Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Waarom "moet" je voor mei een huis kopen Abusu?
Huurcontract van mijn huidige huis loopt eind mei af. Ik betaal ook best veel nu. Teveel voor als ik terug wil naar vier dagen werken en kinderopvang moet gaan betalen.
WTF?
@gavia ik had 2 broeken gekocht. Een goedkope en de andere wat duurder. Allebei zaten ze heel lekker. De goedkopere ging aan het eind juist iets te los zitten. Die moest ik vaak omhoog hijsen. De duurdere (noppies) had aan de binnenkant op broekriem hoogte ook nog een elastieke band met knoopjes om die zo strakker te zetten.

Ik moet zeggen dat ik het toch wel zalig vond die broeken.
De twee mannen die ik kortgeleden heb ontmoet willen niet met me verder. Te groot emotioneel risico voor hun, met m'n relatie zo ver uit. Ik vind het jammer maar ik snap ze wel.
Gavia, mijn zwangerschapsbroeken zitten ook niet zo lekker. Het elastiek dan. Ik heb 2 zwangerschapsrokjes en die draag ik haast dagelijks. Ik wil er nog wel een rokje bij.

Ik had wel een 3-kwart zomer-spijkerbroek van Love2wait en die zat heerlijk! Is ook een wat duurdere broek.

Rosings, wat vonden ze een te groot risico? Jammer hoor!
Wat bedoelen ze precies Rosings?

Alle dames die nu een beetje vertwijfeld zijn, omdat het maar niet lukt, omdat ze niet weten wat ze moeten beslissen: knuffel!!!!!!!!
Ik denk dat ze bang zijn dat ik tijdens mijn liefdesverdriet te snel keuzes maak die ik anders niet zou maken, of dat ik er met hun mee stop zo gauw een nieuw vriendje zich aan dient.

Ik zelf zie dat beide niet gebeuren, maar ik snap hun redenatie wel. Dat is voor hun een te groot emotioneel risico.
Wat jammer, rosings. Maar zoals jij kritisch bent (en moet zijn) zo zullen zij dat idd ook zijn.

Véronique, jij had geloof ik wachttijd tot april voor je bij MCK zelf kon beginnen? Is het een idee dat je dan gewoon nu lekker van je relatie gaat genieten en dan in maart ofzo toch nog eens aankaart dat je echt spoedig wil beginnen en als hij dan niet de vader van je kinderen wil zijn, dat je dan toch van een donor wil proberen zwanger te worden?

Want ik kan me voorstellen dat je hem best een kans wil geven, maar als hij maart 2014 nog te pril vindt, dat jij dan tijdsdruk ervaart. Stel de relatie loopt dan na een jaar op de klippen (hoop het niet voor je!) dan ben je wel weer nog ietsje ouder...
Maar Veronique, kan hij wel aangeven of hij ooit kinderen wil? Ik snap dat hij (en jij) het nu nog te vroeg vinden om tegen elkaar uit te spreken dat jullie samen kinderen willen, maar als hij twijfelt of het überhaupt kinderen wil, dan zou ik wel voor mezelf kiezen. Of idd wachten tot april.

Rosings, dit was een homostel of twee individuen? Jammer dat het niets is geworden, want ik herinner me dat je wel een goed gevoel had hierover.

Was jij nou ook nog aangesloten bij een ziekenhuis of kliniek of ga je het sowieso doen via een eigen donor en ZI?
Gavia, in mijn ervaring weten veel mannen helemaal niet of ze kinderen willen of niet. Ze willen wel of niet kinderen met een bepaalde vrouw. Ik heb al vaak gezien dat een relatie stuk liep op de kinderwens van de vrouw, waar de man niet positief op reageerde, en vervolgens krijgt die man een nieuwe relatie en heeft binnen de kortste keren een kind. Klinkt onlogisch in vrouwenoren, maar voor een man (generaliserend) is dat niet zo.

Dus ik snap best dat Veroniques vriend dat nog niet kan zeggen. Maar het is wel heel vervelend voor Veronique.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
@gavia: ik sta ook op de wachtlijst in Arnhem voor een eerste gesprek. Ik gok op twee paarden.

Momenteel ook druk met solliciteren enzo, die basis moet ook in orde zijn.

Dit was een stel. Ik ben blij dat ze eerlijk zijn en niet denken 'tsja, misschien vinden we anders niemand' en het toch maar proberen. Dat zou echt de verkeerde insteek zijn! en ik ben inderdaad ook kritisch. Maar het is wel jammer inderdaad.
@Gavia, ik heb je een mailtje gestuurd over de Facebook groep.

Gisteren gesprek bij MCK gehad. Vond het niet zo'n heel fijn gesprek, maar gelukkig zei ze wel aan het eind dat ze in het team zal bespreken dat zij geen reden ziet om mij niet te gaan behandelen. Dus dat is wel een oplossing. Nu nog wachten op het echte telefoontje.

Overigens is er met geen woord gesproken over het verkorten van de wachtlijst.

Ik merk dat ik er zelf wel veel over nadenk. Ik vond april '14 eigenlijk wel prima. Zelfs al is het dan in de eerste maand raak (al zie ik vaak genoeg dat er heel wat maanden nodig zijn), dan kan ik het seizoen van mijn sport nog afmaken en kan ik ook nog een keer lekker op relax zomervakantie. 2 dingen die er met het kindje niet meer inzitten. Als ik nu al zou beginnen gaat dat niet meer door. Aan de andere kant wil ik heel graag het kindje en was ik liever gisteren dan vandaag begonnen. Heel dubbel...
Je kunt toch gewoon beginnen wanneer je wil, dus als jij in april wil beginnen, dat moet dat kunnen.

Zelfs al zit je al midden in de inseminaties en je wilt even een half jaar rust, dan kan dat. Moet je wel even aangeven.
.
Fijn Veronique, en ook dat het met jou en je vriend zo lekker loopt. Leuk toch dat je dit een kans kunt geven en geruststellend idee dat de donorbank ook niet wegloopt, daar kun je - mocht het voor jou over 3, 6 maanden (of langer) toch voelen als tijd om daar te starten, dan weet je iig dat je al op de lijst staat.

Grappig, het was ook een andere uppie overkomen meen ik mij te herinneren.
Wat fijn Veronique!! Geniet van de kriebels!!
NB in Wolvega doet ook "zaken" met Dusseldorf, maar zij raden single vrouwen aan om via de Denen te gaan omdat Duitse donoren aan mogen geven of ze wel of niet aan alleenstaande vrouwen willen geven. Ook is mijn ervaring dat je weinig gegevens krijgt en je niet zelf een donor uit mag zoeken. Je kunt alleen wat wensen doorgeven en dan zoeken zij een donor voor je uit.

(Zelf heb ik dus nu via de ESB in Denemarken besteld. Ik wil nl. wel graag meer weten over de donor dan alleen zijn kleur haar en ogen.)
--
anoniem_180855 wijzigde dit bericht op 05-10-2013 10:05
Reden: verkeerde account
% gewijzigd
Kijk Veronique, dat is fijn! Laat het dan maar over je heen komen. Time will tell !!

NYC je hebt gelijk: Jola, nu ook zwanger, maar dan van haar vriend.

Hoe gaat het bij jullie?

Ik ga vandaag beginnen met het eerste puinruimen, om ruimte te gaan maken voor de babykamer! Een beetje vroeg nog, maar ik heb binnenkort vakantie en dan ik moet even doorbikkelen in die week. Anders wordt het met Kerst en daar heeft niemand zin in

18 weken nu en over anderhalve week de 20 weken-echo. Ik was eerst heel standvastig dat ik niet wilde weten wat het gaat worden, maar begin wel te twijfelen nu hoor! Ben toch wel een beetje nieuwsgierig.

Ik moet ook mijn zwangerschapsverlof aan gaan geven. Ook nog best wel lastig, is toch nog ver weg. Weet ik veel hoe ik me tegen die tijd voel?

FB groep begint al aardig te groeien. Leuk.
Oh leuk, is Jola zwanger! Gefeliciteerd Jola, als je hier nog wel eens leest.

Ja, hier met 39+1 nu echt tegen het einde. Hij mag komen ik ben vooral ontzettend nieuwsgierig en wil hem nu ook wel eens tegen me aan voelen en knuffelen, mijn vrouw vindt de laatste weekjes zwangerschap erg pittig (lichamelijk) maar heeft ook de rust niet in haar lijf om "niks" te doen. Baby is eigenlijk gedurende hele zwangerschap (nu ook nog!) erg aan het bewegen en draaien geweest, heel benieuwd of hij in het echt zo beweeglijk is.
Toch nog een laatste berichtje van mij; ik zie namelijk dat ik nog steeds niet uit de lijst verwijderd ben.

Ik zit redelijk aan het einde van het traject, ik ga nu toch echt richting overgang (op m'n 34e).

Het is voor mij emotioneel niet meer op te brengen hier mee te leven met anderen, wetend dat het bij mij zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

Bij deze daarom nogmaals de vraag om mij te verwijderen uit de OP.

Ik wens alle zwangeren een voorspoedige zwangerschap en bevalling.

Alle moeders in wording, succes met de lastige keuzes. Dat jullie geduld maar kort op de proef gesteld mag worden.

Nog 1 tip voor de toekomst:

zet hier alsjeblieft geen foto's meer van dikke buiken je hebt geen idee je zou moeten weten hoeveel pijn dat anderen kan doen.
quote:sterre1978 schreef op 05 oktober 2013 @ 11:14:

Toch nog een laatste berichtje van mij; ik zie namelijk dat ik nog steeds niet uit de lijst verwijderd ben.

Ik zit redelijk aan het einde van het traject, ik ga nu toch echt richting overgang (op m'n 34e).

Het is voor mij emotioneel niet meer op te brengen hier mee te leven met anderen, wetend dat het bij mij zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

Bij deze daarom nogmaals de vraag om mij te verwijderen uit de OP.

Ik wens alle zwangeren een voorspoedige zwangerschap en bevalling.

Alle moeders in wording, succes met de lastige keuzes. Dat jullie geduld maar kort op de proef gesteld mag worden.

Nog 1 tip voor de toekomst:

zet hier alsjeblieft geen foto's meer van dikke buiken je hebt geen idee je zou moeten weten hoeveel pijn dat anderen kan doen.

Wat vreselijk verdrietig Sterre, dit nieuws. Ik hoop dat je dit een plek kunt geven.

Het laatste: volgens mij hebben we het daar over gehad, over delen van fijne dingen (en wellicht ook foto's) en waren we het er over eens dat het toch wel moet kunnen. Maar ik hoor graag als dat toch anders is.
Ik ga mijn best doen Sterre, maar het in- en uitloggen verloopt niet soepel en daar ben ik vanochtend een uur mee bezig geweest.

Ik wist niet meer precies wat er aangepast moest worden en ik ben jou vergeten.

Sterkte de komende tijd!
quote:Vinyl schreef op 05 oktober 2013 @ 11:16:

[...]

Wat vreselijk verdrietig Sterre, dit nieuws. Ik hoop dat je dit een plek kunt geven.

Het laatste: volgens mij hebben we het daar over gehad, over delen van fijne dingen (en wellicht ook foto's) en waren we het er over eens dat het toch wel moet kunnen. Maar ik hoor graag als dat toch anders is.

Klopt. Zo heb ik het ook begrepen. En ik heb ook van meerdere mensen (incl. van mezelf) gelezen dat het soms best moeilijk is om te bepalen wat je wel en niet kan schrijven als je wel het geluk mag meemaken en dat iedereen daar goed over nadenkt en niet als doel heeft een ander de ogen uit te steken.

Overigens hebben er ook vrouwen geschreven dat ze de positieve verhalen ook fijn vinden, omdat het hoop biedt. Dus wat mij betreft hoeft die discussie niet nog een keer gevoerd te worden.
Heel verdrietig allemaal Sterre, ik wens je heel veel sterkte!

Ik heb ook begrepen dat de (nog)-niet-zwangeren ook willen lezen over de zwangerschap hoe dat ervaren wordt en over toekomstige kamertjes inrichten, de geboorte van de baby en hoe het nu gaat, en af ten toe een foto. Ik vond en vind het altijd leuk om een dikke buik te zien hier op het forum, zelfs toen ik nog niet zwanger was.

In het normale leven kom je ook zwangere buiken tegen.

NYC, heel veel succes voor je vriendin met de laatst loodjes en hopelijk kun jij je zoon snel zelf in je armen nemen.

Gavia, succes met het kamertje. Ik ben er ook al de hele week mee bezig. Mijn eerst volgende vakantie is mijn verlof al, eind december.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven