Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
NYC, ik heb die topics ook gelezen, en vaak denk ik dan ook: eh... doe maar niet.

Aan de andere kant zijn er ook wel eens dergelijke topics geweest waarbij het halve forum over zo iemand viel, terwijl het ziekenhuis ze wel door zou laten gaan.

Er wordt op het forum vaak nadruk gelegd op een hele stevige financiële basis bijvoorbeeld. En je mag vooral ook niet psychisch wiebelig zijn.

Nu is het natuurlijk niet verantwoordelijk om als borderliner met een narcistische persoonlijkheidsstoornis in je eentje een kind op te gaan voeden, maar daar wordt gelukkig in het ziekenhuis wel op gelet.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat er niet gelet wordt op financiën. De adviezen die op het forum worden gegeven als het gaat om het wachten met kinderen en financiën zijn soms echt te maf voor woorden. En daarin is een ziekenhuis een stuk genuanceerder.
Waar zit de any-key?
Smile, leuk nog een jurist in Amsterdam. VU of UvA?
Waar zit de any-key?
quote:sammie1980 schreef op 13 januari 2014 @ 23:32:

Ze hebben mij wel gevraagd Naar mijn opvoeding, band met mijn ouders, band met broers en zussen, wat zij ervan vonden. Ik heb bv. geen contact met mijn vader, hoe dat kwam, waf ik daarvan vond etc. Daarom vond ik het best heftig toen.Dat ís ook heftig. En bijna gek dat je dat met een volslagen vreemde moet bespreken (al snap ik het wel). En nu jij het zegt, ze vroeg mij: "Familie?", en toen heb ik gezegd dat we een hechte familie zijn. Dat was eigenlijk al voldoende.
Ze mogen niet selecteren op financiële draagkracht vertelde de verpleegkundige mij.
Ik reageer niet vaak meer hier, maar ik heb ook gesprekken gehad in Utrecht.

Ik vond het gesprek met de psych meer een interview, waarin letterlijk naar mijn inkomen werd gevraagd. Ze vertelde dat financiële onafhankelijkheid en sociaal vangnet (en nog iets, maar dat weet ik niet meer!) voor hun wel belangrijke eisen waren.

Tijdens het gesprek liet ze zeer duidelijk merken dat de kans klein was dat ik door de bespreking zou komen, gezien mijn leeftijd (26).

Ik ben toen naar Geertgen gegaan.

Toen ik daar (een héél fijn!) mijn eerste gesprek met de psych had gehad en goedkeuring had gekregen, reed ik terug naar huis en belde Utrecht. Die hadden mij besproken en wilde dat ik nog een vervolggesprek kreeg bij het maatschappelijk werk. Gezien alles info was behalve mijn leeftijd, weet ik zeker dat het over mijn leeftijd is gegaan.

Ik ben er niet meer heen geweest, Geertgen voelde zoveel beter.

Nu krijg ik vandaag of morgen mijn eerste terugplaatsing na mijn deal ivf!

Wel leuk dat Utrecht zo'n boek gaat maken!
Je hebt gelijk Zuster, bij mij is ook gevraagd naar inkomen door de psych, blijkbaar vergeet ik van alles.

De verpleegkundige zei daarna dat ze daar niet op mogen selecteren, ze hebben elkaar dus tegengesproken.

Maar ja, over inkomen, familie en vangnet kan je als je wil dus gewoon liegen. Over een deel van de medische zaken en eerdere contacten met de psycholoog ook (bij mij heeft de huisarts die zaken namelijk niet in de verwijzing meegestuurd, dat vond ze irrelevant). Dus in die zin valt er van alles te ontduiken.

Wat fijn dat jij je fijn voelde bij Geertgen. Ik kan straks ook de vergelijking maken omdat ik nog ergens anders sta ingeschreven. Ik zal duimen voor je vandaag en morgen!
@ Houston: geen van beide! woon in Amsterdam maar heb ik een (grijs ) verleden in Maastricht gestudeerd.

Verder heb ik besloten om me maar niet al te druk te maken over het intakegesprek. Als ik jullie reacties allemaal zo lees denk ik dat je met gezond verstand (letterlijk ) een eind komt en ik geloof dat ik daar wel de nodige dosis van bezit! Dat het wel confronterend en spannend kan zijn lijkt me overigens ook helemaal hoor, 't is toch de eerste echt concrete stap (op inschrijving na) en inderdaad ligt de uitvoering van je babywens ineens in andermans handen...
when nothing goes right, go left!
Frizz.. dat is een handige tip om mee te nemen als ik volgende week naar de huisarts ga voor mijn doorverwijzing, die verwees er de vorige keer wel naar in het gesprek dat ik had met hem.

Dat moet ik dus maar even niet in die doorverwijzing hebben.
Eeuhhh... Het was niet bedoeld als tip, om te liegen over zulke zaken. Waarom zou jij daarover moeten liegen?
Niet liegen maar 3 jaar terug of nu is wel een verschil vind ik.

Inmiddels ben ik alweer 3 jaar gewoon zonder problemen aan het werk na overspannen zijn, alleen wil de huisarts dat wel vermelden vermoed ik omdat hij het toen al noemde.
Als je echt moet gaan liegen om dingen wel te kunnen bereiken is de kans alleen maar groter dat je door de mand valt lijkt mij.

Bedoelde dus aankaarten/bespreekbaar maken met de huisarts mocht hij het willen benoemen in de doorverwijzing.
Misschien, als de ha dat wel in de doorverwijzing wil hebben, kan hij ook benadrukken dat dit in het verleden was en dat dit in het heden niet van toepassing meer is? Zou het idd gewoon bespreekbaar maken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn ha gaat reageren als ik volgende maand oid om een doorverwijzing kom vragen. Ik denk dat hij van z'n stoel valt (t is en blijft een dorp hier 😁). Misschien dat ik het wel aan de ha in opleiding vraag, is een jonge vrouw... Hahaha
Ik had in Utrecht geen gesprek met een psych, maar met een maatschappelijk werkster. Er werd niet naar mijn inkomen gevraagd. Ook niet of ik ooit psychische problemen heb gehad.

Er verandert een heleboel daar.
quote:noa_lynn schreef op 14 januari 2014 @ 19:44:

Als je echt moet gaan liegen om dingen wel te kunnen bereiken is de kans alleen maar groter dat je door de mand valt lijkt mij.

Bedoelde dus aankaarten/bespreekbaar maken met de huisarts mocht hij het willen benoemen in de doorverwijzing.Maar los van wat er in je verwijzing staat zal ernaar gevraagd worden (althans, wel in Utrecht). Wat ga je dan zeggen?
Ik heb vandaag een prettig gesprek gehad met wie mogelijk (waarschijnlijk?) mijn donor gaat worden! We spreken binnenkort af, we hebben tot nu toe de zelfde ideeen er over iig
Wauw wat spannend rosings! Was het een bekende van je of via via mee in contact gekomen?
via via. Zou het van een bekende vreemd vinden.
Oh wat verschrikkelijk leuk en spannend Rosings!
Hallo dames, even een vraag van praktische aard:

Hebben jullie zwangerschapsgym gedaan? En zo ja; vanaf hoeveel weken ben je dat gaan doen?

Ik heb me namelijk ingeschreven voor een cursus en die begint pas ergens na de dertigste week, dat vind ik zo laat!!! (Zeker nu er op de echo van vorige week te zien was dat naast een "vitale eenling" (meteen super trots hihi) ook dat de placenta voor de "uitgang" ligt. En als dat blijft, dan wordt het een keizersnee.)

Nog een vraag: hebben jullie al nagedacht over wie je bij de bevalling wil hebben? En waarom die persoon/personen? :-)

En zijn er nog dames op dit forum die al bevallen zijn met een keizersnee? Zo ja; hoe heb je dat gedaan in de eerste weken? Wat ik begrepen heb, heb je dan best veel hulp nodig...

Nou, dit wad mijn vragenlijst weer voor deze keer

M.
Om antwoord te geven op je vragen:

Ja. Ik doe een cursus. Bij een mensendiecktherapeute en ik vind het heel erg leuk, leerzaam, nuttig en gezellig.

Ik ben pas 2 weken bezig. Ik was al 31,5 week zwanger. En er is zelfs iemand die nog verder is in de zwangerschap.

Ik doe het ook voor de sociale contacten, zodat er misschien nog contact blijft na de geboorte.

En ik krijg ook veel tips voor mijn lichaam nu en na de bevalling. Het gaat niet alleen om de bevalling zelf.

Ja, ik heb nagedacht wie ik bij de bevalling wil en dat zijn twee goede vriendinnen. Een is er echt voor mij en de andere is er voor ons, mochten we iets nodig hebben. Ik heb deze tweede erbij gevraagd omdat ik haar niet buiten wilde sluiten en er bij wilde betrekken, maar noodzakelijk is het niet. (ik heb ze ook niet te gelijk gevraagd)

Nog meer vragen? Kom maar door
Ik ben nog lang niet zo ver, maar ik denk dat ik m'n moeder er bij zou willen (want engelen geduld en kent me het beste, dus weet wanneer ze me moet laten en wanneer niet). Voor mee naar een echo als het ooit zover komt m'n broer (hij is onvruchtbaar en maakt het misschien zelf nooit mee). Als hij graag bij de bevalling zou willen zijn zou ik dat prima vinden.
Eerst maar eens zwanger zien te blijven. Maar als het zover is, ga ik allerlei cursussen doen. Gewoon omdat me dat leuk lijkt.

Bij de bevalling mijn moeder en beste vriendin. Zij zijn lekker nuchter. Ik ben nog wel van het type: au, dit wil ik niet. Zij meer van: kop dicht, persen, dit wilde je zelf. Klinkt onaardig, maar hun houding is voor mij juist goed. Bovendien leven zij geweldig mee.
Waar zit de any-key?
@gavia ik denk dat ik Bertje verkeerd beeld had van de zwangerschapsgym, maar begint me nu wat duidelijker te worden. Sociale contacten lijkt me ook wel fijn, niet dat ik alleen ben, maar contacten met vrouwen die in zelfde fase van zwangerschap zitten lijkt me fijn.

Ik zit te denken aan twee vriendinnen en m'n schoonzusje, maar misschien wordt dat weer te druk haha. En als het wel een keizersnee wordt, dan mag er volgens mij maar eentje bij, dus dan is het makkelijk; m'n beste vriendin. Al hoop ik wel dat dan m'n schoonzusje met de baby mee mag, zodat hij/zij niet alleen is :-)

Voor nu verder geen vragen, maar ik weet je te vinden

@kipje ik wil m'n moeder er juist niet bij hebben, die zit te veel in haar eigen emoties en heb dan denk ik mensen nodig die er voor mij kunnen zijn en ook een eventuele vervelende verpleegkunde de mond kunnen snoeren (dat durft m'n moeder niet haha) . Wel bijzonder dat je je broer er bij zou willen hebben. Leuk! Denk niet dat mijn broertje zit te wachten op z'n zus te zien bevallen haha.
@Houston. Snap ik, dat zijn dingen waar ik ook niet aan wilde en kon denken na al die teleurstellingen.

En dat soort types kan ik ook wel gebruiken. Ben geen pieperd hoor, maar soms gewoon even schop onder m'n kont nodig hèhè. En kan dus heel slecht tegen verpleegsters met van die kinderstemmetjes. Daar heb ik hun dan ook voor om bij me weg te houden hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven