Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 5 oktober 2013 om 12:14
Sterre, sterkte
Wat betreft dingen delen, buiken en foto's. Ik ben nog niet zwanger en begin soms ook de hoop te verliezen dat het nog gaat gebeuren. Aan de ene kant doen sommige verhalen en foto's me pijn. Aan de andere kant zou ik ze niet willen missen. Als ik op de FB-pagina al die guitige smoeltjes zie weet ik waar ik het voor doe en geeft het me moed om verder te gaan.
Wat betreft dingen delen, buiken en foto's. Ik ben nog niet zwanger en begin soms ook de hoop te verliezen dat het nog gaat gebeuren. Aan de ene kant doen sommige verhalen en foto's me pijn. Aan de andere kant zou ik ze niet willen missen. Als ik op de FB-pagina al die guitige smoeltjes zie weet ik waar ik het voor doe en geeft het me moed om verder te gaan.
Waar zit de any-key?
zaterdag 5 oktober 2013 om 12:53
Hoi allemaal hier ben ik ook weer eens. Wat een hoop terug te lezen!
Bedankt lieve meelezers voor jullie berichtjes!
Veronique lastig zo'n vriend die je plannen in de war gooit!
tja, mannen voelen die rammelende eierstokken nou eenmaal niet. Fijn dat mck zo flexibel is en je eventueel ook gewoon wat naar onderen kan schuiven op de wachtlijst. Lijkt me een mooie oplossing! Hou wel voor jezelf een deadline in gedachten, zeker als 79 je geboortejaar is. Het zou zonde zijn als het straks helemaal niet meer lukt.
Sterre voor jou wat een verdrietig nieuws.
Vwb de buikfoto; we hebben juist afgesproken dat zulke dingen hier wel moeten kunnen. Dit is ook een topic voor blij baby-nieuws. En ik meen me te herinneren dat je eerst op een link moest klikken? Je werd niet direct met de foto geconfronteerd? Ik begrijp heus wel dat zulke dingen pijn kunnen doen. In de perioden van mijn miskramen heb ik de hele viva-zwanger pijler gemeden. Maar dit is geen topic over moeilijk zwanger kunnen worden maar over een kind in je uppie en alles daar omheen. En dus mag het naar mijn idee gaan over de (soms moelijke) weg naar zwangerschap maar ook over de blijdschap van als het dan gelukt is en verder....
Gavia wat gaaf dat je je baby voelt! Ik kan ook niet wachten... Voel vanalles maar volgens mij vooral borrelende darmen
Denk dat ik die FB groep ook wel leuk vind. Ben hier toch een beetje voorzichtig ivm privacy. Ik ga je mailen!
Broeken pas ik echt al weken niet meer! Eentje met knoop open. Ik heb 1 positiebroek gekocht, van mamalicious, is niet zo duur. Verder draag ik veel jurkjes. Maar swinters op de fiets is een broek wel zo lekker dus ik ga er zeker nog 1 bijkopen!
Houston jammer dat de hsg zo pijnlijk voor je was. In ieder geval 1 open kant dus dan moet het wel kunnen! Nog een weekje wachten nu toch? Mijn duimen draaien weer volop voor je!
Tessado jouw geduld wordt ook op de proef gesteld! Maar niet wanhopen, veel stellen doen er ook een half jaar over en die hebben vers zaad en zijn niet afhankelijk van 1 inseminatie-moment.. Komt vast goed! Ik duim ook weer voor jou! Mooi trouwens dat je toch nog steeds bij je werk werkt.
Met mij gaat t best goed. Nu ruim 16 weken. Misselijkheid is echt minder. Het is er al zeker een week niet meer uitgekomen Ben ook begonnen met opruimen en plaats maken voor babyspul. Wiegje al aangeschaft, staat nu (voor even) naast mijn bed en verder lekker op mp aan het rondneuzen.
Goed weekend allemaal!
Bedankt lieve meelezers voor jullie berichtjes!
Veronique lastig zo'n vriend die je plannen in de war gooit!

Sterre voor jou wat een verdrietig nieuws.
Vwb de buikfoto; we hebben juist afgesproken dat zulke dingen hier wel moeten kunnen. Dit is ook een topic voor blij baby-nieuws. En ik meen me te herinneren dat je eerst op een link moest klikken? Je werd niet direct met de foto geconfronteerd? Ik begrijp heus wel dat zulke dingen pijn kunnen doen. In de perioden van mijn miskramen heb ik de hele viva-zwanger pijler gemeden. Maar dit is geen topic over moeilijk zwanger kunnen worden maar over een kind in je uppie en alles daar omheen. En dus mag het naar mijn idee gaan over de (soms moelijke) weg naar zwangerschap maar ook over de blijdschap van als het dan gelukt is en verder....
Gavia wat gaaf dat je je baby voelt! Ik kan ook niet wachten... Voel vanalles maar volgens mij vooral borrelende darmen
Denk dat ik die FB groep ook wel leuk vind. Ben hier toch een beetje voorzichtig ivm privacy. Ik ga je mailen!
Broeken pas ik echt al weken niet meer! Eentje met knoop open. Ik heb 1 positiebroek gekocht, van mamalicious, is niet zo duur. Verder draag ik veel jurkjes. Maar swinters op de fiets is een broek wel zo lekker dus ik ga er zeker nog 1 bijkopen!
Houston jammer dat de hsg zo pijnlijk voor je was. In ieder geval 1 open kant dus dan moet het wel kunnen! Nog een weekje wachten nu toch? Mijn duimen draaien weer volop voor je!
Tessado jouw geduld wordt ook op de proef gesteld! Maar niet wanhopen, veel stellen doen er ook een half jaar over en die hebben vers zaad en zijn niet afhankelijk van 1 inseminatie-moment.. Komt vast goed! Ik duim ook weer voor jou! Mooi trouwens dat je toch nog steeds bij je werk werkt.
Met mij gaat t best goed. Nu ruim 16 weken. Misselijkheid is echt minder. Het is er al zeker een week niet meer uitgekomen Ben ook begonnen met opruimen en plaats maken voor babyspul. Wiegje al aangeschaft, staat nu (voor even) naast mijn bed en verder lekker op mp aan het rondneuzen.
Goed weekend allemaal!
zaterdag 5 oktober 2013 om 13:47
NYC, bedankt voor de felicitatie! Jullie succes met de laatste loodjes!
Gavia, hier gaat het redelijk, heel moe, kan wel blijven slapen en eigenlijk heel de dag misselijk maar omdat je weet waarom, is het ineens minder erg.
Véronique, even in het kort mijn verhaal. Ik was in april 2012 gestart met het traject bij Geertgen om alleen een kindje te krijgen en begin juni kwam ik mijn vriend tegen. In augustus kreeg ik groen licht van Geertgen en net daarvoor had ik hem ingelicht van mijn kinderwens en waar ik mee bezig was. Hij schrok hier wel van want hij heeft nooit kinderen gewenst. Ik heb hem laten weten dat ik zeker wel kinderen wil en dat het zijn keuze was om bij mij te blijven en samen aan een kindje te beginnen of samen blijven en dat ik toch voor een kindje zou gaan van een donor of natuurlijk uit elkaar ge gaan. Voor mezelf had ik de keuze gemaakt om te starten in januari. Heb het daarna helemaal laten rusten en genoten van de leuke dingen samen. Aan het eind van het jaar kwam hij zelf met 'ik wil niet dat je een kindje krijgt van een donor, als je moeder wilt worden dan van een kindje van mij'. Toen samen besloten om nog te wachten tot de vakantie en dan zouden we wel zien. Hij heeft nog heel vaak gezegd van jeetje dat ik straks mss toch vader wordt, iedereen zal schrikken. En nu ik zwanger ben, vindt hij het mss nog wel specialer dan ik, zo lief.
Wilde dit even met je delen, mannen hebben denk ik wat meer tijd nodig. Jij bent al langer bezig in je hoofd met plannen en je kinderwens. Wel zou ik je willen zeggen dat je voor jezelf een deadline stelt (niet aan hem, aan jezelf) en er niet teveel over begint. In zijn hoofd zal hij er vast ook mee bezig zijn. Veel plezier iig met het ontdekken van je nieuwe liefde.
Gavia, hier gaat het redelijk, heel moe, kan wel blijven slapen en eigenlijk heel de dag misselijk maar omdat je weet waarom, is het ineens minder erg.
Véronique, even in het kort mijn verhaal. Ik was in april 2012 gestart met het traject bij Geertgen om alleen een kindje te krijgen en begin juni kwam ik mijn vriend tegen. In augustus kreeg ik groen licht van Geertgen en net daarvoor had ik hem ingelicht van mijn kinderwens en waar ik mee bezig was. Hij schrok hier wel van want hij heeft nooit kinderen gewenst. Ik heb hem laten weten dat ik zeker wel kinderen wil en dat het zijn keuze was om bij mij te blijven en samen aan een kindje te beginnen of samen blijven en dat ik toch voor een kindje zou gaan van een donor of natuurlijk uit elkaar ge gaan. Voor mezelf had ik de keuze gemaakt om te starten in januari. Heb het daarna helemaal laten rusten en genoten van de leuke dingen samen. Aan het eind van het jaar kwam hij zelf met 'ik wil niet dat je een kindje krijgt van een donor, als je moeder wilt worden dan van een kindje van mij'. Toen samen besloten om nog te wachten tot de vakantie en dan zouden we wel zien. Hij heeft nog heel vaak gezegd van jeetje dat ik straks mss toch vader wordt, iedereen zal schrikken. En nu ik zwanger ben, vindt hij het mss nog wel specialer dan ik, zo lief.
Wilde dit even met je delen, mannen hebben denk ik wat meer tijd nodig. Jij bent al langer bezig in je hoofd met plannen en je kinderwens. Wel zou ik je willen zeggen dat je voor jezelf een deadline stelt (niet aan hem, aan jezelf) en er niet teveel over begint. In zijn hoofd zal hij er vast ook mee bezig zijn. Veel plezier iig met het ontdekken van je nieuwe liefde.
zaterdag 5 oktober 2013 om 16:04
Ik ben het eens met Mila. O, en met de rest.
Wat ik hiervoor schreef: ja het is soms moeilijk, maar dat is het dagelijks leven ook (zit nu in tram met huilende pasgeboren baby; ik geef nog net geen melk). Ja, ik moet even slikken als hier iemand zegt zwanger te zijn. Wel twee keer ook. Ja, ik krijg tranen in mijn ogen van foto's van de dochter van Fearless (ik had ook een kindje van dezelfde leeftijd kunnen hebben).
Maar bovenal geniet ik van al die mooie foto's. En ben ik plaatsvervangend blij dat jullie dit grote geluk mogen hebben. Ondertussen hoop, verlang en bid ik dat het mij ook gegeven is.
Wat ik hiervoor schreef: ja het is soms moeilijk, maar dat is het dagelijks leven ook (zit nu in tram met huilende pasgeboren baby; ik geef nog net geen melk). Ja, ik moet even slikken als hier iemand zegt zwanger te zijn. Wel twee keer ook. Ja, ik krijg tranen in mijn ogen van foto's van de dochter van Fearless (ik had ook een kindje van dezelfde leeftijd kunnen hebben).
Maar bovenal geniet ik van al die mooie foto's. En ben ik plaatsvervangend blij dat jullie dit grote geluk mogen hebben. Ondertussen hoop, verlang en bid ik dat het mij ook gegeven is.
Waar zit de any-key?
zaterdag 5 oktober 2013 om 19:56
Ah, Mila, niet gezien dat jij ook iets had geschreven! Ik ga even kijken of ik al mail van je heb.
Als je weer iets voelt rommelen, probeer dan goed te voelen waar je het voelt. Ik voelde echt duidelijk plopjes, die te laag waren voor mijn darmen.
Maar ik begreep dat bij jou de placenta voor ligt? Dan kan het wat langer duren.
Ik voel de baby nog niet vaak hoor. Pas een paar keer.
Als je weer iets voelt rommelen, probeer dan goed te voelen waar je het voelt. Ik voelde echt duidelijk plopjes, die te laag waren voor mijn darmen.
Maar ik begreep dat bij jou de placenta voor ligt? Dan kan het wat langer duren.
Ik voel de baby nog niet vaak hoor. Pas een paar keer.
zaterdag 5 oktober 2013 om 20:26
Ben een vaste meelezer. Prachtige groep meiden zijn jullie!
Ik heb al vaker op het punt gestaan om iets aan Houston te schrijven, maar wat...
Nu moet ik gewoon even kwijt dat ik zó hoop dat het binnenkort lukt Houston. Heel veel succes!! Volgens mij ben je een prachtig mens en het is je zo gegund.
Ga weer in de meeleesstand
Ik heb al vaker op het punt gestaan om iets aan Houston te schrijven, maar wat...
Nu moet ik gewoon even kwijt dat ik zó hoop dat het binnenkort lukt Houston. Heel veel succes!! Volgens mij ben je een prachtig mens en het is je zo gegund.
Ga weer in de meeleesstand

maandag 7 oktober 2013 om 15:56
Hoi allemaal,
Heb veel meegelezen, maar had telkens niet de rust wat te schrijven. Vaak lees ik het 's avonds even op m'n gsm en dan een verhaal typen...afijn, vast herkenbaar
Allereerst gefeliciteerd voor de zwangeren! Wat mooi en fijn dat het bij jullie al zo mag zijn. Voor de anderen hier hoop ik net als de rest dat het ook bij jullie gauw mag lukken!
In een flits zag ik de foto's van een lief kleintje voorbij komen. Ook in mijn omgeving is het een babyboom. Mijn zoon is net voor het eerst grote neef geworden en is zo trots als een pauw.
Ik zelf heb ook niet stil gezeten. De mirena is eruit en ik geloof dat m'n lichaam er weinig last van heeft gehad. 2 weekjes wat gerommel en dat was het wel. So far so good. Ik heb inmiddels wel een andere donor die al heeft gezegd dat hij wil
. Het is een vriend, single, onze kids kennen elkaar. Ik ben wel heel duidelijk geweest in mijn wensen. We moeten nog het een en ander bespreken, maar op zich is alles in kannen en kruiken.
Met een bevriende huisarts heb ik het ook doorgesproken en die geeft ook 'groen licht'.
Ennn, as we speak heb ik m'n sprongetje en als het allemaal lukt komt de donor vanavond een kopje koffie+ (zoals we het maar even noemen) drinken.
Ik vind het eigenlijk best wel heel erg spannend, temeer ook omdat je echt niet weet hoe de toekomst gaat lopen. Ik heb al een proefberekening opgevraagd bij de kinderopvang, kijk veel op marktplaats en heb pas een heel lief mini broekje en shirtje gekocht.
Zo ver de update , zal wat vaker schrijven hier hoor en niet alleen spieken. Ik moest even mijn drempeltje over. Na 2 keer schrijven werd het ineens allemaal heel echt, maar nu ben ik er meer dan klaar voor.
Heb veel meegelezen, maar had telkens niet de rust wat te schrijven. Vaak lees ik het 's avonds even op m'n gsm en dan een verhaal typen...afijn, vast herkenbaar
Allereerst gefeliciteerd voor de zwangeren! Wat mooi en fijn dat het bij jullie al zo mag zijn. Voor de anderen hier hoop ik net als de rest dat het ook bij jullie gauw mag lukken!
In een flits zag ik de foto's van een lief kleintje voorbij komen. Ook in mijn omgeving is het een babyboom. Mijn zoon is net voor het eerst grote neef geworden en is zo trots als een pauw.
Ik zelf heb ook niet stil gezeten. De mirena is eruit en ik geloof dat m'n lichaam er weinig last van heeft gehad. 2 weekjes wat gerommel en dat was het wel. So far so good. Ik heb inmiddels wel een andere donor die al heeft gezegd dat hij wil

Met een bevriende huisarts heb ik het ook doorgesproken en die geeft ook 'groen licht'.
Ennn, as we speak heb ik m'n sprongetje en als het allemaal lukt komt de donor vanavond een kopje koffie+ (zoals we het maar even noemen) drinken.
Ik vind het eigenlijk best wel heel erg spannend, temeer ook omdat je echt niet weet hoe de toekomst gaat lopen. Ik heb al een proefberekening opgevraagd bij de kinderopvang, kijk veel op marktplaats en heb pas een heel lief mini broekje en shirtje gekocht.
Zo ver de update , zal wat vaker schrijven hier hoor en niet alleen spieken. Ik moest even mijn drempeltje over. Na 2 keer schrijven werd het ineens allemaal heel echt, maar nu ben ik er meer dan klaar voor.
woensdag 9 oktober 2013 om 20:15
Dank jullie voor het welkom Sunshine en Emma!
In zekere zin was het absoluut een geslaagde avond....maar nog niet op het vlak waar ik op had gehoopt. De manier van ZI vindt hij toch wat lastiger dan hij had verwacht. Deze maand geen poging dus. Dat voelde wel echt als een domper, maar goed. Veel praten (dat gaat gelukkig allemaal prima) en nog even afwachten.
Mila, heb je de kleine al echt echt gevoeld? Die lage, zachtje,vlinderachtige plopjes zijn inderdaad vaak de baby.
NYC,bij jullie al babynieuws?
In zekere zin was het absoluut een geslaagde avond....maar nog niet op het vlak waar ik op had gehoopt. De manier van ZI vindt hij toch wat lastiger dan hij had verwacht. Deze maand geen poging dus. Dat voelde wel echt als een domper, maar goed. Veel praten (dat gaat gelukkig allemaal prima) en nog even afwachten.
Mila, heb je de kleine al echt echt gevoeld? Die lage, zachtje,vlinderachtige plopjes zijn inderdaad vaak de baby.
NYC,bij jullie al babynieuws?
donderdag 10 oktober 2013 om 00:33
Ik durf het bijna niet te vragen, maar welke manier van ZI doen jullie dan? Ik weet het fijne niet van een bekende donor, maar heb wel eens begrepen dat als je zwanger bent geworden via seks, de donor geen wettelijke donor is, maar een vader in juridisch opzicht. Weet niet zeker of het klopt en of het in jullie situatie van toepassing is, maar het is goed om je hierin te verdiepen en een bewuste keuze te maken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

donderdag 10 oktober 2013 om 10:33
Weer een update hier van mij: nee, nog geen babynieuws helaas! Morgen is de uitgerekende datum.
Wel slapen we allebei nu super onrustig.
Gisteren bij de VK te horen gekregen dat hij de laatste week/2 weken echt nog een groeispurtje heeft gemaakt.
Ik vind dat de tijd nu echt heel langzaam gaat, maar als hij er straks is dan vliegt de tijd waarschijnlijk voorbij.
Wel slapen we allebei nu super onrustig.
Gisteren bij de VK te horen gekregen dat hij de laatste week/2 weken echt nog een groeispurtje heeft gemaakt.
Ik vind dat de tijd nu echt heel langzaam gaat, maar als hij er straks is dan vliegt de tijd waarschijnlijk voorbij.
donderdag 10 oktober 2013 om 10:54
Een potentiële donor die het liever middels seks wil, vind ik sowieso sneuïg. Maar ik geloof dan ook niet in hun argument dat ze het voor het kind zo natuurlijk mogelijk willen.
Als je als man een vrouw echt wil helpen (of het nu alleen doneren is of een vorm van co-ouderschap) dan doe je dat onbaatzuchtig. Dus alleen onkostenvergoeding en niet aan je gerief willen komen.
Misschien wat kortzichtig, maar ik ben momenteel ernstig hormonaal bepaald en ik zit me dus enorm op te winden (in de negatieve zin van het woord) over dit soort kerels. Pre-menstrueel of zwangerschapstechnisch is nog even de vraag.
Als je als man een vrouw echt wil helpen (of het nu alleen doneren is of een vorm van co-ouderschap) dan doe je dat onbaatzuchtig. Dus alleen onkostenvergoeding en niet aan je gerief willen komen.
Misschien wat kortzichtig, maar ik ben momenteel ernstig hormonaal bepaald en ik zit me dus enorm op te winden (in de negatieve zin van het woord) over dit soort kerels. Pre-menstrueel of zwangerschapstechnisch is nog even de vraag.
Waar zit de any-key?
donderdag 10 oktober 2013 om 21:20
Dat klinkt fijn Veronique. Dat moet toch een soort van opluchting zijn!
Ik las het verhaal van Mo anders. Alsof hij het niet voor elkaar kreeg bij haar thuis?
Als het is wat jullie denken dan is dat wat mij betreft ook echt een no go.
@NYC, spannend blijft het! Voor mijn gevoel waren jullie al in september uitgerekend, dus ik vind het al lang duren. Kan me voorstellen dat jullie niet kunnen wachten om de kleine man te ontmoeten.
@Houston, ik duim helemaal voor je!
Ik las het verhaal van Mo anders. Alsof hij het niet voor elkaar kreeg bij haar thuis?
Als het is wat jullie denken dan is dat wat mij betreft ook echt een no go.
@NYC, spannend blijft het! Voor mijn gevoel waren jullie al in september uitgerekend, dus ik vind het al lang duren. Kan me voorstellen dat jullie niet kunnen wachten om de kleine man te ontmoeten.
@Houston, ik duim helemaal voor je!
donderdag 10 oktober 2013 om 22:07
@NYC,nog heeeeeel eventjes maar.Ik kon het op een gegeven moment niet meer horen (bevallen met 41 wkn en 1 dag),maar ze zeggen dan steeds 'er is er nog nooit eentje blijven zitten'....Whaaa om gek van te worden.Maar geduld,succes nog ff!
Houston,m'n duimen draaien voor je!
En no worries hoor,het gaat echt om zi zoals zi is bedoeld.Hij respecteert echt mijn mening en wens,maar moet erg wennen aan de manier waarop dat dan gaat.Hij is idd bang dat dat niet lukt.Het fijne is wel dat we daar goed over kunnen praten.Hij weet heel goed dat ik het niet op een andere manier doe.
Snap overigens wel dat jullie dat even dachten hoor.
Houston,m'n duimen draaien voor je!
En no worries hoor,het gaat echt om zi zoals zi is bedoeld.Hij respecteert echt mijn mening en wens,maar moet erg wennen aan de manier waarop dat dan gaat.Hij is idd bang dat dat niet lukt.Het fijne is wel dat we daar goed over kunnen praten.Hij weet heel goed dat ik het niet op een andere manier doe.
Snap overigens wel dat jullie dat even dachten hoor.