt natuurlijk niet helemaal, het zit ook in 'gewone' producten maar betekent geen slechte dingen. Ik zit elke avond nu aan de verse groente. Heb zelfs recent andijvie leren koken. Was niet zo heel moeilijk maar ik vond het nooit lekker en maakte het dus niet. Dus door dat probleem moet ik wel heel erg op mijn eten letten. Heel jammer is wel dat ik nu niet naar de sportschool kan. Met de medicatie ben ik meer vatbaar voor bacterieën en virussen. Dus fiets ik wanneer ik kan en doe thuis oefeningen. Ik heb jaren een PT gehad en kan het iedereen aanraden!

Dus allemaal veel succes!
Zo eventjes tijd om bij te lezen.

Dank jullie wel voor alle felicitaties!!

Mijn kleine meid is nu 5 dagen oud en ze doet het heel erg goed.

Zondag was de uitgerekende dag. En heel toevallig begonnen in de avond ook de weeën. Om half 10 heb ik mijn moeder gebeld. Zij zou bij de bevalling aanwezig zijn. Om 12 uur middernacht hebben we de verloskundige gebeld. De weeën kwamen toen om de vijf minuten. Ik had rug weeën en die deden wel heel erg zeer. Ik kon ze niet (goed) opvangen. De verloskundige is nog naar huis gegaan en zou om 4 uur terug komen. Helaas voor haar moest ze om half 3 al terug komen Ik hield het echt niet meer uit. Als ze toen gezegd zou hebben 3-4 cm ontsluiting dan had ik er voor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan, Want toen was de pijn toch wel heel erg. Gelukkig had ik 7 cm ontsluiting en na het doorprikken van de vliezen ging het heel snel. Toen nog 3 kwartier persen en ik mocht mijn meisje in mijn armen houden.

Het was zo gaaf om nu het gezichtje te zien!!

Afgelopen weken hebben we het er over gehad of er iemand aanwezig zou zijn de eerste nacht. Ik heb dit de hele tijd laten afhangen van hoe ik me zou voelen na de bevalling. Ik had mijn moeder achter de hand maar ik heb er voor gekozen om gelijk de eerste nacht alleen te zijn met mijn dochter.

Even de actuele discussie; ik zou als uppie toch kiezen voor een wiegje. Ik heb het niet gedaan. Je moet in de nacht er toch vaak uit. En je wilt toch ook genieten van het prachtige gezicht van je slapend kindje. Ik heb nu de kinderwagenbak op mijn bed staan. De baby slaapt gewoon in het ledikantje op haar eigen kamer maar als ze een beetje jengelig is dan leg ik haar in de kinderwagenbak en dan is ze ook lekker dicht bij je.

De eerste nacht weinig geslapen (3 uur van de 48 uur totaal), maar dit voelde ik echt niet. Door (denk ik) adrenaline en liefde was ik ook totaal niet moe. De afgelopen nachten zijn heel goed gegaan.

Oh ik moet er vandoor.... er begint er een honger te krijgen ;)
Sillie, gefeliciteerd met je dochtertje!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven